Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 7 plus nie sygnalizuje przychodzących połączeń. Odrzucona reklamacja z tytułu rękojmi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 01 grudnia 2019 - 22:20

Dobry wieczór!

 

Problem: iPhone 7 plus raz sygnalizuje połączenie przychodzące, innym razem nie. 

 

Początkowo badałem problem pod kątem winy po stronie operatora (Play), uszkodzenia karty SIM oraz ustawień telefonu. Zdarzenia owe mają miejsce m.in. w dużym mieście. Do najbliższego BTS-u operatora jest tam tylko 500 metrów (niska zabudowa po drodze). Nie może to także być problem z kartą SIM, bo na prawie 4 tygodnie przed złożeniem reklamacji przełożyłem tę kartę do iPhona 6 i od tamtej pory ani razu nie miało miejsca zdarzenie opisane powyżej. Ponadto w miejscu, gdzie pracuję, są jeszcze inne osoby korzystające z iPhonów, w tym jedna także z iPhona 7 Plus. Operator sieci jest ten sam, co mój. Takiego problemu jak u mnie żaden z tych użytkowników nigdy nie doświadczył.

 

Komunikaty o nieodebranym połączeniu pojawiały się nawet wtedy, kiedy telefon miałem na stole przed oczami czy też przeglądałem np. pocztę, pomimo że ani przez chwilę nie sygnalizował połączenia przychodzącego. Co najmniej jedna z takich sytuacji miała miejsce, kiedy osoba dzwoniąca i ja byliśmy na tym samym terenie i dzieliła nas odległość nie większa niż 30 metrów. Osoba ta dzwoniła do mnie także z iPhona 7 plus.

 

Telefon zakupiłem 30 marca 2019 r. w x-komie w Warszawie, a uruchomiłem po raz pierwszy w połowie kwietnia. 15 listopada złożyłem reklamację w ramach rękojmi (dostarczyłem sprzęt do salonu), żądając wymiany urządzenie na fabrycznie nowe (nie refurbished) lub zwrotu pieniędzy. 27 listopada otrzymałem maila następującej treści:

„Rozpatrzyliśmy  sprawę  i  nie  uznajemy  Pana reklamacji. W  swojej  reklamacji  zgłosiła Pan problemy  z  łącznością w  reklamowanym telefonie. Sprawdziliśmy urządzenie i nie stwierdziliśmy takiej usterki. Pana urządzenie jest sprawne i zgodne z umową sprzedaży. Reklamowane urządzenie sprawdził producent. Urządzenie wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo zbadał Pana urządzenie pod  kątem  wskazanych  w  piśmie  reklamacyjnym  usterek. Serwis Autoryzowany Apple nie potwierdził zgłaszanych przez Pana problemów z urządzeniem. Mając na uwadze powyższe informujemy jak na wstępie o bezzasadności zgłoszenia”.

 

 

Pytania do Szanownych Forumowiczów:

 

1) Czy mogę domagać się od x-komu przesłania mi kopii opinii sporządzonej dla nich przez autoryzowany serwis Apple, ze by mieć 100% pewności, że telefon faktycznie był sprawdzany w autoryzowanym serwisie Apple, a nie tylko przez techników x-komu?

 

2) Jeśli x-kom odmówi, to czy mógłbym uzyskać taką informację np. na infolinii Apple?

 

3) Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak udowodnić istnienie takiej wady sprzętu? Zdaję sobie sprawę, że problem jest specyficzny, bo nie występuje na zawołanie. Moja reklamacja wynika z kilkutygodniowej obserwacji tej sprawy, a sprzedawca/serwis mieli ten telefon u siebie łącznie zaledwie niecałe dwa tygodnie. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że przez ten czas wykonywali po kilkanaście połączeń dziennie, żeby przekonać się, czy za każdym razem telefon sygnalizuje połączenie przychodzące. Mógłbym robić zrzuty ekranu z każdej takiej sytuacji, ale wartość dowodowa tego jest słaba, bo mogą powiedzieć, że celowo nie odebrałem wtedy telefonu...

 

 

W powyższym nie chodzi mi tylko o owe 100% pewność, że jakiś autoryzowany serwis przeprowadził diagnostykę mojego telefonu, ale także chciałbym postarać się o opinię z innego autoryzowanego serwisu. Wynika to bezpośrednio z mojego doświadczenia z iPhonem 6: jeden serwis odmówił mi wymiany baterii w ramach akcji promocyjnej trwającej do końca ubiegłego roku twierdząc, że telefon nie przechodzi testów producenta; po jakimś czasie z ciekawości poszedłem do innego autoryzowanego serwisu, gdzie zastosowano te same testy i okazało się, że wszystko jest OK... Może padłem wtedy ofiarą praktyk opisanych tutaj: https://myapple.pl/p...a-nowsze-modele

 

Miały miejsce też inne incydenty, ale to chyba nie ma związku z opisanym powyżej problemem:

- 1 x totalne zawieszenie się telefonu. Nie mogłem go nawet wyłączyć. Można było jedynie wejść do ekranu, gdzie znajduje suwak ustawienia głośności i jasności ekranu; z tego poziomu można też było wejść do trybu foto-video. Ekran początkowy nie wyświetlał żadnych danych (nazwy operatora, stopnia naładowania baterii, godziny, daty itd.). Nie dało się wykonywać połączeń, nie przychodziły żadne połączenia, co było potem widać po komunikatach o połączeniach nieodebranych. Po jakimś czasie telefon sam się odblokował.

- Kilkanaście razy miało miejsce zawieszenie się ekranu podczas próby ustawienia nawigacji. Konieczne było wyłączenie i włączenie telefonu.

- Zdarzało się, że telefon gubił sygnał GPS podczas korzystania z nawigacji.

- Kilkanaście razy miało miejsce zawieszenie się ekranu podczas korzystania z jakiejś aplikacji. Konieczne było wyłączenie i włączenie telefonu.

 

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię, jak postąpić w opisanej sytuacji, żeby nie zostać „na lodzie” z wadliwym sprzętem.

 

Pozdr.

Grzegorz



#2 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 01 grudnia 2019 - 23:08

A to nie lepiej iść prsoto do Apple?

#3 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 01 grudnia 2019 - 23:15

A to nie lepiej iść prsoto do Apple?

 

Prosto do Apple oznacza ścieżkę gwarancyjną i ewentualną naprawę sprzętu lub wymianę na refurba. W tym momencie skorzystanie z rękojmi jest lepszą opcją dla mnie jako klienta, bo jeśli wada zostanie potwierdzona, to domniemywa się, że istniała już w momencie zakupu (u mnie prawdopodobnie faktycznie tak było) i mogę żądać np. wymiany sprzętu na zupełnie nowy z powodu niezgodności towaru z umową.



#4 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 02 grudnia 2019 - 00:41

@Grer;

...
„ Telefon zakupiłem 30 marca 2019 r. w x-komie w Warszawie, a uruchomiłem po raz pierwszy w połowie kwietnia. 15 listopada złożyłem reklamację w ramach rękojmi (dostarczyłem sprzęt do salonu), żądając wymiany urządzenie na fabrycznie nowe (nie refurbished) lub zwrotu pieniędzy. 27 listopada otrzymałem maila następującej treści:
„Rozpatrzyliśmy sprawę i nie uznajemy Pana reklamacji. W swojej reklamacji zgłosiła Pan problemy z łącznością w reklamowanym telefonie. Sprawdziliśmy urządzenie i nie stwierdziliśmy takiej usterki. Pana urządzenie jest sprawne i zgodne z umową sprzedaży. Reklamowane urządzenie sprawdził producent. Urządzenie wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo zbadał Pana urządzenie pod kątem wskazanych w piśmie reklamacyjnym usterek. Serwis Autoryzowany Apple nie potwierdził zgłaszanych przez Pana problemów z urządzeniem. Mając na uwadze powyższe informujemy jak na wstępie o bezzasadności zgłoszenia”.
...”

Jaką podstawę prawną podałeś przy składaniu reklamacji; art. 560 czy 561 Kodeksu cywilnego?

Z tytułu rękojmi można składać tylko jedno żądanie ( z alternatywnych trzech i jedno jednostronne oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży).
Roszczenie żądania gotówki nie przysługuje reklamującemu i jako takie nie może być uznane przez Sprzedawcę.
Gdyby potraktować to Twoje żądanie zwrotu gotówki jako oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, to podstawą prawną jest art. 560 § 1 Kc. Pierwsze z Twoich żądań, wymiana wadliwego telefonu”, jest unormowane w art. 561§ 1 Kc. Proponuję zwracać na to uwagę, bo różna jest procedura rozpatrywania takich reklamacji. Pozornie niby jest to samo, a jednak nie.
Ponadto, żadnego przepisu nie wynika, że wymieniony telefon musi być fabrycznie nowy. Ustawodawca użył pojęcia, że musi być to ”rzecz wolna od wad” ( zarówno fizycznych, jak i prawnych ).

To, że otrzymałeś informację od Sprzedawcy, świadczy jedynie o tym, że chciał się on zmieścić z ustosunkowaniem się do żądania reklamującego przed upływem 14 dni. Poczekaj cierpliwie na wiadomość od Sprzedawcy o gotowości reklamowanego telefonu do odbioru.
Gdyby Sprzedawca nie zmienił swojej decyzji i oddał Ci nienaprawiony telefon, wówczas zażądaj pisemnego uzasadnienia odmowy uznania reklamacji oraz kopi kwitu serwisowego, z treści którego wynikałaby procedura sprawdzania Twojego telefonu i orzeczenie serwisanta o niepotwierdzeniu zgłaszanych usterek. Swoje pismo przygotuj wcześniej i kopię wręcz Sprzedawcy. Na swoim egzemplarzu każ potwierdzić, że pismo złożyłeś. W piśmie tym możesz też zakreślić termin do którego oczekujesz odpowiedzi. Pamiętaj też o zachowaniu sobie kopii protokołu przyjęcia telefonu do reklamacji.
Telefon możesz odebrać i sprawdzić, czy usterki nadal występują.
Po odebraniu telefonu, daj znać na forum.

#5 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 02 grudnia 2019 - 10:11

Prosto do Apple oznacza ścieżkę gwarancyjną i ewentualną naprawę sprzętu lub wymianę na refurba. W tym momencie skorzystanie z rękojmi jest lepszą opcją dla mnie jako klienta, bo jeśli wada zostanie potwierdzona, to domniemywa się, że istniała już w momencie zakupu (u mnie prawdopodobnie faktycznie tak było) i mogę żądać np. wymiany sprzętu na zupełnie nowy z powodu niezgodności towaru z umową.

Myślisz, że są w tym momencie ref? 



#6 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 02 grudnia 2019 - 11:20

@Grer;

...
„ Telefon zakupiłem 30 marca 2019 r. w x-komie w Warszawie, a uruchomiłem po raz pierwszy w połowie kwietnia. 15 listopada złożyłem reklamację w ramach rękojmi (dostarczyłem sprzęt do salonu), żądając wymiany urządzenie na fabrycznie nowe (nie refurbished) lub zwrotu pieniędzy. 27 listopada otrzymałem maila następującej treści:
„Rozpatrzyliśmy sprawę i nie uznajemy Pana reklamacji. W swojej reklamacji zgłosiła Pan problemy z łącznością w reklamowanym telefonie. Sprawdziliśmy urządzenie i nie stwierdziliśmy takiej usterki. Pana urządzenie jest sprawne i zgodne z umową sprzedaży. Reklamowane urządzenie sprawdził producent. Urządzenie wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo zbadał Pana urządzenie pod kątem wskazanych w piśmie reklamacyjnym usterek. Serwis Autoryzowany Apple nie potwierdził zgłaszanych przez Pana problemów z urządzeniem. Mając na uwadze powyższe informujemy jak na wstępie o bezzasadności zgłoszenia”.
...”

Jaką podstawę prawną podałeś przy składaniu reklamacji; art. 560 czy 561 Kodeksu cywilnego?

Z tytułu rękojmi można składać tylko jedno żądanie ( z alternatywnych trzech i jedno jednostronne oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży).
Roszczenie żądania gotówki nie przysługuje reklamującemu i jako takie nie może być uznane przez Sprzedawcę.
Gdyby potraktować to Twoje żądanie zwrotu gotówki jako oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, to podstawą prawną jest art. 560 § 1 Kc. Pierwsze z Twoich żądań, wymiana wadliwego telefonu”, jest unormowane w art. 561§ 1 Kc. Proponuję zwracać na to uwagę, bo różna jest procedura rozpatrywania takich reklamacji. Pozornie niby jest to samo, a jednak nie.
Ponadto, żadnego przepisu nie wynika, że wymieniony telefon musi być fabrycznie nowy. Ustawodawca użył pojęcia, że musi być to ”rzecz wolna od wad” ( zarówno fizycznych, jak i prawnych ).

To, że otrzymałeś informację od Sprzedawcy, świadczy jedynie o tym, że chciał się on zmieścić z ustosunkowaniem się do żądania reklamującego przed upływem 14 dni. Poczekaj cierpliwie na wiadomość od Sprzedawcy o gotowości reklamowanego telefonu do odbioru.
Gdyby Sprzedawca nie zmienił swojej decyzji i oddał Ci nienaprawiony telefon, wówczas zażądaj pisemnego uzasadnienia odmowy uznania reklamacji oraz kopi kwitu serwisowego, z treści którego wynikałaby procedura sprawdzania Twojego telefonu i orzeczenie serwisanta o niepotwierdzeniu zgłaszanych usterek. Swoje pismo przygotuj wcześniej i kopię wręcz Sprzedawcy. Na swoim egzemplarzu każ potwierdzić, że pismo złożyłeś. W piśmie tym możesz też zakreślić termin do którego oczekujesz odpowiedzi. Pamiętaj też o zachowaniu sobie kopii protokołu przyjęcia telefonu do reklamacji.
Telefon możesz odebrać i sprawdzić, czy usterki nadal występują.
Po odebraniu telefonu, daj znać na forum.

 

 

Serdecznie dziękuję Pani za tak szeroką odpowiedź. 

 

Reklamację zgłosiłem wg formularza dostępnego na stronie sprzedawcy, gdzie jest punkt zatytułowany "Preferowany sposób realizacji reklamacji". Wpisałem tam: "Żądanie w ramach rękojmi: Wyłącznie wymiana urządzenie na fabrycznie nowe (nie refurbished) lub zwrot pieniędzy". Na potwierdzeniu przyjęcia serwisowego pracownik salonu napisał: "Preferowany sposób realizacji: korekta. Preferowany sposób realizacji: wymiana". Na moje pytanie, co oznacza owa "korekta" odpowiedział, że po prostu zwrot gotówki. Nigdzie w swoim piśmie nie powoływałem się na paragrafy KC, a jedynie trzykrotnie użyłem sformułowania, że zgłaszam wadę z tytułu rękojmi.

 

Zaznaczyłem, że wymiana wchodzi w grę tylko na egzemplarz fabrycznie nowy, ponieważ refurby - jak zapewne Pani wie - to jednak nie to samo, co dobrze widać choćby po różnicy w cenie w sytuacji odprzedaży telefonu. A że aparat ma zaledwie 7 miesięcy (z czego w użyciu 5,5 miesiąca) i wizualnie jest w stanie fabrycznym (a słuchawki nie zostały nawet rozpieczętowane), to nie wyobrażam sobie wymiany na refurba.

 

Info od sprzedawcy, że reklamacja nie została uznana, ponieważ ich zdaniem "urządzenie jest sprawne i zgodne z umową sprzedaży", w związku z czym zgłoszenie moje zgłoszenie jest bezzasadne otrzymałem 27 listopada. Czy Pani zdaniem powinien czekać na informację od nich, że telefon jest do odbioru, czy może już teraz mógłbym zgłosić owo żądanie dotyczące kopi kwitu serwisowego i orzeczenia serwisanta o niepotwierdzeniu zgłaszanych usterek. Pytam o to dlatego, że akurat dostałem dzisiaj info z salonu, że mają dla mnie gotowe kolejne zamówienie do odbioru i związku z tym dzisiaj/jutro muszę tam pojechać.

 

I jeszcze jedno:

zaintrygował mnie fragment z Pani odpowiedzi: "Gdyby potraktować to Twoje żądanie zwrotu gotówki jako oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, to podstawą prawną jest art. 560 § 1 Kc. Pierwsze z Twoich żądań, wymiana wadliwego telefonu”, jest unormowane w art. 561§ 1 Kc. Proponuję zwracać na to uwagę, bo różna jest procedura rozpatrywania takich reklamacji. Pozornie niby jest to samo, a jednak nie". Czy mógłbym prosić o jakiś link, gdzie o tej różnicy można poczytać, żeby zobaczyć, która ścieżka w moim przypadku byłaby właściwsza?

 

 

Pozdr.

Grzegorz


Myślisz, że są w tym momencie ref? 

 

Nie wiem, czy dobrze Cię rozumiem, ale jeśli pytasz, czy na rynku są iPhony 7 plus w wersji refurbished, to jest tego pełno. 



#7 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 02 grudnia 2019 - 11:54

Serdecznie dziękuję Pani za tak szeroką odpowiedź. 

 

Reklamację zgłosiłem wg formularza dostępnego na stronie sprzedawcy, gdzie jest punkt zatytułowany "Preferowany sposób realizacji reklamacji". Wpisałem tam: "Żądanie w ramach rękojmi: Wyłącznie wymiana urządzenie na fabrycznie nowe (nie refurbished) lub zwrot pieniędzy". Na potwierdzeniu przyjęcia serwisowego pracownik salonu napisał: "Preferowany sposób realizacji: korekta. Preferowany sposób realizacji: wymiana". Na moje pytanie, co oznacza owa "korekta" odpowiedział, że po prostu zwrot gotówki. Nigdzie w swoim piśmie nie powoływałem się na paragrafy KC, a jedynie trzykrotnie użyłem sformułowania, że zgłaszam wadę z tytułu rękojmi.

 

Zaznaczyłem, że wymiana wchodzi w grę tylko na egzemplarz fabrycznie nowy, ponieważ refurby - jak zapewne Pani wie - to jednak nie to samo, co dobrze widać choćby po różnicy w cenie w sytuacji odprzedaży telefonu. A że aparat ma zaledwie 7 miesięcy (z czego w użyciu 5,5 miesiąca) i wizualnie jest w stanie fabrycznym (a słuchawki nie zostały nawet rozpieczętowane), to nie wyobrażam sobie wymiany na refurba.

 

Info od sprzedawcy, że reklamacja nie została uznana, ponieważ ich zdaniem "urządzenie jest sprawne i zgodne z umową sprzedaży", w związku z czym zgłoszenie moje zgłoszenie jest bezzasadne otrzymałem 27 listopada. Czy Pani zdaniem powinien czekać na informację od nich, że telefon jest do odbioru, czy może już teraz mógłbym zgłosić owo żądanie dotyczące kopi kwitu serwisowego i orzeczenia serwisanta o niepotwierdzeniu zgłaszanych usterek. Pytam o to dlatego, że akurat dostałem dzisiaj info z salonu, że mają dla mnie gotowe kolejne zamówienie do odbioru i związku z tym dzisiaj/jutro muszę tam pojechać.

 

I jeszcze jedno:

zaintrygował mnie fragment z Pani odpowiedzi: "Gdyby potraktować to Twoje żądanie zwrotu gotówki jako oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, to podstawą prawną jest art. 560 § 1 Kc. Pierwsze z Twoich żądań, wymiana wadliwego telefonu”, jest unormowane w art. 561§ 1 Kc. Proponuję zwracać na to uwagę, bo różna jest procedura rozpatrywania takich reklamacji. Pozornie niby jest to samo, a jednak nie". Czy mógłbym prosić o jakiś link, gdzie o tej różnicy można poczytać, żeby zobaczyć, która ścieżka w moim przypadku byłaby właściwsza?

 

 

Pozdr.

Grzegorz


 

Nie wiem, czy dobrze Cię rozumiem, ale jeśli pytasz, czy na rynku są iPhony 7 plus w wersji refurbished, to jest tego pełno. 

A sorki, myślałem o 11 :D 



#8 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 02 grudnia 2019 - 11:56

Może zacznę od końca. Na stronie http://prawo.sejm.go...D20191145Lj.pdf masz pełny tekst ujednoliconego, aktualnie obowiązującego Kodeksu cywilnego. Bez trudu odnajdziesz interesujące Ciebie artykuły. Innego linku Ci Ci nie wskażę, bo mogłoby to być uznane za np. reklamę.
Jeżeli chcesz ( i nie sprzeciwi się temu administracja ), to, oczywiście w miarę możliwości,, mogę na bieżąco pomagać Ci w tej sprawie.

Jeżeli chodzi o pismo, to myślę, że możesz je dzisiaj złożyć. Będziemy szybciej mieli wiedzę o podejściu Sprzedawcy do tej rękojmi.
Pamiętaj o określeniu w tym piśmie: adresata ( czyli Sprzedawcę oraz pod nazwą Sprzedawcy podaj miejsce złożenia reklamacji ), podaniu swoich danych, nr sprawy, daty i miejscowości sporządzenia pisma oraz koniecznie o podpisie.

#9 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 02 grudnia 2019 - 12:00

Gwoli uzupełnienia - nie ma zapisów mówiących o zakazie linkowania. Wyjątkiem (oprócz oczywistości jak np. treści nielegalne) jest sytuacja, gdy linkuje się do własnych usług/produktów. Wtedy wymagana jest grupa biznes. 
Jeśli informacja jest pożyteczna, to jak najbardziej można zamieszczać odnośniki. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#10 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 02 grudnia 2019 - 12:19

Gwoli ścisłości wyjaśniam; właśnie taki „wyjątek” miałam na myśli pisząc swoją wypowiedź.

#11 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 02 grudnia 2019 - 12:57

Może zacznę od końca. Na stronie http://prawo.sejm.go...D20191145Lj.pdf masz pełny tekst ujednoliconego, aktualnie obowiązującego Kodeksu cywilnego. Bez trudu odnajdziesz interesujące Ciebie artykuły. Innego linku Ci Ci nie wskażę, bo mogłoby to być uznane za np. reklamę.
Jeżeli chcesz ( i nie sprzeciwi się temu administracja ), to, oczywiście w miarę możliwości,, mogę na bieżąco pomagać Ci w tej sprawie.

Jeżeli chodzi o pismo, to myślę, że możesz je dzisiaj złożyć. Będziemy szybciej mieli wiedzę o podejściu Sprzedawcy do tej rękojmi.
Pamiętaj o określeniu w tym piśmie: adresata ( czyli Sprzedawcę oraz pod nazwą Sprzedawcy podaj miejsce złożenia reklamacji ), podaniu swoich danych, nr sprawy, daty i miejscowości sporządzenia pisma oraz koniecznie o podpisie.

 

 

Dziękuję. Tak zrobię i dam znać, jak się sprawy mają.



#12 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 03 grudnia 2019 - 01:04

‚.. Pytam o to dlatego, że akurat dostałem dzisiaj info z salonu, że mają dla mnie gotowe kolejne zamówienie do odbioru i związku z tym dzisiaj/jutro muszę tam pojechać. ..”

Obstawiam, że nie byłeś jeszcze w salonie. Pamiętaj, żeby przed odbiorem sprzętu po reklamacji zrobić sobie wcześniej kopię kwitu jego przyjęcia. Nigdy nie wiadomo, czy się nie przyda, a sklepy/serwisy najczęściej odbierają ten kwit przy wydawaniu reklamowanej rzeczy. Jest to bardzo istotny dokument ( mogący stanowić dowód w sprawie ) potwierdzający nie tylko sam fakt zgłoszenia reklamacji, ale też datę, zgłoszoną procedurę reklamacyjną ( gwarancja czy rękojmia ) oraz żądanie reklamującego czy opis usterek.

#13 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 03 grudnia 2019 - 11:59

‚.. Pytam o to dlatego, że akurat dostałem dzisiaj info z salonu, że mają dla mnie gotowe kolejne zamówienie do odbioru i związku z tym dzisiaj/jutro muszę tam pojechać. ..”

Obstawiam, że nie byłeś jeszcze w salonie. Pamiętaj, żeby przed odbiorem sprzętu po reklamacji zrobić sobie wcześniej kopię kwitu jego przyjęcia. Nigdy nie wiadomo, czy się nie przyda, a sklepy/serwisy najczęściej odbierają ten kwit przy wydawaniu reklamowanej rzeczy. Jest to bardzo istotny dokument ( mogący stanowić dowód w sprawie ) potwierdzający nie tylko sam fakt zgłoszenia reklamacji, ale też datę, zgłoszoną procedurę reklamacyjną ( gwarancja czy rękojmia ) oraz żądanie reklamującego czy opis usterek.

 

Dzień dobry,

 

spłodziłem poniższe pismo. Czy Pani zdaniem byłoby OK?

 

 
Szanowni Państwo,
 
dziękuję za odpowiedź na reklamację przesłaną mi mailem dn. 27.11.2019 r., którą złożyłem 15.11.2019 r. w salonie x-kom przy ul. Światowida 17 w Warszawie (wydruk załączam do niniejszego pisma). 
 
Z odpowiedzi tej wynika, że mój telefon poddany był podwójnej diagnostyce przez niezależne od siebie podmioty: przez Państwa firmę oraz autoryzowany serwis Apple. 
 
Niniejszym proszę o przesłanie mi kopii oryginalnych kwitów serwisowych, z treści których jasno wynika, w jaki sposób diagnozowany był mój telefon, jakie testy przeszedł, ile one trwały u Państwa, a ile w autoryzowanym serwisie Apple, oraz kopii orzeczeń serwisantów o niepotwierdzeniu zgłaszanych przez mnie usterek. Proszę, aby na kopii dokumentacji sporządzonej przez autoryzowany serwis Apple widniała jego nazwa i adres oraz nazwisko osoby odpowiedzialnej za stwierdzenie pełnej sprawności reklamowanego aparatu.
 
Odpowiedzi na niniejsze pismo oczekuję w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty jego doręczenia do salonu x-kom w Warszawie przy ul. Światowida 17.
 
 
miejscowość, data + podpis


#14 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 03 grudnia 2019 - 13:14

Po pierwsze, nie dziękuj za odpowiedź na reklamację. To, co otrzymałeś mailem jest tylko ustosunkowaniem się Sprzedawcy do Twojego żądania reklamacyjnego.
 
Proponuję:
„ Z  informacji otrzymanej drogą mailową w dniu ..., w sprawie złożonej reklamacji z tytułu rękojmi nr ... , wynika, że reklamowany telefon poddany był podwójnej diagnostyce przez niezależne od siebie podmioty, czyli przez Państwa firmę oraz Autoryzowany serwis Apple”
A zatem, proszę o wydanie mi kopii oryginalnej dokumentacji serwisowej z której  - w sposób niebudzący wątpliwości - będzie wynikało,  że podjęcie przez Sprzedawcę decyzji o odmowie uznania reklamacji  jest uzasadnione.  
 
Na wydanie kopii żądanej dokumentacji  oczekuję w terminie do 14 dni od daty doręczenia niniejszego pisma, które odbiorę osobiście w salonie X-KOM w Warszawie przy ul. Światłowida 17, po wcześniejszym powiadomieniu mnie drogą elektroniczną o gotowości do odbioru.
W przypadku braku reakcji na niniejsze żądanie lub dostarczenie wadliwej czy niepełnej dokumentacji uzasadniającej podjęcie  przez Was decyzji uznam, że rozpatrzenie mojej reklamacji jest bezpodstawne i ma na celu uchylenie się Sprzedawcy od odpowiedzialności z tytułu rękojmi.”
Po drugie, przed treścią napisz czego dotyczy to pismo ( Dot. reklamacji z tytułu rękojmi ( jeżeli został nadany numer, to go podaj )złożonej osobiście 15 listopada 2019 r. w salonie X-KOM w Warszawie, ul. .....)
Po trzecie, jeżeli chcesz dołączyć załącznik, to wymień go po złożeniu podpisu ( Załącznik: Kopia ..........)



#15 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 03 grudnia 2019 - 13:43

Po pierwsze, nie dziękuj za odpowiedź na reklamację. To, co otrzymałeś mailem jest tylko ustosunkowaniem się Sprzedawcy do Twojego żądania reklamacyjnego.
 
Proponuję:
„ Z  informacji otrzymanej drogą mailową w dniu ..., w sprawie złożonej reklamacji z tytułu rękojmi nr ... , wynika, że reklamowany telefon poddany był podwójnej diagnostyce przez niezależne od siebie podmioty, czyli przez Państwa firmę oraz Autoryzowany serwis Apple”
A zatem, proszę o wydanie mi kopii oryginalnej dokumentacji serwisowej z której  - w sposób niebudzący wątpliwości - będzie wynikało,  że podjęcie przez Sprzedawcę decyzji o odmowie uznania reklamacji  jest uzasadnione.  
 
Na wydanie kopii żądanej dokumentacji  oczekuję w terminie do 14 dni od daty doręczenia niniejszego pisma, które odbiorę osobiście w salonie X-KOM w Warszawie przy ul. Światłowida 17, po wcześniejszym powiadomieniu mnie drogą elektroniczną o gotowości do odbioru.
W przypadku braku reakcji na niniejsze żądanie lub dostarczenie wadliwej czy niepełnej dokumentacji uzasadniającej podjęcie  przez Was decyzji uznam, że rozpatrzenie mojej reklamacji jest bezpodstawne i ma na celu uchylenie się Sprzedawcy od odpowiedzialności z tytułu rękojmi.”
Po drugie, przed treścią napisz czego dotyczy to pismo ( Dot. reklamacji z tytułu rękojmi ( jeżeli został nadany numer, to go podaj )złożonej osobiście 15 listopada 2019 r. w salonie X-KOM w Warszawie, ul. .....)
Po trzecie, jeżeli chcesz dołączyć załącznik, to wymień go po złożeniu podpisu ( Załącznik: Kopia ..........)

 
Nie chciałem tak ostro. Ale możne ma Pani rację... Poprawię. Dziękuję!



#16 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 03 grudnia 2019 - 13:51

Dyskusja jest ciekawa i na wysokim poziomie (bez sarkazmu, jest naprawdę przyjemnie poczytać), ale proszę o powściągliwość w korzystaniu edytora tekstu (wielki rozmiar czcionki powściągliwy nie jest). 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#17 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 03 grudnia 2019 - 14:09

Słuszna uwaga, przepraszam. Pisałam w notatniku i „na szybko” wkopiowałam tekst. Widziałam rzucającą się w oczy wielkość czcionki, ale musiałam pilnie wyjść i chciałam edytować po powrocie.

#18 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 04 grudnia 2019 - 10:01

Pismo wczoraj złożyłem w salonie. Czekamy.



#19 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 04 grudnia 2019 - 12:30

OK. Sprawdź na stronie X-KOM, co się dzieje z Twoim telefonem (zrób sobie zrzut strony ).

#20 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 09:14

OK. Sprawdź na stronie X-KOM, co się dzieje z Twoim telefonem (zrób sobie zrzut strony ).

 

Wczoraj przyszedł SMS, że telefon jest do odebrania w salonie. Taki też jest obecnie status zgłoszenia.

 

Skan pisma, które złożyłem w salonie, przesłałem też wczoraj rano na adres maila, z którego kilka dni temu przyszła odpowiedź na reklamację.

 

Zrzut z ekranu zrobiony.



#21 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 09:53

Gdy znajdziesz czas, możesz telefon odebrać. Zabierz ze sobą kartę SIM i sprawdź działanie IP w obecności pracownika salonu. W przypadku zauważenia nieprawidłowości, zażądaj sporządzenia protokołu. Napisz, czy dostałeś jakieś kwity i jaką zawierają treść.
Na ewentualne odwołanie musimy poczekać, co najmniej dwa tygodnie, chyba, że zajdą nowe okoliczności.
Dalsze postępowanie uzależnione jest od zachowania się Sprzedawcy.

#22 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 11:58

Jest reakcja x-kom na pismo. Dziwne, że na foto opinii serwisu (w zał.) wygumkowali nazwisko jej autora, numer jego telefonu oraz adres e-mail. iDream posiada kilka serwisów, nie wiadomo więc także, gdzie mój telefon wylądował. 

 

 

Dzień dobry,
 
dziękuję za wiadomość.
 
W odpowiedzi na Pana wiadomość pragnę wskazać, że w przekazanej Panu decyzji spółka x-kom wyjaśniła Panu wszystkie niezbędne informacje.  Ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta nie nakłada na sprzedawcę obowiązku dostarczenia dokumentów dotyczących diagnozy, a jedynie zgodnie z art. 561(5) Kodeksu cywilnego ustosunkowania się do żądania Konsumenta w terminie 14 dni. Zwracam uwagę na fakt, że spółka x-kom nie będąca Gwarantem jest zobligowana do wysyłki sprzętu do autoryzowanych serwisów Producentów, ponieważ nie ma podstaw do ingerencji w strukturę urządzenia. Nadmieniamy w tym miejscu, iż rezygnacja z usługi serwisu Apple i skorzystanie z innego serwisu spowodowałoby utratę gwarancji z tytułu nieautoryzowanej naprawy za co spółka x-kom nie chce brać odpowiedzialności.
 
Ponownie podkreślam, że serwis autoryzowany nie wykrył w Pana urządzeniu usterek technicznych. Telefon jest sprawny i zgodny z umową.
 
Poniżej przesyłam Panu stanowisko serwisu autoryzowanego Apple.
 
 

Załączone pliki


  • ali_cja lubi to

#23 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 12:10

Nie mam w tej chwili czasu na dłuższą wypowiedź. Po powrocie do domu postaram się udzielić wskazówki.
Czy kupiłeś ten telefon jako konsument?

#24 Grer

Grer
  • 32 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 12:31

Nie mam w tej chwili czasu na dłuższą wypowiedź. Po powrocie do domu postaram się udzielić wskazówki.
Czy kupiłeś ten telefon jako konsument?

 

Tak, jako konsument.

 

Myślę, żeby może odebrać sprzęt, coby nie walał się po magazynie i przez jakiś czas poobserwować, jak się zachowuje. Ale wpierw spokojnie poczekam na wskazówki od Pani.



#25 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 12:37

Tak, możesz odebrać. Napisałam to w #21. Wskazówkę już mam, napisałam ją w notatniku. Nie mam tylko teraz czasu na jej wklejenie i zadbanie o estetykę wpisu.


Edit: Czy Twój Sprzedawca, w jakiejkolwiek formie, złożył Ci oświadczenie, że nie wyraża zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów?

Użytkownik ali_cja edytował ten post 05 grudnia 2019 - 13:00





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych