Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Kilka pytan o nagrywaniu i przegrywaniu materialu HD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#26 kakalaka

kakalaka
  • 72 postów
  • Skądwawrzyszew

Napisano 20 sierpnia 2008 - 08:50

UMowmy sie ze HD w wykonaniu tego cacka to czysty marketing :)


Dołączona grafika


Ja nagrywalbym w natywnym formacie dla tej kamerki, po co polepszac juz polepszone. Na dzien dzisiejszy i tak musimy sie w zasadzie obracac w zasiegu DVD czyli SD. Edycja i wynikowy plik - to juz zalezy czym kolega chce to obrabiac i jakie ten program ma mozliwosci.

#27 Angelus

Angelus
  • 45 postów

Napisano 20 sierpnia 2008 - 18:48

Troche odbieglismy od tematu, zakup kamery mam juz a soba, i na obecna chwile jestem zadowolony. Dordzcie mi skad moge wziasc codek "mpeg2" ewentyalnie gdzie moge go kupic?

#28 gitarzysta

gitarzysta
  • 516 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 20 sierpnia 2008 - 19:53

Kupić można tu:

Apple - QuickTime - MPEG-2 Playback

A wziąć nie wiem ;)

#29 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 sierpnia 2008 - 20:50

Na dzien dzisiejszy i tak musimy sie w zasadzie obracac w zasiegu DVD czyli SD


DVD tak, choc moze byc przynajmniej progresywne.
Niemniej zawsze mozna sprobowac konwersji do DVCPro HD 720p25 i zachowac na przyszlosc, gdy nosniki HD stana sie b. popularne. Zalezy tez co :P

#30 Mac-Addict

Mac-Addict
  • 70 postów

Napisano 20 sierpnia 2008 - 23:10

Dobra Panowie Experci ;-), wierzyć mi się nie chciało, że programiści bądź też marketingowcy Apple mogliby wpaść na yntelygentny pomysł nie zrobienia exportu z iMovie do iDVD po to tylko żeby zarobić nędzne 10 dolarów na plugin'ie MPEG2 Playback, który zresztą, jak sama nazwa wskazuje, służy do odtwarzania a nie kodowania materiału. Dlatego też poświęciłem swój cenny czas i energię ;-) na zbadanie tego zagadnienia. Jakże ogromne było moje zaskoczenie kiedy okazało się, że sprawa jest dziecinnie prosta i bezproblemowa (Na serio! Apple i proste rozwiązanie - być nie może!). Żeby wyprodukować płytkę SD DVD z materiału HD, przy użyciu iMovie '08 i iDVD '08 należy.: 1. Otworzyć nowy projekt 16:9 w iMovie. 2. Zaimportować nagrany materiał przy ustawieniach zgodnych z kamerą (czyli jak proponowałem wyżej "oszukane" FullHD 1920x1080i). 3. Zmontować filmik używając wszystkich cudnych opcji, które program iMovie oferuje. 4. Po zakończeniu pracy z menu "Share" u góry wybrać "Media Browser..." i w opcjach zaznaczyć "Large". 5. Odczekać swoje... ;-). 6. Zamknąć iMovie '08 i odpalić iDVD '08. 7. Zrobić projekt DVD... blablabla... 8. Szukać swoich zmontowanych i Share'owanych materiałów w Media Browse'erze z prawej strony w zakładce Movies. 9. Wypalić płytę DVD albo zapisać jej obraz na dysku. Co do jakości to założę się że cała parszywa i zła-niedobra interpolacja zostanie ładnie przez program do SD przeniesiona i wszystko na telewizorni będzie wyglądało cudnie! ;-) Albo rzeczywiście można se konwertnąć materiał na DVCPro HD 720p25 w kawałeczkach po 4 i pół minuty (1 minuta = 1GB) i wynająć gdzieś magazyn na płytki DVD na których materiał bedzie czekał na lepsze HD czasy... Pozdrawiam Przemek

#31 kakalaka

kakalaka
  • 72 postów
  • Skądwawrzyszew

Napisano 21 sierpnia 2008 - 22:20

Dobra Panowie Experci ;-),....

Albo rzeczywiście można se konwertnąć materiał na DVCPro HD 720p25 w kawałeczkach po 4 i pół minuty (1 minuta = 1GB) i wynająć gdzieś magazyn na płytki DVD na których materiał bedzie czekał na lepsze HD czasy...

Pozdrawiam
Przemek



Tylko jakim cudem z 16mbsek zrobi sie 100mbsek? :)

#32 Mac-Addict

Mac-Addict
  • 70 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 23:47

Tylko jakim cudem z 16mbsek zrobi sie 100mbsek? :)


Aż musiałem to posprawdzać ;-). W sumie nie ma tego złego... dzięki Wam i myapple niczym małe "bebe" poznaje świat ;].

Sprawę zbadałbym dokładniej gdybym miał czas, ale na razie musi starczyć. Rzeczywiście do 100Mbps ciężko jest dobić, ale do 59 się udało (podejrzewam, że kodek działa jak tryby natywne w kamerach - tak se gdybam [nie przyczepić mi się do tego]). Nie mam czasu trochę na pisanie, ale zrobiłem szybkie "testy" dwa, po minucie każdy i cacy screeny ;-D. Domek jest jak widać ładnie przekodowany z HDV 1080p25, a sala z pliku zgranego z kamerki AVCHD Sony - oba do DVCPro HD 720p50 ze zmiana fps na 25.:

Domek HDV:
http://i360.photobuc...y/domek_HDV.jpg
Domek DVCPro HD:
http://i360.photobuc...omek_DVCPro.jpg
Sala z AVCHD:
http://i360.photobuc...sala_zAVCHD.jpg
Sala DVCPro HD:
http://i360.photobuc...sala_DVCPro.jpg

OK.
Pozdrawiam
Przemek

#33 kakalaka

kakalaka
  • 72 postów
  • Skądwawrzyszew

Napisano 22 sierpnia 2008 - 08:40

Tege wlasnie z wrodzonego lenistwa nie chcialo mi sie robic :) Inna sprawa ze nie posiadam materialu AVCHD, mam za to prawdziwe DVCPRO HD 720p50. Sprobuje za pare chwil zrobic taki test ze zwyklym DV PAL, zobaczymy co z tego wykreci. Co do screenow, na 3 podane jest data rate: 104,33 mbits/s - jak na material AVCHD toche duzo - widze ze jest po konwersji do proresa, jednak wciaz nie wiem skad sie biora dodatkowe dane :?

#34 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 sierpnia 2008 - 11:01

Albo rzeczywiście można se konwertnąć materiał na DVCPro HD 720p25 w kawałeczkach po 4 i pół minuty (1 minuta = 1GB) i wynająć gdzieś magazyn na płytki DVD na których materiał bedzie czekał na lepsze HD czasy...



Dyski twarde sa zdecydowanie lepszym rozwiazaniem. I w tym wypadku wyjda taniej :) Zakladam tez, ze nikt nie archiwizowalby w DVCProHD wszystkiego co nagral, a jedynie najcenniejsze materialy. :)

#35 Mac-Addict

Mac-Addict
  • 70 postów

Napisano 22 sierpnia 2008 - 11:40

Cześć.

Co do screenow, na 3 podane jest data rate: 104,33 mbits/s - jak na material AVCHD toche duzo - widze ze jest po konwersji do proresa, jednak wciaz nie wiem skad sie biora dodatkowe dane :?


Mogę nie mieć racji, ale coś takiego jak AVCHD w edycji nie istnieje, przynajmniej ja się nie natknąłem. W taki sposób FinalCut zgrywa materiał z kamerki kiedy używa się funkcji "Log and Transfer" - do ProRess'a. Dlatego też w nazwie pliku jest "z AVCHD". Założę się, że podobną rzecz robi iMovie. Ale też od razu widać, że zwiększa się bitrate.

Tak w ogóle to AVCHD i HDV to sposoby kompresji międzyklatkowej, a DVCPro HD to kompresja wewnątrzklatkowa. Dlatego właśnie taki bitrate i takie rozmiary plików - kodowany jest obraz, informacja o pixelach, a nie informacja o kompresji pochodząca z formatu źródłowego. To tak w skrócie ;-).

Dyski twarde sa zdecydowanie lepszym rozwiazaniem. I w tym wypadku wyjda taniej :) Zakladam tez, ze nikt nie archiwizowalby w DVCProHD wszystkiego co nagral, a jedynie najcenniejsze materialy. :)


Tak sobie tylko zażartowałem z tymi płytkami. Jsne że są inne sposoby. Sony obiecało Fimeware do jednego z napędów XDCAM (jednego z tych tańszych), który miał pozwolić na kopiowanie czegokolwiek na dyski BD za pośrednictwem menadżdera plików.

Pozdrawiam
Przemek

#36 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 sierpnia 2008 - 13:02

Cześć.



Mogę nie mieć racji, ale coś takiego jak AVCHD w edycji nie istnieje, przynajmniej ja się nie natknąłem. W taki sposób FinalCut zgrywa materiał z kamerki kiedy używa się funkcji "Log and Transfer" - do ProRess'a. Dlatego też w nazwie pliku jest "z AVCHD". Założę się, że podobną rzecz robi iMovie. Ale też od razu widać, że zwiększa się bitrate.

Tak w ogóle to AVCHD i HDV to sposoby kompresji międzyklatkowej, a DVCPro HD to kompresja wewnątrzklatkowa. Dlatego właśnie taki bitrate i takie rozmiary plików - kodowany jest obraz, informacja o pixelach, a nie informacja o kompresji pochodząca z formatu źródłowego. To tak w skrócie ;-).


Po to wlasnie wymyslono np. AIC, a teraz ProRes. AVCHD to mpeg2 ( podobnie zreszta jak HDV, mowi sie nawet, ze AVSHD to HDV ver2 ;P ) , a ten jest koszmarny w edycji ( kazda ciecie powoduje rekompresje calego strumienia , o ile dobrze pamietam), stad szeroko polecane zabiegi higieniczne: sciagnac Mpeg Streamclip i szybciutenko zamienic pliki zrodlowe na cos, co latwiej i beztsratnie poddaje sie edycji w NLE. :)

#37 Mac-Addict

Mac-Addict
  • 70 postów

Napisano 22 sierpnia 2008 - 15:03

Po to wlasnie wymyslono np. AIC, a teraz ProRes. AVCHD to mpeg2 ( podobnie zreszta jak HDV, mowi sie nawet, ze AVSHD to HDV ver2 ;P ) , a ten jest koszmarny w edycji ( kazda ciecie powoduje rekompresje calego strumienia , o ile dobrze pamietam), stad szeroko polecane zabiegi higieniczne: sciagnac Mpeg Streamclip i szybciutenko zamienic pliki zrodlowe na cos, co latwiej i beztsratnie poddaje sie edycji w NLE. :)


To nie do końca prawda. Po pierwsze nie cały strumień, a tylko od początkowej klatki kluczowej użytego fragmentu do następnej jest rekompresowane (no chyba, że właśnie to kryje się pod określeniem "strumień") i to też nie w każdym przypadku. Cięcie na pewno nie powoduje rekompresji, za to komputer musi się trochę "namyśleć" podczas odtwarzania.

Od około roku edytuję bardzo dużo HDV (głównie ze względu na sprzęt, którym dysponuje co z SD nie radzi sobie wcale, ale nie powiem jaki co by nie ściągnąć na siebie kolejnej świętej krucjaty ;-)) i szczerze mówiąc najbardziej odpowiadający mi workflow to natywne HDV bez kodeków pośrednich. Jasne że może nie jest aż taki szybki jak ProRess (który zresztą świetnie sprawdza się w renderach) ale za to wgrywa się bezboleśnie i zajmuje mało miejsca ;-). Pewnie pracowałbym inaczej dysponując jakimś cudnym urządzeniem typu AJA ioHD i macierzą dyskową, ale przy ograniczonych zasobach, jak dla mnie, HDV zdaje egzamin, bez potrzeby rekompresji.

#38 gitarzysta

gitarzysta
  • 516 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 22 sierpnia 2008 - 16:54

A czy AVCHD to nie MPEG4?

#39 Mac-Addict

Mac-Addict
  • 70 postów

Napisano 22 sierpnia 2008 - 17:45

A czy AVCHD to nie MPEG4?


Nie. MPEG2.

#40 denysek

denysek
  • 119 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 sierpnia 2008 - 19:51

Advanced Video Codec High Definition - AVCHD - format zapisu sygnału o wysokiej rozdzielczości HDTV zaprojektowany dla kamer cyfrowych i pozwalajacy na zapis informacji na 8cm i 12 cm płytach kompaktowych (zarówno w standardzie CD jak i DVD oraz BD DVD), dyskach HDD lub na kartach pamieci Memory Stick oraz SD lub SDHC. Specyfikacja formatu AVCHD została ogłoszona przez firmy Sony i Panasonic. Dla kompersji sygnału wideo wykorzystywany jest standard MPEG-4 AVC/H.264 oraz dla kompresji sygnału audio Dolby Digital AC-3 lub Linear PCM. Standard pozwala na zapis: 1080i - 1080 efektywnch linii skanowanych metodą przeplotu, 720p - 720 efektywnych linii skanowanych metodą progresywną. Wprowadzenie formatu pozwoliło na konstruowanie kompaktowych amatorskich kamer video z zapisem HD. Płyty zapisane w tym formacie mogą być odtwarzana na urządzeniach Blu-ray (np. Sony PlayStation 3), a także na komputerach wyposażonych w napęd DVD i odpowiednie oprogramowanie.

#41 Mac-Addict

Mac-Addict
  • 70 postów

Napisano 22 sierpnia 2008 - 22:14

Racja, jednak MPEG4. Sorry, że namieszałem.

Compression technology: MPEG-4 AVC/H.264
Compression technology: Dolby Digital (AC-3), Linear PCM
System: MPEG-2 Transport Stream

http://www.avchd-inf...rmat/index.html




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych