Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Air - internet przestaje działać mimo, że WiFi pokazuje że jest ok


Najlepsza odpowiedź Fenelon , 22 lipca 2020 - 13:06

Problem się rozwiązał, a jak się okazuje jego źródłem był... Norton <_< AntyVir łapał jakieś zawieszenia, w procesach nie odpowiadał. Zauważyłem to jakiś czas temu, ale nie sądziłem, że może to powodować aż takie problemy. Usunąłem Nortona i wymieniłem na inny AntyVir i problem od piątku przestał występować. Nieźle.
 

a7zwPa5.png 

 

Dziękuję wszystkim za pomoc! ;)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fenelon

Fenelon
  • 5 postów

Napisano 14 lipca 2020 - 21:13

Witam,

 

mam nietypowy problem, który jest dla mnie wielkim zaskoczeniem, a mianowicie...

 

Posiadam MacBooka Air i5 1,6 Ghz 8GB RAM 256 SSD Intel HD Graphics 6000 - wersja 2015 rok. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z aktualizacją Cataliny (nie do Cataliny, a jej jakąś łatką), ale po aktualizacji która miała miejsce około 3-4 tygodnie temu zaczęły dziać się jaja z WiFi (może to nie jest powiązane). Podczas codziennej pracy internet nagle przestaje działać, mimo że WiFi pokazuje iż jest nadal podłączony do sieci domowej, ale internetu brak. Z samą siecią domową jest wszystko ok, bo są do niej podłączone 3 inne urządzenia (2x telefon i 1x laptop również MacBook Air) i wszystko na nich śmiga. W tym nie pomaga wyłączenie i włączenie WiFi - nadal mój Mac się łączy bezproblemowo z siecią domową, lecz internet dalej nie działa (żadna przeglądarka oraz Slack). Problem występuje też na innych sieciach oraz na hotspocie z telefonu. W trakcie dnia internet potrafi zniknąć czasem 2 razy, czasem 5 razy a również zdarzają się co 3-4 dni dni że znika 15-20 razy. Jedynym ratunkiem jest wyłączenie całkowite laptopa i uruchomienie. Czasem opcja "Uruchom ponownie" nie pomaga i dopiero opcja "Wyłącz" ratuje sytuację. Czasem na 10min, bo znowu nie ma internetu. Możecie się domyślać, że jest to dość upierdliwe - szczególnie kiedy pracuje i jestem na jakimś callu, który prowadzę i po 1min okazuje się, że nikt mnie nie słyszy bo internet sobie padł.. :)

Nie wiem czy to wina karty sieciowej (jakiś może cache się w niej zapełnia?) czy aktualizacji (bo akurat zbiegło się to pierwszy raz w dniu aktualizacji. Nie mam absolutnie pojęcia co może powodować problem.

 

Czy ma ktoś z Was jakiś pomysł co zrobić? Zapuścić jakąś diagnostykę? Da się wyłączać i włączać kartę sieciową (jak w Windowsie w Managerze urządzeń)? Chwytam się brzytwy :)

 

Dziękuję za każdą pomoc!



#2 winmaciek

winmaciek
  • 3 777 postów
  • Płeć:

Napisano 14 lipca 2020 - 21:54

Czy próbowałeś stworzyć nowe konto użytkownika i sprawdzić występowanie problemu?


MacBook Pro 13" M1, iPhone XS, iPad 10.5"


#3 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 21 778 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 lipca 2020 - 09:52

1) ping do routera;
2) ping do świata po IP, na przykład 212.182.63.66;
3) ping do świata po nazwie, na przykład myapple.pl

 

Po kolei te trzy kroki i powiedz, na którym się psuje.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#4 Fenelon

Fenelon
  • 5 postów

Napisano 15 lipca 2020 - 10:26

@winmaciek Nie, nie zakładałem nowego usera, ale mogę spróbować w ten sposób i zobaczyć czy problem występuje.

@ftpd Zrobiłem właśnie testy tak jak napisałeś i we wszystkich jest okej. W każdym po 10 pakietów pozytywnie zwróconych.

 

Ogólnie to internet działa normalnie, wszystko śmiga i nagle jest CYK i nic nie działa. Dzisiaj pracuje o 8 rano i restartowałem komputer już 8 razy. Czasem po restarcie internet fruwał 3-4min i padał, więc kolejny restart :(



#5 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 21 778 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 lipca 2020 - 10:57

Zrobiłeś te testy kiedy CYK nie działa?
Jeśli tak, czyli pingi dochodzą, a cała reszta nie, zrób proszę:

 

nc google.com 80

 

I jak napisze 'Connection to google.com port 80 [tcp/http] succeeded!' (JEŚLI napisze), to wtedy wpisz tam:

 

GET / HTTP/1.1

 

i naciśnij enter dwa razy. Powinno wypluć kod strony.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#6 Fenelon

Fenelon
  • 5 postów

Napisano 16 lipca 2020 - 08:35

Dzisiaj dopiero padł mi net, wczoraj skończyło się na 9 restartach i potem było ok. Zrobiłem wtedy odpytanie pingów (kiedy net nie działał) i:

 

1) Router

Usługa „ping” została uruchomiona…

ping: sendto: Operation not permitted
ping: sendto: Operation not permitted
PING 192.168.0.1 (192.168.0.1): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
ping: sendto: Operation not permitted
Request timeout for icmp_seq 1
ping: sendto: Operation not permitted
Request timeout for icmp_seq 2
ping: sendto: Operation not permitted
Request timeout for icmp_seq 3

--- 192.168.0.1 ping statistics ---
5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss

2) IP świat - to samo co wyżej

3) Domena świat - 3min kręciło się i kręciło i nic nie wypluło

 

Zauważyłem też, że internet ponownie zaczyna działać z niewyjaśnionych przyczyn czasem po 7min, a czasem po 20min (jak się nie zrobi restartu). Nagle jest wszystko ok. Potem oczywiście za jakiś czas znowu pada i wtedy restartuje.

 

 

Co do polecenia "nc google.com 80" to gdzie miałbym je wpisać? - nie wiem też czy w przypadku jak mam timeouty już na styku z routerem to czy to nadal aktualne.



#7 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 21 778 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 16 lipca 2020 - 09:40

No nie - jeśli już na routerze umiera, to umiera wszystko dalej. nc miałeś wpisać w tym samym miejscu, co ping, czyli w terminalu.

 

Sprawdź dla pewności na tym świeżym koncie. Pewnie będzie tak samo, ale sprawdź i wtedy będziemy myśleć.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#8 Fenelon

Fenelon
  • 5 postów

Napisano 22 lipca 2020 - 13:06   Najlepsza odpowiedź

Problem się rozwiązał, a jak się okazuje jego źródłem był... Norton <_< AntyVir łapał jakieś zawieszenia, w procesach nie odpowiadał. Zauważyłem to jakiś czas temu, ale nie sądziłem, że może to powodować aż takie problemy. Usunąłem Nortona i wymieniłem na inny AntyVir i problem od piątku przestał występować. Nieźle.
 

a7zwPa5.png 

 

Dziękuję wszystkim za pomoc! ;)



#9 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 21 778 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 lipca 2020 - 14:18

Nie wpadłem, że ktoś może w 2020 używać na Maku antywirusa. Dawno temu pracowałem u ISP i większość 'awarii' u klientów, którzy dzwonili, że NI MO NETA polegała na pojechaniu i wyłączeniu/odinstalowaniu Nortona albo Pandy ;-)


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych