Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zakup Apple Mac Pro 2020 i jego ewentualny upgrade?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukakowal

lukakowal
  • 65 postów

Napisano 25 czerwca 2020 - 17:45

Witam,


We wrześniu będę się przymierzał do zakupu Mac’a Pro w podstawowej konfiguracji z rozbudowaną pamięcią RAM do 48GB.

 

Mam kilka pytań, ponieważ jestem zielony w kwestii sprzętowej:
Czy wszystkie podzespoły nadają się w przyszłości do łatwego upgrade’u?
Czy ewentualne dołożenie dysków czy pamięci RAM to prosta kwestia tak jak w starych Mac’ach Pro 5.1? Czy wymaga to autoryzowanego serwisu?
Czy w przyszłości istnieje możliwość wymiany procesora na mocniejszy?
Czy są jakieś ograniczenia w kwestii dokładani pamięci RAM i dysków, np. czy jest konieczność używania produktów dedykowanych pod ten sprzęt?

Dzięki za pomoc.



#2 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 758 postów

Napisano 25 czerwca 2020 - 20:17

Sam nie mam, ale się interesowałem. Pamięci, dyski (poza systemowym SSD) nie muszą być Apple a rozbudowa jest bardzo prosta. Wymiana procesora możliwa, ale już nie jest to poziom klocków lego. Karty graficzne tez da się włożyć inne, tylko chłodzenie nie będzie już magicznie ciche. Ogólnie super. Pamięci tez nie warto brać od Apple. 



#3 lukakowal

lukakowal
  • 65 postów

Napisano 25 czerwca 2020 - 22:29

Dzięki, wszystko na plus ;)



#4 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 758 postów

Napisano 25 czerwca 2020 - 22:49

Dodam, że niezależni producenci oferują już wewnętrzne mocowania do dodatkowych dysków, zarówno nvme, jak i sata. Nie można tylko zakładać, że każda karta do PC da się użyć, bo tu ograniczeniem mogą być sterowniki. 



#5 lukakowal

lukakowal
  • 65 postów

Napisano 26 czerwca 2020 - 00:30