Kilka pytan o nagrywaniu i przegrywaniu materialu HD
#26
Napisano 20 sierpnia 2008 - 08:50
Ja nagrywalbym w natywnym formacie dla tej kamerki, po co polepszac juz polepszone. Na dzien dzisiejszy i tak musimy sie w zasadzie obracac w zasiegu DVD czyli SD. Edycja i wynikowy plik - to juz zalezy czym kolega chce to obrabiac i jakie ten program ma mozliwosci.
#27
Napisano 20 sierpnia 2008 - 18:48
#28
Napisano 20 sierpnia 2008 - 19:53
#29
Napisano 20 sierpnia 2008 - 20:50
Na dzien dzisiejszy i tak musimy sie w zasadzie obracac w zasiegu DVD czyli SD
DVD tak, choc moze byc przynajmniej progresywne.
Niemniej zawsze mozna sprobowac konwersji do DVCPro HD 720p25 i zachowac na przyszlosc, gdy nosniki HD stana sie b. popularne. Zalezy tez co
#30
Napisano 20 sierpnia 2008 - 23:10
#31
Napisano 21 sierpnia 2008 - 22:20
Dobra Panowie Experci ;-),....
Albo rzeczywiście można se konwertnąć materiał na DVCPro HD 720p25 w kawałeczkach po 4 i pół minuty (1 minuta = 1GB) i wynająć gdzieś magazyn na płytki DVD na których materiał bedzie czekał na lepsze HD czasy...
Pozdrawiam
Przemek
Tylko jakim cudem z 16mbsek zrobi sie 100mbsek?
#32
Napisano 21 sierpnia 2008 - 23:47
Tylko jakim cudem z 16mbsek zrobi sie 100mbsek?
Aż musiałem to posprawdzać ;-). W sumie nie ma tego złego... dzięki Wam i myapple niczym małe "bebe" poznaje świat ;].
Sprawę zbadałbym dokładniej gdybym miał czas, ale na razie musi starczyć. Rzeczywiście do 100Mbps ciężko jest dobić, ale do 59 się udało (podejrzewam, że kodek działa jak tryby natywne w kamerach - tak se gdybam [nie przyczepić mi się do tego]). Nie mam czasu trochę na pisanie, ale zrobiłem szybkie "testy" dwa, po minucie każdy i cacy screeny ;-D. Domek jest jak widać ładnie przekodowany z HDV 1080p25, a sala z pliku zgranego z kamerki AVCHD Sony - oba do DVCPro HD 720p50 ze zmiana fps na 25.:
Domek HDV:
http://i360.photobuc...y/domek_HDV.jpg
Domek DVCPro HD:
http://i360.photobuc...omek_DVCPro.jpg
Sala z AVCHD:
http://i360.photobuc...sala_zAVCHD.jpg
Sala DVCPro HD:
http://i360.photobuc...sala_DVCPro.jpg
OK.
Pozdrawiam
Przemek
#33
Napisano 22 sierpnia 2008 - 08:40
#34
Napisano 22 sierpnia 2008 - 11:01
Albo rzeczywiście można se konwertnąć materiał na DVCPro HD 720p25 w kawałeczkach po 4 i pół minuty (1 minuta = 1GB) i wynająć gdzieś magazyn na płytki DVD na których materiał bedzie czekał na lepsze HD czasy...
Dyski twarde sa zdecydowanie lepszym rozwiazaniem. I w tym wypadku wyjda taniej Zakladam tez, ze nikt nie archiwizowalby w DVCProHD wszystkiego co nagral, a jedynie najcenniejsze materialy.
#35
Napisano 22 sierpnia 2008 - 11:40
Co do screenow, na 3 podane jest data rate: 104,33 mbits/s - jak na material AVCHD toche duzo - widze ze jest po konwersji do proresa, jednak wciaz nie wiem skad sie biora dodatkowe dane :?
Mogę nie mieć racji, ale coś takiego jak AVCHD w edycji nie istnieje, przynajmniej ja się nie natknąłem. W taki sposób FinalCut zgrywa materiał z kamerki kiedy używa się funkcji "Log and Transfer" - do ProRess'a. Dlatego też w nazwie pliku jest "z AVCHD". Założę się, że podobną rzecz robi iMovie. Ale też od razu widać, że zwiększa się bitrate.
Tak w ogóle to AVCHD i HDV to sposoby kompresji międzyklatkowej, a DVCPro HD to kompresja wewnątrzklatkowa. Dlatego właśnie taki bitrate i takie rozmiary plików - kodowany jest obraz, informacja o pixelach, a nie informacja o kompresji pochodząca z formatu źródłowego. To tak w skrócie ;-).
Dyski twarde sa zdecydowanie lepszym rozwiazaniem. I w tym wypadku wyjda taniej Zakladam tez, ze nikt nie archiwizowalby w DVCProHD wszystkiego co nagral, a jedynie najcenniejsze materialy.
Tak sobie tylko zażartowałem z tymi płytkami. Jsne że są inne sposoby. Sony obiecało Fimeware do jednego z napędów XDCAM (jednego z tych tańszych), który miał pozwolić na kopiowanie czegokolwiek na dyski BD za pośrednictwem menadżdera plików.
Pozdrawiam
Przemek
#36
Napisano 22 sierpnia 2008 - 13:02
Cześć.
Mogę nie mieć racji, ale coś takiego jak AVCHD w edycji nie istnieje, przynajmniej ja się nie natknąłem. W taki sposób FinalCut zgrywa materiał z kamerki kiedy używa się funkcji "Log and Transfer" - do ProRess'a. Dlatego też w nazwie pliku jest "z AVCHD". Założę się, że podobną rzecz robi iMovie. Ale też od razu widać, że zwiększa się bitrate.
Tak w ogóle to AVCHD i HDV to sposoby kompresji międzyklatkowej, a DVCPro HD to kompresja wewnątrzklatkowa. Dlatego właśnie taki bitrate i takie rozmiary plików - kodowany jest obraz, informacja o pixelach, a nie informacja o kompresji pochodząca z formatu źródłowego. To tak w skrócie ;-).
Po to wlasnie wymyslono np. AIC, a teraz ProRes. AVCHD to mpeg2 ( podobnie zreszta jak HDV, mowi sie nawet, ze AVSHD to HDV ver2 ;P ) , a ten jest koszmarny w edycji ( kazda ciecie powoduje rekompresje calego strumienia , o ile dobrze pamietam), stad szeroko polecane zabiegi higieniczne: sciagnac Mpeg Streamclip i szybciutenko zamienic pliki zrodlowe na cos, co latwiej i beztsratnie poddaje sie edycji w NLE.
#37
Napisano 22 sierpnia 2008 - 15:03
Po to wlasnie wymyslono np. AIC, a teraz ProRes. AVCHD to mpeg2 ( podobnie zreszta jak HDV, mowi sie nawet, ze AVSHD to HDV ver2 ;P ) , a ten jest koszmarny w edycji ( kazda ciecie powoduje rekompresje calego strumienia , o ile dobrze pamietam), stad szeroko polecane zabiegi higieniczne: sciagnac Mpeg Streamclip i szybciutenko zamienic pliki zrodlowe na cos, co latwiej i beztsratnie poddaje sie edycji w NLE.
To nie do końca prawda. Po pierwsze nie cały strumień, a tylko od początkowej klatki kluczowej użytego fragmentu do następnej jest rekompresowane (no chyba, że właśnie to kryje się pod określeniem "strumień") i to też nie w każdym przypadku. Cięcie na pewno nie powoduje rekompresji, za to komputer musi się trochę "namyśleć" podczas odtwarzania.
Od około roku edytuję bardzo dużo HDV (głównie ze względu na sprzęt, którym dysponuje co z SD nie radzi sobie wcale, ale nie powiem jaki co by nie ściągnąć na siebie kolejnej świętej krucjaty ;-)) i szczerze mówiąc najbardziej odpowiadający mi workflow to natywne HDV bez kodeków pośrednich. Jasne że może nie jest aż taki szybki jak ProRess (który zresztą świetnie sprawdza się w renderach) ale za to wgrywa się bezboleśnie i zajmuje mało miejsca ;-). Pewnie pracowałbym inaczej dysponując jakimś cudnym urządzeniem typu AJA ioHD i macierzą dyskową, ale przy ograniczonych zasobach, jak dla mnie, HDV zdaje egzamin, bez potrzeby rekompresji.
#38
Napisano 22 sierpnia 2008 - 16:54
#39
Napisano 22 sierpnia 2008 - 17:45
A czy AVCHD to nie MPEG4?
Nie. MPEG2.
#40
Napisano 22 sierpnia 2008 - 19:51
#41
Napisano 22 sierpnia 2008 - 22:14
Compression technology: MPEG-4 AVC/H.264
Compression technology: Dolby Digital (AC-3), Linear PCM
System: MPEG-2 Transport Stream
http://www.avchd-inf...rmat/index.html
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych