Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 13 M1 czy MacBook Pro 14 ?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gontareek3d

Gontareek3d
  • 11 postów

Napisano 13 marca 2022 - 08:31

adszedł czas zmiany laptopa. Sprzęt zmieniam co 5 lat zastanawiam się czy kupić 13 Pro z M1 16 GB ram - głównie pracuje na zewnętrznym monitorze czy zainwestować w bazowy model 14. Jestem programista i m1 powinna mi spokojnie wystarczyć. Poczytałem trochę i doszedłem do wniosków:
Zalety Pro 14:
Mega ekran MiniLed 120 Hz
Lepszy i bardziej przyszłościowy procesor
Głośniki i kamerka
Wady Pro 14:
Cena
Bateria
Waga i grubość

Zalety Pro 13:
Cena
Bateria
Waga i wygląd
Touchbar
Czy ta roznica jest warta dopłaty i bedzie zauważalny w jakosci ekranu i ilości Hz jeśli procesor nie jest dla mnie aż tak ważny ?

#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 506 postów
  • Płeć:

Napisano 13 marca 2022 - 08:55

Różnicę w ekranie zdecydowanie widać. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 645 postów
  • Płeć:

Napisano 13 marca 2022 - 09:05

Kolega pisze, że pracuje na zewnętrznym monitorze, wiec ta różnica, nawet jeśli ją normalnie widać, to nie w tym przypadku.

Moim zdaniem, jeśli mocy w M1 wystarcza i nie ma konieczności podłączania 2 zewnętrznych monitorów, to nie ma potrzeby dopłacać do 14”. Jeśli 14” miałoby być naprawdę przyszłościowe, to trzeba by pomyśleć o dopłacie do 32GB RAM.

Nie rozważałbym wagi i grubości jako realnej wady 14”. Za to na listę zalet dopisałbym porty.

#4 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 13 marca 2022 - 09:24