Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 27 5k Retina, late 2015, i5 nie wstaje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 HermanDeSun

HermanDeSun
  • 48 postów

Napisano 03 października 2020 - 01:21

Model: Late 2015

EMC no. 2834

Numer modelu A1419

4 ostatnie cyfry numeru seryjnego GG7J

 

iMaczek nie startuje, wentylator nawet się nie wzbudza, ani nie mignie capslock. Jakby kompletnie martwy był. Po prostu wczoraj wieczorem działał a rano już nie wstał.

Co mogło paść? Zasilacz czy coś dalej? Kabel jest ok, przytrzymanie przycisku „power” przez ok 10 sekund i ponowne wciśnięcie nie pomaga.

 

Ten model dokładnie:

https://everymac.com...2015-specs.html

 

Liczę, że teraz jest ok.



#2 winmaciek

winmaciek
  • 2 922 postów
  • Płeć:

Napisano 03 października 2020 - 13:40

No jeszcze zgodnie z wymaganiami działu przydałaby się wersja systemu. 


iPhone XS, iPad 10.5"

#3 HermanDeSun

HermanDeSun
  • 48 postów

Napisano 03 października 2020 - 16:14

No jeszcze zgodnie z wymaganiami działu przydałaby się wersja systemu. 

Serio? Jest martwy, taki do mnie trafił. Nie dostanę się do dysku bez wybebeszania czego nie chciałbym jeszcze robić. Po prostu szukam fachowej porady... tylko tyle.

Podejrzewam albo zasilacz, włącznik zasilania albo LB. Może dostał strzał z przepięcia. Może się tylko kabelek od włącznika urwał... Dlatego pytam tu, bo tu zaglądają fachowcy i na fachowów opinii mi zależy. 


Użytkownik HermanDeSun edytował ten post 03 października 2020 - 16:30


#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 777 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 05 października 2020 - 08:10

Bez otwierania nie da się nawet zacząć dyskusji co się zepsuło, bo jak sam napisałeś może być przycisk, zasilacz, płyta, SSD itd. Trzeba wyciąć ekran i sprawdzić co pokazują diody.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#5 HermanDeSun

HermanDeSun
  • 48 postów

Napisano 07 października 2020 - 02:29

No więc już otwarty jest. Nie zapala się dioda po podaniu napięcia. Sprawdziłem zasilacz na sucho, podaje na wyjściu 12V+, przemierzyłem tasiemkę od zasilacza do LB - jest w porządku. Namierzyłem baterię... zaledwie 0,2V Nosz nawet RTC nie zresetuję... rano wymiana baterii i zobaczymy co dalej.

Bez sprawnej baterii nie miał prawa ruszyć? Apple podaje, że w przypadku gdy nie świeci żadna dioda jednym z kroków jest przemierzenie baterii po punktach kontrolnych i jej wymiana jeżeli napięcie jest poniżej <=2.7V

BTW komp był wcześniej serwisowany w "innym" serwisie. Użyli jakiś gównianych taśm bez pianki, krzywo przyklejone a u dołu ekranu w ogóle jej nie dali. No i te paluchy na LCD od tyłu...kur&^$na!


  • DanielF lubi to

#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 777 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 października 2020 - 07:08

Jeśli nie zapala się żadna dioda to pierwszym krokiem jest wstawienie sprawnego zasilacza na próbę. Bateria nie ma znaczenia, sprawny komputer włączy się nawet bez baterii tylko godzina będzie się resetować.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#7 HermanDeSun

HermanDeSun
  • 48 postów

Napisano 07 października 2020 - 16:47

tak, zdaję sobie sprawę. Ale małymi kroczkami podążam. Zasilacz podaje napięcie na płytę - 12.02V Jutro podmienię z innym. Niemniej przejrzałem płytę główną i zauważyłem, ktoś się dobierał do procesora - może w celu podmiany pasty. Procesor w jednym z narożników był lekko przygięty - krawędź płytki PCB. Ale nawet gdyby i on był padnięty to płyta winna wskazywać, że otrzymuje zasilanie świecąc pierwszą diodą. Racja?



#8 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 777 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 października 2020 - 06:26

Tak, jeśli zasilacz działa i jest prawidłowo podłączony do płyty to powinna świecić pierwsza dioda. Ale może też być tak, że zasilacz jest sprawny tylko coś w zasilaniu na płycie nie działa. Podmień zasilacz na sprawny i wtedy się okaże co dalej.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#9 HermanDeSun

HermanDeSun
  • 48 postów

Napisano 09 października 2020 - 14:57

Tak jak przypuszczałem wymiana zasilacza nic nie wniosła. Poprzedni był sprawny. Tak więc Logic Board poszedł się paść. Jakie mogą być szacunkowe koszty naprawy?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych