Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone XS znajdź mój .. częste sprawdzanie położenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 06 grudnia 2020 - 08:28

Witam,

mam mały problem który drenuje mi baterie. Od ostatniej aktualizacji do  iOS 14.2 mój XS regularnie sprawdza moje położenie. Ustawienie nie uległo zmianie.

Uruchamiam safari - pokazuje się ikona na pasku.

uruchamiam telefon - pokazuje się ikona na pasku.

wchodze w ustawienia - ikona pojawia się na pasku.

jak wynika z weryfikacji, to usługi systemowe / znajdź mój iPhone cały czas z tego korzystają. Może mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi?



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 06 grudnia 2020 - 11:00

To, że ikona lokalizacji jest widoczna nie oznacza, że jest to przyczyna drenażu baterii. Są różne sposoby ustalania pozycji - przez satelity GPS, Glonass i podobne, sieć komórkową czy Wi-Fi. Ta pierwsza metoda żre baterię, te pozostałe niekoniecznie. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 mls

mls

  • 1 313 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 grudnia 2020 - 12:27

Mam ten sam "problem" - czyli widzę jak często pojawia się owa ikonka lokalizacji. Ale nie zauważyłem jakiegokolwiek wpływu na użycie baterii. Możliwe, że Apple coś spartoliło w aktualizacji i pozycja zbyt często jest aktualizowana lub też ikona pojawia się również w momencie wysyłania informacji o lokalizacji na serwery.



#4 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 06 grudnia 2020 - 21:22

Dziękuje za odpowiedzi. Będę obserwował. W zasadzie większość opcji mam wyłączone.

purpurowa ikona widoczna jest przy znajdź mój iPhone w usługach systemowych. A to oznacza, że ta apka co chwile sprawdza.

Nawet wysyłanie położenia i jego udostępnianie jest wyłączone.

co ciekawe te same ustawienia mam w iPhone 8 oraz iPad Pro i tam takich cudów nie ma.



#5 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 651 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudnia 2020 - 21:58

Mam to samo. Wersja 14.3 RC1 i RC2 tego nie naprawiły. 


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) 

 Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#6 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 16 grudnia 2020 - 20:08

Niestety nic się nie zmieniło. Nawet po aktualizacji jak pisze kolega. Nadal telefon sprawdza położenie w znajdź mój iPhone.

mam jeszcze iPhone 8 oraz żona używam 12mini. iPad PRo również działa. Na żadnym z nich takiego czegoś nie ma. Ustawienia są identyczne w każdym telefonie.


Użytkownik prezioso edytował ten post 16 grudnia 2020 - 20:08


#7 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 651 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudnia 2020 - 20:12

Wygląda to na jakiś błąd. Ja póki co na razie wyłączyłem "Znajdź mój telefon", bo mnie to irytowało. 


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) 

 Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#8 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 16 grudnia 2020 - 20:16

Wyłączanie „Znajdź mój iPhone“ to, moim zdaniem, zły pomysł. Nie powinno się tego robić z uwagi na to, że jest to powiązane z blokadą aktywacji telefonu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#9 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 651 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudnia 2020 - 20:59

Wiem, że wpływa to na bezpieczeństwo, ale jak wyjdzie update, który to naprawi od razu włączę na nowo. 


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 16 grudnia 2020 - 20:59

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) 

 Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#10 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 16 grudnia 2020 - 21:03

Irytuje mnie to, że dotyczy to mojego głównego telefonu. W dodatku jednego modelu XS (a nie 8 czy 12).



#11 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 24 grudnia 2020 - 08:38

Niestety sprawdzanie położenia co chwile działa destrukcyjnie na czas pracy na baterii. Poza wyłączeniem opcji znajdź mój iPhone macie jakieś sugestie ?



#12 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 651 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 grudnia 2020 - 09:35

Sprawa jest dziwna, bo na iPadzie Pro 11” 2018 mam to samo.

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) 

 Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#13 DanielF

DanielF
  • 5 723 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 24 grudnia 2020 - 10:15

Pewnie wasze urządzenia są w programie Pegasus. To może trzeba wymazać i zrobić jako nowe bez backupu.
  • 5b46927ee6 lubi to
Fallout ...war, war never changes...

#14 Duke123

Duke123
  • 488 postów

Napisano 24 grudnia 2020 - 11:37

Niestety sprawdzanie położenia co chwile działa destrukcyjnie na czas pracy na baterii.

 

Tak z czystej ciekawości.. jak bardzo skraca czas pracy na baterii? 15 minut? 30 minut?

Czy naprawdę warto się tym przejmować?

 

 

Od wielu lat, poza sekcją "Ulepszanie produktu" oraz "Ważna miejsca" mam włączone wszystkie usługi  lokalizacyjne, bo są potrzeba do prawidłowego działania usług z których korzystam. Jednocześnie wyłączyłem pokazywanie ikony na pasku statusy i mam problem z głowy. :)

Drastycznego spadku czasu pracy na baterii nie zauważam.



#15 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 24 grudnia 2020 - 12:17

@Duke123

podam w %.
Zazwyczaj podłączając ładowarkę na wieczór (około 19-20) miałem około 40-50% stanu baterii (byłem zadowolony z baterii w XS). Aktualnie muszę podłączać około 17.00 i poziom baterii oscyluje wokół 25%. Użytkuje dość intensywnie telefon (ale nawyki i intensywność nie uległy zmianie wobec iOS 13).

Zauważyłem, że bug pojawił się od instalacji iOS 14.



#16 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 28 stycznia 2021 - 08:06

Odświeżam temat ... zainstalowałem iOS 14.4 czy NAJ wersję i ..... nic się nie zmieniło :( 



#17 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 28 stycznia 2021 - 12:22

Wymazać telefon i ustawić od nowa, bez kopii. Problem zniknie. Trochę to zajmuje w zależności od posiadanych danych ale skoro jest to upierdliwe to najprostsze rozwiązanie.

iPhone 15 Pro


#18 prezioso

prezioso
  • 131 postów

Napisano 29 stycznia 2021 - 07:20

Regiss już to robiłem i nie przyniosło efektu. Liczyłem na aktualizacje 14.4 ale się przeliczyłem ...



#19 iPrzemo

iPrzemo
  • 23 postów

Napisano 16 lutego 2021 - 21:42

Pozwolicie że rozwinę wątek który może nie mieć końca (dotyczy iPhone 7, X, Xs). Pomiędzy 8-11.02.2021 trzykrotnie zgłaszałem problem do wsparcia Apple i przełączyli mnie do tzw. "działu starszych techników" Apple !!! Co ciekawe, Panowie z którymi rozmawiałem potwierdzili taką samą przypadłość w ich iPhone ;-) ...... U mnie sprawa wygląda następująco. Do konta na jednym Apple ID podłączonych jest kilka urządzeń, oraz udostępniam rodzinnie konto synowi. NIGDY wcześniej bez użycia aplikacji Znajdź Mój iPhone lub obecnie aplikacji Lokalizator telefon nie uruchamiał "fixa i szukał GPS pokazując że używa go Znajdź mój iPhone" - NIGDY !!! Sądziłem że to syn w koncie rodzinnym sprawdza gdzie jestem ;-) więc wypytałem wszystkich w danym momencie i okazało się że nikt nie uruchomił aplikacji Lokalizator. Co gorsze w tym samym czasie prawie na wszystkich urządzeniach podpiętych do jednego Apple ID pojawił się "fix gps - znajdź mój iphone" oraz na syna ID w usłudze rodzinnej. Dodam że wyłączyłem wszystkie inne usługi lokalizacji systemowych oprócz znajdź mój iPhone. Jedynie na iPhone 7 iOS 14.3 oraz iPhone SE 1gen iOS 14.4 nie pojawia się fix gps w tym samym czasie co na pozostałych. Wystarczy że odłączę Wifi i włączę ponownie "fix gps - znajdź mój iphone" jest widoczny całą wypełnioną ikoną na wszystkich urządzeniach na górze wyświetlacza oraz purpurową ikoną w Prywatność / Usługi lokalizacji / Usługi systemowe / Znajdź mój iPhone. Dlatego wyłączyłem współdzielenie usługi znajdź mój iPhone dla konta rodzinnego: Ustawienie / Apple ID / Lokalizator/ Znajdź mój iPhone/ Wysyłaj moje położenie - wyłączone ... zaś w tym samym miejscu Znajdź mój iPhone / Sieć usług Znajdź mój iPhone - także wyłączone. Mimo tego nadal "fix gps - znajdź mój iphone" działa swoim życiem i poza domem uruchamia się każdorazowo gdy odblokuje telefon i kliknę / dotknę jakąkolwiek ikonę jakiejkolwiek aplikacji. W rozmowie ze "starszymi technikami Apple" dowiedziałem się że problem był "eskalowany" już na koniec grudnia 2020 i Apple odpowiedziało: że to normalne i tak ma być. Ja poprosiłem o ponowną "eskalację" problemu.

W między czasie wykonałem według wskazań starszego technika: Ustawienia / Ogólne / Wyzeruj / Dane lokalizacji/prywatność - nic to nie dało :-( ..

Dziś 16.02.2021 o godz 16:02 otrzymałem telefon z Cork Irlandia z Apple. Miły p. Michał przeczytał mi odpowiedź od Apple, "usługa działa poprawnie i ma tak działać" - wiadomo nikt nie przyzna się do błędu. Mimo że kiedyś uruchomienie aplikacji Lokalizator powodował wywołanie "fix gps - znajdź mój iPhone". Choć w odpowiedzi było podkreślone że jeśli współdzielimy konto mając jak ja Apple One to "fix gps - znajdź mój iphone" będzie częstszy. Jednak w rozmowie z p. Michałem on sam w trakcie zauważył że mimo że nie ma konta współdzielonych usług u niego wyłączenie i włączenie wifi wymusza "fix gps - znajdź mój iphone"iOS 14.4 iPhone 7. Czyli starszy technik Apple też to widział i potwierdził. Dostałem sugestie że on nic więcej dla mnie nie może zrobić no chyba że: "znacznie pogorszy to użytkowanie mojego urządzenia, stan baterii itp.." dlatego polecił napisanie moich uwag na apple.com/feedback/   Jest to moim zdaniem bardzo uciążliwe i powoduje nadmierną eksploatacje urządzenia poza tym po co co kilka minut mają się automatycznie wyszukiwać moje urządzenia jeśli ja tego nie potrzebuje. Oczywiście wyłączenie usługi dla całego konta Znajdź mój iPhone kończy temat ale czy to jedyne wyjście. Mam podejrzenia i tu moje teoria spiskowa, że Apple monitoruje nasze przemieszczanie się w związku z COVID wykorzystując usługę znajdź mój iPhone.


Użytkownik iPrzemo edytował ten post 16 lutego 2021 - 22:02


#20 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 16 lutego 2021 - 21:51

@up:

1. Współdzielenie jednego Apple ID przez różne osoby to zły pomysł. Po to jest chmura rodzinna, żeby z niej korzystać. Z wielu powodów. 

2. Dane GPS nie są wykorzystywane do lokalizowania w celach związanych z epidemią COVID-19. To API specjalnego użytku opiera się na Bluetooth. 

3. Moim zdaniem ta cała sprawa jest rozdmuchana. Jeśli nie ma szczególnie dużego ubytku baterii, to moim zdaniem nie ma z czego kręcić afery. Dane lokalizacji to nie tylko GPS, ale też Wi-Fi czy Bluetooth. A te ostatnie, w przeciwieństwie do GPS, „pochłaniają” symboliczne ilości elektronów. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#21 iPrzemo

iPrzemo
  • 23 postów

Napisano 16 lutego 2021 - 22:22

"Rozdmuchana / symboliczna ilość elektronów" .... ? ... 30 razy na dobę jeśli włączy się GPS bez potrzeby x 365 dni w roku = 10 950 razy na KAŻDYM z moich kilku urządzeń, a ja potrzebuje to sprawdzić tylko raz na tydzień a nawet na miesiąc 60 razy lub 12 razy a nie prawie 11 000 razy !!! Np. iPhone 7 którego bateria ma po 2,5 roku 85% sprawności i ma 800 cykli ładowań - dokładnie tyle ....  dawała radę 10 godz i schodziła do 25%. Obecnie po 10 godz jest 5-12% lub trzeba szybko ładować. Czyli nasze baterie zasilające znacznie częściej FIX-a GPS od końca 2020 roku już te 2,5 roku nigdy nie wytrzymają. Poza tym jeśli Apple blokuje reklamy, pokazuje nam w AppStore które aplikacje i z jakich naszych danych korzystają czemu wymusza usługi które wpływają na nasze urządzenia ? To nie afera ale nikt nie lubi jeśli coś działa bez naszej zgody. Od 2000 roku pracuje "na i z" produktami Apple i to mnie zaczęło irytować.



#22 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 16 lutego 2021 - 23:28

1. Przecież tłumaczę powyżej, że usługi lokalizacji ≠ GPS. Do tejże listy zapomniałem jeszcze dopisać lokalizowania z użyciem danych BTSów (tzw. A-GPS). Nie wspomnę o tym, że iPhone'y mają obecnie dużo większą pulę satelitów do wykorzystania – oprócz GPS są jeszcze GLONASS, Galileo, BeiDou (iPhone 11 i nowsze) oraz QZSS. To wszystko ma wpływ na mniejsze użycie baterii. 

2. Nikt niczego nie wymusza. Można sobie wyłączyć usługi Find My (częściowo lub całkowicie). 

3. Porównywanie czasu pracy na baterii to niesamowicie ciężki kawałek chleba. Jest od groma rzeczy, które mogą na to wpływać – temperatura zewnętrzna, zużycie ogniwa (które nie musi następować w 100% liniowo), zmiany w systemie, jakość kodu aplikacji zewnętrznych (iPhone się starzeje, a programy puchną!), zasięg. Nie wspomnę o tym, po raz tysięczny, że wskaźnik baterii to nie jest pływak w baku i nie musi on w 100% dokładnie pokazywać stanu rzeczywistego. 

4. Tu nie chodzi o bronienie Apple na siłę (mają swoje za uszami; taki Big Sur na przykład jest pod pewnymi względami żenujący), ale o wskazanie, że być może nie ma się za bardzo czym przejmować. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#23 bułazmakiem

bułazmakiem
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 września 2021 - 14:49

Czy ktoś rozwiązal problem? Wczoraj wgrałem IOS14 na iphone SE2. Do tej pory miałem cały czas 13. Dzisiaj w pracy znacznie wcześniej musiałem podłączyć telefon do kabla niż zwykle. W zasadzie cały czas "znajdz mój iphone" wyszukuje moje położenie co wczęsniej nie miało miejsca. Gdzieś na zagranicznym forum wyczytałem, że pomaga wyłączenie sieci wifi - faktycznie podziałało. Dla uściślenia - wczoraj w domu w sieci wifi nie było problemu. Problem jest w pracy gdzie nie jestem podłączony pod wifi tylko korzystam z GPRS jednak wyszukiwanie wifi mam cały czas włączone. Po wyłączeniu WIFI na dolnym pasku nie mam problemu z włączającą sie lokalizacją ale jest to i tak upierdliwe.



#24 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 14 września 2021 - 16:28

1. Po dużej aktualizacji może się zdarzyć, że telefon na początku działa wolniej/szybciej zużywa baterię. Wynika to choćby z faktu, że musi sobie pewne rzeczy zindeksować i ogarnąć. 

2. Wyłączanie Wi-Fi nie ma najmniejszego sensu. Lokalizacja z użyciem tej metody pobiera pomijalne ilości energii. Za to konieczność użycia danych komórkowych może jedynie zwiększyć pobór prądu. 

3. Korzystanie z GPRS do transmisji danych w 2021 roku to dosyć egzotyczny pomysł. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#25 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 293 postów
  • Skądtowni?

Napisano 15 września 2021 - 07:57

Ostatnio zauważyłem, że iPhone 12 Pro też cały czas sprawdza położenie ze Znajdź mój iPhone. Wcześniej tego nie miałem. System to iOS 15 RC.

Użytkownik GreaTskY edytował ten post 15 września 2021 - 08:02

Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sonoma 14.4

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 17.4





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych