Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Cinema 4D, Blender, 3DS Max?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojciech23

wojciech23
  • 2 020 postów

Napisano 06 grudnia 2009 - 22:24

Witam. Sprawa wygląda tak, że After Effects'em i Motionem posługuję się już więcej niż sprawnie i teraz chciałbym zacząć zabawę/naukę modelowania i animacji 3D. Co polecacie na początek? Cinema 4D, Blender, czy 3DS Max? Czym głównie się będę kierował w wyborze, to liczba tutoriali, książek n.t. danych programów, bo właśnie w ten sposób nauczyłem się motiona i After Effects'a. Tak więc jak uważacie, który z tych programów będzie najlepszy na początek? Do którego z nich jest najwięcej podręczników lub tutoriali internetowych? Pozdrawiam. Wojciech Lisowski

#2 1084

1084
  • 495 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 grudnia 2009 - 22:41

Wszystkie programy przegrywają z Blenderem....ceną ;) a tak na poważnie to 3ds'a nie odpalisz na OS'ie. Za to Cinema to rewelacyjny program. No i stosunkowo tani - 800euro w podstawowej wersji, w porównaniu do 5000euro za 3Ds to prawie darmo ;)

#3 wojciech23

wojciech23
  • 2 020 postów

Napisano 06 grudnia 2009 - 23:10

to, że 3DS Max nie działa na OS X, to ja wiem ;) Ale że Cinema 4D jest na Mac OS X to pierwsze słyszę. Co do ceny, to na początek pewnie zaopatrzyłbym się w jakiś tzw. "trial", bo ciężko wyrzucić tak jak mówisz 5000 euro na program, który np potem okaże się jednak nie tym, co chciałem... Jeżeli faktycznie będzie to fajne narzędzie i pozwoli mi coś zarobić (raczej w przyszłości, bo teraz mam 15 lat ;)) to zapewne go kupię (tak samo było w przypadku Final Cut :)) Cinema 4D nie odbiega niczym od 3DS Max? Bo o 3DS'ie słyszałem wiele dobrego.

#4 1084

1084
  • 495 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 grudnia 2009 - 23:40

15 lat? Kurcze. W tym wieku dostałem swój pierwszy komputer. Największe osiągnięcie moje to była zmiana tapety pulpitu a ty tu wyskakujesz z softem 3d. Spokojnie możesz sobie ogarniać Blendera. Cinemą się zajmiesz jak pójdziesz na studia. Co do 3Ds - to program dla starych zgredów, którzy swoją przygodę z 3d zaczynali w latach '90 kiedy nic innego nie było i teraz nic innego nie umieją. Mnie próbowali na uczelni zmuszać na tym pracować ale nie byłem w stanie - odbiłem się od interface'u. Daruj sobie lepiej. Będziesz miał łatwiej w życiu. Z ciekawego softu na MAC'a mogę polecić MODO - znajomy używa i robi w nim niesamowite rzeczy.

#5 wojciech23

wojciech23
  • 2 020 postów

Napisano 06 grudnia 2009 - 23:56

Ok, dzięki wielkie za pomoc :) No, to niedługo kupuję podręczniki i DVD o blenderze i zaczynam naukę ;) Mam nadzieję, że starczy mi wytrwałości, bo z tego co widziałem, to zupełnie inna bajka niż After Effects czy Motion. A mógłbyś polecić od czego zacząć? Ja chciałem zacząć najpierw od jakiejś książki jak budować modele, bo chyba to jest podstawa, mam rację? A może lepiej od czegoś innego? Z góry dzięki za wskazówki ;)

#6 ak666

ak666
  • 310 postów

Napisano 07 grudnia 2009 - 00:03

Najwiecej tutoriali bedziesz mial na krzywye studio. Mimo to polecam ci Cinema4D. Wspanialy program, potezny, prosty w obsludze, tanszy od 3DStudio (zarowno przy kupnie, jaki i dalszej eksploatacji -nie trzeba wykupywac subskrypcji, zeby mozna bylo upgradowac do nowszej wersji). Cinema jest niesamowicie stabilny, to chyba jeden z najlepszych pod tym wzgledem programow. Nie bez znaczenia jest to, ze Maxon bardzo dba o rozwoj programu na platformie mac. Niejedna firma mogla by brac z nich przyklad, Ja przesiadlem sie z Softimage pare lat temu i jestem bardzo z tego zadowolony..

#7 dvcam

dvcam
  • 1 845 postów
  • SkądLodz

Napisano 07 grudnia 2009 - 00:18

bo teraz mam 15 lat ;))


Sorry za OT, ale masz 15lat??? Ja dzięki Tobie kupiłem dwa Maki oraz ostatnio świetny program do konwersji wideo. Wielki szacunek, poważnie wielki.

#8 tomekkos

tomekkos
  • 815 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 grudnia 2009 - 01:17

Co do 3Ds - to program dla starych zgredów, którzy swoją przygodę z 3d zaczynali w latach '90 kiedy nic innego nie było i teraz nic innego nie umieją. Mnie próbowali na uczelni zmuszać na tym pracować ale nie byłem w stanie - odbiłem się od interface'u. Daruj sobie lepiej. Będziesz miał łatwiej w życiu.
Z ciekawego softu na MAC'a mogę polecić MODO - znajomy używa i robi w nim niesamowite rzeczy.

Troszkę w błąd wprowadzasz- był soft 3d jak było 3ds- Lightwave, Houdini, maya i 3ds max używają w większości studiów w polsce- Platige Image np. To świetny program. W modo nie zrobisz tego co w maxie bo to do innych rzeczy soft

Najwiecej tutoriali bedziesz mial na krzywye studio.
Mimo to polecam ci Cinema4D. Wspanialy program, potezny, prosty w obsludze, tanszy od 3DStudio (zarowno przy kupnie, jaki i dalszej eksploatacji -nie trzeba wykupywac subskrypcji, zeby mozna bylo upgradowac do nowszej wersji).
.

nie trzeba wykupić subskrybcji acz bardziej się to opłaca- roczna subskrybcja to około 2k iw przeciągu tego okresu nie musisz nic płącić- soft Ci przysyłają. Jeśli wolisz upgradeować Twoja wola- nie musisz kupić subskrybcji ale normalny update drożej kosztuje więc jest słabiej opłacalny a raczej jest dla tych co "śa ze dwie wersje w stecz" bo normalny człowiek woli wykupić tę subskrybcję i mieć nowy soft na czas.
Co do softu:
Blender- inny niż wszystkie acz nie tak jak Houdini.
Softimage- doskonały logika zbliżona do innych
Maya- to co wyżej
Max- mnóstwo tutków dobry i równierz nie "za inny"
Lightwave- niezły troszkę niżej do niedawna niż trzy softy wyżej
Cinema- półka niżej acz nie za wysoka- niewiele odbiega i jest na mac'a jak też maya
Houdini- jest na mac'a ale to soft zupełnie inny mimo obecnie upodobnionego interfejsu.
Kolega bzdety pisał o maxie za przeproszeniem a tej "zgrzybiałości"- jest najbardziej popularny, mayę sobie możesz triala zassać z autodesku na mac'a XSI też ale na pc, houdiniego możesz zassać na mac'a z sidefx, blender darmo niezły ale na prawdę mocno inny fejs i praca.
Dobra rada:
zassij kilka z nich i popróbuj- inaczej się możesz wtopić- trzeba podejść do kilku i zobacz co choćby intuicyjnie bardziej "pasi".
pzdr
T

#9 wojciech23

wojciech23
  • 2 020 postów

Napisano 07 grudnia 2009 - 02:03

[OT] dvcam - dziękuję za słowa wsparcia i uznania ;) Mam nadzieję, że nie kojarzę wam się teraz jako geek, który siedzi całe życie przed kompem, bo tak nie jest ;) [/OT] Co do tematu - wielkie dzięki za pomoc. Pobawię się na pewno z każdym z programów, części nawet nie znałem, więc fajnie, że jest tego dużo. Najpewniej zrobię jak powiedział tomekkos, pobiorę triale itd, zobaczę który najlepiej podejdzie i wtedy będę szukał książek :) Jeszcze raz dzięki ! Pozdrawiam.

#10 iFilip

iFilip
  • 791 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 07 grudnia 2009 - 06:04

Jeśli chcesz używać tego programu do 3D na OSX, to rozważ Maję. Maya jest od dawna na Maka. Nawet była na PPC (sam mam jeszcze wersję 6,5 kupioną prawie 5 lat temu). Maya ma tę*przewadę nad Cinema 4D, że można kupić mnóstwo tutoriali lu znaleźć w sieci darmowe. Jeśli chcesz płatne to polecam Digital Tutors i Gnomon Workshop.

#11 wojciech23

wojciech23
  • 2 020 postów

Napisano 08 grudnia 2009 - 00:54

Dzięki ! Na pewno czeka mnie w weekend niezła zabawa z każdym z programów ;) Pościągam triale i zobaczę co w trawie piszczy i który najbardziej mi podszedł. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI za pomoc ;) Pozdrawiam. Wojciech Lisowski




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych