Dzień dobry
Mam niemały problem z moim iMac'kiem. Na początek zamieszczę jego specyfikację:
iMac (21.5-inch, 2017)
Procesor 2,3 GHz Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5
RAM 8 GB 2133 MHz DDR4
Grafika Intel Iris Plus Graphics 640 1536 MB
Dysk 1 TB Model: APPLE HDD HTS541010A9E632
Komputer jest zaktualizowany do najnowszej wersji systemu, ma też zaktualizowane wszystkie aplikacje.
Problem polega na tym, że komputer działa po prostu źle. Niestety, nie pomaga ponowne uruchamianie sprzętu ani odłączenie od prądu. Przy włączeniu komputera nie uruchamiają się na nim żadne aplikacje oprócz Findera. Chmurę danych z biurka i dokumentów mam wyłączoną. Na komputerze zainstalowane są jedynie: MS Word, MS Powerpoint, MS Excel, MS Outlook, MS Teams, MS To Do, GoodNotes, Google Chrome.
Problem zaczyna się już w momencie uruchamiania. Zanim pokaże się górny pasek z godziną mija dobre 5-6 minut. Następnie włączenie zwykłej przeglądarki - choćby Safari - zajmuje kolejne 5-6 minut. Komputer "tnie", mysz nie działa płynnie, a polecenia wykonywane są z kilkuminutowym opóźnieniem. Zauważyłam też, że dużo dłużej ładuje się system operacyjny - od dźwięku startowego do tapety z wprowadzeniem hasła potrafi minąć dobre 10 min.
Komputer jest mi dość mocno potrzebny do nauki. Mam jeszcze MacBooka i na nim takie problemy nie występują, dlatego wstępnie wykluczyłam którąś z aplikacji.
Serdecznie proszę o pomoc i pozdrawiam.
Kinga