Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac Book Pro model A1708 nie uruchamia się (ale nie zawsze)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pawel070

Pawel070
  • 2 postów

Napisano 19 maja 2021 - 11:17

Cześć. Posiadam MacBooka Pro model A1708. Komputer był już w serwisie został oceniony jako nieopłacalny do naprawy z powodu zalania. No niestety kiedyś wylało się na niego kilka ml likieru. Zlało się trochę z kieliszka prosto na klawisz włączenia. Klawisz był sklejony ale reagował i komputer działał tak przeszło rok czasu. Przez ten czas nic się złego z nim nie działo. Gdzieś po ponad roku nagle się wyłączył. Przestał reagować na próby uruchomienia. Wypróbowałem wszystkie metody na reset w tym na reset SMC. Podcas tych zmagań nawet się uruchomił lecz po jakiś 45 minutach zgasł. Poszedł do szafki bo akurat w domu było dużo innych urządzeń a ten był już i tak po gwarancji. Przeleżał parę miesięcy, kilka dni temu spróbowałem go uruchomić i działał ponade 4 godziny i zgasł. Zabrałem go do serwisu. Po kilku dniach dostałem odpowiedź że zalany i to będzie ponad 3000zl na pewno. Mam wrażenie że jednak komputer nie został nawet rozkręcony lecz oceniony jako zalany po lepkiej plamie przy przycisku power. Podziękowałem jednak za wycenę i jako że mam jakieś doświadczenie z elektroniką postanowiłem rozkręcić go i tak nie miałem nic do stracenia. Żadnych śladów zalania na płycie nie było jak i gdziekolwiek w środku obudowy. Przeczyściłem płytę alkoholem izopropylowym, przedmuchałem sprężonym powietrzem i złożyłem. Niestety nie pomogło. Miał ktoś kiedyś coś podobnego, może jestem w stanie coś jeszcze sprawdzić.

#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 505 postów
  • Płeć:

Napisano 19 maja 2021 - 11:45

1. Nie kasuję (bo opis i tytuł są generalnie w porządku), ale dopisz niezbędne dane. Wymagania działu są tutaj: https://myapple.pl/f...enia-wątków/

2. Zakładam, że pisząc o swoich wycenach masz na myśli serwis autoryzowany, ale potwierdź to proszę. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 19 maja 2021 - 12:08

Serwis autoryzowany wymienia płytę główną, a nieautoryzowane walczą z drobnicą.

Przykładowa naprawa macbooka pro po zalaniu:

 

Bez schematów i pomiarów wiele nie zdziałasz.


Fallout ...war, war never changes...

#4 BlueBook

BlueBook
  • 401 postów

Napisano 19 maja 2021 - 12:17

Może masz cały czas zwarcie na przycisku zasilania, odepnij i zewrzyj w miejscu podłączenia do płyty.

MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB


#5 Pawel070

Pawel070
  • 2 postów

Napisano 19 maja 2021 - 12:25

Końcówka seryjnego HV22. Tak był w autoryzowanym. Cena taka duża bo pewnie wycenił wszystko na oko żeby nie poświęcić za dużo czasu na przegraną sprawę, z resztą chyba serwis ma wymóg wymiany wszystkiego na nowe. Dla modelu a1708 jest jakiś power on pad? Na necie nie mogę znaleźć do tego modelu, może źle szukam. Właściwie może uszkodzona jest klawiatura dla tego nie można go uruchomić a czasami przez łut szczęścia w korozji się udało. Te komputery wydają się porządne, chciałbym go odratować




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych