Problem z kompresją
#26
Napisano 15 stycznia 2010 - 17:29
#27
Napisano 15 stycznia 2010 - 22:08
#28
Napisano 16 stycznia 2010 - 00:27
Ja nie wiem co wszyscy z tym rolling shutterem Ja mam Canon HV30 za 3 tys. i nie zaobserwowałem takiego zjawiska (choć jakoś specjalnie nie testowałem).rolling shutter oczywiscie jest i to w wiekszosci nowych kamer niestety ale da sie czesto tez efekt oslabiac softwareowo.
A propos Ediego, nie jestem w temacie - on był kręcony w HD a potem przerzucony na taśme czy jak? Bo nie wiele zrozumiałem z waszych zakręconych wypowiedzi
#29
Napisano 16 stycznia 2010 - 00:33
#30
Napisano 16 stycznia 2010 - 01:13
#31
Napisano 16 stycznia 2010 - 10:19
(cezex) dlaczego piszesz "I to nie jest tak, że fotografowanie monitora jest złym pomysłem" a za chwile "bo z monitora to obciach"... podejmij jeden front
arti
To proste, ja uważam, że można a niektórzy operatorzy nie.
---- Dodano 16-01-2010 o godzinie 10:39 ----
rolling shutter oczywiscie jest i to w wiekszosci nowych kamer niestety ale da sie czesto tez efekt oslabiac softwareowo.
arti
zaledwie osłabiać ale nie zlikwidować. I to nie zawsze.
Efekt rolling shutter jest trudniejszy do zniwelowania niż tzw. „telecine issue”. Tak to jest, kiedy niektórym się wydaje, że jak Spirit ma taką możliowść to można nim skanować a rozjazdy 4 pikselowe w Spiricie to normalka.
---- Dodano 16-01-2010 o godzinie 10:51 ----
co do przelomu w upscalingu to moze nie jest to najlepsze okreslenie ale progress jest no a na przestrzeni 8 lat to juz zdecydowanie.
ale Tobie (dvcam) chodzi o skalowanie w dol ktore nie jest nadzwyczaj skomlikowane choc dobrze miec kontrole nad jego parametrami. Przy upscalingu jest ciekawiej - trudniej rzecz jasna. zawsze bedzie miekko rzecz w tym zeby nie bylo za duzo artefaktow.
arti
Teraz ja poproszę o zajęcie stanowiska, progres zdecydowany czy miękko z artefaktami? :-)
A tak serio to w 2002 były narzędzia oparte na kompresji fraktalnej, był DeBabelizer, który miał bardzo dobre algorytmy do powiększania. Co się zmieniło zdecydowanie, bo nie zauważyłem?
---- Dodano 16-01-2010 o godzinie 11:00 ----
co do reda to nie wszystko jest tak piekne jak sie w reklamach maluje;) sa pewne prawa fizyki ktorych red nie przeskoczy chociazby 4K to fikcja, oj duzo mozna pisac.
a propos kopii filmowych to ich rozdzielczosc wcala nie jest ogromna i szybko spada proporcjonalnie do zuzycia nosnika.
To prawda. Przy rozdzielczości 4k upierają się niektórzy operatorzy, którzy twierdzą, że widzą różnicę między 4k i 2k. Może i widzą na etapie postprodukcji na monitorach ale w kinie nie mają prawa tego widzieć bo kopia (nawet nowa, niezużyta) ma to do siebie, że nie jest w stanie oddać pełnej rozdzielczości mastera, praw fizyki nie da się przeskoczyć i 4k będzie można oglądać z pierwszych rzędów kina (kto lubi oglądać film w pierwszym rzędzie?) pod warunkiem, że film pójdzie z cyfrowego projektora 4k.
#32
Napisano 16 stycznia 2010 - 12:26
#33
Napisano 16 stycznia 2010 - 12:29
Czy operator upiera się przy 4K? Tak i nie. Ostatnio bardziej reżyser... i przekonany przez niego producent
Napisałem „niektórzy operatorzy”....
No tak, tak jak się upierają, żeby film kręcić 24fps.
#34
Napisano 16 stycznia 2010 - 21:32
rolling shutter daje sie bardzo ograniczac a czasami w ogole usuwac.
"progres zdecydowany czy miękko z artefaktami?" gdybys nie przekrecal mojej wypowiedzi zabrzmialaby ona "miekko z malymi artefaktami". Artefakty jakies musza byc. Ale gdybys zobaczyl np. jakosc cyfrowego zoomu na pewnej profesjonalnej kamerze Panasonica o optyce 12x a z powiekszeniem do 30x to nie domyslilbys sie ze to nie jest zoom optyczny, tak dobre sa to algorytmy i na dodatek dzialaja w czasie rzeczywistym.
do do 4K to najpierw trzeba taka rozdzielczosc wygenerowac jakims urzadzeniem (najlepiej kamera) a nie tylko ilosc pixeli... i wcale nie jest to proste zadanie.
Sprawa projekcji jest juz wtorna, obarczona kolejnymi problemami.
Wazne jest ze 4K ladnie brzmi i generuje znaczny wooow factor...
A kogo tam interesuje zeby propagowac badania w ktorych okazuje sie ze taki tam red zazwyczaj realnie daje rozdzielczosc 1.5-2-max2.5K, moze w laboratoryjnych warunkach 3K na obiektywach ktore maja tylko dobra rozdzielczosc ale nie sa kochane przez filmowcow:) i kosztuja dobrze 5-10x tyle co kamera.
i to sa niektore realia reda
arti
#35
Napisano 16 stycznia 2010 - 23:13
nie zrozumiałeś: napisałem, że lepszy wynik fotografowania monitora przez pasjonata niż arri obsługiwany przez ignoranta.co do fotorgafowania ekranu to juz chyba czas w XXI wieku na cos bardziej wyrafinowanego.
---- Dodano 16-01-2010 o godzinie 23:15 ----
nie. to nieprawdarolling shutter daje sie bardzo ograniczac a czasami w ogole usuwac.
---- Dodano 16-01-2010 o godzinie 23:16 ----
"progres zdecydowany czy miękko z artefaktami?" gdybys nie przekrecal mojej wypowiedzi zabrzmialaby ona "miekko z malymi artefaktami". Artefakty jakies musza byc. Ale gdybys zobaczyl np. jakosc cyfrowego zoomu na pewnej profesjonalnej kamerze Panasonica o optyce 12x a z powiekszeniem do 30x to nie domyslilbys sie ze to nie jest zoom optyczny, tak dobre sa to algorytmy i na dodatek dzialaja w czasie rzeczywistym.
Bzdura na resorach
Kolego, z całym szacunkiem, nie wymądrzam się nt. dźwięku, ale Twoja wiedza w kwestii obrazka nie wynika z praktyki tylko dlatego, że jesteś warszawka, czyli tupet miarą profesjonalizmu, zero skromności i znajomości tematu. Jeżeli chcesz ze mną dyskutować użyj argumentów, które przekonają nie tylko mnie:
1. Konkretnie: przykłady złych prac naświetlania z monitora i dobrych naświetlań z „profesjonalnych naświetlarek”
2. Konkretnie: Czym i jak likwidujesz efekt „rolling shutter”
3. Konkretnie: Pokaż przykłady „profesjonalnego Panasonica z cyfrowym zoomem w czsie rzeczywistym”, którego nie domyśliłbym się, że to nie jest zoom optyczny.
nie życzę samopoczucia bo widzę, że już je masz, życzę skromności i wiedzy. Z czasem zdobędziesz doświadczenie, być może, to zależy od Twojego IQ.
PZDR
Cez
#36
Napisano 16 stycznia 2010 - 23:21
#37
Napisano 16 stycznia 2010 - 23:39
#38
Napisano 17 stycznia 2010 - 00:04
#39
Napisano 17 stycznia 2010 - 00:10
3. i tak nie masz do niej dostepu i w sumie Cie usprawiedliwiam gdyz ja rowniez nie wierzylem jak i wielu operatorow ktorym pokazywalem materialy.
Chętnie poznam co to za Panasonic. Z tym brakiem dostępu to bym tak nie szafował Chyba że mówisz o prototypie.
#40
Napisano 17 stycznia 2010 - 01:01
1. forum nie sluzy do jawnej krytyki i oczerniania czyichs dokonan, mialem wystarczajaco duzo przypadkow w ktorych materialy ktore otrzymalem byly nie ostre bo na kamerze "sie" poruszyl komus pierscien ostrosci.
2. znana firma z Londynu, piszaca oprogramowanie "efektow wizualnych"
3. i tak nie masz do niej dostepu i w sumie Cie usprawiedliwiam gdyz ja rowniez nie wierzylem jak i wielu operatorow ktorym pokazywalem materialy.
Mam nadzieje ze to wystarczy dla Twojego IQ
brak konkretnych argumetnów, co to z dyskusja? Nie chcę z dźwiękowcem dyskutować o obrazku, z całym szacunkiem.
Bełkot:
1. Pierścień ostrości? Jakiś nowy temat?
2. „znana firma Londynu, piszaca oprogramowanie
3. Co to jest? Tajemnica jakaś? Pytam jeszcze raz uprzejmie, gdzie konkret?
#41
Napisano 17 stycznia 2010 - 05:13
#42
Napisano 17 stycznia 2010 - 16:01
#43
Napisano 18 stycznia 2010 - 19:03
#44
Napisano 18 stycznia 2010 - 22:20
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych