Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 2014 - Brak możliwości przywrócenia systemu i błąd czytania dysku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kaktus1337

Kaktus1337
  • 3 postów

Napisano 10 maja 2021 - 22:50

Dobry wieczór, 
Jestem posiadaczem MacBooka Pro z 2014 z macos Big Sur, dzisiaj podczas użytkowania laptop sam się wyłączył. Po ponownym uruchomieniu odpalił się normalnie ale po wpisaniu hasła pasek ładuje się do połowy i nie ma żadnego postępu. Na samym starcie próbowałem reset NVRAM, niestety bez zmian. Przy próbie odpalenia odzyskiwania systemu (Command + R) laptop wyszukiwał mi użytkowników w woluminach. Z różnym skutkiem, kilkukrotnie potrafił wyskoczyć błąd, a raz znalazł od razu, lecz po zalogowaniu się i odpaleniu pierwszej pomocy dysku wyskoczył błąd. Potem znowu nie wyszukiwało mi użytkownika. Próbowałem również opcji odzyskiwania z internet ale po wpisaniu hasła do sieci wifi laptop natychmiast sie zawiesza. Po wielu próbach odpalenie odzyskiwania udało mi się zalogować drugi raz i wybrać opcje instalacji systemu od nowa lecz podczas tego laptop znowu się zawiesił. Próbowałem reinstalacji systemu za pomocą obrazu macos na pendrive lecz dysk albo się wyświetla albo nie, a przy próbie zrobienia czegokolwiek nagle wyskakuje błąd. W terminalu podczas bootwania z pendrive po wpisaniu komendy na listę dysków, dysk ssd jest przez chwile po czym np. po minucie znika bez śladu. W tym momencie stało się coś takiego ze jakikolwiek skrót klawiszowy podczas uruchamiania nie działa, dla przykładu przy wciskaniu command + r, laptop wydaje pierwszy dźwięk uruchamiania, a ekran się podświetla po czym tak zostaje i nic na nim się nie pokazuje. Nie wiem co mogę jeszcze zrobić i czy w ogóle coś jeszcze mi zostało poza serwisem?

 


#2 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 11 maja 2021 - 06:00

Dysk masz oryginalny z fabryki czy zamiennik w jakimś adapterze?


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#3 Kaktus1337

Kaktus1337
  • 3 postów

Napisano 11 maja 2021 - 08:30

Dysk masz oryginalny z fabryki czy zamiennik w jakimś adapterze?

 Kupiłem laptopa używanego jakieś 8 miesięcy temu, był w dobrym stanie i do tej pory wszystko było dobrze, ale wiem, że był wymieniany w nim dysk (niestety nie wiem z jakich przyczyn) i była to jedyna wymieniania część. O dysku wiem tyle, że jest to SSD Samsunga 256GB na którym jest napisane z przodu taki ciąg znaków - S4LN058A01 - 8030 N8PA9MPD U1517 ARM UBX


Użytkownik Kaktus1337 edytował ten post 11 maja 2021 - 08:31


#4 BlueBook

BlueBook
  • 401 postów

Napisano 11 maja 2021 - 09:45

Spróbuj zainstalować system na zewnętrznym nośniku.


MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych