Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

problem z połączeniami iphone 7 orange


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomasx_m

tomasx_m
  • 27 postów
  • SkądDarłowo

Napisano 21 kwietnia 2017 - 09:50

Witam , mam problem od jakiś 2-3 tyg z siecią bądź z telefonem , podczas próby wykonania połączenia słyszę komunikat " nie ma takiego numeru" za 2 razem już normalnie dzwoni , również podczas rozmowy zdarzają się takie komunikaty. Kontaktowałem sie z orange i u nich wszystko niby jest ok stwierdzili ze to wina telefonu, jakieś rady ?  telefon to iphone 7 ios 10.3.1 , przywracałem juz ustawienia sieci. 


iPhone X 64 GB


#2 Duke123

Duke123
  • 488 postów

Napisano 21 kwietnia 2017 - 10:17

Witam , mam problem od jakiś 2-3 tyg z siecią bądź z telefonem , podczas próby wykonania połączenia słyszę komunikat " nie ma takiego numeru" za 2 razem już normalnie dzwoni , 

 

Czy Ty, lub osoba do której dzwonisz korzystacie z VoLTE? 

 

Jeżeli tak, to nie wina telefonu, tylko sieci. Niestety, niedopracowanie usługi lub słaby zasięg LTE i błąd przy zrzucie połączenie do 3G dają takie objawy.

 

Temat poruszyłem na forum Nasz Orange: https://nasz.orange....d/657/page/20 

 

Opiekun forum sugerował to: 

 

"Mamy też prośbę: jeśli problem znowu u Was wystąpi to zanotujcie proszę numer telefonu z którego było wykonywane połączenie, numer na który dzwoniono i o której to było godzinie. Potem zgłoście sprawę do naszego działu technicznego dzwoniąc do BOK - najlepiej przez aplikację mobilną - wtedy będzie za darmo. Dzięki takim danym Koledzy z Sieci będą mogli zweryfikować co spowodowało problem w konkretnej sytuacji, więc szybciej znajdziemy i naprawimy."



#3 tomasx_m

tomasx_m
  • 27 postów
  • SkądDarłowo

Napisano 21 kwietnia 2017 - 11:21

jak sprawdzić czy jest włączone volte ?  , co do zasięgu fakt mam lte ale podczas połączenie przechodzi na 3g 


iPhone X 64 GB


#4 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 21 kwietnia 2017 - 11:34

Wchodzisz ustawienia, sieć komórkowa, opcje danych kom, włącz LTE i zaznacz, głosowy i dane.VoLTE i Vowifi zobacz czy masz aktywne, ustawienia telefon, rozmowy przez wifi, dalej Cie poprowadzi jak włączysz.....



#5 Duke123

Duke123
  • 488 postów

Napisano 21 kwietnia 2017 - 11:37

jak sprawdzić czy jest włączone volte ?  , co do zasięgu fakt mam lte ale podczas połączenie przechodzi na 3g 

 

Jeżeli podczas rozmowy zawsze przechodzi na 3G to nie korzystasz z VoLTE. Dodatkowo możesz to sprawdzić w Ustawieniach: Sieć komórkowa-> Opcje danych kom.-> Włącz LTE. Ustawienie Głos i dane oznacza włączoną usługę VoLTE. 

 

Generalnie to bardzo fajna usługa (lepsza jakość i szybsze zestawiania połączeń, szybki internet również podczas rozmowy...itd). Ale byłem przekonany że w Orange nie działa ona w 100% dobrze. Jednak skoro jej nie włączałeś, a masz te same objawy co ja, to problem leży gdzieś indziej.



#6 tomasx_m

tomasx_m
  • 27 postów
  • SkądDarłowo

Napisano 22 lipca 2017 - 09:52

Witam ponowie, został wymieniony mi telefon w ramach gwarancji, i niestety nadal występuje ten sam problem mianowicie telefon podczas próby połączenia rozłącza pierwszą próbę  dopiero za drugim razem udaje się wykonać połączenie dodatkowo zamiast napisu orange obok zasięgu wyświetla sie nr 26034 wymieniłem karte na nową gdyż myślałem ze to ona jest problemem , w Orange twierdzą ze u nich jest wszystko ok z siecią i ze jest to problem z telefonem .. macie jakieś pomysły  ? 


iPhone X 64 GB


#7 iLuk45z

iLuk45z
  • 595 postów
  • SkądŁDZ/Swansea

Napisano 22 lipca 2017 - 10:22

A czy próbowałeś na karcie innego operatora? Jeśli np na karcie plusa będzie to samo to ewidentne jest problem ponowny z telefonem, jeśli nie to wina leży po stronie Orange. I z reguły zawsze ci powiedzą że u nich wszystko ok.

iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple  iPads --> iPad Mini 4 WiFi Space Grey -> iPad Air 32GB Silver WiFi+LTE -> iPad 7th Gen 32GB WiFi+LTE -> iPad 9th 64GB WiFi Sapce Grey


#8 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 22 lipca 2017 - 11:26

Jeżeli podczas rozmowy zawsze przechodzi na 3G to nie korzystasz z VoLTE. Dodatkowo możesz to sprawdzić w Ustawieniach: Sieć komórkowa-> Opcje danych kom.-> Włącz LTE. Ustawienie Głos i dane oznacza włączoną usługę VoLTE. 

 

Ustawienia iPhone nie dowodzą niczego. Mogę sobie ustawić i VoLTE i WiFi Calling. Zaznaczone jako aktywne. Działa? Otóż nie, gdyż mój operator T-Mobile blokuje te usługi na poziomie systemu bilingowego. VoLTE i WiFi Calling są dostępne tylko dla wybranych abonamentów. Usługa włączenia VoLTE i WiFi Calling nie jest możliwa w prepaid, MIX i Sieci Firmowej. Można ją włączyć w tylko taryfach Jump i SuperNet.

 

Orange też rozróżnia karta/abonament, WiFi Calling blokuje poza granicą Polski na kartach.


Użytkownik Janusz MB edytował ten post 22 lipca 2017 - 11:33


#9 tomasx_m

tomasx_m
  • 27 postów
  • SkądDarłowo

Napisano 22 lipca 2017 - 12:58

niestety  nie mam możliwości sprawdzenia innej karty gdyż wszyscy mają w orange  , dodam ze mam na abonament  a kupić i zarejestrować starter i zaraz go wyrzucić trochę bez sensu , może ktoś ma bądź miał podobny problem i wie w czym leży problem. 


iPhone X 64 GB


#10 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 22 lipca 2017 - 13:35

Starter naładowany kosztuje 5 zł.

Jazda do serwisu pewnie drożej.

Przy cenie iPhone 7, to 2 razy 5 zł na testy u 2 opów chyba nie powinno być bezsensownym wydawaniem kasy"?

 

Nawet jak się okaże, że problemem jest twój operator w twojej okolicy(1) to i tak nic nie zrobisz bo jesteś uwiązany abonamentem.

 

 

(1) Orange i T-mobile dzierżawią dużą część infrastruktury od zewnętrznej firmy, daje im to świetne pokrycie zasięgowe, ale oznacza też, że co do szczegółów technicznych Orange tu i Orange 15 km dalej to sieć nie tylko różna technologicznie, ale i od Orange albo dzierżawiona.

Gdyby wprowadzenie VoLTE było banalne technologicznie, to wszyscy operatorzy mieli by to w ofercie. A w rzeczywistości to ciągle obszar testów dostępny u niektórych operatorów i na niektórych telefonach.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych