Wielu z nas lubi gry logiczne, czy łamigłówki. Jedną z nich jest aplikacja autorstwa Conniption Entertainment - Pathways, czyli produkt który wprowadził kalifornijskiego dewelopera na rynek App Store.
Pathways zaliczyć można do gatunku puzzle games, czyli popularnych układanek. Po uruchomieniu wita nas logo firmy oraz bardzo przejrzyste menu główne. Aby rozpocząć grę wystarczy kliknąć Play i wybrać jeden z pięciu możliwych profili. Po wyborze jednego z nich wyświetli nam się mapa (podgląd) poziomu, który aktualnie będziemy musieli pokonać. Poziomy zmieniamy na zasadzie przewijania.
Rozgrywkę zaczynamy od poziomu pilotażowego, który wprowadzić ma nas do świata Pathways. Celem gry jest przejście z jednej strony mapy na drugą, zaliczając po drodze wszystkie pola, których notabene jest kilka rodzajów. Są miejsca na których możemy stanąć tylko raz, ale są i takie przez które mamy możliwość przejść dwa, trzy, czy cztery razy. Istnieją nawet takie, po których poruszać się można nieskończoną ilość razy (deski, które nie znikają, ale i nie liczą się). Podczas gry spotkamy również miejsca, które same się przemieszczają w odpowiednim kierunku, gdy tylko na nich staniemy (kierunek przemieszczenia pokazuje strzałka widoczna na danym polu). Istnieją także teleportery, które działają w dwie strony. Każdy z nich ma swój określony kolor i przeniesie nas tam, gdzie kolor jest taki sam. Przykładowo po wejściu na teleporter w kolorze niebieskim zostaniemy przeniesieni do teleportera o takim samym kolorze.
Po przejściu całego levelu nasz mały bohater wydaje się być bardzo entuzjastycznie nastawiony
Zapewne zastanawiacie się jak można NIE PRZEJŚĆ poziomu? Otóż w grze chodzi o to, żeby przejść z jednego końca mapy na drugi zaliczając po drodze wszystkie pola. Kiedy dotrzemy do końca nie zaliczając wszystkich miejsc, drzwi będą zamknięte (screen poniżej), a my będziemy musieli rozpocząć od nowa. Po prawej stronie ekranu mamy liczbę pól, które zostały nam do zaliczenia.
Autorzy gry zadbali o to, żeby wszystko wyglądało dosyć realistycznie. Jeżeli gracz zbyt długo stoi na jednym polu, postać z nudów usiądzie na ziemi, a jego mina pokaże przygnębienie:
Dla słabszych graczy producent prezentuje na swojej stronie podpowiedzi do gry oraz także całkowite solucje każdego levelu. KLIKASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. WIEDZ, ŻE JEŻELI KLIKNIESZ, MOŻESZ ZNISZCZYĆ SOBIE ZABAWĘ
OCENA
Plusy:
+ Gra nie kończy się po 15 minutach
+ 76 poziomów plus poziom pilotażowy
+ Oryginalny i przyjemny dla ucha soundtrack
+ Przyjazny interfejs
+ Łatwa obsługa - opiera się na klikaniu powierzchni ekranu po stronie, w którą nasza postać ma się poruszyć
+ Świetna fabuła z cutscenkami
+ AUTO SAVE! Stan gry jest zapisywany praktycznie non stop. Jeżeli wyjdziemy z gry w byle jakim momencie, po włączeniu trafimy od razu do tego samego miejsca
+ Dynamiczne otoczenie, np. animowana woda
+ Niska cena: $0,99 (stan z 2 kwietnia 2009)
+ Wciągająca
Minusy:
- Czasami uzależniająca
- Posiada kilka bugów związanym z auto save. Jeżeli wyjdziemy z gry od razu po przejściu na pole finalne, a potem wejdziemy do aplikacji, gracz jest uwięziony na ostatnim polu (o ile nie ma tam żadnych innych pól)
- Momentami potrafi się zaciąć
Cena: $0,99
Źródło
Moja Ocena:
Grafika: 6/6
Dźwięki: 6/6
Grywalność: 5+/6
OCENA OGÓLNA: 5-/6
Korekta: [nick]endrju_sdr[/nick]