Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Instalacja Big Sur przerwana, nie można odszyfrować dysku


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 paulette

paulette
  • 9 postów

Napisano 05 lutego 2021 - 22:24

Hej, proszę o pomoc. Podczas instalacji big sur wystąpił jakiś błąd i została ona przerwana. Wyświetla się czarny ekran z logo. Po uruchomieniu z poleceniem command R pojawia się informacja, o zaszyfrowanym dysku. Niestety kiedy podaje moje hasło administratora traktowane jest ono jako niepoprawne. A podczas zmiany na Apple id pojawia się komunikat że to konto nie mogło odblokować tego volumenu. Innych opcji odszyfrowania nie ma. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Proszę o wszelkie rady.

#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 05 lutego 2021 - 22:48

Czy masz dostęp do terminala? Jeśli tak, to czy próbowałeś odblokować dysk z jego poziomu?


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 budziu

budziu
  • 4 postów

Napisano 24 lutego 2021 - 00:03

Mam identyczny problem. Nie mam dostępu do terminala. Ma ktoś jakiś pomysl?

#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 24 lutego 2021 - 12:45

Mam identyczny problem. Nie mam dostępu do terminala. Ma ktoś jakiś pomysl?

1. Jaki komputer?

2. Czy możesz wejść do trybu odzyskiwania (recovery)?


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 budziu

budziu
  • 4 postów

Napisano 24 lutego 2021 - 15:15

Komputer to Macbook Air early 2015

 

Do trybu odzyskiwania wchodzę. Ale rząda żąda hasła. Wpisuje prawidłowe hasło ktore nie działa, Nastepnie probuje poprzest ID i kod telefonu. Też nieskutecznie.

 



#6 bf7a1f7821

bf7a1f7821

    Trancex

  • 597 postów

Napisano 24 lutego 2021 - 16:49

O ile się nie mylę to możesz zmienić hasło lub je wyzerować z poziomu iclouda. Ewentualnie spróbuj z wykasowaniem voluminu i instalacji systemu na nowo. Potem w terminalu spróbuj odblokować komenda.

IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS


#7 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 24 lutego 2021 - 16:52

Kiedyś dawno temu tak miałem, że się nie dało odblokować przez GUI, a w terminalu z użyciem polecenia diskutil poszło bez problemu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#8 budziu

budziu
  • 4 postów

Napisano 24 lutego 2021 - 18:33

Mam możliwość usunąć dane z dysku (chyba). Jak wymaże cały dysk uda się zainstalować od początku? Można tutaj dodać zdjęcie?

Użytkownik budziu edytował ten post 24 lutego 2021 - 18:35


#9 bysio

bysio
  • 216 postów
  • SkądBytom, Poland

Napisano 24 lutego 2021 - 18:33

A jaką masz ustawioną klawiaturę?

McBook Pro 15" Touch Bar  / iPhone 11 Pro / iPad 11 Pro LTE / Apple Watch 5 SS


#10 budziu

budziu
  • 4 postów

Napisano 24 lutego 2021 - 18:50

Polish pro
Wyczyściłem cały dysk, ściąga się El Capitan. (12 h) zobaczymy co z tego wyjdzie.


Użytkownik winmaciek edytował ten post 24 lutego 2021 - 22:23


#11 paulette

paulette
  • 9 postów

Napisano 26 lutego 2021 - 19:50

Na infolinii Apple dowiedziałam się, że to po prostu jest błąd i mają na to procedurę, miało się to też znaleźć w treści artykułu w supporcie, ale nie wiem, czy zostało dodane. W każdym razie ostatecznie musiałam wyczyścić dysk i zainstalować system od nowa (najpierw ten, który był na moim komputerze fabrycznie, potem aktualizacja do big sur). Powiem też, że wyczyszczenie dysku było ciężkim zadaniem, bo wciąż wyświetlał się błąd, i nie dało się tego zrobić. Udało się dopiero za którymś tam razem, kiedy kliknęłam wyczyść nie z tego menu dotyczącego dysku, tylko z paska narzędzi u góry (nie wiem, czy to jest jasne).



#12 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 27 lutego 2021 - 07:34

[…] (nie wiem, czy to jest jasne).

 

Nie jest, przykro mi.

 

Ale najważniejsze, że „za którymś tam” się udało, mimo że „wyświetlał się błąd”.

 

To ja chyba zamknę, skoro czysta instalacja to jedyne pomysły w tych przypadkach. Od 5. lutego niewiele informacji zostało dostarczone w temacie, toteż nie spodziewam się większej ilości w najbliższych czasach również. Jakby ktoś miał konkretne dane, np., jaki to artykuł supportu, lub cokolwiek o większej precyzji, proszę o kontakt. Otworzy się.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych