Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook pro 16, ile ram/dysk


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 taifunss

taifunss
  • 6 postów

Napisano 30 czerwca 2020 - 12:02

Witam. Stoję przed wyborem pierwszego Maca. Mam opcję kupić MacBook pro 16 16gb ram/1tb dysk, albo 32gb ram/512gb dysk. I tu mam dylemat. Nie jestem programistą, laptop będzie służył do normalnego użytkowania, często virtual z Windowsem. Jak dużo trzeba robić na laptopie żeby zapełnić 16gb ramu? Różnica między Macami jest 200zł, co byście wybrali?

#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 636 postów
  • Płeć:

Napisano 30 czerwca 2020 - 12:29

Jeśli na tej wirtualce z Windows będziesz robił mało wymagające rzeczy, to 16G wystarczy spokojnie. Jeśli natomiast to Twoje dominujące środowisko pracy i jeszcze z jakimiś wymagającymi rzeczami, to rozważyłbym większy RAM. 512G SSD to dość sporo, ale wiadomo, ze wszystko da się zapchać. Ja sobie z tą ilością radzę już od dobrych kilku lat i tylko raz, kiedy montowałem coś w FCP, pliki tymczasowe zjadły prawie całe miejsce i się musiałem gimnastykować.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 30 czerwca 2020 - 13:31


#3 taifunss

taifunss
  • 6 postów

Napisano 30 czerwca 2020 - 14:55

Dzięki za odpowiedź. Raczej to nie będzie nic wymagającego. Może zamiast wirtualki, zainstaluję Windows jako drugi system do czasu, aż przyzwyczaję się do Maca. Nie zmieniam laptopa co 2 lata, także bardziej przyszłościowy byłby większy ram, bo dysk zawsze można doczepić zewnętrzny. No ale co ja zrobię z tym 32gh ramu? I takie mam właśnie dylematy. Ciężko mi ocenić ile poszególne aplikacje zjadają ramu

#4 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 636 postów
  • Płeć:

Napisano 30 czerwca 2020 - 15:19