Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Dwumiesięczny MacBook pęka...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrus313

piotrus313
  • 19 postów

Napisano 27 czerwca 2008 - 07:24

Witam,

Dwa miesiace temu kupilem w USA MacBooka 13, z C2D 2.4. Maszyna sprawuje sie bardzo dobrze i poki co nie dolegalo jej nic, do wczoraj.

Okazalo sie, ze plastik zaczyna się kruszyć w miejscu w, ktorym lewy nadgarstek styka się z krawędzią MB. Problem ten dotyczy dolnej części obudowy. Widac na nim wyrazne pekniecia, czego skutkiem moze byc odkruszenie sie kawalka plastiku z tej czesci obudowy. MB nigdy nie zostal uderzony w tym miejscu. Podejrzewam, ze ta pionowa sciana obudowy po prostu pracuje do przodu i do tylu pod naciskiem od nadgarstkow - na to by wskazywaly uszkodzenia.

Pod tym linkiem zamiescilem obrazek, ktory obrazuje miejsce usterki (to nie jest moj MB): [URL="http://img71.imageshack.us/my.php?image=macbooklf9.jpg"] LINK[/URL]

Moje pytanie brzmi: Czy moge z tym smialo uderzac do serwisu i naprawiac w ramach gwarancji (ponoc zakupione w USA maja gwarancje WorldWide)? Nie mam pudelka, ale mam dowod zakupu, na ktorym jest napisane dokladnie jaki to model MB + ksero stickera z obudowy - takie cos dostalem ze sklepu. Pudlo zostalo w USA.

p.s. Akurat nie posiadam w tej chwili aparatu, ale postaram sie opublikować zdjęcie.


UPDATE
Serwis (ISource.pl) twierdzi, ze wymiana tego (BottomCase) nie jest w ramach gwarancji i kosztuje ok. 150USD + VAT. Natomiast, gdyby byl to TopCase, nie byloby problemu z wymiana w ramach gwarancji. To jak to jest, czesc MB moga wymienic, a czesc nie? :)

#2 edi15ta@gazeta.pl

edi15ta@gazeta.pl
  • 312 postów

Napisano 27 czerwca 2008 - 08:28

Tak. Z takim czyms sie udarza do serwisu. Natomiast nie wiem jak teraz patrza na MB sprowadzane z USA. Slyszalem ze kiedys trzeba bylo pokazac swistek ze zostal oclony, ale teraz sie wiele pozmienialo (m. in. sa 2 serwisy autryzowane) i nie powinni Ci robic problemow.

#3 tomasz_konrad

tomasz_konrad
  • 165 postów
  • SkądGdańsk / Kielce

Napisano 27 czerwca 2008 - 08:29

Witaj, Moje doświadczenia z serwisem sprzętu zakupionego w USA - iPod, popsuł się, ale jest to sprzęt zaliczany jako mobilny (tak jak MacBook'i i MP Pro) oraz mając paragon z Apple Store (lub Apple Online Store) - udzielono mi naprawy gwarancyjnej tu w Polsce (SAD Sp. z o.o. był to 2007r.). O ile sam czas naprawy był dość długi (wymieniono iPod'a na nowego, czekali na dostawę z USA) tyle sama jakość usługi na dobrym poziomie, przesyłka sprzętu do i od serwisu na ich koszt (DHL), miła Pani informowała mnie telefonicznie (dwa razy) co się dzieje z moim sprzętem, co było zepsute. Kiedy zadzwoniłem do serwisu pierwszy raz zapytano mnie czy mam oryginalny paragon z Apple Store lub Apple Online Store (drukowany czy w pdf'ie) - w przeciwnym razie mój sprzęt nie podlega naprawie (jeżeli zakupiony u firm trzecich w USA). Nie wiem jak jest teraz, czy coś się zmieniło.

#4 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 czerwca 2008 - 15:35

teraz wszystko na podstawie numeru seryjnego

#5 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 27 czerwca 2008 - 16:05

Swoja droga wspolczuje...musiales trafic na felerny model..

#6 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 27 czerwca 2008 - 16:11

No to widzę, że jakość białych MB spada z miesiąca, na miesiąc. Najpierw pękała górna, teraz dolna cz. obudowy.

#7 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 27 czerwca 2008 - 16:41

A ja sadze,ze to felerny model poprostu.... W moim nic mi nie peka....

#8 piotrus313

piotrus313
  • 19 postów

Napisano 27 czerwca 2008 - 21:09

[flame warning] Prawde mowiac, jak poczytalem o topniejacych wtyczkach od zasilacza, to sie zaczalem naprawde zastanawiac czy to byl dobry wybor. Mam stu procentowa pewnosc, ze macbook nigdy nie byl uderzony w opisanym miejscu, wiec jest to tymbardziej dla mnie dziwne, a laptopow sie troche przez moje rece przewinelo. W poniedzialek bede rozmaiwal telefonicznie z jednym i drugim serwisem, bo dla mnie fakt, ze dolna czesc obudowy nie podlega gwarancji, to jakis absurd. Moze rozsadnie jest poprosic ich o to na pismie. Dodatkowo wysle zapytanie do Apple USA, jak to wyglada u nich.

#9 lozik

lozik
  • 194 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 czerwca 2008 - 22:22

witam, mialem dokladnie ta sama sytuacje, w identycznym miejscu mi pekl tyle ze po obu stronach, od zamykania klapy i tych belek na gorze :) napisalem maila do isource, powiedzialem ze mam maka kupionego za granica a odpisali mi zeby wyslac go w pudle przez DHL na ich koszt i jesli jest na gwarancji to wymienia obudowe. paczke wyslalem w poniedzialek kurierem a dzisiaj rano kurier zadzwonil ze o 11 rano bedzie z komputerem dla mnie. wszystko pieknie, wymienili mi bottom case razem z gladzikiem w ramach gwarancji, bez zadnych oplat. nie mam zadnych dowodow zakupu itp, sam macbook w pudle wyslany z "opisem usterki" i adresem do zwrotu. i tym sposobem problem peknietej obudowy rozwiazany. probuj jeszcze tam dzwonic, musza to zrobic na gwarancji skoro mi zrobili :)

#10 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 27 czerwca 2008 - 22:44

lozik...no to miałeś widac szczęscie :P

#11 ostrich

ostrich
  • 89 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 czerwca 2008 - 22:44

dokładnie tak jak pisze lozik, takie coś robi się od zbyt mocnego trzaskania klapą, albo od ściskania komputera, gdy jest zamknięty

#12 lozik

lozik
  • 194 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 czerwca 2008 - 22:52

dokladnie od tego to sie stalo,a co do szczescia to mozliwe ze tak ale przy kontakcie przez mail nie dostalem zadnego identyfikatora ktory by im powiedzial ze ten komputer jest ode mnie, wyslalem go tak jakby bez kontaktu z nimi mozna by powiedziec, czyli teoretycznie kazdemu kto wysle powinni wymienic obudowe. moze zrob tak jak ja, wyslij im w poniedzialek maka z kartka w srodku z opisem usterki typu "peknieta obudowa od zamykania klapy" i adres zwrotny. wszystko idzie na ich koszt to nie masz sie co bac a sprobowac mozna :)

#13 piotrus313

piotrus313
  • 19 postów

Napisano 27 czerwca 2008 - 22:58

dokladnie od tego to sie stalo,a co do szczescia to mozliwe ze tak ale przy kontakcie przez mail nie dostalem zadnego identyfikatora ktory by im powiedzial ze ten komputer jest ode mnie, wyslalem go tak jakby bez kontaktu z nimi mozna by powiedziec, czyli teoretycznie kazdemu kto wysle powinni wymienic obudowe. moze zrob tak jak ja, wyslij im w poniedzialek maka z kartka w srodku z opisem usterki typu "peknieta obudowa od zamykania klapy" i adres zwrotny. wszystko idzie na ich koszt to nie masz sie co bac a sprobowac mozna :)


Uff, a juz myslalem, ze moj egzemplarz jest wyjatkowy inaczej. Dzieki za informacje, tak tez uczynie, tuz po weekendzie. Zawioze go osobiscie, bo akurat mam po drodze. Powolam sie na forum myapple. :]

#14 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 27 czerwca 2008 - 22:59

Co złego to nie my :D

#15 goodboy

goodboy
  • 1 611 postów
  • SkądKonstancin/W-wa

Napisano 27 czerwca 2008 - 23:02

Czy komukolwiek zdarzyło się jakieś pęknięcie na MacBooku Pro?

#16 lozik

lozik
  • 194 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 czerwca 2008 - 23:04

no to jak masz po drodze to jeszcze lepiej, bo tak naprawde w moim przypadku naprawa trwala 1 dzien i tego samego dnia wyslali paczke do mnie, widze to na liscie przewozowym DHL takze jak dobrze pojdzie to moze tego samego dnia dostaniesz go spowrotem a najdalej za 2 dni:) powodzenia :D

#17 wannamb

wannamb
  • 249 postów
  • SkądKalisz

Napisano 28 czerwca 2008 - 09:08

kurde tylko zebym ja tak nie miał.niechce wysyłąc nigdzie moje Maca:(

#18 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 28 czerwca 2008 - 10:36

kurde tylko zebym ja tak nie miał.niechce wysyłąc nigdzie moje Maca:(


Ja mam MB ponad poł roku i nic...pooporstu jakiś felerny model jest...zawsze jest to ryzyko,że możemy trafić pechowo...@wannamb dbaj o niego,a nie bedziesz musiał nigdzie wysyłać ;)

#19 goodboy

goodboy
  • 1 611 postów
  • SkądKonstancin/W-wa

Napisano 28 czerwca 2008 - 11:11

Ale z was marudy ;) Popatrzcie na moje pęknięcie z prawdziwego zdarzenia :D

#20 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 28 czerwca 2008 - 11:23

Nie dałeś do serwisu?

#21 lozik

lozik
  • 194 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 28 czerwca 2008 - 11:51

Goodboy dokladnie tak samo pekl moj macbook, wyslalem do isource i po problemie :)

#22 Therioon

Therioon
  • 4 281 postów
  • SkądZ brzucha:)

Napisano 28 czerwca 2008 - 11:53

pęknięcia wina zbyt silnego magnesu w felernych modelach sprawdzone na 4 macach. po pojawieniu się wycisków na obudowie (w 1 na 3 modele pojawiły sie) zmniejszyliśmy silę magnesu poprzez użycie ceratki dostarczonej z laptopem, dodatkowo nakleiliśmy na nią ze trzy warstwy taśmy przezroczystej w celu dodatkowego zabezpieczenia i problemu z pęknięciami nie ma. Oczywiście magnes zamyka klapę ale nie tak gwałtownie. w miedzy czasie kolega zakupił maca i od nowości chroni tak swoja obudowę. Nie ma nawet wycisków i wytarć na obudowie po zastosowaniu tego rozwiazania. Wniosek jest jeden zamykanie w macbookach może jest fajny rozwiązaniem, ale uszkadza prędzej czy później sprzęt

#23 lozik

lozik
  • 194 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 28 czerwca 2008 - 12:08

ja poprostu teraz delikatniej go zamykam, tak zeby nie trzaskal i mam nadzieje ze to wystarczy :)

#24 Therioon

Therioon
  • 4 281 postów
  • SkądZ brzucha:)

Napisano 28 czerwca 2008 - 12:10

ja poprostu teraz delikatniej go zamykam, tak zeby nie trzaskal i mam nadzieje ze to wystarczy :)


proponuje zrobi tak samo jak napisałem i problem z głowy

#25 turban13

turban13
  • 327 postów

Napisano 28 czerwca 2008 - 13:16

Tak, i co jeszcze? Może w ogóle nie zamykać komputera? Albo wyobklejać go taśmą klejącą ... Pytanie tylko po co, skoro producent bez problemów wymienia pęknięte obudowy. Komputer nie jest po to, żeby go pucować cały czas, tylko po to żeby z niego korzystać. Komputer dla ludzi, nie ludzie dla komputera :P




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych