Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Pisk (whine) w MacBook Pro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 bartekr

bartekr
  • 61 postów

Napisano 26 lipca 2006 - 14:35

Witam wszystkich serdecznie :)

Dzisiaj na stronach apple[1] zauwazylem dosyc istotna informacje dot. znanego wszystkim posiadaczom MBP pisku/jeczenia wydobywajacego sie spod klawiatury. Otoz Apple przyznalo sie juz oficjalnie do problemu i zaprasza wszystkich uzytkownikow dreczonych tym meczacym dzwiekiem do serwisu (podobno wymieniaja plyty glowne na nowe).

Z ciekawosci zadzwonilem do SAD'u i serwisantka potwierdzila, ze mozna tez na tej podstawie oddac MBP do naprawy w naszym kraju.

Czy ktos probowal, ew. w najblizszym czasie sprobuje dokonac takiej wymiany? Moj maczek jest na razie baardzo potrzebny do pracy i bede mogl sie z nim rozstac na czas naprawy dopiero pod koniec wrzesnia :/

[1] http://docs.info.app...l?artnum=303365

#2 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 26 lipca 2006 - 14:57

mój maczek wydaje bardzo cichutkie piski jak przyłoży się ucho to słuchać to charakterystyczne WHINE więc nie wim czy wymieniać płytę - ale skoro jest taka możliwość to może warto ( chociaż troche się boję ) - zobaczymy

#3 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 lipca 2006 - 16:05

Ja z checią oddam mojego MBP do serwisu, bo akurat wyjezdzam teraz na 3 tygodnei i nie będę go potrzebował. Jednak mieszkam na drugim końcu Polski (Lubuskie) od Warszawy, ale będę stamtąd leciał, muszę więc być pewien, że komputer mi przyjmą. Dodzwonić się niestety do Warszawy nie mogę. Czy więc jeśli stawię się tam z komputerem, przyjmą go? Czy później odeślą mi go do domu? W jakim terminie zwykle to robią? Czy muszę go oddać osobiście, czy może to być np. moja mama (na jej nazwisko komputer jest kupiony). Czy nie stracę danych z twardego dysku? W końcu, w jakich godzinach otwarty jest salon w Galerii Mokotów (to chyba tam oddaje się laptopy do serwisu prawda?)

#4 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 26 lipca 2006 - 16:42

Napisałem maila do SADu z pytaniem na jakich warunkach obywa sie ta wymiana - może odpiszą :)

#5 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 lipca 2006 - 16:51

Na jaki adres pisałeś? Ja też napisałem, na serwis@apple.com.pl Kiedyś już tam pisałem, ale nie odpisali. Może tym razem? Jak dostaniesz od nich odpowiedź, koniecznie tu umieść- przyda się wielu. Też tak zrobię, o ile odpiszą.

#6 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 26 lipca 2006 - 16:55

właśnie na ten adres. To się okaże czy odpiszą :)

#7 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 lipca 2006 - 22:20

Czy ktos wie, w jakich godzinach mozna dzwonic pod znany wielu numer 651 61 55 do SAD'u? Chcialbym zadzwonic do nich jak najwczesniej, bo inaczej pewnie nie uda mi sie dodzwonic, jak zwykle... bardzo, bardzo bylbym tez wdzieczny za informacje, na czym polega serwis- jak sie tam dostarcza komputer, jak oni dostarczaja go spowrotem... bardzo prosze o odpowiedz. Pozdrawiam

#8 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 26 lipca 2006 - 23:16

wicius, jak uda Ci sie jutro dodzwonić to napisz wszystko na form co i jak. Mnie interesuje też kwestia co dokładnie zostało zmienione na płycie głównej - co było przyczyną tego szmeru i pisków?

#9 pynieq

pynieq
  • 418 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 lipca 2006 - 00:01

W końcu, w jakich godzinach otwarty jest salon w Galerii Mokotów (to chyba tam oddaje się laptopy do serwisu prawda?)


serwis jak i glowne biuro SAD'u znajduje sie na ul. Mangalii (nr nie pamietam) ale sprzet do napraw mozna oddawac w kazdym oficjalnym SAD'owskim sklepie, ja np oddawalem w sklepie na polnej

#10 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 27 lipca 2006 - 11:12

Dostałem dzisiaj maila. SAD nie dostaął jeszcze żadnego planu działania i co śmieszne Apple w tym momencie nie posiada płyt pod procesory 2 ghz, tak że narazie wiemy niewiele ale mam nadzieje że sytuacja szybko się wyklaruję i będe mógł oddać sprzęt :)

#11 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 lipca 2006 - 11:54

Witam Pana

Istotnie od paru dni jest komunikat o kontaktowaniu sie z serwisem w przypadku whine, hi-pitched buzzes itp.
Generalnie wszystko co wylatuje w swiat przez witryne apple.com dla klienta dotyczy tez Polski.
Niestety nie dostalismy jeszcze z apple planu dzialania w tym kierunku (tym bardziej, ze plyty do MPBro 2GHz sa niedostepne w magazynach apple od kilku dni - out of stock)
Od najblizszego poniedzialku wraca z urlopu szef serwisu Janusz Borodzinski - janusz@apple.com.pl
Byc moze w nastepnym tygodniu cos sie ruszy w tym kierunku.

pozdrawiam serdecznie
arek miekisz

Takiego maila dostalem od apple. Myślę, że w tej sytuacji dzwonić nie trzeba, poczekamy na rozwój wypadków. W niedzielę i tak wyjeżdżam na 3 tygodnie, więc nie będę mógł oddać (wysłać) MacBook'a Pro. Czuję się skonfundowany, gdyż mój MacBook Pro chodzi na zegarze 1.83 GHz... mam nadzieję, że takie też wymieniają. Odpisałem miłemu Panu zadając właśnie takie pytanie i przy okazji spytałem o odstającą matrycę (czy też polega serwisowaniu) bo taka u mnie występuje. Nie wiecie przypadkiem, czy przy okazji naprawy/wyminay takich rzeczy traci się dane z twardego dysku?

#12 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 27 lipca 2006 - 12:01

Dostałem prawie identycznego maila ;] Co do matryc to chyba wszystkie nowe macbooki pro to mają - z jednej strony troszkę badziej odstaje ale to mi jakoś nie przeszkadza. Co do płyt to mam nadzieje że niedługo się pojawią i że pod 2.16 też będą :)

#13 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 lipca 2006 - 12:58

Tylko że MacBook'ów Pro 1.83GHz już się nie sprzedaje, a 2.16 jak najbardziej :P Ale mam nadzieję, że będą mieli wszystkie wersje, bo i u mnie jest pisk. Co do matrycy, wiem, że wszystkie tak mają, ale jak już pojedzie do serwisu to kto wie, może wymienią. Co z twardym dyskiem? Stracę dane? @iMark a maz możliwość przetestowanai Airportu? Ja nie, a podobno z tym też są problemy... w ojej mieścinie HotSpotów nie ma. Używałem tylko raz, w Poznaniu, i chodziło, ale było to krótko, nie wprowadzalem go w stan uśpienai i nie budziełem, a podobno wtedy gubi połączenie.

#14 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 lipca 2006 - 13:09

wicius: Nie stracisz danych bo dysku Ci przecież nie będą wymieniać, a tam właśnie znajdują się dane :) Co do Airporta to ja używam go w domu, nie ma problemu z gubieniem połączenia, po powrocie ze stanu uśpienia sam odnajduje i łączy się z siecią w przeciągu 30 sekund. Nigdy mi się nic z nim nie zawiesiło :) Oto filmik który nagrałem na szybko jak szybko wykrywa wifi po obudzeniu. Kiepska ostrość przy zbliżeniach :)

#15 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 27 lipca 2006 - 13:49

Apple Defects

A czytaliście to:
http://www.appledefe...tle=MacBook_Pro

Może jeszcze coś wam wymienią.

#16 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 lipca 2006 - 14:02

@rzymianin
Na szczęście nie wszystkie defekty mnie dotyczą... te elektryczne vibracja, owszem, ale lekkie, w niczym nie przeszkadza i nie jest to defekt, sami to przyznali. Gorąco owszem. Klapka aż tak nie odstaje, na szczęście. Również takich odstających plastikowych pasków nie mam. Tylko ten pisk, chce żeby zniknal i glownie po to chcę go wysłać. Gorąco przeszkadza w mniejszym stopniu, ale z chęcią się go pozbędę.
@lutecki
Jak odtworzyć ten film? wchodzę w link i pojaiwa mi się ikonka quicktime'a... i nic.
@ALL
Polecam śledzenei tego tematu na forum MacBooka Pro na apple.com jesli ktos cuzje się pewnie w angielskim. Znalazłem tam wiele informacji. Chociaż są tam głównie Amerykanie opowiadający o sytuacji w Stanach, można się conieco dowiedzieć. Dla leniwych:
http://discussions.a...?categoryID=190
na temat wymian płyt głównych mówi się w dizale Using Your MacBook Pro.

#17 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 lipca 2006 - 19:25

Przeprasza za post pod postem. Śledzę forum apple.com i z wypowiedzi użytkowników, którzy oddali swoje MBP do wymiany płyty głównej wynika, że rozwiązuje to zarówno problem "whine" (praktycznie calkowicie) jak i temperatury (częściowo, ale jest znaczna poprawa, znaczny spadek temepratury, poprawiona praca wentylatorów oraz przez to wygoda użytkowania. NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ!!:grin:

#18 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 27 lipca 2006 - 19:32

Wracając jeszcze do Airporta to u mnie też chodzi świetnie, zarówno w pracy (używam go cały czas - czyli 8 godzin ) jak i w domu - po wybudzeniu odrazu odnajduje połączenie.

#19 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 lipca 2006 - 21:18

Wyczytałem też, że nie podlegają wymianie płyty główne o oznaczeniu VJ2 (ostatnie trzy cyfry numeru seryjnego) a jedynie VJ1 i VJ0 właśnie na płyty VJ2 i późniejsze. Jakie macie Wy? Ja na szczęście VJ0

#20 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 lipca 2006 - 21:45

No ja mam VJ1 :)

#21 lemu

lemu
  • 59 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 lipca 2006 - 13:29

Panowie informujcie na bierzaco czy SAD zaczal wymieniac plytki (i baterie :)) to tez sobie podskocze do iSpotu we Wrocku i niech sie zaopiekuja maczkiem.

#22 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 lipca 2006 - 13:30

Na dzień dzisiejszy jeszcze nie wymieniają. Szef serwisu jest chyba na wakacjach.

#23 lemu

lemu
  • 59 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 lipca 2006 - 14:28

W kazdym badz razie dajcie znac jak bedziecie sie pozniej dowiadywac o wymiane :*

#24 wicius

wicius
  • 852 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 lipca 2006 - 14:40

szef serwisu wraca z urlopu w poniedziałek. Do 4 sierpnia mają pokazać się informacje na temat wymiany baterii (taka informacja jest na apple.com) ale o płytach oficjalnego stanowiska nie ma. Mam nadzieję, że szybko je przyjmą. Ja wracam do domu w niedzielę 20 sierpnia i mam zamiar wysłać im wtedy laptopa, żeby mieć go do początku roku skzolnego, bo będzie mi potrzebny. Więc dam im kulturalnie 2 tygodnie. Musi, cholera wystarczyc. A wymiana baterii będzie się odbywać najprawdopodobniej w posob następujący: dzwonisz do nich lub wysylasz maila, podajesz numer seryjny komputera, numer seryjny baterii, imię i nazwisko, a oni przesyłają Ci kurierem nową baterię, a Ty tym samym kurierem odsyłasz im starą. Ale ja też wolę, żeby wymienili mi ją przy okazji wymiany płyty głównej. Ktokolwiek będzie miał jakiekowliek informacje na któryś z tych problemów, niech tu umieszcza.

#25 pynieq

pynieq
  • 418 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 lipca 2006 - 15:00

Więc dam im kulturalnie 2 tygodnie.


maja 14 dni roboczych i tego nie przeskoczysz ... tym bardziej ze musza to do wawy przeslac, a jak tak wszyscy sie naraz zwala :) ?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych