Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Office 365 i kompatybilność ze starszym mac OS (High Sierra)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 janhalb

janhalb
  • 936 postów

Napisano 07 marca 2021 - 00:51

Mam pakiet Office 365 na 5 stanowisk. Jednym z komputerów, na których potrzebuję tego pakietu, jest nieco starszy MacBook, którego używam kiedy pracuję poza domem (w domu pracuję na Mini).

 

Ostatnio miałem z tym MacBookiem problemy i musiałem zrobić reinstalację systemu. Po reinstalacji chciałem ponownie zainstalować pakiet Office w ramach mojego konta Office 365 - wszedłem na swoje konto MS, ściągnąłem Office - ale okazało się, że nie mogę go zainstalować: podczas próby instalacji wyświetla się komunikat "To oprogramowanie wymaga systemu macOS 10.14 lub nowszego.

 

Niestety to dość stary MacBook (late 2010) i najnowszy system, jaki można na nim zainstalować, to 10.13 (High Sierra). Wcześniej pakiet Office (w ramach tej samej usługi 365) na nim działał - choć zapewne nie w najnowszej wersji. Teraz, kiedy chcę zainstalować go na nowo, nie mogę, bo tymczasem Office uaktualnił się do wersji, która na systemie 10.13 nie chce już działać.

 

Czy ktoś z Was miał może podobny problem i ma pomysł, jak go rozwiązać? Czy istnieje _jakakolwiek_ możliwość ściągnięcia skądś w ramach Office 365 nieco starszej wersji pakietu, która współpracowałaby z systemem Mac OS 10.13?

 

A jeśli nie - gdzie mogę sprawdzić, jaka jest najnowsze wersja Office, która jeszcze współpracuje z 10.13?

 

Będę wdzięczny za pomoc…


Mac Mini 2023, M2, 24 GB RAM, 1 TB SSD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 645 postów
  • Płeć:

Napisano 07 marca 2021 - 06:30

Spróbuj pobrać Office z App Store zamiast z MS. Nie wiem, czy to coś da, ale nie zaszkodzi spróbować.

#3 janhalb

janhalb
  • 936 postów

Napisano 07 marca 2021 - 19:20

Sprawa się rozwiązała, a rozwiązanie przyszło z najmniej oczekiwanej strony - z forum Microsoftu! :-)

 

Okazuje się, że jest strona, z której można pobrać starsze wersje Office, pod konkretne systemy - z tego, co rozumiem, oficjalnie "przyklepana" przez Microsoft (bo wskazał mi ją gość z pomocy technicznej MS). Zostawiam na przyszłość, gdyby ktoś miał podobny problem:

 

https://macadmins.software

 

Teraz pozostał jun tylko mały problem, że przy każdym odpaleniu na tym MacBooku Office informuje mnie, że są aktualizacje do pobrania - ale żeby je pobrać musze zaktualizować system :-) Ale klikam "zamknij" i poza tym działa normalnie.

 

Czyli - temat do zamknięcia.


Mac Mini 2023, M2, 24 GB RAM, 1 TB SSD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 506 postów
  • Płeć:

Napisano 07 marca 2021 - 19:35

1. To nie jest oficjalna strona MS. Aczkolwiek trochę wskazuje na to, że jest to taki projekt „po godzinach” pracowników MS zajmujących się macOS. 

2. Pomimo nieoficjalnego charakteru wygląda na to, że wszystko jest w porządku – linki do plików prowadzą albo na strony MS albo Akamai. 

3. Pewnie gdzieś w ustawieniach można wyłączyć sobie sprawdzanie aktualizacji. Dodatkowo można wyciąć usługę Microsoftu z automatycznego startu przy logowaniu – wtedy nie powinno być tego komunikatu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych