Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Klasyka - IP6 Plus, zolty ekran, co dalej ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 sigreg

sigreg
  • 89 postów
  • SkądZabrze

Napisano 05 stycznia 2015 - 12:27

Witam,

 

Sprawa jest prosta - iPhone 6 Plus, widoczna zolta smuga u gory ekranu. Telefon kupilem w Orange w taryfie "biznesowej", kurier dostarczyl tuz po swietach, wiec nie minelo jeszcze 14 dni. Mam dwa pytania:

 

1. Poza tym zoltym zabarwieniem na czesci ekranu moj egzemplarz jest idealny. Zadnych uszkodzen, zarysowan, bad pixeli czy paprochow. Nie grzeje sie a bateria po zaledwie dwoch ladowaniach trzyma wrecz epicko jak na smartfona. Widzac problemy innych uzytkownikow zastanawiam sie czy wymieniac i ryzykowac jeszcze gorszy ekran tudziez ktoras z innych wad, czy tez zostawic to co mam, bo poza ekranem jest naprawde dobrze. Z drugiej strony wiem ze w telefonie klasy premium w takiej cenie "to tylko ekran" wogole nie powinno miec miejsca. Inna rzecz ze nie wiem czy Orange nie powie ze wydziwiam i odmowi wmiany, bo oni nic nie widza.

 

2. Jak taka wymiana mialaby wygladac, rozumiem ze uderzam do Orange ? Przyjezdza kurier, zabiera moj egzemplarz i czekam na jakas weryfikacje czy tez od razu wysylaja nowy ? O ile wogole wysylaja. Sprawa dosyc trudna bo to telefon ktorego uzywam na codzien, nie mam zastepczego do ktorego moge zapakowac nanosim.



#2 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 05 stycznia 2015 - 12:40

Możesz wysłać telefon do Cortlandu, zgłaszasz naprawę na stronie internetowej, przyjeżdża kurier i jest sprawdzany przez serwis. Telefon masz na gwarancji, jeżeli faktycznie jest problem z ekranem to wtedy po prostu dostaniesz inny telefon, nie wiem czy w przypadku 6 plusa dostaniesz refuba czy nową sztukę, ja niedawno wymieniałem swojego 5s i dostałem refuba, ale oddawałem prawie roczny telefon. Zależy też w jakim mieście mieszkasz, możesz sam udać się do serwisu i po około 2-3 dniach powinieneś otrzymać nowy telefon.

PS. http://myapple.pl/fo...i-przemyslenia/

Użytkownik MasterM edytował ten post 05 stycznia 2015 - 12:42


#3 sigreg

sigreg
  • 89 postów
  • SkądZabrze

Napisano 05 stycznia 2015 - 12:52

Wlasnie rozmawialem z Cortlandem, potwierdzili ze telefon jest odsylany do serwisu do weryfikacji, natomiast mila Pani w sluchawce nie byla mi w stanie powiedziec czy telefon zostanie naprawiony czy tez wymieniony na nowa/odnowiona sztuke. Daleko do salonu w Katowicach nie mam...



#4 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 05 stycznia 2015 - 13:50

Skoro nie masz daleko to nie powinieneś się wahać i udać się do serwisu. A co do kobiety, która odebrała telefon to ona nic nie jest w stanie ci konkretnego powiedzieć, nie jest technikiem, nie sprawdza telefonów, komputerów.

#5 sigreg

sigreg
  • 89 postów
  • SkądZabrze

Napisano 05 stycznia 2015 - 14:33

Zeby podac jakies "konkrety" co do tego jak ten problem wylada u mnie, i zeby samemu sie przekonac czy mi sie "nie przewidzialo", poeksperymentowalem aparatem. Do tego dla porownania polozylem obok iPhona telefon LG (bodajze G2). Oba telefony leza na kartce papieru do drukarki, jako ze i oko i aparat latwo "oszukac" jesli chodzi o balans bieli, zdjecie zostalo zbalansowane na ta wlasnie neutralna biel kartek w tle.

 

1. Zdjecie oryginalne

 

IMG_1832_1.jpg

 

 

2. Zdjecie z podciagnieta jaskrawoscia kolorow i kontrastem

 

IMG_1832_2.jpg

 

Jak widac.. nie przewidzialo mi sie.. :( Rozczarowuje jakosc tego wyswietlacza w porownaniu z LG ktory kosztuje ulamek ceny iPhone 6 Plus, a ekran ma po prostu bialy i rowno podswietlony, nie udalo mi sie nawet photoshopem wyciagnac tu jakiejs skazy. Ehh Apple.



#6 Lexio

Lexio
  • 240 postów
  • Płeć:
  • SkądMałopolska

Napisano 05 stycznia 2015 - 19:56

W tym roku iphony niestety nie sa tak dopracowane, do czego nas przyzwyczailo Apple.
Telefon: iPhone 6 Plus 64GB Spacegray , iPhone 6 64GB Gold, Tablet: iPad Pro 9,7" 128GB
Komputer: MacBook Pro 15" z wyswietlaczem Retina, 2,3GHz, Intel Core i7, 16GB RAM

#7 davidose

davidose
  • 134 postów

Napisano 06 stycznia 2015 - 04:54

Ostatni dobry iphone z dobrym balansem bieli to 4s. Potem już tylko żółte ekrany.

#8 Zbig.AppleUser

Zbig.AppleUser
  • 1 327 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 stycznia 2015 - 11:05

Ostatni dobry iphone z dobrym balansem bieli to 4s. Potem już tylko żółte ekrany.

Czyli ostatni za życia Steve'a.



#9 mstanko

mstanko
  • 469 postów
  • SkądWągrowiec

Napisano 06 stycznia 2015 - 12:32

Od śmierci Jobsa wszystko się sypie. Ja niedawno zmieniałem telefon, sprzedałem mojego iPhone'a i wiedziałem, że następny telefon nie będzie już od apple, bo obecnie nie ma w nich nic poza systemem co było by warte 3 tysięcy w przypadku 6-tki, która by mnie ewentualnie interesowała. A 3000 za sam system to znacznie za dużo.



#10 mikoko

mikoko
  • 496 postów

Napisano 06 stycznia 2015 - 19:56

natomiast mila Pani w sluchawce nie byla mi w stanie powiedziec czy telefon zostanie naprawiony czy tez wymieniony na nowa/odnowiona sztuke.

 

Nie będzie naprawiany tylko wymieniany na inna sztuka. A czy na nowy czy refub tego juz nie jestem w stanie przewidziec



#11 arpus

arpus
  • 161 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 11 stycznia 2015 - 21:58

Nie masz co porównywać z LG... 



#12 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 stycznia 2015 - 23:24

ja wymieniałem iP 6 gold 5 razy, tyle, ze kupowałm w apple online store, te same objawy co u ciebie - kupujesz wymagasz, walczyłem* od 1 grudnia, ostatni ip przyszedł 5 stycznia.... ogólnie masakra.... ale jednak ekran jest do zaakceptowania w końcu. Nie reklamuj w orange, odstąp od umowy zawartej na odległość i nie polegaj na czyjejś ocenie tego czy telefon jest wystarczająco żółty....

powodzenia



#13 sigreg

sigreg
  • 89 postów
  • SkądZabrze

Napisano 13 stycznia 2015 - 13:51

Dostarczylem dzisiaj telefon osobiscie do serwisu Cortland. Sprawdzanie telefonu ma potrwac 5-7 dni, i jezeli wada wyswietlacza zostanie potwierdzona to bedzie wymiana. No nic, pozostaje czekac.



#14 sigreg

sigreg
  • 89 postów
  • SkądZabrze

Napisano 20 stycznia 2015 - 10:17

Odebralem wczoraj telefon. Na zleceniu pracownik napisal "zolty ekran przy sluchawce" (w domysle w gornej czesci ekranu), dostarczylem tez mailem zdjecia ktore umiescilem w tym watku z opisem co i jak. Odebralem swoj telefon z opisem "nie potwierdzono usterki", osoba wydajaca sprzet poinformowala ze moje zdjecia przeslali rowniez do Apple w celu weryfikacji i otrzymali odpowiedz ze... wszystko jest w porzadku.

No to cale szczescie, obawialem sie ze mam jakis niepelnowartosciowy produkt, okazuje sie jednak ze zolta tinta tak jak u mnie jest w sprzecie tej klasy czyms normalnym. Moge spac spokojnie ;)


  • FireBird lubi to

#15 zajka

zajka
  • 44 postów
  • SkądKatowice

Napisano 22 stycznia 2015 - 11:55

O proszę! Jestem zaskoczony, że trafiłem w końcu na taki temat w Polsce, na zagranicznych forach podobne tematy widnieją od dawna. Wydaje mi się, że to wada fabryczna.  Moja doświadczenie jest następujące-zamawiałem telefon w Applestore coś koło grudnia. Pierwszy telefon, który dotarł był żółty...w każdym razie bardzo ciepły pod względem bieli. Jakie było moje zaskoczenie gdy wyciągnąłem telefon w MediaMakrt i ustawiłem obok tego w sklepie. Sklepowy był krystalicznie biały, mój stłumiony i żółty. Produkt odesłałem i...tak 4 razy. Niestety, pomimo faktu, iż każdy z otrzymanych przeze mnie Iphonów 6 był żółtawy w porównaniu do tego co widziałem w sklepie to problem był większy-na każdym otrzymanym ekranie były gradalne, żółte przebarwienie. Na każdym widoczny było żółte przebarwienie na górze ekrany (pasek) oraz, co znacznie gorsze,żółte przebarwienie w dolnym rogu/dolnej partii ekranu.Defekt widoczny na białym tle, stronach internetowych, denerwujące podczas każdego czytania tekstu. Po 4 wymianach zrezygnowałem.Telefon za 3500zł z takim defektem-dziękuję. Problem w tym, że sprzedałem poprzednie urządzenie i zastanawiam się co dalej. W tej cenie takie jaja z ekranem odpadają. To, że ktoś z Cortlandu stwierdził, że to ok jest żartem. 

 

@sigreg to, że ktoś przekonał Cię, że masz dobry produkt choć widzisz swoje jest dość dziwne, przynajmniej dla mnie. Myślę, że jak zobaczysz jak powinien wyglądać wyświetlacz bez przebarwień zweryfikuje twoje podejście do pełnowartościowego urządzenia. Niestety z moich doświadczeń wynika, że taki dostać jest wyjątkowo trudno, przynajmniej póki co takie zdarzają się na" wystawach". 

 

Dziwne jest również to, że masz problemy z wersją Plus, bo z tego co czytałem na innych forach, wszyscy zgłaszają podobne problemy z mniejszą wersją, Większa podobno nie mają aż takich wad. Ja się na większą nie zdecyduję ze względu na rozmiar i wyginanie się w kieszeni. 


Użytkownik zajka edytował ten post 22 stycznia 2015 - 11:59


#16 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 22 stycznia 2015 - 12:09

Miałem podobny problem. Iphone 6 kupiony w dniu premiery w DE. W Polsce nikt wady nie widział. Okazało się, na szczęście dla mnie, że przesuwa się także przednia kamerka. W Apple Store we Frankfurcie udało mi się oddać telefon do naprawy polegającej na wymianie całego wyświetlacza. Trwało to godzinę a ja wreszcie mam ekran, który jest biały a nie żółty w górnej części.



#17 zajka

zajka
  • 44 postów
  • SkądKatowice

Napisano 22 stycznia 2015 - 12:15

Hmmm ciekawe czy coś z tym zrobią. Nie wiem obecnie co robić, brakuje mi smartfonu, natomiast nie zaakceptuję w tej cenie taki wad, szczególnie w takim ekranie. Z informacji od innych użytkowników (zagraniczne fora) wynika, że wielokrotne wymiany nic nie dają, każdy następny telefon ma podobny problem. Niektórzy wymienili po 9 razy i również decydowali się na zwrot. 



#18 sigreg

sigreg
  • 89 postów
  • SkądZabrze

Napisano 22 stycznia 2015 - 20:08

Hello,

 

@zajka,

Post w ktorym pisze jaki to jestem szczesliwy z powodu posiadania "sprawnego" produktu z zoltym ekranem za bagatela 3.5 kzl byl w zamierzeniu ironia. Oczywiscie jest to dla mnie nie do przyjecia, tym bardziej ze - jak pokazalem na zdjeciach, sa producenci oferujacy telefony bynajmniej nie "premium" gdzie bialy wyswietlacz jest bialy. Ale niestety dla mnie sprawa w tym momencie sie konczy bo nie bardzo mam gdzie uderzyc. Telefon otrzymalem od Orange, i minal juz okres 14 dni (dostalem go przed nowym rokiem), wiec zwrocic nie moge. Serwis w porozumieiu z producentem (jak przekazal mi pracownik serwisu) twierdza ze wszystko jest ok i zasadniczo "tak ma byc". Jedynym wyjsciem byloby chyba rzeczywiscie odwiedzic Apple Store gdzies za granica, ale na razie tak dalekich wojazy nie planuje wiec... pozostaje mi zaakceptowac "pelna sprawnosc produktu" na takim a nie innym poziomie.



#19 zajka

zajka
  • 44 postów
  • SkądKatowice

Napisano 23 stycznia 2015 - 20:08

Powołaj się na niezgodność towaru z umową. Na stronie producenta ekran jest biały. Dziś wszystko działa tak, żeby klient został z wadliwym produktem. Serwis może powiedzieć co chce.

Na marginesie tylko dodam, że równocześnie z zakupem iP6 (który i tak zwróciłem) kupiłem Macbook Pro w najwyższej specyfikacji. Na prawdę ogromne szczęście, że zamówiłem z applestore. Podobnie jak telefon wymieniałem go 4 razy przez ekran-za te kosmiczne pieniądze istny dramat. Pomijajać rozdzielczość mój 7 letni, tani monitor przy komputerze jest lepszy. Przebarwienia, żółte gradienty, niedoświetlenia itp. Jestem w szoku, o tym laptopie wręcz marzyłem przez długi czas, zachwycając się poprzednim iPhonem i iMac'iem znajomego. Co do telefonu chciałem zmienić producenta ale nie ukrywam, że najbardziej pasuje mi iphone, tylko co teraz...skoro jestem gotów zapłacić ekstra kwotę a produktu nie ma..



#20 daku3

daku3
  • 125 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 lutego 2015 - 13:58

 

Na marginesie tylko dodam, że równocześnie z zakupem iP6 (który i tak zwróciłem) kupiłem Macbook Pro w najwyższej specyfikacji. Na prawdę ogromne szczęście, że zamówiłem z applestore. Podobnie jak telefon wymieniałem go 4 razy przez ekran-za te kosmiczne pieniądze istny dramat. Pomijajać rozdzielczość mój 7 letni, tani monitor przy komputerze jest lepszy. Przebarwienia, żółte gradienty, niedoświetlenia itp. Jestem w szoku, o tym laptopie wręcz marzyłem przez długi czas, zachwycając się poprzednim iPhonem i iMac'iem znajomego. Co do telefonu chciałem zmienić producenta ale nie ukrywam, że najbardziej pasuje mi iphone, tylko co teraz...skoro jestem gotów zapłacić ekstra kwotę a produktu nie ma..

Dokładnie, zakup sprzętu Apple tylko w Apple Store chyba, że nie przeszkadzają komuś w/w wady. Przerabiałem podobnie  jak Ty kupno rMBP i czy to w 15 czy 13-ce (po kilka sztuk) ekrany jw + czasami piszcząca elektronika. Udało mi się w końcu kupić 13 z bardzo ładną matrycą gdzie zwyczajne przeglądanie netu, praca z tekstem nie powoduje odruchu niechęci czy frustracji.

Z iP 6 niestety jest tak samo, kilka egzemplarzy 6 czy 7 i w każdym problem z zasikanymi ekranami + czasami trzeszcząca obudowa + przycisk touch latający jak ryż w grzechotce + dziwne dźwięki (cykanie, trzaski) w głośniku słuchawki.


rMBP 13" Early 2015

iPhone 7


#21 skit777

skit777
  • 215 postów

Napisano 29 października 2015 - 13:24

To jest masakra jakaś. Od iPhone 5s borykam się ciagle z tymi badziewnymi-zaszczanymi ekranami. Teraz iPhone 6s i to samo tylko w jeszcze większym stopniu. Kurde co to ma być??jak to możliwe ze takie badziewie na które patrzeć się nie da przeszło kontrole jakosci(jeśli takowa wigilie jest)Powinni od ręki z przeprosinami wymieniać to w każdym autoryzowanym punkcie. Jutro się do takiego wybieram,znajdę na wystawie iPhone z dobrym ekranem i powiem ze maja mi dać z takim samym albo niech sobie go w buty wsadza bo mam już dość serwisów!
  • Oskar.Wawa lubi to

#22 Zbig.AppleUser

Zbig.AppleUser
  • 1 327 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2015 - 14:54

Apple ma problem z ekranami. Wyjątkowo im to nie wychodzi. U konkurencji takie rzeczy praktycznie nie występują, lub występują o wiele, wiele rzadziej. To ich najsłabszy punkt hardware, jeśli chodzi o wykonanie. Na materiałach reklamowych (jak ktoś wyżej napisał) ekrany są białe, bez przebarwień, prześwietleń i niedoświetleń. Jeśli serwis odrzuca taką wadę, to jest to wg. mnie zwykłe oszustwo.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych