Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Air - internet przestaje działać mimo, że WiFi pokazuje że jest ok


Najlepsza odpowiedź Fenelon , 22 lipca 2020 - 13:06

Problem się rozwiązał, a jak się okazuje jego źródłem był... Norton <_< AntyVir łapał jakieś zawieszenia, w procesach nie odpowiadał. Zauważyłem to jakiś czas temu, ale nie sądziłem, że może to powodować aż takie problemy. Usunąłem Nortona i wymieniłem na inny AntyVir i problem od piątku przestał występować. Nieźle.
 

a7zwPa5.png 

 

Dziękuję wszystkim za pomoc! ;)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fenelon

Fenelon
  • 4 postów

Napisano 14 lipca 2020 - 21:13

Witam,

 

mam nietypowy problem, który jest dla mnie wielkim zaskoczeniem, a mianowicie...

 

Posiadam MacBooka Air i5 1,6 Ghz 8GB RAM 256 SSD Intel HD Graphics 6000 - wersja 2015 rok. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z aktualizacją Cataliny (nie do Cataliny, a jej jakąś łatką), ale po aktualizacji która miała miejsce około 3-4 tygodnie temu zaczęły dziać się jaja z WiFi (może to nie jest powiązane). Podczas codziennej pracy internet nagle przestaje działać, mimo że WiFi pokazuje iż jest nadal podłączony do sieci domowej, ale internetu brak. Z samą siecią domową jest wszystko ok, bo są do niej podłączone 3 inne urządzenia (2x telefon i 1x laptop również MacBook Air) i wszystko na nich śmiga. W tym nie pomaga wyłączenie i włączenie WiFi - nadal mój Mac się łączy bezproblemowo z siecią domową, lecz internet dalej nie działa (żadna przeglądarka oraz Slack). Problem występuje też na innych sieciach oraz na hotspocie z telefonu. W trakcie dnia internet potrafi zniknąć czasem 2 razy, czasem 5 razy a również zdarzają się co 3-4 dni dni że znika 15-20 razy. Jedynym ratunkiem jest wyłączenie całkowite laptopa i uruchomienie. Czasem opcja "Uruchom ponownie" nie pomaga i dopiero opcja "Wyłącz" ratuje sytuację. Czasem na 10min, bo znowu nie ma internetu. Możecie się domyślać, że jest to dość upierdliwe - szczególnie kiedy pracuje i jestem na jakimś callu, który prowadzę i po 1min okazuje się, że nikt mnie nie słyszy bo internet sobie padł.. :)

Nie wiem czy to wina karty sieciowej (jakiś może cache się w niej zapełnia?) czy aktualizacji (bo akurat zbiegło się to pierwszy raz w dniu aktualizacji. Nie mam absolutnie pojęcia co może powodować problem.

 

Czy ma ktoś z Was jakiś pomysł co zrobić? Zapuścić jakąś diagnostykę? Da się wyłączać i włączać kartę sieciową (jak w Windowsie w Managerze urządzeń)? Chwytam się brzytwy :)

 

Dziękuję za każdą pomoc!



#2 winmaciek

winmaciek
  • 2 689 postów
  • Płeć:

Napisano 14 lipca 2020 - 21:54

Czy próbowałeś stworzyć nowe konto użytkownika i sprawdzić występowanie problemu?


iPhone XS, iPad 10.5"

#3 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 941 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 lipca 2020 - 09:52

1) ping do routera;
2) ping do świata po IP, na przykład 212.182.63.66;
3) ping do świata po nazwie, na przykład myapple.pl

 

Po kolei te trzy kroki i powiedz, na którym się psuje.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#4 Fenelon

Fenelon
  • 4 postów

Napisano 15 lipca 2020 - 10:26

@winmaciek Nie, nie zakładałem nowego usera, ale mogę spróbować w ten sposób i zobaczyć czy problem występuje.

@ftpd Zrobiłem właśnie testy tak jak napisałeś i we wszystkich jest okej. W każdym po 10 pakietów pozytywnie zwróconych.

 

Ogólnie to internet działa normalnie, wszystko śmiga i nagle jest CYK i nic nie działa. Dzisiaj pracuje o 8 rano i restartowałem komputer już 8 razy. Czasem po restarcie internet fruwał 3-4min i padał, więc kolejny restart :(



#5 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 941 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 lipca 2020 - 10:57

Zrobiłeś te testy kiedy CYK nie działa?
Jeśli tak, czyli pingi dochodzą, a cała reszta nie, zrób proszę:

 

nc google.com 80

 

I jak napisze 'Connection to google.com port 80 [tcp/http] succeeded!' (JEŚLI napisze), to wtedy wpisz tam:

 

GET / HTTP/1.1

 

i naciśnij enter dwa razy. Powinno wypluć kod strony.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#6 Fenelon

Fenelon
  • 4 postów

Napisano 16 lipca 2020 - 08:35

Dzisiaj dopiero padł mi net, wczoraj skończyło się na 9 restartach i potem było ok. Zrobiłem wtedy odpytanie pingów (kiedy net nie działał) i:

 

1) Router

Usługa „ping” została uruchomiona…

ping: sendto: Operation not permitted
ping: sendto: Operation not permitted
PING 192.168.0.1 (192.168.0.1): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
ping: sendto: Operation not permitted
Request timeout for icmp_seq 1
ping: sendto: Operation not permitted
Request timeout for icmp_seq 2
ping: sendto: Operation not permitted
Request timeout for icmp_seq 3

--- 192.168.0.1 ping statistics ---
5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss

2) IP świat - to samo co wyżej

3) Domena świat - 3min kręciło się i kręciło i nic nie wypluło

 

Zauważyłem też, że internet ponownie zaczyna działać z niewyjaśnionych przyczyn czasem po 7min, a czasem po 20min (jak się nie zrobi restartu). Nagle jest wszystko ok. Potem oczywiście za jakiś czas znowu pada i wtedy restartuje.

 

 

Co do polecenia "nc google.com 80" to gdzie miałbym je wpisać? - nie wiem też czy w przypadku jak mam timeouty już na styku z routerem to czy to nadal aktualne.



#7 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 941 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 16 lipca 2020 - 09:40

No nie - jeśli już na routerze umiera, to umiera wszystko dalej. nc miałeś wpisać w tym samym miejscu, co ping, czyli w terminalu.

 

Sprawdź dla pewności na tym świeżym koncie. Pewnie będzie tak samo, ale sprawdź i wtedy będziemy myśleć.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#8 Fenelon

Fenelon
  • 4 postów

Napisano 22 lipca 2020 - 13:06   Najlepsza odpowiedź

Problem się rozwiązał, a jak się okazuje jego źródłem był... Norton <_< AntyVir łapał jakieś zawieszenia, w procesach nie odpowiadał. Zauważyłem to jakiś czas temu, ale nie sądziłem, że może to powodować aż takie problemy. Usunąłem Nortona i wymieniłem na inny AntyVir i problem od piątku przestał występować. Nieźle.
 

a7zwPa5.png 

 

Dziękuję wszystkim za pomoc! ;)



#9 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 941 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 lipca 2020 - 14:18

Nie wpadłem, że ktoś może w 2020 używać na Maku antywirusa. Dawno temu pracowałem u ISP i większość 'awarii' u klientów, którzy dzwonili, że NI MO NETA polegała na pojechaniu i wyłączeniu/odinstalowaniu Nortona albo Pandy ;-)


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych