Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Znikający program z biurka - brak możliwości otworzenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 luksik

luksik
  • 101 postów

Napisano 14 czerwca 2020 - 18:12

Hej,

 

Korzystam z aplikacji All-in-one messenger od dłuższego czasu. Dotychczas było wszystko w porządku aż do wczorajszego poranka. Nie mogę wywołać tej aplikacji do pojawienia się na pulpicie. Załączam film jak to wygląda.

Generalnie aplikacje ubijałem, zamykałem czy resetowałem komputer. Efektów brak.

Reinstalacja również nie pomogła.

https://imgur.com/dSGaAJp



#2 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 508 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 15 czerwca 2020 - 06:57

1. Czy identyczne zachowanie występuje na innym koncie użytkownika i po uruchomieniu w trybie bezpiecznym?

2. Jaką dokładnie czynność masz na myśli, pisząc "resetowałem komputer"?

3. Masz podpięte zewnętrzne monitory?

4. Korzystasz z jakiegokolwiek softu do "porządków, oczyszczania, przyspieszania"?


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#3 luksik

luksik
  • 101 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 07:32

1. Nie da się tego stwierdzić. Po dodaniu nowego konta aplikacja działa prawidłowo.

2. Jabuszko --> uruchom ponownie

3. Tak podpinam zewnętrzny monitor. W czasie nagrywania był odłączony

4. Nie



#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 20 330 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2020 - 08:36

1. Nie da się tego stwierdzić. Po dodaniu nowego konta aplikacja działa prawidłowo.

 

No czyli właśnie bardzo da się stwierdzić: na innym koncie działa.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#5 luksik

luksik
  • 101 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 09:01

No czyli właśnie bardzo da się stwierdzić: na innym koncie działa.

Brawo za trafne wnioski :)



#6 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 20 330 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2020 - 09:38

No to masz ewidentnie popsute pliki tego softu w ~/Library. Ja bym zrobił coś na kształt:

find ~/Library -iname "*unikatowykawaleknazwyprogramu"

a potem, po zweryfikowaniu, że usunie się 'wszystko, co trzeba, ale nic więcej':

find ~/Library -iname "*unikatowykawaleknazwyprogramu" -exec rm -rf '{}' \;

 

Albo znajdź na stronie producenta 'jak odinstalować aplikację', tylko zamiast zwykłego wyrzucenia .app z /Applications wykonaj wszystkie kroki z kasowaniem plików przez nią stworzonych.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#7 luksik

luksik
  • 101 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 09:50

tfpd

Wykonałem to wcześniej. Po takiej operacji i ponownej instalacji wróciło do normalności. Natomiast interesuje mnie przyczyna tego problemu. To nie jest pierwsza aplikacja, który zrobiła mi taki "psikus". Wcześniej był to Rambox. Usuwanie i konfigurowanie od zera jest jakimś rozwiązaniem, lecz zamiast robić to za każdym razem lepiej znaleźć przyczynę i wyeliminować.



#8 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 20 330 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2020 - 10:03

Przyczyna jest taka, że 'coś się popsuło' i źle zapisało któryś plik. Najpewniej plik .plist, czyli takie podstawowe, główne preferencje, zapisane w formacie klucz-wartość. Nie umiem niestety powiedzieć, dlaczego tak się czasami dzieje. U mnie nie wydarzyło się od bardzo, bardzo dawna, ale na którymś tam komputerze z kolei uparcie psuł mi się Dock. Może akurat ten plist wylądował na kawałku dysku, który się popsuł/był mniej sprawny, może 'coś nie pykło' w elektronice właśnie w tym momencie, kiedy plik był zapisywany. Nie powiem Ci dokładniej, trochę tutaj zgaduję. Generalnie jeśli nie dzieje się to raz na dwa dni, tylko raz na jakiś długi czas, to ja bym z tym żył po prostu. To nie jest tak, że o, wiadomo, tu i tu się popsuło, zrób tak i tak i będzie - niestety. Przyczyn złego zapisania się pliku na filesystemie może być wiele, od software po hardware.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#9 luksik

luksik
  • 101 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 11:51

W przypadku apki Rambox wydarzyło się raz kilka miesięcy temu i nie znalazłem rozwiązania. Usuwanie z terminala pomogło.
Wczoraj po raz pierwszy wyrzuciło All in one messager. Nie znalazłem przyczyny.
W takim przypadku nic więcej nie zrobimy. Dzięki.



#10 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 508 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 15 czerwca 2020 - 12:28

Skoro i Rambox, i ten All-in-one, to mógłbym strzelać, że jedna z przyczyn jest tu: 

*.app/Contents/Frameworks/Electron Framework.framework

Electron nie ma najrewelacyjnieszych opinii w środowisku deweloperów aplikacji desktopowych. A nuż to ten framework jest odpowiedzialny za zapis którychś .plist albo .db na poziomie bibliotek usera? Pewności nie mam, ale może to być jeden z tropów. Jednakże w tym wypadku wyeliminowanie przyczyny równałoby się przepisaniu aplikacji. Cóż… zawsze można uderzać do deweloperów ze zgłoszeniem czy propozycją.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#11 luksik

luksik
  • 101 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 20:11

Faktycznie poza zgłoszeniem do twórców programów nic innego nie pozostanie :)

Dzięki za informacje






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych