Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

gradient od bardzo jasnego niebieskiego do bialego na odleglosci 2m - PASY


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 mcfrey

mcfrey
  • 424 postów
  • SkądGizycko

Napisano 12 maja 2009 - 05:17

No wlasnie jak zrobic taki gradient zeby tych pasow nie bylo. Nie widac ich prawie na monitorze, dopiero po podbiciu cieniy wylaza ale za to w druku wylaza doskonale. Probowalem dodawac szumu i rozmywac ale pasy tak czy siak sa. Help?? Czy niehelp me?:)

#2 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 12 maja 2009 - 05:57

W druku jest OK, poza tym widać je po ekstra podbiciu cieni. Czyli ogólnie ich nie widać, czyli jest OK. To w czym problem ?

#3 mcfrey

mcfrey
  • 424 postów
  • SkądGizycko

Napisano 12 maja 2009 - 06:06

napisalem ze pasy w druku wylaza doskonale:) W zalacznikach widac jak to mniej wiecej wyglada w druku wychodzi cos posredniego. Tzn widac te pasy o wiele delikatniej ale widac:)

#4 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 12 maja 2009 - 06:10

Acha, czyli, że widać je. Rozumiem :) Też to kiedyś przeżywalem, ale na mniejszej długości, mniej widoczne. Nie wiem co może pomóc. Może spróbuj pracować w rozdzielczości druku zamiast w 72 dpi. Tyle, że więcej parametrów PS pożre, ale kto wie.

#5 svistakk

svistakk
  • 142 postów

Napisano 12 maja 2009 - 13:09

Spróbuj lekko rozmyć gradient np. gaussian blur...

#6 rafalmacbook

rafalmacbook
  • 204 postów
  • SkądRadom/Warszawa

Napisano 12 maja 2009 - 13:16

To może zrób od nie czystego białego tylko bardzo jasnego szarego tak jasnego żeby się nikt na pierwszy rzut nie połapał. Potem zrób rozmywanie (tu musisz po próbować) np. gaussian blur ja kolega mówi wyżej.. lub jakiś inny to zależy od tego jak będzie dawał radę. Chodzi o to żeby pasy poziome kolorów nie były takie same (jednolite), że by to tak sprytnie pomieszać aby były kolor (odcienie) pomieszane ze sobą ale żeby tego nie było wprost widać na podkładzie. Rozmycie na początek jak już na prawdę nic nie będzie dawało to spróbuj delikatnie poruszenie w pionie.

#7 robalcfg

robalcfg
  • 495 postów

Napisano 12 maja 2009 - 13:19

Eee i Photoshopie to robisz? Wygląda jakbyś używał małej palety kolorów, albo dużej kompresji przy zapisie. A żeby poprawić to tak jak napisał svistakk, zdecydowanie blur...

#8 subs

subs
  • 860 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 maja 2009 - 13:58

ja bym dał lekki noise, przy blurze może być w druku jeszcze gorzej

#9 BigMac

BigMac
  • 535 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 12 maja 2009 - 14:47

Ale to offset solvent czy sito ? I czemu Photoshop a nie wektor jak na długości 2m ? Jakie pliki produkcyjne wysyłasz do druku?

#10 mcfrey

mcfrey
  • 424 postów
  • SkądGizycko

Napisano 13 maja 2009 - 08:03

Czemu nie wektor?:) Haaa w drukarni napisali mi caly wyklad o tym ze do takich prac (wielkoformatowych) nie wolno uzywac gradientow wektorowych itd itp:) jak wroce do domu zalacze ow wyklad:) Z reszta do druku wyslalem wlasnie gradient zrobiony w Illustratorze i na nim wyszly pasy:) A ten ciemniejszy podglad jest bez sensu:) ktos mi powiedzial ze w ten sposob dostrzegl te pasy na monitorze a ja glupi dalem sie wciagnac:) Przeciez jak sie podbija cienie w levels automatycznie redukuje sie liczbe przejsc z 256 do znacznie mniejszej wartosci. Wtedy takie pasy zawsze sie pojawia:). Ale problem tkwi ze one sie pojawily na tym jasnym obrazku ktory poszedl do druku:)

#11 BigMac

BigMac
  • 535 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 13 maja 2009 - 08:13

Bzdura ! Zawsze robię wielkie formaty w wektorach i nikomu to nie przeszkadzało. Oczywiście jeśli trzeba wrzucić foto to wiadomo że raster. Tak na marginesie wczoraj puszczałem tablicę o podobnych wymiarach 150 cm X 250 cm i właśnie był gradient od intensywnej pomarańczy do białego i wyszło bardzo dobrze. Coś mi się wydaje, że albo operator plotera ściemnia i nie radzi sobie albo masz za bardzo skompresowane, lub niewłaściwie skompresowane pliki. A jaki format pliku i kompresję stosujesz ?

#12 mcfrey

mcfrey
  • 424 postów
  • SkądGizycko

Napisano 13 maja 2009 - 08:42

W sumie tez mi sie wydawalo ze gradient wektorowy jest bezpieczny wypuscilem pdfa tam nie bylo zadnych elementow rastrowych wiec jakakolwiek kompresja nie ma znaczenia pdf przeciez zachowuje wektory jako wektory:)

#13 BigMac

BigMac
  • 535 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 13 maja 2009 - 08:47

Ale zaraz. Robisz w PS gradient i puszczasz do pdf? Czy robisz gradient w PS i zapisujesz do jpg/tiff ? Czy robisz w illustratorze i puszczasz pdf ? Czy robisz w illustratorze i zapisujesz do jpg/tiff ?

#14 mcfrey

mcfrey
  • 424 postów
  • SkądGizycko

Napisano 13 maja 2009 - 08:53

Ten co poszedl do druku byl robiony od poczatku do konca w Illustratorze i wszystko bylo wektorowe. Pozniej jak mi zrobili wyklad zaczalem szukac rozwiazania w gradiencie z PS ale jesli juz bym wstawial do Illustratora to tiffa bez kompresji:)

#15 BigMac

BigMac
  • 535 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 13 maja 2009 - 09:10

Jeśli chodzi o mnie to w przypadku "takiej" drukarni wysłałbym tiffa płaskiego bez kompresji. Albo PostScript z AI z opcjami PressQuality (PS v.2 Binarny, z wyłączoną opcją kompatybilności gradientów, Present: HQ) ---> Distiller = pdf "jak ta lala" ;)

#16 mcfrey

mcfrey
  • 424 postów
  • SkądGizycko

Napisano 13 maja 2009 - 09:18

Ja robilem pdf bezposrednio z Illustratora i w sumie uzywalem takich opcji jak podales oprocz tej wylaczonej kompatybilnosci gradientow. Hmmm gdzie sia to wlaczy czy wylacza?

#17 BigMac

BigMac
  • 535 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 13 maja 2009 - 10:01

Dla 100% pewności radzę robić zawsze PostScript i distillowanie. Jesli chodzi o opcje Gradientu to w zakladce graphics w opcjach druku do PS. Oczywiscie sterownik PPD jest Adobe.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych