Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Niska jakość filmów na iMac 2019


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 wierciu

wierciu
  • 244 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 kwietnia 2021 - 22:00

Mam problem z odtwarzaniem filmów na wszelkich platformach streamingowych. Prędkość internetu na speed test w granicach 50-60 Mb/s. Podczas odtwarzania jakość jest niższa niż Full HD. Nie ma różnicy czy to Netlfix, Eleven Sport, HBO. Wszędzie jakoś jest bardzo niska. Wszystkie ustawienia w danej platformie są na maxa. Jedynie YouTube działa dobrze. Odtwarza wszystkie treści płynnie nawet 4K HDR. Problem jest na wszystkich przeglądarkach oraz iPad i iPhone. 


Laptop: MacBook Pro 13' Touch Bar 2016, Telefon: iPhone X 64 GB, Tablet: iPad 9,7 2017 32 GB Wifi+LTE


#2 winmaciek

winmaciek
  • 3 889 postów
  • Płeć:

Napisano 19 kwietnia 2021 - 22:46

Moim skromnym zdaniem to wygląda bardziej na spowalnianie po stronie operatora internetu. Spróbuj na innym połączeniu z siecią. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone XS, iPad 10.5"


#3 MiL

MiL
  • 1 288 postów
  • Płeć:

Napisano 20 kwietnia 2021 - 10:22

A jaki dostawca internetu?



#4 wierciu

wierciu
  • 244 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 kwietnia 2021 - 11:36

T-mobile. Ale co to znaczy spowolnienie po stronie operatora? Prędkość mam równą w przedziale 45-55 Mb/s a ping 30-60ms. YT chodzi płynnie nawet na 4K HDR. 


Laptop: MacBook Pro 13' Touch Bar 2016, Telefon: iPhone X 64 GB, Tablet: iPad 9,7 2017 32 GB Wifi+LTE


#5 winmaciek

winmaciek
  • 3 889 postów
  • Płeć:

Napisano 20 kwietnia 2021 - 11:54

1. Kabel czy sieć komórkowa?

2. Operator może spowalniać duże transfery danych. Szczególnie w sieci mobilnej. Jak wykrywa duży transfer, to może obciąć szybkość przepływu danych, żeby jeden użytkownik nie zdławił sieci. YouTube, nawet w 4K HDR nie buforuje się szczególnie agresywnie i może być na „białej liście”. 

3. Spróbuj założyć sobie jakiegoś w miarę dobrego VPN-a (może być trial). Jeśli coś się zmieniło, to znaczy, że najprawdopodobniej operator zarządza ruchem. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone XS, iPad 10.5"


#6 MiL

MiL
  • 1 288 postów
  • Płeć:

Napisano 22 kwietnia 2021 - 09:02

W USA to norma, w tańszych planach dostawcy ograniczają streaming. W Polsce o tym nie słyszałem, ale kto wie.



#7 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 212 postów
  • Płeć:

Napisano 22 kwietnia 2021 - 18:34

Miałem wcześniej LTE (do 60 Mbps, ale bez limitu dancyh) od T-Mobile. U nich takie praktyki są na porządku dziennym. 

 

Kup najlepiej starter z innej sieci. Zobacz na stronie BTS Search, który z operatorów w twoim regionie ma najwięcej stacji i sprawdź. Na 99% to wina operatora. 


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 22 kwietnia 2021 - 18:36

 MacBook Pro 13" 2020 (M1 / 8 GB / 512 GB) |  iPad Air 4 + Magic Keyboard |  iPhone 12 |  Watch SE Nike 44 LTE |  AirPods |  TV 4K


#8 BlueBook

BlueBook
  • 228 postów

Napisano 22 kwietnia 2021 - 19:28

@Wierciu, widzę, że mieszkasz w Warszawie, więc wątpię abyś był zmuszony korzystać z LTE, załatw neta z porządnej platformy, po światłowodzie. Mieszkam na wiosce a światłowód posiadam, taki sobie.

-Pobieranie 364 Mbps

-Wysyłanie 47 Mbps


MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB


#9 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 212 postów
  • Płeć:

Napisano 22 kwietnia 2021 - 20:15

Może nie mieszka w swoim lokum i nie może mieć lepszego neta. Różnie to bywa. 


 MacBook Pro 13" 2020 (M1 / 8 GB / 512 GB) |  iPad Air 4 + Magic Keyboard |  iPhone 12 |  Watch SE Nike 44 LTE |  AirPods |  TV 4K





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych