Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wysłałem MBP do serwisu i...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
191 odpowiedzi w tym temacie

#26 reRESERVEDFX

reRESERVEDFX

    /////AMG

  • 2 111 postów
  • SkądBurr Ridge, IL

Napisano 17 sierpnia 2006 - 18:49

Alaaaaa!!!!!! Czlowieku moje kondolencje, ale ja na twoim miejscu to bym osobiscie pojechal do SAD-u zeby Ci napisali oswiadczenie podpisane przez managera serwisu, ze sprzet przyszedl do nich uszkodzony i z tym do prawnika, a potem upier....lic tym z DHL-u jaja normalnie.... Wiem kazdemu sie zdarza, ale takie zachowanie sie kuriera jest karygodne!!!!!!

#27 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpnia 2006 - 18:49

kuuurde, znow ktos robi z igly widly. jeden przypaden na setki innych dobrze dotarczonych paczek i odrazu komentuja "ooo jakie to zle mamy w polsce uslugi kurierskie" :/ ja chlopski rozum i na pierwszy rzut oka widac ze to nie moglo zostac uszlodzone w jakim kolwiek opakowaniu(no chyba ze tym opakowaniem byl papier ;) ) podejzewam ze ktos go upuscil... a kto to juz trzeba sie domyslac ...

No ja nie mogę powiedzieć, aby usługi kurierskie w Polsce stały na wysokim poziomie i aby to był odosobniony przypadek. Na samego kuriera czekalem od czwartku do wtorku (za każdym razem mi wmawiano, że mnie w domu nie było), a teraz jeszcze to :) W sumie sie nie martwię to nie jest mój problem. Jakby powiedział Andrew Lepper: "Ja się sądów nie boję" :)

#28 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpnia 2006 - 18:52

Alaaaaa!!!!!! Czlowieku moje kondolencje, ale ja na twoim miejscu to bym osobiscie pojechal do SAD-u zeby Ci napisali oswiadczenie podpisane przez managera serwisu, ze sprzet przyszedl do nich uszkodzony i z tym do prawnika, a potem upier....lic tym z DHL-u jaja normalnie.... Wiem kazdemu sie zdarza, ale takie zachowanie sie kuriera jest karygodne!!!!!!


Narazie to ja poczekam na stanowisko SADu - chłopaki się starają wyjaśnić całą sprawę, konsultują się z osobami będącymi na wakacjach (m.in. szef serwisu) itp. Poznam stanowisko SADu, zapoznam się z rozwiązaniem problemu i wtedy, albo będzie dobrze - albo rozpęta się piekło - normalnie siwy dym.

#29 db

db
  • 771 postów

Napisano 17 sierpnia 2006 - 19:14

Niestety takie rzeczy się zdażają, myślę że uszkodzenie powstało po wyjęciu z paczki, trzeba by było sie bradzo postarać żeby tak udrzyć paczką z komputerem aby powstało takie uszkodzenie... Niedawno facet wysłał mi DHL'em Apple Studio Display 17 LCD, przyjechał kurier, przy wyciąganiu pare razy poobracał dość drastycznie karton, wręczył mi dość sporą paczkę, w domu okazało się że facet od którego kupiłem sprzęt zabardzo się nie wysilił... Monitor był wsadzony do dość dużego kartonu, w którym mógł podczas transportu dość swobodnie się przemieszczać. Jedynym zabezpieczniem był kawałek kartonu położony pod matrycą, który niby chrobił przedni panel przez zarysowaniem, choć zabardzo nie wiem w jaki sposób :/ Naszczęście monitor przetrwał i ma się dobrze, ale mnie krew zalewa jak pomyśle co mogło się stać... a wystraczy przecież troche wyobraźni.

#30 Monk

Monk
  • 354 postów
  • SkądWrocław / Gliwice / Przemyśl

Napisano 17 sierpnia 2006 - 19:40

Opakowanie FedEx'u, a kurier to DHL.

Załączam jescze jedną fotkę którą otrzymałem od SADu.


Mój błąd... pomylił mi się UPS z DHL-em :-(
Składam kondolencje, chociaż mam nadzieję że jakoś to załatwisz...

#31 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpnia 2006 - 20:42

Jutro powinien dzwonić Pan serwisant który zajmuje sie moją sprawą. Oczywiście zdam relację. Jakos to zostanie załatwione - w końcu albo SAD albo DHL.

#32 eujot

eujot
  • 64 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpnia 2006 - 21:17

Nie masz racji. Wychodziłoby na to, że jeśli coś nie wyślę w orginalnym opakowaniu to kurier może przejechać po tym smaochodem i powiedzieć, że przecież to moja wina.


Takie uszkodzenie w transporcie, mogło nastąpić tylko jeżeli komputer był źle zapakowany. A kto go pakował?

Jeżeli maczek był dobrze zapakowany, to kurier naprawdę musiał się nieźle wysilić, aby doprowadzić komputer z paczką do takiego stanu. Opakowanie powinno być zmasakrowane. Chyba, że był to kartonik z tektury, ale i wówczas powinien być podarty.

#33 Lack

Lack
  • 2 171 postów
  • SkądGdynia

Napisano 18 sierpnia 2006 - 08:14

Takie uszkodzenie w transporcie, mogło nastąpić tylko jeżeli komputer był źle zapakowany. A kto go pakował?


A kogo to obchodzi? Kurier przyjął sprzęt (mógł odmówić ze względu na niedostateczne zabezpieczenie) i od tego momentu za niego odpowiada.

#34 ramires

ramires
  • 205 postów
  • SkądGliwice

Napisano 18 sierpnia 2006 - 08:31

Najważniejsze, jakie papiery są na to. Czy serwis sporządził protokół o uszkodzeniu, zasada jest prosta. Musisz miec jak najwiecej papierów na to. Wymęcz serwis o kopie listu. Jeśli opakowanie było walnięte to serwisant powinien przy kurierze sporządzić stostowną notatkę. Jeśli nie to SAD pokryje poprzez ubezpieczenie koszty naprawy, jeśli paczka był uszkodzona podczas podróży a kierowca powiedział o tym, że jest takie coś i jest protokól to ściasz DHL (czy kto tam był). Wal śmiało, pomoge, mam dobrego znajomego, który siedzi w szkodach transportowych. na priva daj jakieś namiary na siebie. Pomogę

#35 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 18 sierpnia 2006 - 10:21

Jak ogladam te zdjecia, to moim zdaniem to nie stalo sie w paczce. Chyba ze cos ja przedziurawilo-moze kurier wiozl komus tez afrykanska dzide albo plot z kutego zelaza? :) To jest takie punktowe wgiecie, dla mnie wyglada jak uderzenie bez paczki w gola obudowe. Jesli nastapilo w transporcie, to opakowanie w tym miejscu musi byc niemilosiernie zniszczone. Moge sie mylic. Natomiast prawnie jestes kryty, i to tylko sprawa do ustalenia miedzy serwisem a firma kurierska kto jest winny. Tak jak napisal Lack, kurier obejrzal paczke i ja przyjal-wiec od tego momentu juz to byla broszka firmy kurierskiej, zeby bezpiecznie dostarczyc sprzet.

#36 wirus

wirus
  • 398 postów
  • SkądGrudziądz

Napisano 18 sierpnia 2006 - 11:16

Ja ze swojej strony na DHLa nie mogę narzekać wysyłałem nie jednego maczka i zawsze pakowałem w kartonik z folią bombelkową ale też dostawałem inne notebooki zapakowane bez foli tylko w karton i papier jakis i zawsze ale to zawsze przychodziły w całości,pisze tutaj o conajmniej 30 paczkach jakie przechodziły przez ręce DHLowi i nigdy coś takiego nie miało miejscamnawet jeśli odbieram paczke sprawdzam przy kurierze czy jest cała bo to jest podstawa do reklamacji i ja akceptuje zawartość jeśli było by coś nie tak spisujemy protokół szkody no i ubezpieczenie itd....

#37 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 sierpnia 2006 - 16:56

Otrztmałem telefon od Pana Arka z serwisu, nowe wieści będą dopiero w poniedziałek - dziś nie był w stanie złapać ludzi na urlopie.

#38 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 sierpnia 2006 - 13:01

Wczoraj (czyli w poniedziałek) dostałem telefon, że ma być DHL i mają spisać protokół. Żadnych decyzji ze strony szefostwa serwisu bądź logistyka. Czyli narazie sprawa stoi.

#39 maryo666

maryo666
  • 574 postów
  • SkądPuławy

Napisano 22 sierpnia 2006 - 13:40

Jak czytam ten watek mam wrazenie ze wiekosc z was mysli ze jak kurier otrzyma paczke to jedzie odrazu to nadawcy, tak nie jest. Paczka od kuriera jedzie do najblizszego magazynu gdzie wieczorem jest zaladowywana na tira ktory potem jedzie do sortowni (najczesciej do warszawy) gdzie jak sama nazwa wskazuje paczki sa sortowane :wink: potem posortowane paczki jada tirem do swoich oddzialow np. pczaczki z rejonu lubelskiego jada do lublina skad sa ladowane na busy poukladane juz po odpowiedniej trasie. Wiec laptopikiem nie opiekowal sie jeden kurier, a ten ktory dostal ja w waraszwie juz mogl nie wiedziec co tam jest (mogl nie czytac uwag) polecam pisac grubym markerem na opawkoaniu OSTROZNIE! lub inne takie hasla :) . Czyli jak to wina DHL to oni musza jeszcze ustalic na ktorym poziomie transportu paczka sie uszkodzila. ps. moj kolega pracuje w DHL kiedys mi pokazywal jak sie przeladowuje paczki, te ktore wiadomo ze sa w nich np. czesci do samochodow itp to rzucaja, te ktore sa ze sklepow komputerowych sa traktowane ostroznie, takze te ktore wiadomo ze zawieraja delikatna przesylke (czyli napis Ostroznie!).

#40 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 sierpnia 2006 - 14:14

Mnie jako klienta nie obchodzi ile osób paczkę trzytmało i gdzie się znajdowała. Mnie jako klienta obchodzi to czy i kiedy paczka zostanie dostarczona w nienaruszonym stanie. A to, że ktoś paczką rzucił, upuścił czy cokolwiek innego zrobił to mnie jako klienta nieinteresuje. To są wewnętrzne sprawy DHL na jakim etapie paczka została uszkodzona. Ja jako klient za usługę przewozu zapłaciłem, oraz dodatkowo za ubezpieczenie właśnie od tego typu wypadków.

#41 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 sierpnia 2006 - 14:17

ps. moj kolega pracuje w DHL kiedys mi pokazywal jak sie przeladowuje paczki, te ktore wiadomo ze sa w nich np. czesci do samochodow itp to rzucaja, te ktore sa ze sklepow komputerowych sa traktowane ostroznie, takze te ktore wiadomo ze zawieraja delikatna przesylke (czyli napis Ostroznie!).


Aha, czyli jak nie napiszę ostrożnie tzn. że paczką można rzucać. I rozumiem, że kurierzy mają ograniczone rozumowanie: samochód-ciężkie, metalowe, czyli można rzucać. A co z częściami samochodowymi typu leflektor, szyby itp? Też są rzucane? Z resztą, co mnie to interesuje - ja nawet nie wiem czy paczkę uszkodził DHL czy SAD który poinformował mnie o tym po tygodniu od doręczenia im przesyłki. Ale to ich sprawa jak to załatwią.

#42 maryo666

maryo666
  • 574 postów
  • SkądPuławy

Napisano 22 sierpnia 2006 - 14:44

Nie kurierzy lecz magazynierzy przeladowuja zamochody. Czy jak nie ma napisu ostroznie to paczka moze poleciec? Tak. Jesli sa jakies delikatniejsze elementy od znanego dostawcy paczka jest oznakowana jako Ostroznie. Akutat przez wakacje pracuje w sklepie gdzie przyjmuje podobne czesci, czasami pudelko nie wyglada jak pudelko tylko kula lub inna dziwna bryla. A zawartosc byla pomieszana, a male pudelka porozwalane ;/ . Natomiast jak odbieralem laptopa pudelko nawet sie nie wytarlo (ale w liscie bylo zaznaczone ostrozna przesylka a na kartonie byl wielki gruby napis OSTROZNIE!!!). Lutecki masz absolutna racje to Oni sie powinni zatroszczyc o to by przesylka dotarla bezpiecznie, a nie ty masz sie martwic, szkoda tylko ze stracisz wiele czasu na wyjasnianie tej sprawy.

#43 wirus

wirus
  • 398 postów
  • SkądGrudziądz

Napisano 22 sierpnia 2006 - 17:27

Ja bym pojechał sobie z SADem ostro tym bardziej ze po tygodniu ciebie powiadomili,pamiętaj nie jest to twoja wina tylko sadu bo wzywajac teraz dhl wiele nie zdzialaja bynajmniej ja tak myślę a jeśli już to sprawa naprawde sie przeciągnie i to sporo czasu i na końcu może sie okazać to na twoją nie korzyść bo jak wiadomo paczki sprawdza sie po dostareczeniu do adresata w jakim jest stanie.Ja tak jak napisałem wcześniej DHLa sobie chwale i wiem ze dbają o każdą przesyłkę nawet tą co nie jest napisane Ostrożnie!

#44 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpnia 2006 - 13:24

Ja bym pojechał sobie z SADem ostro tym bardziej ze po tygodniu ciebie powiadomili,pamiętaj nie jest to twoja wina tylko sadu bo wzywajac teraz dhl wiele nie zdzialaja bynajmniej ja tak myślę a jeśli już to sprawa naprawde sie przeciągnie i to sporo czasu i na końcu może sie okazać to na twoją nie korzyść bo jak wiadomo paczki sprawdza sie po dostareczeniu do adresata w jakim jest stanie.Ja tak jak napisałem wcześniej DHLa sobie chwale i wiem ze dbają o każdą przesyłkę nawet tą co nie jest napisane Ostrożnie!


No i dziś SAD się wypioł i po dwóch tygodniach oświadczyli, że oni za to nie odpowiadają. Poprosiłem ich więc o protokół uszkodzenia przesyłki od DHL. To już nie moja sprawa jak go zdobędą. Wychodzi więc na to, że czeka mnie sprawa sądowa z SADem, bo w sumie nie mogę być pewien czy do uszkodzenia doszło podczas transportu, a nie w SADzie gdzie laptop był tydzień czasu. Jaka jest teraz procedura? Co należy robić?

#45 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpnia 2006 - 13:37

Jak zwykle, poleciłbym kontakt z Federacją Konsumentów. Dadzą Ci swojego prawnika, który pokieruje Twoją sprawą lub, co najmniej, podpowie Ci jak to załatwić od strony prawnej.

#46 ramires

ramires
  • 205 postów
  • SkądGliwice

Napisano 23 sierpnia 2006 - 13:47

Tak jak Ci pisałem, musisz mieć protokół z DHL o uszkodzonej paczce. Jeśli tego nie ma, to prawdopodobnie oprze się o sądowne rozstrzygnięcie o winie. Bez tego papierka nie można nic ruszyć za bardzo. Jeśli opakowanie było uszkodzone to wina przewoźnika, jeśli nie to opcje są dwie. 1. (nie sugeruje niczego) Laptop został zapakowany poprawnie, lecz był już uszkodzony 2. Kurier w drodze na magazyn mógł uszkodzić przesyłkę a następnie ją przepakować przed naklejeniem etykiet 3. Uszkodzenie wynikło podczas późniejszego transportu i został/nie został sporządzony protokół. 4. Paczka doszła w nienaruszonym stanie do serwisu, brak zatem protokołu o uszkodzeniu przesyłki a serwisantowi/komuś w serwisie spadł laptop i powstało uszkodzenie. Teraz bez protokołu (o ile w momencie odbioru przesyłki został spisany) nie można ruszyć. BARDZO ważne jest opakowanie oraz zdjęcia uszkodzeń samego opakowania. Boje się, że z tym ostatnim mogą być problemy, gdyż jeśli nie ma tego opakowania to stracony został bardzo ważny dowód w tej sprawie. O to będą pytać ubezpieczyciele napewno. Tyle z mojej strony. Czekam na protokół.

#47 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpnia 2006 - 13:52

skad konsumencki jest zawsze po stronie klienta ...

#48 ramires

ramires
  • 205 postów
  • SkądGliwice

Napisano 23 sierpnia 2006 - 13:59

Tak, zgadza się, ale nie zawsze ubezpieczyciel, a tutaj własnie chodzi o ustalenie gdzie powstała szkoda, wówczas wyegzekwowanie odszkodowania jest tylko już formalnością

#49 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpnia 2006 - 14:21

Nie wiem co mają w SADzie. Protokołu nie mają napewno, bo sam mi serwisant mówił, że dopiero się będą o niego ubiegać. Jak ja mogę udowodnić, że wysłałem sprzęt sprawny? Jak już powiedziałem na opakowaniu raczej śladów nie będzie ponieważ to było opakowanie FedExa wielkości dokładnie laptopa z wewnętrznym wypełnieniem. Co może być śmieszne to to, że dokładnie w takim samym opakowaniu laptop dotarł z USA do mnie drogą lotniczą gdy zapomniałem go zabrać :) A na dystansie 250km nie mogli go w nienaruszonym stanie dostarczyć. Heh.

Więc jeśli nie otrzymam od SADu protokołu co mam zrobić? Możnaby pomyśleć, że SAD mógłby dogadać się w DHLem, aby ten uszkadzał przesyłki, oni nie będą brać protokołu i wtedy właściciel musi pokryć szkody - bo jak udowodnisz im, że takiego sprzętu nie wysłałeś?

#50 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpnia 2006 - 15:05

Nie wiem co mają w SADzie. Protokołu nie mają napewno, bo sam mi serwisant mówił, że dopiero się będą o niego ubiegać. Jak ja mogę udowodnić, że wysłałem sprzęt sprawny? Jak już powiedziałem na opakowaniu raczej śladów nie będzie ponieważ to było opakowanie FedExa wielkości dokładnie laptopa z wewnętrznym wypełnieniem. Co może być śmieszne to to, że dokładnie w takim samym opakowaniu laptop dotarł z USA do mnie drogą lotniczą gdy zapomniałem go zabrać :) A na dystansie 250km nie mogli go w nienaruszonym stanie dostarczyć. Heh.

Więc jeśli nie otrzymam od SADu protokołu co mam zrobić? Możnaby pomyśleć, że SAD mógłby dogadać się w DHLem, aby ten uszkadzał przesyłki, oni nie będą brać protokołu i wtedy właściciel musi pokryć szkody - bo jak udowodnisz im, że takiego sprzętu nie wysłałeś?


nie musisz tego udowadniac, wystarczy ze twierdzisz ze wyslales caly. zapytaj ich czemu dopiero po tygodniu od odebrania paczki zauwazyli ze jest uszkodzony?

ps. z jakuego powodu wyslales go do serwisu?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych