Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Kupujący twierdzi że iPad został zablokowany po 2 miesiącach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 01 kwietnia 2020 - 13:31

Witam.

Jakoś 2 miesiące temu sprzedałem iPada Air 2 z niedziałającą przednią kamerką. Wcześniej go kupiłem na allegro i używałem go przez jakieś 5 miesięcy. Nic się z nim nie działo.

Teraz do mnie pisze osoba, która kupiła ten tablet ode mnie i podobno na urządzenie została naniesiona blokada iCloud, po tym, jak ta osoba próbowała wyczyścić tablet. Okazało się też że płyta główna była wymieniana i rząda zwrotu.

Teraz mam pytanie. Czy jest to możliwe, że po takim czasie od zakupu została nałożona blokada iCloud, której ja nie założyłem? 

Dodam jeszcze, że jak wyczyściłem tablet to dostałem wiadomość od Apple informującą o tym, że wyłączono usługę Lokalizator.

 

  •  

 



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 01 kwietnia 2020 - 15:19

Skoro płyta była wymieniana w serwisie nieautoryzowanym (z tego co wiem iPady oficjalnie są nierozbieralne), to wsadzili mu jakąś badziewną, gdzie blokada nie była zdjęta. 
Jeśli iCloud był wylogowany, to nie bardzo widzę, jak Twoje Apple ID miałoby się tam znaleźć po raz drugi. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 01 kwietnia 2020 - 15:24

A jest taka możliwość, że przy przywróceniu do ustawień fabrycznych mogłoby się zachować jakieś drugie konto, na które był wcześniej tablet zalogowany?



#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 01 kwietnia 2020 - 15:46

Nowy właściciel zalogował się do swojego konta iCloud i nagle po paru miesiącach się zmieniło na stare? Nie sądzę. 
Jeśli wylogowałeś się z iCloud i w szczególności z Find My iPad, to iPad jest „goły”, nieprzypisany do żadnego Apple ID. Nowy właściciel bierze iPada, wpisuje swoje dane i od tego czasu iPad jest przypisany do niego. Jeśli tak było, to nawet jako poprzedni właściciel nie masz fizycznie możliwości ponownego założenia blokady. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 01 kwietnia 2020 - 17:41

Kupujący twierdzi że po zrobieniu factory reseta iPad dostał blokadę aktywacji na jakieś konto na mailu iCloudowym. Wcześniej ta osoba normalnie się zalogowała na iPada, co potwierdzają screenshoty które mi wysłała. Poza tym podobno dzwoniła do obsługi Apple, gdzie stwierdzili że urządzenie ma w ich systemie stan "utracony" - czyli jak mam rozumieć ktoś w lokalizatorze zablokował go.

Czyli podsmuwując to nie jest możliwe aby urządzenie z iOS mogłoby być zablokowane w jakiś magiczny sposób po resecie - tak to rozumiem

Z góry dziękuje za pomoc!


@edit

Kupujący twierdzi że została nałożona blokada na płytę główną. Czy Apple może zablokować zdalnie urządzenie?



#6 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 01 kwietnia 2020 - 19:43

Jeśli nagle zgłosił się jakiś właściciel z dowodem zakupu i powiedział ze mu ukradli ( zgubił ) to pewnie mogli. Tylko dlaczego to tyle trwało.

iPhone 15 Pro


#7 Ganjuana

Ganjuana
  • 462 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 08:09

Wyświetla mu się, że zablokowano z Twojego AppleID czy jakiegoś innego? Ty wymieniałeś płytę główną, właściciel przed Tobą czy kupujący od Ciebie?



#8 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 10:22

Z jakiegoś innego. Płytę główną wymienić musiał właściciel przede mną. Wczesniej ja i kupujący mogliśmy normalnie wyczyścić tablet do ustawień fabrycznych i wszystko działało.



#9 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 14:03

@edit

Wydaje mi się, że kupujący za wszelką cenę chce zwrócić iPada. Tylko teraz nie wiem czy powinienem przyjmować zwrot z powodu niezgodnego opisu, jeśli na obudowie widnieje inny numer seryjny a w urządzeniu inny. W opisie aukcji podałem model zgodny z systemem, czyli wersje bez Cellular, gdzie obudowa była z urządzenia cellular. 



#10 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 14:32

Nie chciałbym nic mówić ale tak właśnie kończy się kupowanie sprzętu używanego. Nie żeby to było jakieś super złe ale potem pojawiają się problemy i nagle ty będący pośrodku jesteś w najgorszej pozycji. 

Nagle nic się bez przyczyny stać nie mogło. Jeśli urządzenie zostało oznaczone jako utracone i ktoś uzna że jest skradzione to osoba której je sprzedałeś będzie cię nękać. Ty możesz co najwyżej uderzyć do poprzedniego właściciela ale po tak długim czasie raczej nic nie wskórasz. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#11 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 14:43

Urządzenie nie jest oznaczone jako utracone. Kupującemu pojawia się blokada aktywacji - co po długiej lekturze stron Applowskich nie jest możliwe w tej sytuacji bez ingerencji kupującego.



#12 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 02 kwietnia 2020 - 15:26

No to jak nie jest utracony, to albo ten aktualny właściciel jest niemotą i sobie tak zablokował że nie może zdjąć blokady bo nie ma pierwotnego dowodu zakupu, albo tablet mu się znudził, specjalnie go zablokował i chce na Tobie wymusić zwrot.

iPhone 15 Pro


#13 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 15:32

Jest taka możliwość, że kupujący chce wymusić zwrot. Po przedstawieniu dowodów że to nie było możliwe kupujący przeszedł na zwrot z powodu bycia niezgodnym z opisem - według niego, to że obudowa jest z modelu Cellular a nie podałem tego w opisie aukcji - jest podstawą do zwrotu. W opisie podałem dokładnie że jest to model bez modułu Cellular.



#14 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 614 postów
  • Płeć:

Napisano 02 kwietnia 2020 - 15:40

Wiesz, to taka dosyć śliska sprawa. Autoryzowane serwisy nie wymieniają płyt głównych, więc to jest składak, w którym nie wiadomo kto i kiedy grzebał, z jakiego powodu i co tam w środku ostatecznie siedzi. Nie sądzę, że takie informacje znajdowały się w Twoim opisie, i to nie ze złej woli, bo mogłeś nawet o tym nie wiedzieć. Co nie zmienia faktu, ze stan nie był opisany.

Natomiast, nie mam pewności, czy w przypadku sprzedaży prywatnej używanego sprzętu można stosować przepis o niezgodności towaru z umową.

#15 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 16:18

W wypadku transakcji pomiędzy osobami prywatnymi z tego co czytałem nie obowiązuje prawo konsumenckie. Kupujący może powołać się na rękojmię. 

W dodatku kupujący wcześniej był zalogowany na urządzenie i miał włączoną blokadę aktywacji - czyli iPad został aktywowany na jego koncie.

Czy to, że to jest składak jest wadą fizyczną? Powtarzam że uwzględniłem w opisie model któremu funkcjonalność odpowiada sprzedawanemu urządzeniu.



#16 tommy73

tommy73
  • 443 postów
  • SkądChełm, PL

Napisano 02 kwietnia 2020 - 16:26

Po dwóch miesiącach od zakupu to on mógł cuda z nim zrobić! Co ma wspólnego blokada iCloud i wymiana płyty głównej? Od tego czasu jeden sprzedający usunął ipoda ze swojego konta, później ty zarejestrowałeś go na siebie, co nie mogłoby dać się zrobić (bo poprzedni właściciel musi go wyrejestrować z konta). Ty go usunąłeś ze swojego iClouda (sprawdziłeś, czy jest na Twojej liście urządzeń na icloud.com?) I teraz on Zarejestrował go na siebie - bo używal! przez 2 miechy i nagle zonk!? Blokada? Dał dzieciakowi do zabawy, gówniak klepał kod do oporu aż zablokował. Niech Ci wyśle zdjęcie z rzekomą blokadą.



#17 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 17:13

W sumie przez te 2 miesiące kupujący równie dobrze sam wymienić płytę główną/obudowę na własną rękę, z czego by wynikała blokada iCloud. Zakończyłem już korespondencje z kupującym. Dziękuje wszystkim za pomoc!



#18 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 18:31

Najpierw twierdzisz że "utracony" bo dostałeś takie info od Apple. Teraz jednak nie wiesz. Nie masz również pewności kto tę płytę wymienił czy obecny właściciel czy ten od którego kupiłeś. Jak już wspomniałem jesteś w środku akcji. On ma prawo reklamować na podstawie rękojmi i może to dotyczyć niezgodności z opisem. 

Tak naprawdę skoro odezwał się po 2 miesiącach ciężko będzie mu cokolwiek udowodnić. Z drugiej jak się będzie zapierał to ty też mu nic nie udowodnisz. Trochę patowa sytuacja.


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#19 patry77

patry77
  • 11 postów

Napisano 02 kwietnia 2020 - 19:20

Sytuację przedstawiałem na bierząco. Kupujący kontaktował się z Applem. Stwierdził że numer seryjny na obudowie ma stan utracony, nie płyta główna.
Jestem pewny, że kupujący był zalogowany wcześniej i aktywował iPada na swoje konto, ponieważ otrzymałem odpowiednie screenshoty. Poza tym odkopałem korespondencję przed zakupem gdzie kupujący pytał dlaczego dane funkcje nie działają i co sie działo wcześniej z tym tabletem. Poinformowałem kupującego że nie wiem co się wcześniej z tabletem działo i kupujący posiadając tą informację i tak postanowił zakupić.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych