Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Matryca gaśnie, znana usterka naprawiana w ramach akcji serwisowej, ale jest 9 dni po 5 letnim okresie ochrony


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 skindred

skindred
  • 5 postów

Napisano 15 marca 2022 - 15:05

Dzień dobry,

 

W weekend niespodziewanie zaczęła mi gasnąć matryca przy otwieraniu skrzydła od MacBooka Pro (2016) tak mniej więcej w połowie.

Znam, pamiętam głośną aferę "flexgate", więc szybko rezerwuję wizytę w iDream w Łodzi i w poniedziałek z rana pojawiam się tam z moim "chorym" makiem.

 

Potrzebna jest faktura zakupu, więc dosyłam popołudniu. Zakup był robiony jeszcze w elektromarkecie SATURN w Warszawie, w dniu 5 marca 2017r. 

Okazuje się, że to 9 dni po terminie, a biorąc pod uwagę, że wizytę do serwisu wyznaczyłem w sobotę, to jest to 7 dni po obowiązującej, 5 letniej ochronie z tytułu akcji serwisowej. Nieprawdopodobne po prostu.

 

iDream w Łodzi, ponieważ tylko odsyła sprzęt i nie naprawia tej usterki na miejscu, czeka na info z centrali, czy w takim wypadku może wysyłać sprzęt do naprawy? Centrala niestety mówi NIE! Dzwonię na infolinie. Młodszy technik, mówi, że niestety po terminie tydzień i że niestety nie będzie naprawy. Drugi telefon do starszego technika, również kończy się tak samo. Smutek. 

 

Wymieniałem już w tym maku topcase i baterię, ekranu nie chciano wymienić, mimo, że akcja już trwała, bo przecież był sprawny. Co zresztą logiczne.

A tydzień po 5 letnim okresie darmowej naprawy tego komponentu, psuje się. Jestem załamany i zły. Mam od ponad 15 lat sprzęt Appla. Firmowe i osobiste i zawsze byli fair play w takich sytuacjach. Teraz jestem zaskoczony brakiem elastyczności i ich postawą.

 

Czy znacie może jeszcze jakiś sposób, żeby to ogarnąć i wpłynąć na centralę w Polsce?

Będę wdzięczny za wasze podpowiedzi i podzielenie się podobnymi historiami.

 

Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC

 



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 15 marca 2022 - 15:07

Do pytań zakupowo-gwarancyjnych jest osobny dział. Na pewno nie jest to zagadnienie do „Rozmów ogólnych”. 

Przeniosłem, ale na przyszłość proszę o większą uwagę przy wyborze działu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 lelekCk

lelekCk
  • 240 postów
  • Skądz południa

Napisano 15 marca 2022 - 15:52

Ze swojego doświadczenia powiem Ci że jeżeli nie masz znajomego kierownika czy pracownika serwisu to praktycznie nie ma szans, a i przy znajomości 7 dni to już sporo.

Przy 2-3 dniach można próbować zmieniać datę wstecz przyjęcia sprzętu.

 

Oficjalnie jednak patrzy się na papier (bo po to jest) i niestety tyle w temacie.


Użytkownik lelekCk edytował ten post 15 marca 2022 - 15:53

iPhone 3GS


#4 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 15 marca 2022 - 20:12

@skindred, napisz dokładnie o jaki program naprawczy chodzi.
Ja znalazłam np. taki „Program serwisowania podświetlenia wyświetlacza w 13-calowym MacBooku Pro” 
z 21 maja 2019 roku. Jest to o tyle istotne, że w tym programie gwarant określił dwa terminy:
„… Program obejmuje spełniające kryteria modele MacBooka Pro przez 5 lat od pierwszej sprzedaży detalicznej lub przez 3 lata od daty rozpoczęcia tego programu — w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy. …„
W innych programach jest podawany tylko termin „od pierwszej sprzedaży detalicznej”.

#5 skindred

skindred
  • 5 postów

Napisano 15 marca 2022 - 21:15

Ze swojego doświadczenia powiem Ci że jeżeli nie masz znajomego kierownika czy pracownika serwisu to praktycznie nie ma szans, a i przy znajomości 7 dni to już sporo.

Przy 2-3 dniach można próbować zmieniać datę wstecz przyjęcia sprzętu.

 

Oficjalnie jednak patrzy się na papier (bo po to jest) i niestety tyle w temacie.

 

Znalazłem rozwiązanie tego problemu... czytając po prostu dokładnie regulamin akcji serwisowej.

Co tylko dowodzi jacy nierozgarnięci ludzie pracują na infolinii Apple'a w Polsce. Bo o złą wolę ich nie oskarżam. 

 

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany jak ogarnąć ten problem to proszę o kontakt. 

Oferta pomocy jest ważna do 21 maja 2022 roku :)

 

PS. Apple Store w Polsce jest potrzebny na cito. Bardziej niż Siri po polsku. 


@skindred, napisz dokładnie o jaki program naprawczy chodzi.
Ja znalazłam np. taki „Program serwisowania podświetlenia wyświetlacza w 13-calowym MacBooku Pro” 
z 21 maja 2019 roku. Jest to o tyle istotne, że w tym programie gwarant określił dwa terminy:
„… Program obejmuje spełniające kryteria modele MacBooka Pro przez 5 lat od pierwszej sprzedaży detalicznej lub przez 3 lata od daty rozpoczęcia tego programu — w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy. …„
W innych programach jest podawany tylko termin „od pierwszej sprzedaży detalicznej”.

 

Dokładnie o to chodzi! Wielki plus dla Ciebie, że też to od razu rozkminiłaś.

Polecam korzystać wszystkim do 21 maja 2022 z tej akcji serwisowej, bo jak przeczytałem na zagranicznych forach, problem będzie dotyczył wszystkich użytkowników Macbooków Pro 13" z lat 2016-2017


Użytkownik skindred edytował ten post 15 marca 2022 - 21:08


#6 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 16 marca 2022 - 10:11

@skindred, to nie było trudne. Zaczęłam od ustalania dat, a do tego potrzebny był mi konkretny program.
I dalej już poszło gładko :)

Edit: Podziękuj moderatorowi, że nie „wyrzucił” tematu do kosza.

Użytkownik ali_cja edytował ten post 16 marca 2022 - 10:19


#7 skindred

skindred
  • 5 postów

Napisano 03 kwietnia 2022 - 13:49

Całe skrzydło z matrycą i zawiasami wymienione! A ponieważ niedawno miałem jeszcze wymieniany cały topcase, czyli: klawiaturę, baterię i dysk ssd, więc jedyną niewymienioną rzeczą u mnie jest chyba tylko dolna aluminiowa obudowa, tam gdzie są śrubki, więc praktycznie mam całkowicie odświeżonego laptopa na akcjach pogwarancyjnych.

Model 2017 MacBook'a PRO 13" średnio udany, ale daje dużą przyjemność z pracy na nim. Mam tylko nadzieję, że taśma w nowym skrzydle została poprawiona.

 

Natomiast poziom infolinii Apple w Polsce jest niestety niezmiennie fatalny. 



#8 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 03 kwietnia 2022 - 14:18

@skindred, cieszę się, że byłeś konsekwentny i sprzęt jest sprawny.
Mam do Ciebie pytanie; czy otrzymałeś gwarancję producenta?
Jeżeli tak, to jaką (na całe urządzenie, czy tylko na wymienione elementy) i na jaki okres?

#9 skindred

skindred
  • 5 postów

Napisano 04 kwietnia 2022 - 11:07

@skindred, cieszę się, że byłeś konsekwentny i sprzęt jest sprawny.
Mam do Ciebie pytanie; czy otrzymałeś gwarancję producenta?
Jeżeli tak, to jaką (na całe urządzenie, czy tylko na wymienione elementy) i na jaki okres?

 

Hej! Gwarancja producenta jest na wymienione elementy.

 

Odesłali mnie na ich stronę w sprawie warunków gwarancji:

https://www.apple.com/pl/legal/warranty/products/poland-universal-warranty.html

 

"Jeśli firma Apple wymieni część produktu, powyższe postanowienie dotyczy odpowiednio wymienionej części. W przypadku napraw, które nie są znaczące, okres gwarancji zostaje wydłużony o czas, w którym, na skutek wady, użytkownik nie mógł używać produktu."

 

A ile czasu trwa gwarancja na wymienione elementy? iDream mówi, że trzy miesiące.

Ale z powodu wady ukrytej rękojmia powinna według przepisów w polskim KC obowiązywać przez 12 miesięcy. 



#10 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 04 kwietnia 2022 - 14:08

Szkoda, że nie przytoczyłeś pełnej treści ze wskazanej strony, a tylko ostatnie zdanie dotyczące gwarancji po reklamacji.
W całości brzmi ona następująco:
„ … Jeśli wypełniając swoje zobowiązania wynikające z rocznej ograniczonej gwarancji Apple firma Apple dostarczy wolny od wad produkt w celu wymiany wadliwego produktu lub wykona znaczące naprawy produktu objętego tą gwarancją, okres gwarancji zaczyna biec od nowa od momentu dostarczenia użytkownikowi wolnego od wad produktu lub zwrócenia mu naprawionego produktu. Jeśli firma Apple wymieni część produktu, powyższe postanowienie dotyczy odpowiednio wymienionej części. W przypadku napraw, które nie są znaczące, okres gwarancji zostaje wydłużony o czas, w którym, na skutek wady, użytkownik nie mógł używać produktu. …”
Nie będę dalej się rozwodziła, uważam bowiem, że Ty uznajesz sprawę za zakończoną.

Co do rękojmi, w tym kontekście to nie ma żadnego znaczenia, albowiem jest to odpowiedzialność sprzedawcy, a nie gwaranta. 12 miesięcy o których napisałeś ma zastosowanie tylko do przedawnienia roszczeń z tytułu rękojmi (art.568 § 2 Kc). Z tego, co wcześniej napisałeś, nie wynika, że korzystałeś z rękojmi bądź co najmniej powiadomiłeś sprzedawcę o reklamowaniu sprzętu w ramach gwarancji (programu naprawczego).
  • winmaciek lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych