Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook 2012 r sam się uruchomił ponownie i tak jak by miał teraz wykasowany dysk


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lukma

Lukma
  • 6 postów

Napisano 20 sierpnia 2020 - 11:35

Witam wszystkich serdecznie jestem Łukasz i mam kupionego w Niemczech przez Ebay MacBook Pro z 2012 r.
Dzisiaj w trakcie pracy zaczął nagle sam się uruchamiać ponownie, lecz po uruchomieniu jest tylko szary ekran z znakiem tkj. Folderu ze znakiem zapytania w środku.
Wcześniej czasami też się tak działo ale jak się uruchomił to wyświetlił komunikat że został uruchomiony z powodu problemu i działał normalnie. Proszę o odpowiedź co to może być i jak to naprawić.
Pozdrawiam

#2 BlueBook

BlueBook
  • 152 postów

Napisano 20 sierpnia 2020 - 12:25

Taśma dysku lub sam dysk. Masz jeszcze oryginalny dysk czy już ktoś wymieniał?, po za tym nie podałeś czy to jest Pro czy Air.


MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB


#3 Lukma

Lukma
  • 6 postów

Napisano 20 sierpnia 2020 - 12:49

W treści napisałem że Pro z 2012 r.
Czy idzie to jakoś samemu sprawdzić bez specjalistycznego sprzętu czy to dysk czy taśma? Tak dysk był zmieniany przez poprzedniego właściciela na większy z Samsunga. Probowalem zainstalować system ale po zainstalowaniu ponownie wyskoczył ten sam problem.

#4 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpnia 2020 - 13:27

Wyciągnij taśmę dysku HDD i ją zaizoluj taśmą z obu stron - one pękały i się uziemiały do obudowy często.


coś nie tak?


#5 Lukma

Lukma
  • 6 postów

Napisano 20 sierpnia 2020 - 15:57

Zrobiłem przed chwilą test dysku i wyświetliło uszkodzoną partycje, dałem napraw i niby jest sprawny, narazie próbuje zainstalować jeszcze raz system i jak nie pomoże to spróbuję go wyjąć i zobaczymy. Dzięki za próbę rozwiązania problemu, będę na bierząco informował co i jak
Niestety nic nie pomogło. Wyciągłem dysk i zobaczyłem taśmę i wygląda normalnie. Wymienić ją to chyba będzie problem bo to taka jakby cienka blaszka przyklejona do obudowy i połączona z drugą która idzie w miejsce tej diody i mikrofonu.Co jeszcze mogę zrobić?

#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 769 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 21 sierpnia 2020 - 06:19

Jeśli jest to trzynastka z 2012 roku to w nich typową usterką jest właśnie uszkodzenie tej taśmy. Na oko może wyglądać dobrze ale dysk nie będzie działał.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#7 Lukma

Lukma
  • 6 postów

Napisano 21 sierpnia 2020 - 18:14

Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Problem leżał po stronie dysku, wymieniłem go na nowy oryginalny i MacBook ożył.
Niestety problem pojawił się ponownie.Podziałał dobrze z 2 godziny i pojawił się szary i ekran i z powrotem jest folder ze znakiem zapytania. Już nie wiem co robić
Dałem sprawdź dysk w trybie odzyskiwania i wyświetla że dysk jest sprawny

#8 Lukma

Lukma
  • 6 postów

Napisano 22 sierpnia 2020 - 04:26

Zainstalowałem na nowo i działał i potem znów migający folder ale po uruchomieniu ponownie się włączył z komunikatem że został uruchomiony po problemie Co jeszcze mogę zrobić?

#9 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 20 390 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 sierpnia 2020 - 09:18

Iść (w końcu) do serwisu.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#10 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 769 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 24 sierpnia 2020 - 13:01

No przecież kilka osób Ci tutaj słusznie napisało, że do wymiany jest taśma dysku.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#11 Lukma

Lukma
  • 6 postów

Napisano 29 sierpnia 2020 - 14:30

Dzisiaj przyszła mi nowa taśma. Fizycznie wszystko pasuje jest identyczna ale nie zgadzają się numery. Przyszła taśma też do MacBook Pro 2012 tylko jest inna końcówka Tego numeru czy mogę ją zamontować, czy muszę wymienić na inną z identycznym numerem?

#12 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 769 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 31 sierpnia 2020 - 07:34

Jeśli wygląda tak samo to możesz montować, numery części są różne.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych