Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zapowiadane gry napisane na SDK


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
227 odpowiedzi w tym temacie

#1 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 maja 2008 - 23:38

Może utworzymy temat o zapowiedziach gier napisanych na SDK ;>

Super Monkey Ball

Gra polegająca na kierowanie kulką ruszając całą planszą (ten sam motyw co w labyrinth), zbierając banany przy okazji, 10 bananów = dodatkowe życie, aktualnie każda część serii dzieli się na 10-9 światów podzielonych na 10-9 plansz z bonusem pośrodku (zwykle po 4 planszy). W wersji na iPhone/iPod touch gra będzie sterowana przyspieszeniomierzem i będzie drugą po wersja dla Wii gdzie wykorzystuje się ten system sterowania. W grze dodatkowo jest tradycyjnie parę mini gierek ;>
Prezentacja na 6 march event:

YouTube - Super Monkey Ball on the iPhone! (iPhone SDK)

Zauważcie że Sega zaoszczędziła czasu biorąc gotowe zasoby graficzne i dźwiękowe z gry Super Monkey Ball: Touch & Roll na Nintendo DS (Steruje się w niej ekranem dotykowym), nawet muzyczka jest z pierwszego świata tej gry ;> macie filmik do porównania:

YouTube - Supermonkey Ball DS trailer

To co na prezentacji przedstawiono to luzik poziomy, miałem okazje grać w SMB i schodki zaczynają już się na 1-6 dla początkującego ;]

Spore

Orginalnie (na PC) ma być grą w której budujemy gatunek od jednokomórkowej postaci do uber inteligentnych "kosmitów". W pierwszych częściach gry strujemy jednym przedstawicielem, spotykamuy innych przedstawicieli naszego gatunku, gdy mózgi im wyewoluują przechodzą do poziomu plemienia gdzie sterujemy już całym stadkiem, potem cywilizacja i w końcu wyfruwamy statkiem który się staje naszym avatarem i może zwiedzać cały wszechświat ;> najbardziej innowacyjną rzeczą jest to że możemy wymodelować gatunek, jego budynki, pojazdy i statki na n sposobów. PRzypomne że nad grą pracujw Maxis... tak tak te same ludki co dały nam simsy i cała serie sim ;p oto ich prezentacja na 6 march event:

YouTube - Spore on the iPhone! (iPhone SDK)

I jak oryginalna gra na PC wygląda (Cała prezentacja połgodzinna):

YouTube - Spore 35min Demonstration from the GDCe

Myśle jednak że ta gra skończy jako zwykła arcadówka ;> mówi się że gra wyjdzie we wrześniu razem ze swoim PCtowym odpowiednikiem

Powyższe 2 gry na prezentacji to efekt 2 tygodniowej pracy ;>

Gry PopCap

Co cóż ci co mają iPod Classic i nano 3g znają ich, wciskają swoje gry chyba na każdą platformę w tym nawet na xbox 360 ;p Robią gry arcadowe, ale mające coś co wciąga ;> są to gry 2D wykorzystującą akceleracje 3D wiec może ciekawie to wyglądać na Touchu ;> najbardziej znane tytuły to:

Zuma - polega na zbijanu kulek toczących się do wyjścia... najlepiej sami zobaczcie: YouTube - Zuma Deluxe Sun God Level 252
Bejeweled - znana już z webapp YouTube - Bejeweled 2 Deluxe Action-mode 7,696,450 (Part 1/6)
Peggle - Ich ostatni "hicior", przypomina pewną japońską grę, polega na zbiciu wszystkich czerwonych kuleczek ograniczoną ilością piłeczek - YouTube - Peggle Deluxe

2 pierwsze zostały potwierdzone że pojawia się na iPhone/iPod Touch, trzeci prawdopdobnei też się pojawi w końcu jest na Classicu

Crazy Cart 2

Wyścigowe dziecko Int13, francuskiej firmy robiącej gry na komórki
Nie wygląda na ciekawy tytuł ale jeden z niewielu które mogą się pochwalić filmikiem:

YouTube - CrazyKart 2 sur iPhone

Sterowanie jak widzimy wirtualna kierownicą ;p mogli by wykorzystać przyspieszeniomierz.

Inne:

-Team 17 parę dni po premierze SDK coś burknęło o Wormasach dla iPhone/iPod Touch:

iPhone gaming - Worms on the way | News | TechRadar.com

Gdyby to byłą port z serii Worms 2 (taki port jak na N-Gage) byłbym wniebowzięty!
-Namco Bandai zapowiedziało że zamierza coś wydać, mówi się o kolejnym porcie PacMana i Galagi ;p
-Pangea zapowiada port swojej gry na Maca - Enigmo: Touch Arcade Pangea Porting Enigmo to iPhone - nie wiem dokłądnie na czym ta gra polega, wygląda na jakąś logiczną
-Freeverse firma która robi darmowe gry jak z nazwy można się domyśleć też wchodzi do iPhone z prostymi grami o tematyce sportowej: Touch Arcade Upcoming iPhone Games from Freeverse -
-Gameloft zpowiada 15 gier... aktualnie niewiadomo jakich
-Zapowiedziano też port silnika dla gier o nazwie Unity Engine - Touch Arcade Unity Game Engine Coming to iPhone

#2 jureka

jureka
  • 155 postów

Napisano 11 maja 2008 - 00:21

Ej ej ej, uraziles mnie. Co z Touch Fighter? To dopiero bedzie!
Touch Fighter

---- Dodano 10-05-2008 o godzinie 23:22 ----
A od Gameloftu glowe dam ze wyjdzie Asphalt 3d - wciskaja to na kazda platforme..:D

#3 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 maja 2008 - 02:03

O, przepraszam jak mogłem zapomnieć o wielkim Touch Fighterze ;p
Gra może być dobrym Vortexem na iPhone/iPod Touch, tylko trzeba dać mu jakąś dusze wpierw ;p

Zapomniałem dodać też że John Carmack (pan i władca id), który coś ostatnio zaprzyjaźnił się z Stevem Jobsem i jego światem (Pierwsza prezentacje silnika Id Tech 5 pokazano na Mac-u!) też coś myśli na iPhone, narazie nie wiadomo co ;>
Filmiki z portem Q3 to nie jego robota tylko HermitWorks, z tego co słyszałem firmy która chce wykorzystać silnik do swojej gry na iPhone o nazwie Space Trader:
Touch Arcade HermitWorks Developing Space Trader, Quest for iPhone
To kolejny tytuł o którym zapomniałem wspomnieć ^^'

Znam jeszcze dwa transfery z świata JB do SDK:
-Twórca labyrinth też zapowiada wersje na SDK, nic dziwnego... bo to płatna gra, a w iTunes nie będzie musiał się martwić o sposobie płatności
-Twórca gry Trism w filmiku prezentującym grę też wyraził chęci do napisania wersji na SDK... tylko że nie ma ostatecznego potwierdzenia (filmik opublikowany przed 6 marca): YouTube - Trism : Upcoming iPhone Game by Demiforce

#4 Chip

Chip
  • 1 571 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 maja 2008 - 13:00

Nie wytrzymam chyba do tej połowy czerwca :P Muszę mieć te gry teraz! ;)

#5 bushman.editing

bushman.editing
  • 4 115 postów
  • Płeć:

Napisano 11 maja 2008 - 13:07

Nie wytrzymam chyba do tej połowy czerwca :P Muszę mieć te gry teraz! ;)


Ciekawe ile będą sobie liczyć za każdą z nich :D

#6 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 maja 2008 - 13:49

Super Monkey Ball Touch & Roll kosztuje z 20$, po podobnej cenie oscylują wersje gry PopCap w wersji na PC, na Classica lecą po 5$ ofcorse :>

#7 AkD

AkD
  • 250 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2008 - 14:43

już nie mogę się doczekać :))

#8 jureka

jureka
  • 155 postów

Napisano 11 maja 2008 - 15:43

Mnie ciekawi ile minut po premierze beda na thepiratebay:D Czasem odswiezanie strony to niezla zabawa:P

#9 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 maja 2008 - 16:28

Wątpie by odrazu złamali DRM AppStore ;p Za to z tego co wiem gry na Classica zostały załamane

#10 jureka

jureka
  • 155 postów

Napisano 11 maja 2008 - 16:38

Nie znam sie na tym, ale kupujac gre sciagasz ja, i dalej maly problem z kopiowaniem? Tak czy siak, nie ma czegosc czego by nie zlamano. Oczywiscie mowie o sofcie;)

#11 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 maja 2008 - 16:56

Tak applikacje będa podpisane cyfrowo ;> każdy egzemplasz aplikacji będzie zakodowany innym kluczem, tak by tylko twój iPhone/iPod Touch go odpalał. Podobny system zastosowano w silniku dla gier dla komórek Mophun (znane z czasów SE T300 - T610, T300 i T310 z tej okazji nie miała nawet Javy), certyfikat działający tylko na jednym egzemplarzu urządzenia.

#12 jureka

jureka
  • 155 postów

Napisano 11 maja 2008 - 17:30

Brzmi brudnie. Mimo to, jestem dobrej mysli.
Oczywiscie poruszany temat to czysto hipotetyczne spekulacje:)

---- Dodano 11-05-2008 o godzinie 16:30 ----
Ps. iPhone tez nie ma javy xD

---- Dodano 11-05-2008 o godzinie 16:32 ----
A w t610 dalo sie "hackowac" gry. wtf?

#13 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 maja 2008 - 18:16

Cała seria SE T była jedną platformą dla mophuna, nie wiem czy seria K nadal ją wspier (widziałem grę golf z tej platformy na aparacie z literką K), obsługują też ją nokie z Sybianem z tego co wiem. Platforma jest całkowicie zamknięta (przypomina to SDK Apple emulator i narzędzia bez żadnego wpisywania się gdzieś) i ma zakaz robienia darmowych gier, a by zostać dev nic się nie płaci tylko musi udowodnić swoje developerskie umiejętności we wniosku. Tak samo aplikacja musiała przejść przez górę która musiała ją podpisać ;p dystrybucja obywała się przez umowę z "serwisami od dzwonków", w Polsce żadnego nie było dlatego trudno było tu o gry na T300 i T310. Platforma nadal jakoś żyje pod skrzydłami Blaze, macie stronę:

http://www.mophun.com/

Nie wiem czy nie przypadkiem ta platforma nie wykorzystuje tego samego systemu podpisu cyfrowego od Nokii, co Apple ma wykorzystywać ;>
Bynajmniej pare gierek na T300 wyciekło i działały po zwykłym przesłaniu pliku z komputera przez podczerwień.

#14 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 maja 2008 - 14:50

Unity Engine został już przeportowany ;] już pojawiły się już dwie zapowiedzi dwóch portów od WIT Entertainment i Decane korzystających tego enginea:

-Balls of Steels
Posted Image
-Bubble Space (powinno być Bubble Bang!)
Posted Image

drugi tytuł nawet pykałem ;> można pograć w obydwa tytuły na PC a nawet Mac'a (chyba) bez instalacji ich, tylko trzeba ściągnąć Unity Engine Plugin do przeglądarki ;>

Balls of Steel
games on scoboo.com - Bubble Bang! - bubble bang!

Obydwa tytuły są oryginalnie freeware ;] i zauważcie że sam engine nie jest za darmo i jest o 100$ droższy od Apple SDK DP za którego autorzy tych gier też będą musieli zapłacić ;]

Zródło:Touch Arcade New Group Brings Balls of Steel, Bubble Space to iPhone

#15 Macwolx

Macwolx
  • 209 postów

Napisano 19 maja 2008 - 17:11

Kurde ja czekam na Spore, wydaje mi się, że to będzie super gra (jak dla mnie!) :)

#16 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 maja 2008 - 17:30

No to co EA przedstawił wygląda na arcadówe ;p hmmm.... ale nawet na kompa ten etap gry wygląda jak arcade, no cóz zobaczymy ;p nie spodziewał bym się takich rezultatów jak na kompa ;p

Apropo EA, na Nintendo DS wydał Sim City ^^
YouTube - SimCity DS - City Management Gameplay (BEST QUALITY)
Te dwie platformy są do siebie manualnie podobne, więc przeportowanie czegoś takiego nie było by problemem, tylko trzeba grę przystosować do jednego ekranu.

#17 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 maja 2008 - 23:22

2 nowe zapowiedzi (wyglądają na już gotowe na 9 czerwiec ;]) mniejszych produkcji i bardziej pospolitych ;p
Tym razem od Mobileage zapowiada:
Blackjack 21:
Posted Image

Blackjack 21 for iPhone/iPod

touchTile Mahjong (chyba chceili powiedzieć Solitaire - Mahjongwy pasjans):
http://www.mobileage...ogMainTouchTile

Zródło:Touch Arcade Mobileage Brings Blackjack, Mahjong to iPhone

3 tygodnie do godziny zero ;p

#18 bushman.editing

bushman.editing
  • 4 115 postów
  • Płeć:

Napisano 20 maja 2008 - 23:25

Wreszcie jakieś karty :D Poker 5 Card by się przydał :D

#19 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 maja 2008 - 08:32

Podejrzewam że gry tego typu będą się powtarzać ;p

Mamy kolejną zapowiedz od któregoś z twórców gier na Unity Engine co podawałem wcześniej.
Wyścigówka 3D o nazwie Cardrenaline ;>

Posted Image

Gra jest w produkcji, a screen jest konceptowy ;>

Źródło:Touch Arcade Cardrenaline: iPhone 3D Racing

#20 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 maja 2008 - 21:48

Pojawiła się konkurencja dla Labyrith ;> o nazwie aMaze! stworzone przez Simiotica ukraińska grupę developerów iPhone. Gra aktualnie jest dostępna przez Installera, ale twórcy zapowiadają również dystrybucje przez AppStore jak tylko zostanie uruchomiony

Posted Image

Niestety tak jak konkurencja, nie za darmo (nawet dla JB-owców) ;p
Pierwsze 10 poziomów za darmo, ale 60 następnych kosztuje 9$ ;>

Źródło:Touch Arcade Simiotica Releases aMaze! for iPhone

#21 AkD

AkD
  • 250 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 maja 2008 - 21:58

Beznadziejna ta gra grałem w ią jakiś czas temu i Labirynth o wiele lepszy ;)

#22 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 maja 2008 - 22:11

No cóż Labyrith kosztuje 7€ (to będzie gdzieś 15-20$), więc aMaze! będzie tańszą alternatywą kosztem jakości ;p Labyrith też ma się pojawić w AppStore. Jako że obydwa kanały dystrybucyjne (Installer i AppStore) maja funkcje updateu, może być ciekawa konkurencja ;]

#23 mateusz2142

mateusz2142
  • 101 postów
  • SkądOstrołęka

Napisano 23 maja 2008 - 09:00

Beznadziejna ta gra grałem w ią jakiś czas temu i Labirynth o wiele lepszy ;)

Zgadzam się, w Labirynth łatwiej mi się steruje tą kuleczką :)

#24 Chip

Chip
  • 1 571 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 maja 2008 - 10:29

Ja kupiłem Labirynth i jakoś mnie to nie boli, a poziomów też jest więcej :P Zdacydowanie lepszy od jego kopii - aMaze! :D

#25 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 maja 2008 - 22:35

Opss.. zły przycisk ^^' post do usunięcia




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych