Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

- - - - -

[3D] Soft do modelowania. Zaczynamy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#26 quaint

quaint
  • 250 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 26 sierpnia 2006 - 16:15

nikt tu nie wspominal jeszcze o blenderze.

#27 mind

mind
  • 673 postów
  • SkądWysokie Maz.

Napisano 26 sierpnia 2006 - 17:40

ale darmowy i mozna potem rzuty drukowac? PS. Jako dobrze żuty czy rzuty?

#28 joan miro

joan miro
  • 108 postów
  • SkądKatowice

Napisano 26 sierpnia 2006 - 23:36

chętnie przyłączę się ale w nieco innej formie..dotychczas "podrzucałem" koledze z CADa do 3dmaxa aby "obrobił" (mam już swoje latka i trochę "ciężej" przychodzi nauka:-) ale nie zaprzestałem jednak "treningu myślowego" i wciąż próbuję więc.. jeśli ma ktoś linka..cokolwiek co pozwoli mi na poszerzenie wiedzy o Cinema4D..będę wdzięczny, dodam ,że przyjemniej byłoby poczytać w ojczystym języku ale...z braku laku i angol dobry:-)

#29 quaint

quaint
  • 250 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 27 sierpnia 2006 - 09:58

ale darmowy i mozna potem rzuty drukowac?


PS. Jako dobrze żuty czy rzuty?


Darmowy, a co dorzutów to nie wiem. Proponuje sprawdzić.

Zdecydowanie rzuty.

#30 mind

mind
  • 673 postów
  • SkądWysokie Maz.

Napisano 27 sierpnia 2006 - 11:51

kurde bo te rzuty to najważniejsze. A tak off to ostanio mi brat wydrukował rzuty na technike, to baba postawila mi 4 za rzytowanie i 5 za wymiarowanie; sie pytalem czy 4 z winy drukowanie, a ona powiedzial ze. To mam rozumieć że niektore programy nie umieją rzutować, hehehe. A nie wiem jakim on to robil brat, wiek ze chyba Cadem (chyba) albo SolidEdge(tez chyba).

#31 kadargo

kadargo
  • 1 312 postów

Napisano 27 sierpnia 2006 - 14:40

>>mind haha to moze raczej twoj brat nie umie rzutowac bo program rzutuje tak jak chce tego czlowiek :D a juz napewno taki soft jak AutoCAD albo SE na ktorym pracuje :D a moze babka z techniki miala pale :D

#32 alleslegales

alleslegales
  • 71 postów
  • SkądKołobrzeg/Szczecin

Napisano 27 sierpnia 2006 - 18:43

Chwila panowie! Ten soft o którym piszecie jest na PC nie na Apple. Chyba że się mylę ku mojemu szczęściu ale raczej nie. kadargo ma rację SolidWorks, SolidEdge czy Acad dobrze wszystko rzutują i rysują. Lecz bez wiedzy i świadomości ruchów operatora narzędzie staje się bezużyteczne. Niczego (jak narazie) mówiąc do komputera sam tego nie stworzy zgodnie z obowiązującymi zasadami rysunku techniczengo. Chyba że znowu się mylę ku jeszcze większemu szczęściu i proszę jednocześnie o nazwę programu. Odżałuję nawet zmiane platformy i systemu operacyjnego ;)

#33 mind

mind
  • 673 postów
  • SkądWysokie Maz.

Napisano 27 sierpnia 2006 - 20:15

raczej watie zeby brat, zle zrobil bo doswiadczenie ma 12-14 letnie i inzyniera ma; to jakies zabepieczenie mialem. A babka od techniki sama nie umie, to bardziej prawdopodobne.... A wracjc do tematu to jest cos do takiego drukowania rzutow z wymodelowanych 3D "obiektow"? Na mac rzecz jasna.

#34 alleslegales

alleslegales
  • 71 postów
  • SkądKołobrzeg/Szczecin

Napisano 27 sierpnia 2006 - 22:30

Powinieneś zadać pytanie które ja zadałęm w wątku "Programy graficzne 3D...INZYNIERSKIE". Czyli: czy jest coś na Apple do modelowania 3D? Drugim pytaniem powinno być: Czy program ten umożliwia przejście z modelu 3D na 2D celem utworzenia dokumentacji płaskiej? W tamtym wątku jest pare propozycji ale ja czekam na SolidWoks'a bo znam go i jest dla mnie idealny. Oczywiście umożliwia on tworzenie w 3D a nastepnie wygenerowanie dokunetacji 2D jak w AutoCad'zie razem z wymiarami naniesionymi przez rysującego w 3D. Każdorazowa zmiana jego warości powoduje zmianę w obu rysunkach. Pomijam fakt wsparcia takimi programami jak cosmos który w zależności od rozszerzenie po tamtym członie umożliwia obliczanie własności wytrzymałościowych przepływy oraz daje narzędzie aby daną cześć/złożeń wprawić w ruch. Chyba za mocno tu reklamuje ten produjt 3DS. ;) Wydaje mi się że wiele osob mogłoby mnie poprzeć w stwierdzneiu że firma ta dostarcza wysokiej jakości narzędzia modelowe dla INŻYNIERA. Życzę powodzenia w poszukiwaniach i dużo cierpliwości:)

#35 phogra

phogra
  • 10 postów

Napisano 08 września 2006 - 14:23

5. jeszcze blender jest bardzo dobry, ale ten interface - odpycha, chyba, ze ktos lubi.


Odpycha przez pierwsze 2 godziny.
Po kilku dniach pracy pokochasz ten soft :)
A najfajniesze jest to, ze rozwija sie w zastraszajacym tempie i jest DARMOWY
(w przeciwienstwie do innych programow 3D, ktore kosztuja gruba kase)

#36 mind

mind
  • 673 postów
  • SkądWysokie Maz.

Napisano 17 września 2006 - 17:11

a darmowe cos jest? chodzi mi o wymodelowanie 3D i przeniesienie to na kartke papieru w 2D.

#37 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 17 września 2006 - 19:26

W temacie: dzisij wypozyczylem z w VideoWorldzie "Katedre" jest kilka na plycie przykladowych obiektow i twa tutki do After Effects, jak cos powalcze to zalacze wyniki.......

#38 phogra

phogra
  • 10 postów

Napisano 19 września 2006 - 23:49

a darmowe cos jest? chodzi mi o wymodelowanie 3D i przeniesienie to na kartke papieru w 2D.


NO to wlasnie Blender jest darmowy!

#39 internex

internex
  • 592 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 22 września 2006 - 11:34

No dobra, czas na mnie :) Czy ktoś doradziłby jakiś prosty sofcik (najlepiej darmowy lub niedrogi) do modelowania w 3D? Chciałbym sobie np. wymodelować samochód albo jakiś budynek. Oczywiście mile widziane programiki z dostępną polonizacją :) Co do inżynierskich programów to polcam solid edge. Drogi i tylko na windozje, ale właśnie dla niego kupiłem windowsa i zainstalowałem go na moim MacBooku. Ehhh.... oby następna generacja była dostępna na mac'i. Co do blendera - czy jest jakaś polska społeczność tego programu? A może istnieje polonizacja?

#40 mind

mind
  • 673 postów
  • SkądWysokie Maz.

Napisano 22 września 2006 - 13:30

niom wy się przydało bo z angielskiego to ja prawie nie kapuje nic.

#41 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 22 września 2006 - 17:16

No dobra, czas na mnie :)
Czy ktoś doradziłby jakiś prosty sofcik (najlepiej darmowy lub niedrogi) do modelowania w 3D? Chciałbym sobie np. wymodelować samochód albo jakiś budynek. Oczywiście mile widziane programiki z dostępną polonizacją :)
Co do inżynierskich programów to polcam solid edge. Drogi i tylko na windozje, ale właśnie dla niego kupiłem windowsa i zainstalowałem go na moim MacBooku.
Ehhh.... oby następna generacja była dostępna na mac'i.

Co do blendera - czy jest jakaś polska społeczność tego programu? A może istnieje polonizacja?

WINGS 3D niesle znarzedzie.... a poza tym sciagnij wersje edukacyjna Cinemy 4D tam tez bedzie sie ladnie modelowalo...

#42 alleslegales

alleslegales
  • 71 postów
  • SkądKołobrzeg/Szczecin

Napisano 22 września 2006 - 17:19

No dobra, czas na mnie :)
Co do inżynierskich programów to polcam solid edge. Drogi i tylko na windozje, ale właśnie dla niego kupiłem windowsa i zainstalowałem go na moim MacBooku.

Polecam wątek: "Programy graficzne 3D...INZYNIERSKIE".
Podziel się prosze swoimi spostrzeżeniami osnośnie działania Solid'a na takim sprzęcie przy dużych złożeniach.
Zjada mnie ciekawość wręcz...

Ehhh.... oby następna generacja była dostępna na mac'i.

Co do blendera - czy jest jakaś polska społeczność tego programu? A może istnieje polonizacja?


Firma 3DS posiada chyba wszystkie najpoteżniejsze programy wspierające inżyniera w projetowaniu 3D. Na początek wypusciła eDrowingsna OS X i następny jak mniemam i mam WIELKĄ nadzieję ( i nie tylko JA) jest SolidWorks. Prosiłem nawet o to dystrybutora tego oprogramowania na PL o TO podczas 5 edycji konkursu studenckiego. Ostatnio czytając jakieś newsy w tym temacie na necie spostrzegłem że istotnie będa wchodzic na Apple i są ku temu bardzo życzliwi i chętni. Jeśli chodzi o jezyk Solid'a to jest on po polsku nawet w wersji multilanguage i obsługuje się go niemal identycznie jak SolidEdge(pamiętaj jednak że domyślnie on łapie język Windozy przy instalacji więc zwróć na to uwagę).

#43 internex

internex
  • 592 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 23 września 2006 - 09:59

WINGS 3D niesle znarzedzie.... a poza tym sciagnij wersje edukacyjna Cinemy 4D tam tez bedzie sie ladnie modelowalo...

Mógłbyś mi podać jakiegoś linka albo jakiekolwiek namiary skąd tą edukacyjną cinemę można ściągnąć? Jakoś nie mogłem jej znaleźć...

#44 Makowa Panienka

Makowa Panienka
  • 194 postów

Napisano 04 stycznia 2007 - 10:14

witam Mam problem z Bryce 5. Mianowicie, kiedy klikam zapisz, albo otwórz albo cokolwiek co otwiera okienko polecenia. To ono się otwiera, ale pod Bryce. Skutkiem tego nie widać go, aczkolwiek jest ono aktywne i jak walnę enter przy zapisz to zapisuje. Co zrobić aby te okienko było na wierzchu? Inne programy działają normalnie...

#45 graf3d

graf3d
  • 1 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 stycznia 2007 - 19:54

witam :) mój pierwszy post na tym forum:P
swoja historie w 3d przeżyłem 2 lata temu:P trochę siedziałem w MAYA :) potem miałem przerwę no i teraz znowu wróciłem do MAJKI :) i bardzo polecam ten pakiecik:) choć jak powiedział któryś z przedmówców ... ciężko będzie się połapać w tym programie osobie, która nigdy z 3d nie miała nic wspólnego. Program profesjonalny i o naprawdę potężnych możliwościach zarówno w dziedzinie modelowania jak i animacji. Co do animacji to na niej się nie znam ale o modelowaniu coś już mogę powiedzieć:) ostatnio, z racji tego, że chciałem powtórzyć sobie niektóre funkcji Majki to przerobiłem tutka o modelowaniu samochodu:) efekt można zobaczyć [URL="http://www.graf3d.republika.pl/car_16.jpg"]tutaj[/URL] modelowałem ten samochód przez jakieś 25 godzin:P za następny model - tym razem w 100% samodzielny zabieram się zaraz po sesji:) i mam zamiar go ukończyć w 100% tzn. chce aby był fotorealistyczny i kompletny:) bo jak widać temu ECLIPSE troszkę części brakuje:P pozdrawiam :) i zachęcam do zabawy w 3d:) no i do .........MAJKI oczywiście:)

#46 mcfrey

mcfrey
  • 424 postów
  • SkądGizycko

Napisano 09 stycznia 2007 - 07:44

Mógłbyś mi podać jakiegoś linka albo jakiekolwiek namiary skąd tą edukacyjną cinemę można ściągnąć? Jakoś nie mogłem jej znaleźć...


http://www.cinema4d....a=html/download
tu masz linka do Cinemy:)
a tu jeszcze link do chyba najlepszej stronki o Cinemie:)
http://www.c4d-pl.org

#47 rczarnec

rczarnec
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maja 2008 - 14:52

Ja Blenderem bawię się już od jakiegoś czasu. Faktycznie, interfejs z początku chaotyczny, ale szybko nabiera się wprawy. Wykorzystuję go do wirtualnego modelarstwa szkutniczego (w "realu" nie mogę za często rozkładać warsztat i pylić w kuchni).

Jeśli chodzi o modelowanie precyzyjne i wykonywanie rzutów (planów etc.) to na podanej poniżej stronie jest doskonały tutorial pokazujący na przykładzie łożyska modelowanie i rzutowanie.

Modelowanie precyzyjne

A tu przykład tego co można w Blenderze (z wykorzystaniem umiejętności nabytych po "przerobieniu" wspomnianego tutoriala):

Dołączona grafika Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych