Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja mac mini w media markt


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#26 Jotek

Jotek
  • 557 postów

Napisano 09 lipca 2009 - 08:25

Od kiedy w Media Markcie sprzedają Miniaki?


W grudniu zeszłego roku kupiłem najbogatszy na ten czas mini za 1999 brutto. Z Leopardem. Co daje jakieś 1320 zł faktycznych kosztów.
Niestety były tylko dwa i leżały nieco ponad tydzień. Podobnie bylo z monitorami ACD 23" za jakieś śmieszne pieniądze.

J.

#27 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 27 lipca 2009 - 11:06

Więc sprawy maja się tak:
po 10 dniach od oddania zostalem poinformowany ze sprzet jest po gwarancji, mimo ze oddawalem jako reklamacje w sklepie. Dodatkowo chcieli mnie obciazyc kosztem analizy i kurriera...
Po interwencji dostalem odpowiedni formularz i znowu termin 14 dni.. Dzis, 13 dzien otrzymuje oto takie pismo:
Dołączona grafika

czy to ze usterka wynikla dopiero po 16 miesiącach normalnego użytkowania wyklucza reklamacje? No czegoś tu nie rozumiem.
Kupujac sprzęt powinnien pracowac bez zarzutu do wygaśniecia okresu 24 miesięcy, tak?

Był może ktoś w takiej sytuacji i ma jakieś "srodki dowodowe"? Bo widze ze lecą w kulki. Nawet zadnej analizy nie podesłali ani niczego podobnego..

#28 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 27 lipca 2009 - 11:41

A jednak... :( co za f**ty Nie pękaj. Oddałeś komputer sprzedawcy konkretnego dnia i oczekujesz zwrotu naprawionego po 14 dniach roboczych. To jest Twoje stanowisko. Wszystko co Ci przyślą możesz wyrzucić do kosza, ale lepiej zachować w razie czego. Z tego co podajesz, całkiem prawdopodobna jest sprawa w sądzie. Żeby mieć 100% pewności co do sytuacji zadzwoń, albo przejdź się do rzecznika konsumenta i ustal linię działania.

#29 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 27 lipca 2009 - 18:30

No wiec tak byłem w media i u rzecznika praw konsumenta. W media się pytałem o ksero ekspertyzy komputera, to Pani która chciała ze mnie robić idiotę, ze nie dostanę jej bo musiała by długo szukać.. W takim razie sie pytam o ustalenia ekspertyzy, i spytałem się czy to moja wina albo kogo. Odpowiedz była takiej treści, serwis stwierdził ze to nie jest wina uzytkownika. W takim razie się pytam kogo? Babka zaczela krecić i zmieniac temat. W takim razie poprosilem komputer, aby oddac go do rzeczoznawcy. Odpowiedz rozbrajająca: Komputer jest w warszawie... Ja się pytam czemu w warszawie skoro list wysłano 23 lipca? A ona na to bo czekali na moja decyzje czy pogwarncyjnie go naprawiać. A w ogole się nie skontaktowali ze mną co do tej sprawy, wyszło to kiedy chcialem odebrać komputer do ekspertyzy niezaleznego rzeczoznawcy. Po prostu ludzi chcą zrobić w wała, przetrzymać sprzęt jak długo się da, aby zniechęcić klienta do ubiegania się o swoje prawa. Sprawa u rzecznika praw konsumenta wygląda następująco. Po uplywie 6 miesięcy od daty zakupu kupujacy musi wykazać ze wada (w tym wypadku jakaś część płyty głównej) była w momencie kupna i ujawniła się dopiero teraz. Tak wiec musiałem napisać oswiadczenie ze użytkowalem sprzęt według zaleceń producenta, i ze oddaje komputer do ekspertyzy do niezaleznego rzeczoznawcy. I ze w to oni pokrywają koszty dochodzenia reklamacyjnego. W całej tej głupocie chodzi tylko o to aby w orzeczeniu znalazło się zdanie ze wada była podczas kupna i dopiero teraz się ujawniła.. Po prostu brak mi słów...

#30 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 27 lipca 2009 - 18:36

Paranoja. A co z kwestią 2-letniej gwarancji sprzedawcy ? Dodać do tego niewykonaną naprawę gwarancyjną i można żądać zwrotu pieniędzy.

#31 Sebastian Brzuzek

Sebastian Brzuzek

    MyApple Team

  • 2 090 postów
  • SkądŚląskie/USA

Napisano 27 lipca 2009 - 18:53

@robbix Moje wyrazy współczucia.. Naprawdę aż żal się człowiekowi robi. Jednak ciągle obsługa klientów w Polsce jest bardo różna od tej za granicą.. Życzę powodzenia i szczęśliwego rozwiązania tej absurdalnej sytuacji ;) Pozdrawiam

#32 Teq

Teq
  • 667 postów

Napisano 27 lipca 2009 - 19:48

i-kevin to nie ma nic wspolnego z obsluga klientow w Polsce, a tylko i wylacznie z prawem obowiazujacym w Unii Europejskiej. Na dzien dzisiejszy prawo cywilne w zakresie ochrony praw konsumenta jest takie samo w calej unii, w Niemczech zasady sa identyczne, przez pierwsze 12 miesiecy obowiazuje gwarancja (Garantie) kiedy to nikt cie o nic nie pyta, jesli nie twoja wina sprzet jest naprawiany lub wymieniany, przez kolejne 12 miesiecy obowiazuje tzw Gewährleistung, kiedy to na kupujacym spoczywa ciezar dowodowy.

#33 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 27 lipca 2009 - 19:53

W Polsce obowiązuje też 2-letnia odpowiedzialność sprzedawcy. Teraz MM mają kłopot. Kolega pisał, że żadnej dodatkowej informacji odnośnie trybu postępowania gwarancyjnego od MM nie dostał. Dlatego obowiązują zasady ogólne. MM naprawia sprzęt, albo zwraca pieniądze. To proste. Prawo unijne nie ma tu nic do rzeczy.

#34 Teq

Teq
  • 667 postów

Napisano 27 lipca 2009 - 20:07

trafna uwaga, rozpedzilem sie

PS. Krotoski Adwokaci - PRAWO PO TWOJEJ STRONIE

#35 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 29 lipca 2009 - 12:57

Niestety będę musiał się powołać na rzeczoznawce, lecz dalej nie mam swojego sprzętu. Najśmieszniejsze jest to, gdy się spytałem czemu to się zepsuło babka nie potrafiła odpowiedzieć na moje pytanie. Moja wina to nie była, stwierdzono to w ekspertyzie której na oczy nie pozwolono mi zobaczyć. A według mnie musiała być jakaś wadliwa część lub wada konstrukcyjna która się teraz ujawniła, bo same z siebie rzeczy się nie psuja. Po prostu chcą wmówić ze białe jest czarne a czarne jest białe...

#36 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 29 lipca 2009 - 13:07

Napisz pismo wyjaśniające w tej sprawie. Napisz co się stało, a co powinno się stać, że nie masz do czisiaj komputera, a wszelkie prośby o ekspertyzę i zwrot komputera nie skutkują. A na koniec postaw swoje warunki, o ile możesz jakieś postawić i żądaj dotrzymania konkretnego terminu. Ja bym się nie cackał. Nawet jeśli coś źle napiszesz to ewentualna sprawa w sądzie wyklaruje tę sytuację, ale ogólny zarzut zostanie.

#37 Simek

Simek
  • 438 postów
  • SkądSPT / GDZ

Napisano 29 lipca 2009 - 13:11

Paranoja.
A co z kwestią 2-letniej gwarancji sprzedawcy ? Dodać do tego niewykonaną naprawę gwarancyjną i można żądać zwrotu pieniędzy.


Nie paranoja, tylko prawo. Gwarancje to sobie mogą Ci dać i na 20 lat, albo nie dawać jej w ogóle, to tylko dobra wola sprzedawcy/producenta, wiec to on ustala przypadki w których można w ogóle skorzystać z gwarancji.

Konsument zawsze powinien powoływać się na "niezgodność towaru z umową" czyli inaczej "rękojmię" (Rękojmia – Wikipedia, wolna encyklopedia), jest ona zagwarantowana konstytucyjnie, lecz niestety na okres jednego roku.

Podsumowując, z uznaniem gwarancji nie masz praktycznie żadnych szans, bo to oni sobie ustalają na co ją dają i na ile, np. mogą sobie ustalić najmniejszą głupotę, która dyskwalifikuje gwarancję. może ona także obejmować jedynie przypadki spalenia się komponentu,a nie zużycia.

Już nie raz starałem się z tym walczyć, ale znając życie skończy się na pogwarancyjnej naprawie za pieniądze i kilku miesiącach bez komputera.

#38 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 29 lipca 2009 - 13:15

Dokladnie na niezgodność towaru z umową się powołałem, i jest ona na okres 2 lat według ustawy. Tylko ze po 6 miesiącach od daty sprzedaży muszę sam udowodnić ze to była wada ukryta. Ponieważ w ustawie jest domniewanie iż danej wady nie było podczas zakupu.

#39 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 29 lipca 2009 - 14:26

No, ale skoro tej wady nie było przy zakupie, pojawiła się dopiero po ponad poł roku i nie była to Twoja wina, to taka ekspertyza jest formalnością. Jest oczywiste, że była to wada ukryta. Jeśli ktoś stwierdzi inaczej to da dowód swojej niekompetencji i takie oświadczenie będzie można łatwo obalić, a wydającego uznać za niewiarygodnego, w dodatku stronniczego. Spoko.

#40 patrycju5z

patrycju5z
  • 53 postów
  • SkądGliwice

Napisano 29 lipca 2009 - 16:02

Poza tym wiekszosc sprzetu komputerowego w MM ma wady ukryte, albo nie posiadają jakiegoś modułu w stosunku do normlanych modeli w innych sklepach. Dlatego ceny mają zwykle naprawde "konkurencyjne". Współczuję.

#41 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 01 sierpnia 2009 - 15:10

Dziś ponownie byłem w mm, ponieważ nie dało się dodzwonić... I oczywiście dalej komputera nie ma! A na poniedziałek jestem umówiony z rzeczoznawca :/

#42 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 01 sierpnia 2009 - 16:36

Powiedziełeś serwisowi, że w poniedziałek jesteś umówiony z rzeczoznawcą ? Podjedziesz z rzeczoznawcą do MM, a jeśli nie będzie ciągle komputera, ani dokumentów, spiszecie protokół opisujący sytuację i ewentualną dyskusję z "dla idiotów". W tym momencie piłeczka będzie po stronie MM. Oczywiście ewentualne koszty pokryje również MM. Ostatecznie pewnie pokryjesz je Ty, a zwrot z odsetkami zasądzi sąd. Coś czuję, że jak tak dalej pójdzie, bez sądu się nie obejdzie.

#43 moskit

moskit
  • 25 postów

Napisano 03 sierpnia 2009 - 12:29

Dokladnie na niezgodność towaru z umową się powołałem, i jest ona na okres 2 lat według ustawy.
Tylko ze po 6 miesiącach od daty sprzedaży muszę sam udowodnić ze to była wada ukryta.
Ponieważ w ustawie jest domniewanie iż danej wady nie było podczas zakupu.


Więc sprawy maja się tak:
po 10 dniach od oddania zostalem poinformowany ze sprzet jest po gwarancji, mimo ze oddawalem jako reklamacje w sklepie. Dodatkowo chcieli mnie obciazyc kosztem analizy i kurriera...
Po interwencji dostalem odpowiedni formularz i znowu termin 14 dni.. Dzis, 13 dzien otrzymuje oto takie pismo:
Dołączona grafika

czy to ze usterka wynikla dopiero po 16 miesiącach normalnego użytkowania wyklucza reklamacje? No czegoś tu nie rozumiem.
Kupujac sprzęt powinnien pracowac bez zarzutu do wygaśniecia okresu 24 miesięcy, tak?

Był może ktoś w takiej sytuacji i ma jakieś "srodki dowodowe"? Bo widze ze lecą w kulki. Nawet zadnej analizy nie podesłali ani niczego podobnego..


Za te praktyki Media Markt dostał karę finansową - w czerwcu 2009 :/ . Oni źle interpretują przepisy. Jeżeli usterka powstanie w ciągu 6 miesięcy to zachodzi domniemanie że produkt miał wadę w chwili zakupu - przysługuje Ci naprawa lub wymiana na nowe. Przychodzisz, mówisz że nie działa i nic Cię nie obchodzi. W ciągu 24 miesięcy nie ma tego domniemania, więc musisz dokładnie opisać co się stało. W tym wypadku tylko tyle że już nigdy się nie uruchomił :P No bo trudno jest opisać co się dzieje nie tak jeżeli nic się nie dzieje.

Media Markt (jak i Saturn) ten przepis interpretują tak że ich odpowiedzialność jako sprzedawce kończy się po 6 miesiącach a nieświadomi klienci przyjmują ten bełkot (pismo z cytatu) za prawdę.
Aktualnie UOKIK walczy w tej kwestii z MM więc jeżeli jeszcze nie masz rozpatrzonej sprawy pozytywnie radze zwrócić się do UOKIK (najlepiej w najbliższej placówce, masz infolinie na stronie) UOKiK. Poproś żeby napisali pismo w Twoim imieniu.
Nie daj się! UOKIK (a dokładnie Miejski Rzecznik Konsumentów) wysyła upomnienie do MM, MM rozparza jeszcze raz a korzyść klienta.

No wiec tak byłem w media i u rzecznika praw konsumenta.

Czy ja dobrze rozumiem że byłeś u rzecznika w Media Makrt'cie?

#44 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 03 sierpnia 2009 - 13:42

Bylem u rzecznika w urzędzie :) w moim mieście rzecznik będzie dopiero ponownie w czwartek, wezmę ekspertyze którą oni dostali z serwisu i pójdę z nim porozmawiać ponownie. Skąd posiadasz te informacje? Sam przechodziłeś przez coś podobnego? ... udało mi się jeszcze dziś dorwać rzecznika. Informacja była bardzo pomocna :) Rzecznik zadzwonił do MM i odbył ciekawą rozmowę. Pytał się o ekspertyze, dlaczego nie dostałem, to pani z MM odpowiedziała ze nie muszę mieć wglądu, dopiero jak o karze UOKiK wspomniała do babka zmiękła, tak że dziś jadę po ekspertyze, aby czegoś innego mi nie wciśli. Jednocześnie pani z MM przyznała ze w ekspertyzie jest zawarte iż nie posiada uszkodzeń mechanicznych i że uszkodzenie nie jest spowodowane przez mnie, oraz że wady tej nie bylo w momencie kupna. Rzecznik wyśmiał to :P

#45 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 03 sierpnia 2009 - 17:39

ciekawy jestem jak się skończy ta cała sprawa bo sam mam od groma rzeczy kupionych w media wiec w razie czego będę wiedział co i jak robić :)

#46 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 03 sierpnia 2009 - 18:55

Dziś dostałem "ekspertyze" czyli wydruk dzisiejszego maila, gdy pismo reklamacyjne zostało odrzucone 23 lipca... W ekspertyzie jest napisane: "komputer ani płyta logiczna nie noszą śladów uszkodzeń mechanicznych, zalania czy ingerencji osób trzecich. Uszkodzeniu uległa płyta logiczna i przy tak złożonych układach elektronicznych nie jesteśmy w stanie jednoznacznie stwierdzić czy uszkodzenie powstało na skutek defektu jednego z wielu elementów układu, czy np. przez podłączenie niewłaściwych urządzeń pod porty (przeciążenie) lub przepięcie z sieci ethernet." W chwili gdy maczek się zepsuł była do niego podłączona przez usb klawiatura i kabelek z iphone'a. Ta sama klawiatura która cały czas była podłączona do maczka. Pod firewire nic nie było podłączone. Kabel ethernet nie był podłaczony, ponieważ korzystałem z wi-fi. Co to za serwis który nie potrafi stwierdzić czego to jest wina? Czy poprzez to jest reklamacja rozpatrzona negatywnie? No dajcie spokój :/

#47 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 04 sierpnia 2009 - 11:48

Skoro nie można stwierdzić ponad wszelką wątpliwość przyczyny, to zakłada się wadę "wrodzoną". I tego się należy trzymać.

#48 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 04 sierpnia 2009 - 13:53

Tylko jak to przegadac osoba z mediamarkt:/

#49 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 04 sierpnia 2009 - 14:48

To nie ma znaczenia. Osoba z "dla idiotów" podlega tym samym zasadom. Tu nie ma miejsca na interpretację. A jeśli zechcą dyskutować, to mów krótko, że w takim razie Urząd to rozsądzi, albo sąd.

#50 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 04 sierpnia 2009 - 15:46

A wiesz moze czy jest na to jakas regula, paragraf czy cos?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych