Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja mac mini w media markt


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#1 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 02 lipca 2009 - 19:03

Witam, niestety moj mini mac się zepsuł, po prostu nie daje żadnego oznaku życia. Ale przejdźmy do sedna. Maczka kupiłem w styczniu ubiegłego roku w media, dlatego gwarancja producenta mi nie przysługuje. Ale wyczytałem że wedle prawa sprzedawca musi dać gwarancje na 2 lata, tak? I z związku z tym mam domagać się naprawy w media, wymiany sprzętu czy zwrotu gotówki? Może ktoś ma już jakieś doświadczenie z podobnymi sprawami? Pozdrawiam, Marcin

#2 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 02 lipca 2009 - 19:11

Tak, odpowiedzialność sprzedawcy trwa 2 lata. Po prostu oddaj komputer do serwisu "dla idiotów". Może się zdarzyć, że będą uzależniać swój serwis od serwisu producenta, że oni tego nie dotykają tylko wysyłają do autoryzowanego serwisu Apple'a. Nie przejmuj się tym, oddajesz produkt do naprawy sprzedawcy, a co on z tym robi dalej to nie Twoja broszka. Przytakuj tylko i stój przy swoim. Sprawdź jeszcze, czy "dla idiotów" dali Ci jakiś swój dokument określający zasady gwarancji.

#3 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 02 lipca 2009 - 20:38

No to tak zrobie :) nic takiego nie dołaczyli, tylko fakture i paragon.

#4 Gość_marco-polo_*

Gość_marco-polo_*

Napisano 03 lipca 2009 - 20:14

Od kiedy w Media Markcie sprzedają Miniaki?

#5 mpConroe

mpConroe
  • 288 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 lipca 2009 - 20:20

Do MM nie chodzę za często, ale w bliźniaczym Saturnie widziałem tylko najnowszego iMaca i MacBooka Alu [nie 13,3'' Pro]. Z Mac MIni w tych sklepach się nie spotkałem...

#6 Gość_marco-polo_*

Gość_marco-polo_*

Napisano 03 lipca 2009 - 20:24

No właśnie. W MM są tylko: iMac, MacBook (ALU i plastik) i MacBook Pro. To samo w Saturnie.

#7 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 03 lipca 2009 - 21:16

Nigdy nie mów nigdy - J. Bond :P Swego czasu były właśnie mini maki na intelu, nawet na wyprzedaży za 1300zł ;)

#8 Gość_marco-polo_*

Gość_marco-polo_*

Napisano 04 lipca 2009 - 09:34

Ale w którym Media?

#9 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 04 lipca 2009 - 13:33

W rybnickim :) Ale to i tak bylo ponad rok temu.

#10 Gość_marco-polo_*

Gość_marco-polo_*

Napisano 04 lipca 2009 - 13:42

Ja ostatnio nawet wysłałem zapytanie do MM czy w ogóle zamierzają wprowadzić Mac'i mini do sprzedaży, ale nawet nie raczyli odpisać.

#11 KuboX

KuboX
  • 2 119 postów
  • SkądPolandia

Napisano 04 lipca 2009 - 13:43

Dodam jeszcze, że jeżeli nie wywiążą się z naprawą w ciagu dwóch tygodni, możesz zadać wymiany sprzętu na nowy - żyjemy w UE i mamy takie prawa (na szczęście).

#12 subs

subs
  • 860 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 lipca 2009 - 17:19

Ale wyczytałem że wedle prawa sprzedawca musi dać gwarancje na 2 lata, tak? I z związku z tym mam domagać się naprawy w media, wymiany sprzętu czy zwrotu gotówki?

Może ktoś ma już jakieś doświadczenie z podobnymi sprawami?

Marcin



a czy w serwisie apple nie wystarczy sama faktura?

#13 mikro123

mikro123
  • 1 274 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 lipca 2009 - 17:25

1300?? Na allegro są drożej

#14 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 05 lipca 2009 - 21:03

1300??
Na allegro są drożej


Swego czasu podczas wietrzenia magazynów właśnie po tyle było :)
Faktura serwisowi apple nie wystarczy, bo gwarancja apple jako producenta jest 12 miesięcy, lecz mediamarkt musi dać swoja gwarancje na 2 lata zgodnie z przepisami UE

#15 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 05 lipca 2009 - 21:27

Napisz jak się sprawy mają jak już oddasz do serwisu.

#16 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 06 lipca 2009 - 07:07

Swego czasu podczas wietrzenia magazynów właśnie po tyle było :)
Faktura serwisowi apple nie wystarczy, bo gwarancja apple jako producenta jest 12 miesięcy, lecz mediamarkt musi dać swoja gwarancje na 2 lata zgodnie z przepisami UE


faktura powinna wystarczyć dlatego że ta gwarancja dwu letnia (czyli ustawa konsumencka) musi być uwzględniona na podstawie paragonu (faktury) w sklepie a co potem sklep wyśle do serwisu jeśli chodzi o papiery to już na dobrą sprawę może Cie nie interesować :)

#17 robbix

robbix
  • 117 postów

Napisano 06 lipca 2009 - 12:34

Napisz jak się sprawy mają jak już oddasz do serwisu.


Mila pani po prostu wypelnila karte gwarancyjna, nawet nie czytala tylko spojrzala na fakture ;) Powinnem otrzymac sms gdy maczek bedzie do odbioru :)

#18 subs

subs
  • 860 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 lipca 2009 - 18:52

Dokładnie czasami nawet faktura jest ważniejsza od karty gwarancyjnej jeśli nie ma na niej nr faktury. Generalnie jak jest faktura można zapomnieć o karcie gwarancyjnej, to też dziwiłem się problemowi opisanemu w tym wątku.

#19 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 07 lipca 2009 - 09:06

Zapomniałem jeszcze o zrobieniu zdjęć przed oddaniem do serwisu. Gwarancja producenta się skończyła, więc nie wiem jak będą naprawiać, własnym sumptem raczej. Z drugiej strony, możliwe, że MM ma szczególną umowę z iSource.

#20 subs

subs
  • 860 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lipca 2009 - 18:19

Z oddawaniem do MM raczej bym uważał, lepiej od razu do serwisu. W MM zwykle sprzęt leżakuje w nieskończoność, zdarza im się nawet oddać nie ruszony sprzęt oznaczony jako naprawiony/wyczyszczony itp... Wielka sieć ogromna ilość klientów więc nie trudno o bałagan.

#21 Konrado

Konrado

  • 1 844 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 07 lipca 2009 - 18:36

A jak to ma miejsce jeśli komputer został kupiony przez poprzedniego właściciela w warszawie w kwietniu zeszłego roku. Czy mogę go oddać do MM we Wrocławiu czy musiałbym wysyłac do Warszawy?

#22 subs

subs
  • 860 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lipca 2009 - 19:21

Ja bym podjechał w tej sytuacji do najbliższego serwisu Apple we Wrocławiu (chyba cortland), myślę że będzie szybciej. Wysłać zawsze można do wawy, ale z doświadczenia wiem że 2 tygodne czekania to minimum. W MM pewnie też wyślą do Warszawy i pewnie po wcześniejszym "leżakowaniu", jak już pisałem często na leżakowaniu się kończy i trzeba się przypominać w nieskończoność, za duże ryzyko, problemów pewnie robić nie będą (jeśli kupiony w MM), ale nie warto. Generalnie lepiej omijać pośredników, zwłaszcza MM ;).

#23 Konrado

Konrado

  • 1 844 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 07 lipca 2009 - 21:58

Cortland już nic nie zrobi bo gwarancja Apple skończyła się w kwietniu.

#24 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 08 lipca 2009 - 10:10

w sytuacji kiedy skończy się 12 miesięczna gwarancja producenta pozostaje jedynie oddanie sprzętu do sklepu

#25 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 08 lipca 2009 - 11:07

Jak masz paragon MM albo fakturę to spróbuj we Wrocławiu. W razie czego wyślesz do Warszawy.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych