Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nieaktywny folder "inne" i 25 GB zajęte przez Chrome


Najlepsza odpowiedź su-1 , 20 października 2024 - 20:43

Dzięki za odpowiedzi. Wymazałam wszystko i problem zniknął. 

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 su-1

su-1
  • 27 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 października 2024 - 16:30

Hej. Mam MacBooka Air (2017).
 
1. Od dłuższego czasu miałam informację, że dysk jest pełny. Usunęłam apki, pliki i korzystałam dalej. Doszłam w końcu do momentu, gdzie już prawie nic nie mam zainstalowane na komputerze, a wciąż miejsca brakuje i dopiero przyjrzałam się dokładniej. Powiedzcie mi proszę czym jest nieaktywny folder "inne", który na screenie zajmuje aż 74 GB? Próbowałam googlować, ale na nic się to zdało i nie potrafię dojść do tego folderu. Laptopa tego mam już ponad 5 lat. Kupiłam z drugiej ręki, miał wtedy niecałe 2 lata. Zastanawiam się czy nie ma tu jakiegoś innego konta, albo czy tu nie ma innych partycji dysku, do których nie mam dostępu. Co to mogą być za pliki? Jak to ogarnąć? 
 
2. I druga rzecz - zauważyłam, że przeglądarka Google Chrome zajmowała aż 25GB! Czy to jest normalne? 
 
Będę wdzięczna za odp. 
 
Dzięki.

Załączone pliki


Użytkownik su-1 edytował ten post 13 października 2024 - 16:33


#2 BlueArmy

BlueArmy
  • 61 postów

Napisano 13 października 2024 - 16:53

Wywal ten cały inne, polecam DaisyDisk



#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 739 postów
  • Płeć:

Napisano 13 października 2024 - 17:22

Tak, "Inne" w tym narzędziu to temat rzeka, działa ono umiarkowanie dobrze. 

Inne konto jest możliwe, jeśli komp nie był wymazywany (jak powinno być przy przekazaniu następnemu właścicielowi). Można to sprawdzić w ustawieniach, można też (to nawet lepsze) zerknąć do /Users/ – tam widać, czy są katalogi jakichś innych użytkowników.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 su-1

su-1
  • 27 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 października 2024 - 20:45

Dzięki. Pokombinuje jeszcze z Clean My Mac i z DaisyDisk. To było tak dawno, ale jestem niemalże pewna, że był ten komp wymazywany przed sprzedaniem mi go. W users jestem tylko ja - administrator oraz gość - wyłączony. 

 

Tak, "Inne" w tym narzędziu to temat rzeka, działa ono umiarkowanie dobrze. 

Inne konto jest możliwe, jeśli komp nie był wymazywany (jak powinno być przy przekazaniu następnemu właścicielowi). Można to sprawdzić w ustawieniach, można też (to nawet lepsze) zerknąć do /Users/ – tam widać, czy są katalogi jakichś innych użytkowników.


Wywal ten cały inne, polecam DaisyDisk

Dzięki za podpowiedź. Spróbuję. 


A w sumie przyszedł mi właśnie do głowy pomysł, że może by tak wymazać kompa i jeszcze raz założyć sobie konto? Powinno to rozwiązać problem? I tak nie mam na tym kompie żadnych swoich danych.



#5 winmaciek

winmaciek
  • 6 739 postów
  • Płeć:

Napisano 14 października 2024 - 04:33

Clean My Mac można sobie odpuścić. Wymazać kompa oczywiście można, ale lepiej po prostu zająć się tym problemem.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#6 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 161 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 14 października 2024 - 10:16

Ja wspieram ideę wymazania. Nie wyobrażam sobie używania komputera po kimś bez formatu dysku i czystej instalacji, nad którą panuję.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#7 su-1

su-1
  • 27 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 20 października 2024 - 20:43   Najlepsza odpowiedź

Dzięki za odpowiedzi. Wymazałam wszystko i problem zniknął. 



#8 winmaciek

winmaciek
  • 6 739 postów
  • Płeć:

Napisano 21 października 2024 - 05:40

Skoro rozwiązane, to zamykam. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych