Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

www.cortland.pl podwójna płatność za iPad Air 10.5" - brak zwrotu nadpłaconej kwoty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 JED hejter

JED hejter
  • 38 postów
  • Skąd3City/Worldwide

Napisano 05 lipca 2020 - 14:01

Chronologicznie:

 

05.03 dokonuję zakupu iPad Air 10.5":

- wielokrotna próba płatności przez Przelewy24.pl (z rachunku w mBank) wraca z informacją "opłata obciążająca klienta: 0,00 PLN" - najwyrażniej (?) żle rozumiem to sformułowanie

- decyduję się zapłacić kartą kredytową (mBank), płatność udana

Parę godzin pózniej orientuję sie, że płatność przez Przelewy24.pl byla skuteczna równiez.

 

07.03 odbieram towar w salonie Cortland, gdzie zgłaszam problem - pan mówi, że nie będzie problemu, księgowość na pewno zauważy podwójną płatność i zwróci pieniądze.

Na wszelki wypadek wysyłam email z prośbą o zwrot nadpłaconej kwoty - na dowód załączam 2 potwierdzenia przelanych środków z banku na konto Cortland (Przelewy24) oraz składam reklamację.

 

08.03 wyjeżdzam z PL na drugi koniec świata, gdzie pozostaję do dzisiaj - info o tyle ważne, że nie mogłem nic osobiście załatwić.

 

30.03 wchodzę na stronę Cortland w celu sprawdzenia statusu mojej sprawy - jakież jest moje zdziwienie, gdy zauważam, że moja sprawa jest zamknięta.

Piszę mejla z prośbą o wyjaśnienie podstawy zamknięcia.

 

02.04 W odpowiedzi dostaję info, że "nie otrzymaliśmy nadprogramowych środków". Tego samego dnia zwracam się do doradcy w banku, aby to sprawdziła.

Jej odpowiedż nie pozostawia wątpliwości: kwota 3099 PLN została przelana dwukrotnie. W związku z tym, rozpoczynamy procedurę odzyskania środków od Paypro.

 

28.04 dostaję mejlowe "potwierdzenie" od Paypro, że 05.03.2020 firma Cortland otrzymała 3099 PLN. I tyle.

 

01.06 dostaję mejla z informacją, ze Paypro poinformował bank iż: "wskazana wpłata została skutecznie doręczona" i to jest już tylko w gestii Cortland. Tak kończy sie próba odzyskania pieniędzy od Przelewy24.

Tego samego dnia składam dyspozycję (próby) odzyskania nadpłaconej kwoty z rachunku karty kredytowej.

 

03.07 informacji nadal brak, gdyż (przypuszczalnie) Cortland twierdzi, że nie otrzymał tych pieniędzy.

 

 

Czy jest tutaj ktoś, kto miał podobną sytuację lub jest bankowcem i widzi coś, czego ja nie mogę zobaczyć?

Jaki powinien być mój następny krok - rzecznik konsumenta?


Użytkownik JED hejter edytował ten post 05 lipca 2020 - 14:05


#2 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 06 lipca 2020 - 11:58

Sugeruję, w pierwszej kolejności, zwrócenie się o poradę do eksperta z Biura Rzecznika Finansowego (można np. poprzez formularz kontaktowy) https://rf.gov.pl/ja...-sprawe/porady/



#3 JED hejter

JED hejter
  • 38 postów
  • Skąd3City/Worldwide

Napisano 06 lipca 2020 - 13:10

Dziękuję serdecznie za radę.



#4 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 06 lipca 2020 - 13:59

Tu znajdziesz (oryginalny i ujednolicony) tekst ustawy z 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego  i o Rzeczniku Finansowym:  

http://isap.sejm.gov...=WDU20150001348


  • JED hejter lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych