Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Usunięty MacBook ponownie się pojawia na liście mojego sprzętu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 marekbo

marekbo
  • 35 postów

Napisano 21 stycznia 2020 - 15:31

Witam,

 

Sprzedałem ponad 2 lata temu Macbooka Pro, usunąłem go jak zawsze usuwam sprzęt Apple i niby wszystko ok, ale MacBook pojawia mi się ponownie na liście mojego sprzętu :). Ustawiłem nawet w lokalizatorze informacje o pojawieniu się i widzę na mapie że jest w Warszawie. Usuwam go tak jak radzi pomoc techniczna przez iCloud.com>znajdź>usuń sprzęt. Ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje?, kusi mnie żeby zaznaczyć "wymaż sprzęt" co się wtedy stanie dokładnie? (nigdy tego nie robiłem). Nie chcę tam namieszać komuś, na pewno się wylogowałem, nie mam już kontaktu nawet do tej osoby. 



#2 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 073 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 stycznia 2020 - 19:19

Wylogowanie nie wystarcza, trzeba wyłączyć Find Me osobno.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#3 marekbo

marekbo
  • 35 postów

Napisano 21 stycznia 2020 - 19:21

Wylogowanie nie wystarcza, trzeba wyłączyć Find Me osobno.

 

Czyli użytkownik laptopa musi to zrobić?, ja mogę jedynie wymazać dane i wtedy mój problem się rozwiążę, ale to rozwiązanie chamskie i nie mam zamiaru tego robić. Można w jakiś sposób wysłać informacje do właściciela?. 



#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 073 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 stycznia 2020 - 19:42

Nic się nie rozwiąże. To jest zapisane niżej niż system operacyjny. Trzeba zalogować się na swoje konto iCloud, wyłączyć i wtedy się wylogować.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#5 marekbo

marekbo
  • 35 postów

Napisano 21 stycznia 2020 - 19:55

Nic się nie rozwiąże. To jest zapisane niżej niż system operacyjny. Trzeba zalogować się na swoje konto iCloud, wyłączyć i wtedy się wylogować.

To wychodzi że jedyną opcją jest "wymaż dane" i dopiero wtedy "usuń z konta". Nic innego nie mogę zrobić. Niestety nie mam już kontaktu z tą osobą. 



#6 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 073 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 stycznia 2020 - 23:07

No ale napisałem Ci - 'wymaż dane' skasuje Twój system operacyjny (a może nawet nie, może tylko konto użytkownika, nigdy nie chciało mi się testować), a Ty chcesz wymazać coś, co jest gdzie indziej (bodajże w EFI, ale mogę się mylić).
Pół-chamską opcją będzie zdalne zablokowanie. Wtedy kupiec sam się do Ciebie odezwie ;-) i będziesz musiał po prostu grzecznie przeprosić, powiedzieć jak jest i wykombinować wspólnie, jak się spotkać i to zdjąć.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.

#7 marekbo

marekbo
  • 35 postów

Napisano 01 lutego 2020 - 20:24

Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak dam "Wymaż Maca" to wyświetlą się na tym laptopie jakieś moje dane? (email?, imię? itp), czy po prostu system zacznie usuwać dane i przywróci system do ustawień początkowych?. Niestety kontaktu już nie ma żadnego z tą osobą, ja sprzedałem przez Allegro i mam kontakt do tego gościa, ale on sprzedał dalej przez lokalne portale i nie ma już żadnych danych. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych