Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Czy mysz Magic Mouse się "starzeje"? Czy z czasem jej sensor działa gorzej / mniej precyzyjnie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 janhalb

janhalb
  • 862 postów

Napisano 03 grudnia 2019 - 16:02

Mam moją magic mouse już kilka lat, kupiłem używaną (choć mało). Zawsze działała bezproblemowo, ale od pewnego czasu działa zdecydowanie gorzej. Czasami kiedy przesuwam myszą kursor "jeździ" normalnie - ale czasami robi jakby krótkie mini-przerwy, przesuwa się wolniej niż zwykle, czasami na moment staje (mim, że mysz nadal jest w ruchu) etc. To strasznie męczące, kiedy chce się kliknąć na konkretny przycisk na stronie czy w konkretną pozycję w menu jakiejś aplikacji, a kursor nagle odmawia posłuszeństwa i trzeba się "napracować", żeby kliknąć. Próbowałem przeczyszczać styki baterii, ale to nie pomaga. Próbowałem także przeczyścić spirytusem "oczko" lasera.

 

Czy jest w tej myszy jakiś element, który się "starzeje" i z wiekiem gorzej działa? A może Bluetooth? Albo są jakieś problemy z kontaktem starszej Magic Mouse z OS X 10.14 (Mojave)? Myślałem już o kupnie nowej myszy, ale nie chcę wydawać pieniędzy tylko po to, żeby potem się okazało, że nowa działa tak samo…

 

Jakieś sugestie?

 

Mac OS X Mojave (10.14.6), Mac Mini late 2012


Mac Mini late 2012, i7 2,3 GHz, 16 GB RAM, 1 TB SSD + 1 TB HDD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#2 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 687 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 03 grudnia 2019 - 18:49

Nie zaobserwowałem nic takiego, a w początkach lutego moja MM będzie miała okrągłe 10 lat, z czego, podejrzewam, jakieś 9 w użyciu. Czy spróbowałeś innej myszy/trackpada, żeby wyeliminować właśnie element sprzętowy?


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#3 janhalb

janhalb
  • 862 postów

Napisano 03 grudnia 2019 - 19:35

Na razie nie, bo nie mam drugiej myszy… Muszę od kogoś pożyczyć i sprawdzić. Ale powiedz - jakie to mogłyby być "problemy sprzętowe"? Bluetooth w komputerze źle działa?


Mac Mini late 2012, i7 2,3 GHz, 16 GB RAM, 1 TB SSD + 1 TB HDD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#4 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 687 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 03 grudnia 2019 - 19:42

Przepraszam, nieprecyzyjnie się wyraziłem.
"Żeby wyeliminować element awarii peryferium" – o to mi chodziło. Wtedy zostanie komputer – albo hard-, albo software. I wtedy też diagnostyka drogą kolejnych eliminacji, chyba że coś będzie oczywiste.

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#5 janhalb

janhalb
  • 862 postów

Napisano 04 grudnia 2019 - 10:34

OK, dzięki, potestuję…


Mac Mini late 2012, i7 2,3 GHz, 16 GB RAM, 1 TB SSD + 1 TB HDD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 797 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 04 grudnia 2019 - 11:33

A nie masz np. routera Wi-Fi w pobliżu? Ja miałem takie problemy kiedy miałem pod biurkiem router, on zakłócał działanie myszki. 


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#7 kristof461

kristof461
  • 2 339 postów

Napisano 04 grudnia 2019 - 15:33

Czy przypadkiem nie jest to problem baterii (zakładam że mówimy o gen.1) które to mają luzy i przez to myszka przerywa? Sam tego doświadczyłem. Rozwiązaniem było umieszczenie srebrnej folii tak żeby wszystko siedziało na ścisk. Z drugiej jak nie styka to myszka działa 0-1 czyli działa albo nie a nie że chodzi wolniej. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods





Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych