Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Usunięty obszar dysku z RECOVERY MacBook Air M1


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jarecki1966

Jarecki1966
  • 7 postów

Napisano 21 lutego 2021 - 09:35

Witam wszystkich. Debiutuję z MacBook i proszę wybaczyć że mogę używać dziwnych określeń lub nie fachowych zwrotów.

Nie wiem jak to się stało, ale wspólnie z konsultantem wsparcia Apple i za jego pozwoleniem  w czasie sesji zdalnej usunąłem obszar dysku z funkcją recovery systemu BIG Sur.  Konsultant wycofał się okrakiem kazał zrobić kopię danych która nie była duża, gdyż maca mam od 7 dni. Kazał następnie zadzwonić ponownie do wsparcia, celem naprawy błędu. Zaznaczył że to b.proste. No proste się nie okazało. System pracuje normalnie, nie mogę wejść poprzez przytrzymanie przycisku włącz/wyłącz w narzędzia dyskowe i inne punkcie recovery. Nie mogę też utworzyć pena startowego z systemem, gdyż terminal nie przyjmuje hasła. Kolejni konsultanci wpadają na kolejne pomysłu ale nie są skuteczne. Padła propozycja wizyty w serwisie celem wgrania na nowo systemu. Mam dzwonić znowu w poniedziałek. Najlepsze było stwierdzenie kolejnego konsultanta " toż to tak jakby Panu pozwolił wykasować BIOS w Win". Może ktoś ma jakieś rady. Z góry dziękuję.



#2 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 775 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 lutego 2021 - 10:03

A Internet Recovery też nie działa?


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#3 Jarecki1966

Jarecki1966
  • 7 postów

Napisano 21 lutego 2021 - 11:43

A jak to odpalić?


Muszę jeszcze dopisać, przepraszam że nie w jednym poście. Otóż przy przytrzymaniu klawisza wł/wył. nie pojawiają się żadne opcje a jedynie koło w wykrzyknikiem w środku a pod nim komunikat by skontaktować się ze wsparciem apple. Dopisuję bo mniemam że internet recovery jest w tych opcjach do których nie mam już dostępu. Uzupełniam, że udało mi się stworzyć dysk startowy z systemem BIG Sur, ale boję się samodzielnie go odpalić, gdyż wydaje mi się, że bez dostępu do funkcji recovery nie będę mógł go użyć, ale mogę się mylić.



#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 21 lutego 2021 - 12:32

Czy działa Fallback RecoveryOS? Aby tam wejść trzeba:

1. Wyłączyć komputer. 
2. Dwa razy szybko wcisnąć włącznik. Za drugim wciśnięciem nie puszczać, tylko trzymać aż się coś pokaże. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 775 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 lutego 2021 - 14:38

udało mi się stworzyć dysk startowy z systemem BIG Sur, ale boję się samodzielnie go odpalić, gdyż wydaje mi się, że bez dostępu do funkcji recovery nie będę mógł go użyć, ale mogę się mylić.

 

Możesz - i się mylisz ;-) Jak masz zewnętrzny instalator na jakimś nośniku, to partycja recovery na wewnętrznym dysku Ci niepotrzebna. Jakoś trzeba instalować systemy po wymianie dysku na coś ze sklepu, nie? ;-)


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#6 iEjek

iEjek
  • 99 postów

Napisano 21 lutego 2021 - 16:37

A jak to odpalić?

 

Tutaj masz na ten temat:

https://www.macworld...ternet-3636668/


Użytkownik iEjek edytował ten post 21 lutego 2021 - 16:46


#7 Jarecki1966

Jarecki1966
  • 7 postów

Napisano 21 lutego 2021 - 19:51

Dziękuję wszystkim. Ponieważ jest Mac na gwarancji, zobaczę co powie wsparcie, bo to poniekąd z ich winy i nie chcę by odwrócili potem kota ogonem, a winę za nieautoryzowane działania mi przypisali. Dobrze, że udało mi się stworzyć bootowalny dysk bo to pozwoli na dalsze działanie. Poinformuję jak to wyglądało.



#8 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 614 postów
  • Płeć:

Napisano 22 lutego 2021 - 08:06

Wszelkie działania, które da się znaleźć na stronach wsparcia Apple nie są „nieautoryzowane”. Bez przesady.



#9 Jarecki1966

Jarecki1966
  • 7 postów

Napisano 22 lutego 2021 - 13:56

Witam ponownie,

Maczek nie widzi przy restarcie pena z systemem, a artykuł, który podlinkował iEjek nie dotyczy procesów M1. Przy próbie restartu z penem w gnieździe usb i wciśniętym i trzymanym klawiszem wł/wył. nadal pojawia się wykrzyknik w kółku z komunikatem o kontakt z suportem apple. Inteligencja suportu w tym temacie się zakończyła i  zostałem skierowany do serwisu.  Na jutro jestem umówy,  ale jeszcze może macie jakieś pomysły.

Do winmaciek- fallback recovery OSnie działa, a we wsparciu nie wiedzą co to takiego.



#10 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 22 lutego 2021 - 14:42

FrOS nie będzie dostępny, jeśli nie było wcześniej robionej aktualizacji systemu (jakiejkolwiek). Nie będzie też dostępny, jeśli od ostatniej reinstalacji systemu nie było robionej aktualizacji. 

Ogólnie FrOS jest niedawnym odkryciem. Świat dowiedział się o nim bodajże w zeszłym tygodniu, wraz z ukazaniem się nowej wersji dokumentu Apple Platform Security.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#11 Jarecki1966

Jarecki1966
  • 7 postów

Napisano 22 lutego 2021 - 19:01

winmaciek, aktualizacja była robiona po zakupie maca do najnowszej wersji Big sura, jednak FROS nie jest dostępny choć nie wiem co to jest.



#12 Jarecki1966

Jarecki1966
  • 7 postów

Napisano 23 lutego 2021 - 20:09

Jestem po wizycie w serwisie Maqsimum w Gorzowie Wlkp. System przeinstalowano przy użyciu innego Maca. Sprawa zajęła ok 90 minut. Inne sposóby, niż zastosowanie drugiego Maca do postawienia systemu, nie maja zastosowania.

Także proponuję zamknąć temat a wszystkim dziękuję za starania.



#13 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 23 lutego 2021 - 21:07

Skoro się wyjaśniło, to nie pozostaje mi nic innego, jak uwzględnić życzenie autora tematu i dokonać aktu zamknięcia. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych