Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana gwarancyjna w Cortland - a przedłużenie gwarancji na nowego iPhona


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jadowski Artur

Jadowski Artur
  • 10 postów

Napisano 25 marca 2020 - 10:04

Hej. 

 

Oddałem 2 tygodnie temu swojego iPhone'a Xs na gwarancje do Cortlandu - po kilku dniach otrzymałem wiadomość, że telefon zostanie wymieniony na nowy i że gwarancja na wymienione urządzenie została przedłużona zgodnie z warunkami gwarancji Apple określonymi na stronie: http://www.apple.com/legal/warranty/, właściwym dla kraju pierwotnego nabycia sprzętu.

Pierwotny kraj nabycia sprzętu to Polska, więc teoretycznie gwarancja powinna być przedłużona na kolejne 12 miesięcy.

 

Nic bardziej mylnego.

 

Kontaktuję się ze wsparciem Apple, a tu wymagają ode mnie pierwotnego dowodu zakupu.

A pierwotnego dowodu zakupu brak.

Swoją drogą - bez oryginalnego dowodu zakupu wymieniają urządzenie - a nie mogą dać na nie nowej gwarancji?

 

Na stronie checkcoverage jest okres gwarancji do sierpnia (tak jak przy poprzednim urządzeniu)

 

Czy coś się zmieniło w ostatnim czasie? Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się jakoś go rozwiązać na swoją korzyść?

 

Pytam o to ponieważ zdarzało mi się już kilkakrotnie wysyłać urządzenie do Cortlandu - zawsze gwarancja po kontakcie ze Wsparciem Apple była przedłużana do 12 miesięcy bez konieczności przekazywania dowodu zakupu pierwotnego urządzenia.

 

Serdecznie pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi. 



#2 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 25 marca 2020 - 10:18

Hej. 

 

Oddałem 2 tygodnie temu swojego iPhone'a Xs na gwarancje do Cortlandu - po kilku dniach otrzymałem wiadomość, że telefon zostanie wymieniony na nowy i że gwarancja na wymienione urządzenie została przedłużona zgodnie z warunkami gwarancji Apple określonymi na stronie: http://www.apple.com/legal/warranty/, właściwym dla kraju pierwotnego nabycia sprzętu.

Pierwotny kraj nabycia sprzętu to Polska, więc teoretycznie gwarancja powinna być przedłużona na kolejne 12 miesięcy.

 

Nic bardziej mylnego.

 

Kontaktuję się ze wsparciem Apple, a tu wymagają ode mnie pierwotnego dowodu zakupu.

A pierwotnego dowodu zakupu brak.

Swoją drogą - bez oryginalnego dowodu zakupu wymieniają urządzenie - a nie mogą dać na nie nowej gwarancji?

 

Na stronie checkcoverage jest okres gwarancji do sierpnia (tak jak przy poprzednim urządzeniu)

 

Czy coś się zmieniło w ostatnim czasie? Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się jakoś go rozwiązać na swoją korzyść?

 

Pytam o to ponieważ zdarzało mi się już kilkakrotnie wysyłać urządzenie do Cortlandu - zawsze gwarancja po kontakcie ze Wsparciem Apple była przedłużana do 12 miesięcy bez konieczności przekazywania dowodu zakupu pierwotnego urządzenia.

 

Serdecznie pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi. 

Jest jak najbardziej przedłużana na kolejny rok, ale skończyło się cebulowanie. Widocznie było sporo przegięć. Bez dwodou zakupu nie będzie kolejnego roku. 


  • kristof461 lubi to

#3 Jadowski Artur

Jadowski Artur
  • 10 postów

Napisano 25 marca 2020 - 10:57

https://www.apple.com/legal/warranty/products/poland-universal-warranty.html

 

Jeżeli w wykonaniu obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple, Apple dostarczy użytkownikowi wolny od wad produkt w zamian za produkt wadliwy lub przeprowadzi istotną naprawę produktu objętego niniejszą gwarancją, bieg okresu gwarancji rozpoczyna się na nowo od momentu dostarczenia produktu wolnego od wad lub zwrotu użytkownikowi produktu naprawionego. Jeżeli Apple wymieni część produktu, wówczas powyższe postanowienie będzie stosowało się odpowiednio do części, która została wymieniona. W przypadku napraw, które nie były istotne, okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas, w którym użytkownik nie mógł korzystać z produktu ze względu na wystąpienie wady.

 

 

Nie znalazłem słowa na temat konieczności posiadania dowodu zakupu pierwotnego urządzenia - wydaje mi się to irracjonalne w tym momencie.



#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 500 postów
  • Płeć:

Napisano 25 marca 2020 - 11:01

Cytat z ww. strony (wytłuszczenie moje):

 

Przed wykonaniem usług gwarancyjnych Apple lub agenci Apple mogą wymagać od użytkownika przekazania szczegółowych informacji na temat dowodu sprzedaży, podania odpowiedzi na pytania ułatwiające zdiagnozowanie możliwych problemów oraz zastosowania się do procedury Apple dotyczącej uzyskania usług gwarancyjnych, na przykład wykonania instrukcji w zakresie sposobu opakowania i wysyłki Produktów Apple w przypadku serwisu wysyłkowego zgodnie z poniższym opisem.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 Jadowski Artur

Jadowski Artur
  • 10 postów

Napisano 25 marca 2020 - 11:29

"Przed wykonaniem usług gwarancyjnych" - a usługa gwarancyjna została wykonana. Przynajmniej ja to tak interpretuję.

 

 

Cytat z ww. strony (wytłuszczenie moje):



#6 Tomzik87

Tomzik87
  • 1 015 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 25 marca 2020 - 12:58

Miałem niedawno podobną przygodę ale chwilkę się pokłóciłem na infolinii podali mi link by wrzucić skan formularza wymiany na nowy sprzęt i przedłużyli gwarancje.



#7 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 25 marca 2020 - 19:18

Cytat z ww. strony (wytłuszczenie moje):

A co miałaby zrobić osoba, która dostała sprzęt w prezencie i dowodu zakupu nie posiada? 



#8 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 25 marca 2020 - 19:26

A co miałaby zrobić osoba, która dostała sprzęt w prezencie i dowodu zakupu nie posiada?

A co robią miliony użytkowników Samsunga, Xiaomi, Motoroli czy innych? Nie masz faktury, nie masz gwarancji. Cieszyć się trzeba że Apple w ogóle przyjmuje telefony do serwisu na podstawie numeru seryjnego. To chyba normalne w świecie handlu że do gwarancji w większości wypadków jest niezbędna faktura.

Użytkownik Regiss edytował ten post 25 marca 2020 - 19:27

  • kristof461 lubi to

iPhone 15 Pro


#9 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 26 marca 2020 - 09:47

Dowodem to może być również wyciąg z konta a nawet jakaś korespondencja. To tak gwoli ścisłości. Apple najwidoczniej wreszcie zaostrzyło swoje przepisy ze względu na zbyt wiele dziwnych przypadków.

Z drugiej masz rację że skoro wykonali usługę (serwis w końcu autoryzowany) to powinni a nawet muszą być konsekwentni. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#10 iDoit Serwis Apple

iDoit Serwis Apple
  • 451 postów
  • Płeć:
  • Skądwarszawa

Napisano 26 marca 2020 - 10:42

A co miałaby zrobić osoba, która dostała sprzęt w prezencie i dowodu zakupu nie posiada? 

Najlepiej załączyć paragon do prezentu.


Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31

 

Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław

Wrocław, Kościuszki 65


#11 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 802 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 26 marca 2020 - 10:43

Ja to wszystko przeniosę do odpowiedniego działu.

Tak chcieliście dział o płacze na gwarancje i rękojmie wszelkiej maści, a teraz i tak postujecie gdziekolwiek :(


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych