Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

OpenCL w CS6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Iro

Iro
  • 6 081 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 maja 2012 - 17:51

Czytałem, że AMD wreszcie dogadało się z ADOBE i nowy pakiet ma mieć wsparcie obsługi OpenCL w CS6.
Szukam w necie i na razie mam szczątkowe informacje na ten temat, że na razie wsparcie jest tylko dla niektórych modeli, ale nie ma konkretów (jakie grafy w których modelach).
Czy ktoś z was spotkał się już z tym, lub testował nowy pakiet?
Jak wiadomo, wymieniona jest cała seria NVidii, ale Apple przestało już montować te chipy w makach, więc szukam konkretów. Np czy wreszcie CS skorzysta z HD5870, który można dokupić do Maka PRO.

#2 Filip Rychlik

Filip Rychlik

    aka felippe




  • 2 923 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 18:03

Dziś może ściągnę nowy pakiet i przetestuje na Maku Pro ale z grafiką AMD Ati 4870.

#3 Ninetou

Ninetou
  • 390 postów
  • SkądUK

Napisano 04 maja 2012 - 18:10

Może być w tym trochę prawdy. Dosłownie przed chwilą porównałem CS5 i CS6 pod kątem samych ustawień i faktycznie CS6 automatycznie ustawił sobie wspomaganie GPU w moim MBP na Advanced i zaptaszkował OpenCL. W CS5 natomiast automatycznie wybiera wspomaganie GPU na Normal przy czym oczywiście nie ma opcji dot. OpenCL. Chętnie bym podał jakieś dokładniejsze info ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać ;)

#4 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 04 maja 2012 - 18:21

Ja jestem ciekaw testów i jak to faktycznie działa, bo to że coś tam jest wspierane albo coś się ustawiło jakoś średnio do mnie przemawia.

#5 misiekkb

misiekkb
  • 355 postów

Napisano 16 maja 2012 - 16:37

Ja też jestem ciekaw na jakich macach, a dokładniej jakie karty obsługuje OpenCL w CS6. Głównie chodzi mi o MBP.

#6 hubiii

hubiii
  • 1 341 postów
  • Skądwroclaw

Napisano 23 maja 2012 - 20:43

na PH chodzi wsparcie dla GPU - ale to juz bylo we wczesniejszej wersji , niestety PR wsparcia dalej nie ma, lub moja karta 5770 nie jest obslugiwana.
Misiek:
The system requirements for OpenCL Processing in Premiere Pro CS6 are:
AMD Radeon HD 6750M and AMD Radeon HD 6770M graphics card with 1GB VRAM in MacBook Pro computers running Mac OSX v10.7
Adobe Premiere Pro CS6 Brings GPU Acceleration Using OpenCL to MacBook Pro | CineTechNews

teraz przydalo by sie jakas PC'towa karte do MP wrzucic i cieszyc sie z ME.

#7 misiekkb

misiekkb
  • 355 postów

Napisano 24 maja 2012 - 11:52

Tak czytałem że tylko HD 6750M and HD 6770M na stronie Adobiego, ale bardziej mi chodzi o działanie CL w Photoshopie.

#8 Iro

Iro
  • 6 081 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 25 maja 2012 - 07:55

I jak tam testy panowie?

#9 hubiii

hubiii
  • 1 341 postów
  • Skądwroclaw

Napisano 25 maja 2012 - 09:01

update dla aftera i premiere.
moze w koncu rusza temat open cl i innych kart niz te co są w MBP
features added or changed in this update

Improved performance using OpenCL, especially when used on Mac OSX v10.7.4 or later.

For details of GPU acceleration in Premiere Pro, see this page. For details of OpenCL features in Premiere Pro CS6, see this page.
Added encoding presets with additional bit-rate settings for XDCAM HD.

Added Automatic Peak File Generation preference in the Audio category for turning off automatic peak file generation for imported audio. By default, this preference is enabled and matches the behavior of Premiere Pro CS6 (6.0.0).

When this preference is disabled, importing audio or opening projects will not cause peak files to be generated. If peak files were already generated, then waveforms will be visible. Files imported before the preference was disabled will continue to generate peak files.
Enabled “smart rendering” and added Enable Smart Rendering Codec setting to the Video tab of the MXF OP1a exporters for XDCAM HD and XDCAM EX to enable or disable smart rendering for these formats. This option defaults to the off/disabled state. We’ll have more information about this feature in a post on this blog within a day.

See details of the Adobe Media Encoder CS6 (6.0.1) update for more information about changes that affect output from Premiere Pro CS6.
bugs fixed in this update

Start timecode was not imported or exported correctly when working with AAF files.
Some files from the Canon 5D Mark III camera were imported with the wrong timecode.
Playing/viewing waveforms in the Source Monitor caused audio dropouts with some XDCAM HD clips.
NTSC MXF OP1a files that were exported with drop-frame timecode had video data that was tagged as non-drop-frame.
Switching the Renderer project setting from Mercury Playback Engine Software Only to Mercury Playback Acceleration GPU Acceleration on a computer using OpenCL caused Premiere Pro to crash under some circumstances. Switching between the two settings on a computer using CUDA would in some cases cause problems with video and/or audio playback.
Crash when using full-screen, cinema mode on some computer systems.
Tape capture was not working correctly with some third-party systems.
Crash when capturing from tape using some BlackMagic hardware.
An extra, black frame was included at the end of the output when exporting to P2 MXF in some circumstances.
First two frames were being played twice on external monitor using Matrox MXO2.
Crash when using “hover scrub” with Matrox MXO2.
Audio/video synchronization was off by a few frames when playing video on external monitor.
The Export Frame button was not exporting the correct frame, instead exporting a frame one or two frames away from the current frame.
Some audio files and some MXF files would go offline or have their audio reconformed when the project was re-opened or when Premiere Pro was minimized or lost focus.
Crash when modifying an effect property while playback was occurring.
Hang/freeze when using a dissolve transition on an adjustment layer.
Dropped frames and audio/video synchronization issues when exporting to tape using some third-party hardware.
Information about dropped frames on output to tape was not accessible to third-party systems.
Some QuickTime files were imported with the wrong field order.
When audio was sent through a Mercury Transmit plug-in, any number of channels that was not 2 or 6 was treated as mono.
In HDV editing mode, File > Export > Tape could not be used with third-party hardware.
The current-time indicator (playhead) was not returning to the current time after using the Play Around command.
Last several frames of output when exporting to tape were black.
When encoding a 23.976 fps video to H.264, the duration of the video in the output .m4v file was too short, and audio drifted out of synchronization with the video.
Transparency (alpha channel) information from a dynamically linked After Effects composition was rendered incorrectly in Premiere Pro.
Importing some QuickTime OP1a files caused Premiere Pro to hang.
The duration of the audio track sent to SpeedGrade using the Send To SpeedGrade command was the length of the entire Premiere Pro sequence, not the length of the work area.
Timecode written to trimmed clips using the Project Manager did not match the source timecode for some QuickTime files.
Various other crashes.

See details of the Adobe Media Encoder CS6 (6.0.1) update for more information about changes that affect output from Premiere Pro CS6.
\link
[url=http://blogs.adobe.com/premiereprotraining/2012/05/premiere-pro-cs6-6-0-1-update-bug-fixes-and-improved-opencl-performance.html]Premiere Pro CS6 (6.0.1) update: bug fixes and improved OpenCL performance

#10 iFilip

iFilip
  • 791 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 05 czerwca 2012 - 23:59

Na karcie 4870 "Use Graphics Processor to Accelerate Computation" i "OpenCL" w Photoshopie CS6 działa. Chyba coś w tym jest, bo jak się wyłączy te wszystkie bajery to Liquify działa jak na G3.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych