Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wasze najgorsze koszmary senne z Final Cut Pro 6 !


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#1 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 lutego 2009 - 22:34

Witajcie moi drodzy! Przepraszam za chwilowa nieobecnosc ale sporo czasu zajelo mi szerzenie edukacji.. Wiem, czesc z Was stesknila sie za zrodlem wiedzy filmowo montazowo Final Cut'owej. I nadszedl ten czas. Wreszcie mozecie sie nie wstydzic opisac swoje najglupsze wpadki ktore po mojej moderacji i wyjasnieniach mam nadzieje nabiora zupelnie innego kolorytu, zaczna uczyc Waszych kolegow! Dlatego tym razem po tak udanym debiucie na tak szacownym forum rozpoczynamy od mam nadzieje najciekawszej formy edukacyjnej... Uwaga tego jeszcze nie bylo, czyli: "Wasze najgorsze koszmary senne z FCP" Mysle ze wlasnie ta a nie inna forma zdobedzie sobie nalezna atencje, poklask i przyczyni sie do powaznych postepow w tej dziedzinie. A zatem startujmy! pozdrawiam arti

#2 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 20 lutego 2009 - 20:56

no to ja mam drobne pytanko dotyczy final cut express i Make Frezze Frame częto i gęsto zdarza mnie się że po wykonaniu polecenia nie mogę wrzucić tego ani do time line ani do teczeki z projektem - nie mogę*także wyeksportować do jpega. Po usunięciu preferencji finala wszystko wraca do życia - oso chodzi wiesz może pozdr klaus

#3 baq_ole

baq_ole
  • 236 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki, Poland

Napisano 20 lutego 2009 - 22:17

jak sie objawia ta niemożność klaus ? nie możesz przeciągnąć tego freeze frame'a na timelina ani na canvas ?

#4 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 lutego 2009 - 23:31

Przykro mi ale nie uzywam FCE, nie mialem z ta funkcja problemow na FCP. Zapewnie ta funkcja dziala tak samo w FCP jak i FCE. Jezeli uzywasz klatki z Canvas to po wybraniu z menu Make Freeze Frame w Viewer otrzymujesz ta klatke z dodanym timecodem. Potem mozesz ja wrzucic do Browsera lub Timeline. I mowisz ze to dziala tylko po usunieciu preferencji? BTW Jesli chodzi o exportowanie z programu pojedynczej klatki to nie musisz sie wcale poslugiwac Mak Freeze Frame, wystarczy Export using QuickTime Conversion... format still image. pozdr arti

#5 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 21 lutego 2009 - 19:39

witam 1. dzięki za sposób na jpega 2. objawia się*to w sposób następujący - działa , działa -nagle przestaje działać - u usuwam preferencje final cut 4 i działa na nowo.

#6 jaskulmk

jaskulmk
  • 188 postów
  • SkądJelenia Góra, Poland

Napisano 21 lutego 2009 - 23:33

Witam :) to może ja też się podłączę z jednym tematem... format AVI a FC... niestety czasem jestem zmuszony czy to skorzystać z formatu AVI (dostaję od klienta) bądź też zapisać coś w formacie AVI... i... tu zaczynają się schody... za każdym razem mam "czkawkę", a po eksporcie do m2v nie da się w ogóle na to patrzeć... jest na to jakaś rada?

#7 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lutego 2009 - 00:08

AVI to wrapper, tak na prawde musisz wiedziec w jakim codecu chcesz cos zapisac w owym lubianym przez nas chyba tak samo AVI (tak PCtowcy niemal podobnie kochaja QT;) Jak importujesz to uciekaj w miare szybko z AVI po co komplikowac sobie zycie. Jeszcze sporo zalezy od tego jakiego codeca uzywa to AVI jak wspomnialem. A jak musisz zapisac cos w AVI to to co daje samo QT to jest bardzo malo codecow. Flip4Mac jest jakas pomoca. to tyle po krotce pozdrawiam arti

#8 jaskulmk

jaskulmk
  • 188 postów
  • SkądJelenia Góra, Poland

Napisano 22 lutego 2009 - 17:16

co prawda to prawda... klną straszliwie jak dostają QT ode mnie ;) ale o Flip4Mac nie pomyślałem... dzięki :)

#9 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lutego 2009 - 19:17

nie zaluj ich;)

#10 jabluszkoaf

jabluszkoaf
  • 216 postów

Napisano 23 lutego 2009 - 02:35

Hi Heli. Jakiego kodeka uzylbys do materialu hdv 1440x1080i (reportaz filmowany sony fx1) by uzyskac najlepszy obraz mpega2, material jest przeznaczony do blu-raya i authoringowany bedzie w Encore CS4, glownie chodzi mi o kodek z kompresora3 FCS2 poniwaz chce porownac jakosc mpega2 z kompresora3 oraz mpega2 z madia enkodera cs4 a to wszystko na Bravii KDL-32W4000 (zdaje mi sie, ze ten telewizor czyta mpeg4, ale doglebnie nie wchodzilem na sony.pl - brak czasu). Co radzisz z mpeg2-kami w kompresorze3 oraz Encore cs4 ??? Ustawienia FCP - Frame size1440x1080 HD(1440x1080) 16:9, Pixel Aspect Ratio HD(1440x1080, Field Dominance Upper (Odd), Editing Database 25, Compressor Apple Intermediate Codec, Audio - 48/16/Ch-group. Pozdr - jabluszkoaf.

#11 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 04:34

Hi jabluszko, Przede wszystkim dlaczego ten biedny MPEG2? MPEG2 nie jest synonimem tego co najlepsze. Jezeli masz juz to HDV wyexportowane z FCP to ominalbym Compressor3. Elastyczniej tworzyc GOP w programie do authoringu, latwiej balansowac wielkoscia plikow AV etc. Ja bym w ogole nie wchodzil w MPEG2, a zdecydowanie w AVC HD. Z drugiej strony Encore ma bledy (co jest udokumentowane), nie jest to topowej klasy encoder i czesto wymusza tez transkodowanie poprzez Media Encoder nawet jezeli stworzymy tzw. compilant asset. Tak wiec reasumujac albo ominalbym Compressor3 z tym HDV w ogole czyli transkodowanie w Encore poprzez Media Encoder albo stworzyc BD compilant h.264 w Compresorze. pozdr arti

#12 jabluszkoaf

jabluszkoaf
  • 216 postów

Napisano 23 lutego 2009 - 09:58

Hi Heli. Bardzo dziekuje za zainteresowanie tematem mpeg2, wlasnie dokladnie zawsze jesli moge z HDV probuje ominac mpeg2 (po prostu nie podoba mi sie obrazek po kodowaniu HDV-mpeg2). Ze Encore ma bledy tez wiem, nieraz mialem do czynienia z materialami ktore spowrotem wracaly do Madia Encodera (zastanawialem sie tylko po co - teraz juz wiem, chociaz jestem BARDZO DOCIEKLIWY I SPRAWDZE TO JESZCZE RAZ. Piszesz, ze ominalbys compresora majac HDV (z limelimu FCP) i poszedlbys droga czystego HDV na AVC HD jak rozumiem, albo uzylbys kompresora i stworzylbys BD kompilant H.264 w kompresorze. Mam do Ciebie mala prosbe - jak mam uczynic ta ostatnia operacje czyli stworzenie BD H.264 w kompresorze bo spalilem juz 10 plytek dvd i naprawde nic mnie nie elektryzuje w tych obrazkach - moze cos zle robie??? A robie to tak, z timelimu exportuje zawartosc jako AVC HD (Apple ProRes 422 (HQ) 1440x1080 50i 48 khz - czy moze to zla droga), natomiast jesli chodzi o druga opcje robie to poprze Program Stram w opcjach wybieram Blu-ray bitrate i.t.d. niezaleznie od tego (a zapewniam, iz material zrodlowy jest doswietlony, ostry na ile moze byc ostry z fx1 soniaczki) pojawiaja sie bardzo ladne nalusienkie groszeczki, czego nie znosze ogladac ani tworzyc. Jeszcze raz przygladalem sie zrodlu, jest nieskazitelne, zazwyczaj nie pracuje nad materialami HDV, ale byc moze dla potomnych niech zostanie ta wiedza na przyszlosc - bo chyba zgodzisz sie ze mna, ze HDV to SDef tylko wyskokiej rozdzielczosci, wogole ja nie wiem jak ten format zapisu okreslic, przeciez nie mozna nazwac czegos "polowa High Definition lub niepelny High Definition" ja to nazywam SDefinition wysokiej rozdzielczosci. Jesli mozesz to napisz mi jak mam zrobic 1-sza opcje (omijajac compresor) oraz druga opcje (z kompresja H.264 do BD). Tyle filmow dzwiekowiles, takie doswiadczenie jestem naprawde pod wrazeniem i do tego muzyk z Chopina - robi wrazenie !!! Pozdr - jabluszkoaf.

#13 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 12:09

Czesc, 1. Zainteresowanie MPEG2 pojawilo sie bo taki byl temat posta, generalnie wole zapominac o tym formacie gdzie tylko moge, nie ma powodu cofac sie z wydajnoscia kodowania. 2. Jesli chodzi o stworzenie video compilant asset w Encore (czyli nie wymagajacego transkodowania w Media ENcoder4) to wcale nie jest to latwe, wiele programow twierdzi ze generuje takie pliki a rzeczywistosc jest inna. 3. Tak jak nie lubie MPEG2 tak dreszcze wzbudza HDV i to tylko czesciowo dzieki Sony FX1 ktora miala (R.I.P;) wiele problemow z macro blockami. Jesli chodzi o rozdzielczosc to bylo to ok 1/2 HD, jednak troche lepiej niz SD ale jak to mowia "nothing write to home about". 4. Powazny problem z FX1 i innymi kamerami HDV to czas renderowania... To jest dopiero tragedia czasu conformingu do GOP MPEG2. Dlatego tez odradzam zdecydowanie prace NATYWNA w codecu HDV, pomijajac masochistow. Polecany workflow przeze mnie to zanim rozpoczniemy montaz softwareowe transkodowanie w real time materialow do ProRes422 (bez HQ). Daje sobie rade z tym wiekszosc nowoczesnych komputerow. 5. Nie uzywaj Compressor3 do tworzenia BD compilant h.264 poniewaz nie stworzysz takowego tym narzedziem. Compressor3 nawet nie obiecuje ze potrafi. Patrz punkt 2. 6. "Z timelimu exportuje zawartosc jako AVC HD (Apple ProRes 422 (HQ) 1440x1080 50i 48 khz" - uwaga, mylisz dwie rzeczy niczym nie zwiazane z soba. AVC HD to odmiana h.264, MPEGa-4 a ProRes422 nie ma z tym nic wspolnego pod zadnym wzgledem. Temat ten wykracza poza glowny nurt rozwazan. 7. Omijajac Compressor3 zagadzmy sie na transkodowanie w Encore (Media Encoder), po prostu importujesz master w Encore i tam ustawiamy parametry jakosci transkodowania. 8. Tworzenie plikow video BD compilant wymaga drozszego software'u, m.in. Episode Pro. pozdr arti

#14 jabluszkoaf

jabluszkoaf
  • 216 postów

Napisano 23 lutego 2009 - 14:38

Witam. Widzisz jak czlowiek malo wie, pare zdan i juz wszystko jasne. Prosze tylko opisz mi pkt.7 szczegolowo, bo na razie Adobe Media Encoder robi pliki ktore sa nieczytalne dla Encore. ProRes 422 bez HQ zdecydowanie TAAK!!! Inna bajka. No rozne materialy edytuje ale tak nie lubie HDV nie wiem - ni to SD ni to HD. Dobrze opisujesz HDV to taka prawie polowa HD. Prosze Cie opisz jak to zrobic by plik po enkodowaniu w Media Encoderze byl widoczny w Encore CS4 (mam caly pakiet CS4). Co dziwnego Media Player te nie chce o(d)tworzyc tych plikow. Ja to robie tak: - a wiec otwieram Adobe Media Encoder, poprzez "add" dodaje np.surowy plik HDV z sonowki fx1 i mam do wyboru 2 formaty Blu-rayowe H.264 Blu-ray oraz mpeg2 Blu-ray. Wybieram format H.264 Blu-ray, w presetach 1440x1080i 25 High Quality, Output File i "jazda" czyli start queue. Po wykonaniu enkodowania pojawiaja mi sie 3 pliki: m4v., m4v.xmpses oraz wave. O ile wave moge odtworzyc np.w QT to pozostale pliki nie chca sie za bardzo otwierac. Czy moge sie dowiedziec jak to prawidlowo zrobic, bo zapewne gdzies popelniam blad ??? Pozdr jabluszkoaf.

#15 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 17:24

- "Widzisz jak czlowiek malo wie, pare zdan i juz wszystko jasne." Jabluszko czy to na prawde Twoje slowa;)? Ano taki byl cel mojego pojawienia sie tutaj, ale jak widac poczatkowo nie obylo sie bez skandali;) Ale pociesze Was niedlugo ruszy serwis internetowy poswiecony tym i innym zagadnieniom, konsultacjom, ktory bedzie prowadzony przez kilku expertow z takich dziedzin jak Video, Editing, Postproduction, Graphics, Animation, Sound. Tak wiec bedzie godne miejsce do edukacji u zacnych zrodel. - a co do punktu 7 to dzieje sie wszystko prawidlowo. Popelniasz blad proba otwierania tego pliku m4v za pomoca QT. QT nie umie otwierac tego rodzaju m4v, ten plik nie jest Ci do niczego potrzebny innego niz import do Encore i authoring, a tam jest widoczny. W ogole nie ma potrzeby transkodowania najpierw w Media Encoder, mozna zrobic to z poziomu Encore. i to by bylo na tyle pozdr arti

#16 jabluszkoaf

jabluszkoaf
  • 216 postów

Napisano 23 lutego 2009 - 17:43

Hi Heli. Tak to moje slowa, sorry za zgrzyt ktory byl na poczatku watku... Przede wszystkim nie bylo i nie jest moim zamiarem obrazanie kogokolwiek na forum, rzachnalem sie tylko w zwiazku z tytulem watku i tyle, przeciez napisalem Ci pozniej, ze chcialem uciac watek ze wzgledow etycznych nie merytorycznych. Nie oceniam nikogo, nie podwazam jego umiejetnosci, przeciez napisalem Ci to bardzo wyraznie - natomiast nie toleruje chamstwa i niegrzecznego zachowania. Napisalem Ci rowniez, ze mozna i kulturalnie i grzecznie i ... ze u mnie przechodza Najgorsze koszmary ... to sa moje slowa i tak uwazam. Musisz przyznac, ze troszke niefortunny byl tytul watku i tyle co do tego tematu, ktory uwazam za zamkniety. Cenie ludzi ktorzy posiadaja wiedze i potrafia ja sensownie przekazac, bo posiadanie wiedzy bez umiejetnosci konstruktywnego dialogu w/g mnie do niczego nie prowadzi. Za rady bardzo dzieki, jestem zobowiazany, jesli nadal czujesz sie obrazony lub cos w tym stylu to wielkie sorry. Pozdr jabluszkoaf. P.S. A jak (bo koncze reportaz) z timelinu FCP najlepej wyslac ta przepiekna ukladaneczke by jej miejsce oraz plik (m4v - przeciez go musze zrobic - czy bez uzycia Media Enkodera, wydaje mi sie, ze tak na skroty to juz nie da rady) znalazl sie jak najszybciej i najprosciej w Encore CS, by niebieska smuga zaczela palic nosnik BD 25-ke. Dodam jeszcze na koniec, ze jesli takie projekty o ktorych piszesz maja powstac to pomnij temat Motion 3.

#17 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 18:16

Troche to zagmatwales, dlatego odpowiem takimy slowy: Zeby najszybciej i najprosciej ta przepiekna ukladaneczka z timeline FCP znalazla sie w Encore by pozniej niebieska smuga poczela rychlo acz dokladnie palic niebieskim sloncem nosnik plyty BD wystarczy ... zaimportowac ten plik do Encore. To wszystko. pozdrawiam arti

#18 jabluszkoaf

jabluszkoaf
  • 216 postów

Napisano 23 lutego 2009 - 19:25

Hi. Jeszcze raz, z timelime FCP nie mam mozliwosci exportu Heli do Encore w jaki sposob mam to zrobic, przez kompresor m2v i dopiero m4v poprzez Media Encoder ??? Czy jest jakis inny sposob na wykonanie tej operacji ??? Sorry, ze Ci tak gitare zawracam, ale nie czesto, a raczej rzadko robie reportaz z HDV. Pozdr jabluszkoaf.

#19 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 19:43

Wyexportuj swoj reportaz z FCP do QuickTime'a (self contained) i zaimportuj go w Encore. pozdr arti

#20 jabluszkoaf

jabluszkoaf
  • 216 postów

Napisano 23 lutego 2009 - 19:51

No przeciez. Juz nie zawracam gitary, bardzo dzieki Heli. Pozdr jabluszkoaf.

#21 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 24 lutego 2009 - 11:59

no to ja mam jeden koszmar a mianowicie moja kamera nagrywa w hd i tak to montuję w final cut express (na razie) jednak apple nie wspierając w idvd nagrywania BD - jak i fakt że mało znajomych posiada takie odtwarzacze zmusza mnie obecnie do nagrywania dvd - jednak jestem przerazony jakością tego w porównaniu z obrazem z tv czy też dvd zakupionym w sklepie. Czy isteniej jakaś metoda exportu tego materiału tak aby jego jakość byłą jak najlepsza. HELI arti może opisałbyś export i ustawienia jakie powiniene zastosować 1. export do dvd 2. ni i export do HD - przyszłościowo myślę - jak już Będę*posiadał Final Cut Studio co będzie niebawem pewnie 3. ewentualnie jakieś alternatywy do wypalania BD poza pakietem adobe - bo to trochę za drogo dla domowego video Final cut Studio + adbe premier pozdrawiam klaus

#22 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 lutego 2009 - 03:14

Klaus, Do wypalania HD proponuje obecnie Toast 9 czy 10 (jezeli znajdziesz taniej 9 niz 10 to kup smialo) z odpowiednim pluginem HD. Nalezy ustawic maksymalny strumien AVC HD jaki przyjmuje Blu-Ray odtwarzacz ktory bedziesz uzywal (testuj na dynamicznych scenach obserwujac potencjalne artefakty). Nie stosuj MPEG2, nie zapewni najlepszej jakosci. Skoro masz tylko iDVD to jedyne co mozesz zrobic to ustawic w nim "profesjonalna" jakosc kodowania. I ona nie jest zla. Przede wszystkim zadbaj o w miare najlepsza jakosc zdrodlowa Twojego mastera. To ma ogromne znaczenie. Nie da sie wydajnie skompresowac materialow sredniej jakosci... To sa najtansze metody na dobrej jakosci obraz z DVD czy Blu-Ray. Ale Toast daje rade... pozdr arti

#23 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 28 lutego 2009 - 21:09

pytanko o stabilizację obrazu w final cut - są jakieś posoby oprócz oczywiście plugino∑ firm 3-cich bo słyszałem że nawet wersja pro nie posiada czegoś takiego pozdrawiam klaus

#24 heli

heli
  • 85 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 lutego 2009 - 21:16

to zle slyszales, FCP6 posiada takowy filtr do stabilizacji, tylko musisz uwazac zeby obrabiac bardzo krotkie pliki video (on nie umie pracowac na selekcji) a to trwa i trwa... sa tez inne szybsze programy innych firm. pozdr arti

#25 jabluszkoaf

jabluszkoaf
  • 216 postów

Napisano 28 lutego 2009 - 22:48

Hi Heli. I znowu potrzebuje pomocy z tym nieszczesnym HDV 1440x1080. Mam na timelinie FCP material HDV 1440x1080 (z sony fx1) - zrobilem reportaz SD 720x576 (16:9) taki zamowil klient. Przy odbiorze SD (DVD) pokazalem mu material HD/Blu-ray i on chce ten material w Blu-ray i juz. Robie rozne "sztuczki-muczki" by nie robic tego materialu jeszcze raz od poczatku jednak bez skutecznie, malutki obrazeczek mi wychodzi i juz. Jak mozesz to prosze o pomoc. Sequence setting ktore mam na timelinie to: - Frame size 720x576 CCIR 601/DV PAL 5:4 - Pixel Aspect Ratio PAL-CCIR 601 (720x576) - Field Dominance Lowe (Event) - Comressor DV-PAL - Audio Rate 48 khz/ Depth 16 bit/ Channel Grouped W Easy Setup mam: - HDV/Rate25/Use HDV - 1080p25 Potrzebuje wyjsciowy material 1440x1080 (by zapelnil plazme) do blu-raya - co mam biedny zuczek uczynic by taki obrazek uzyskac abym mogl bez ponownego montazu z timelinu FCP "wypluc" material do kompresji m4v do Encore CS4, rejestracja - 1440x1080. ------------------------- uzylem Modify Conform Sequence - pomoglo w materiale, wyskalowal sie do HDV, ale pozostaje "rozwalona cala czolowka reportazu" - jesli nic sie nie da wiecej, to ja zrobie jeszcze raz. Przynajmniej tyle. Uswiadom mnie czy to dobra droga, by pozniej m4v nie skakaly jak dzieciaki na skakance lub by nie bylo jakis innych rzeczy. ------------------------- Pozdr jabluszkoaf.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych