Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 13 2018 vs 2019


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dmytro Moroz

Dmytro Moroz
  • 1 postów

Napisano 20 listopada 2019 - 20:51

Zdecydowałem się na zakup macbook'a pro. Jest na prezent, więc czekanie nowej wersji nie wchodzi w grę.

Ze względu na budżet rozważam 2 konfiguracje:

1) MacBook Pro 13-calowy 2018 r., czterordzeniowy i5 2,3 GHz, 512 GB SSD, 8 GB RAM, 4 porty Thunderbolt 3 (https://ispot.pl/macbook-pro/apple-macbook-pro-13-z-touch-bar-23ghz-quad-core-8-generacji,id-85001)

2) MacBook Pro 13-calowy 2019 r., czterordzeniowy i5 1,4 GHz, 256 GB SSD, 8 GB RAM, 2 porty Thunderbolt 3 (https://ispot.pl/macbook-pro/apple-macbook-pro-with-touch-bar-13-inch-14ghz-quad-core,id-88615)

 

Cena i5 2.4 GHz z 2019 już jest za wysoka.

Konfiguracja z 2018 wydaje się być o wiele lepsza (proc, pamięć, liczba portów Thunderbolt).

Ale zastanawia mnie czy przypadkiem macbook'i nie mają coś podobnego do iPhone'ów, czyli po pewnej liczbie lat OS nie jest aktualizowany i urządzanie staje się nie do użytku.

 

Laptop na cele przeglądania internetu (wiele okien w przeglądarce), pisania dokumentów, robienia prezentacji.

Żadnego renderowania wideo, gier i podobnego.

Ma służyć !!długo!! i sprawnie bez potrzeby wymiany np. za 2-3 lata.

 

Czy są jakieś przewagi laptopu z 2019? Jaką sugerujecie podjąć decyzję i dlaczego?



#2 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 21 listopada 2019 - 08:47

O aktualizacje się nie martw. Ale pomimo gorszych parametrów na papierze, sprzęt z tego roku działa lepiej. Pytanie tylko czy 8 gb ram jest wystarczające. To może być wąskie gardło.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 21 listopada 2019 - 09:01

Wszystkie macbooki produkowane 2016-19 to nienaprawialne jednorazówki, w których nigdy nie naprawiono wadliwej klawiatury motylkowej. Zakup tego sprzętu, to wyrzucanie pieniędzy w błoto.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#4 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 21 listopada 2019 - 13:24

Wszystkie macbooki produkowane 2016-19 to nienaprawialne jednorazówki, w których nigdy nie naprawiono wadliwej klawiatury motylkowej. Zakup tego sprzętu, to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Jak ja lubię takie komentarze. Jaka szkoda że tyle ludzi w tym ja wywaliło pieniądze w błoto i jakoś dalej pracuje na sprzęcie. Jak się wada pokaże (choć ta pojawiała się głównie w modelach 2016) to serwis ją naprawi zwłaszcza że mamy przecież program naprawczy. Nowy super wow 16 calowy MacBook mimo nowszej klawiatury to również jednorazówka. 

Model z 2019 to bardzo fajny model który wcale aż tak nie odstaje od tego drugiego bo ma spoko boost. Zwłaszcza dla ciebie nie będzie to miało znaczenia skoro ma on służyć do prostej pracy. Aktualizacjami się nie przejmuj ale nawet jeśli to tym bardziej lepiej wziąć model 2019. Kwestia SSD to już indywidualny wybór. Niemniej jak wspomniał MC_ jak ma być na lata to warto zainwestować w 16GB RAMu


Użytkownik kristof461 edytował ten post 21 listopada 2019 - 13:27

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#5 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 29 grudnia 2019 - 17:09

Jak ja lubię takie komentarze. Jaka szkoda że tyle ludzi w tym ja wywaliło pieniądze w błoto i jakoś dalej pracuje na sprzęcie. Jak się wada pokaże (choć ta pojawiała się głównie w modelach 2016) to serwis ją naprawi zwłaszcza że mamy przecież program naprawczy. Nowy super wow 16 calowy MacBook mimo nowszej klawiatury to również jednorazówka. 

Model z 2019 to bardzo fajny model który wcale aż tak nie odstaje od tego drugiego bo ma spoko boost. Zwłaszcza dla ciebie nie będzie to miało znaczenia skoro ma on służyć do prostej pracy. Aktualizacjami się nie przejmuj ale nawet jeśli to tym bardziej lepiej wziąć model 2019. Kwestia SSD to już indywidualny wybór. Niemniej jak wspomniał MC_ jak ma być na lata to warto zainwestować w 16GB RAMu

 

"sędzia federalny w poniedziałek odrzucił ofertę Apple Inc ( AAPL.O ) dotyczącą odrzucenia proponowanego pozwu zbiorowego przez klientów, którzy powiedzieli, że wie i ukryli, w jaki sposób klawiatury motylkowe na laptopach MacBook są podatne na awarie.
Sędzia okręgowy USA Edward Davila w San Jose w Kalifornii powiedział, że Apple musi stawić czoła twierdzeniom, że jego program rozwiązywania problemów nie zapewniał „skutecznej naprawy” wad projektowych komputerów MacBook ani w pełni rekompensował klientom poniesione z własnej kieszeni wydatki podczas naprawy.
Klienci twierdzili, że ich klawiatury laptopów MacBook, MacBook Pro i MacBook Air cierpią z powodu lepkich klawiszy, nieodpowiadających klawiszy i naciśnięć klawiszy, które nie zostały zarejestrowane, gdy niewielkie lub duże ilości kurzu lub resztek nagromadziły się pod klawiszami lub w ich pobliżu.
Powiedzieli również, że program serwisowy Apple był nieodpowiedni, ponieważ firma z Kalifornii z Cupertino często zapewniała zastępcze klawiatury, które miały te same problemy.
 
Pozew dotyczy nabywców laptopów MacBook z roku modelowego 2015 lub nowszego oraz laptopów MacBook Pro z roku modelowego 2016 lub nowszego. Dochodzi do szeregu odszkodowań za naruszenie przepisów ochrony konsumentów w kilku stanach.
 

Apple nie zareagowało natychmiast na prośby o komentarz. Benjamin Johns, prawnik powodów, powiedział, że jest zadowolony z decyzji i nie może się doczekać kontynuacji sprawy."
 
Tyle w temacie.

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#6 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudnia 2019 - 17:11

Ja mam 13' Pro z tego roku, 8gb ram i jestem b. zadowolony. Klawiatura mi nie przeszkadza :) 



#7 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 29 grudnia 2019 - 20:05

 

"sędzia federalny w poniedziałek odrzucił ofertę Apple Inc ( AAPL.O ) dotyczącą odrzucenia proponowanego pozwu zbiorowego przez klientów, którzy powiedzieli, że wie i ukryli, w jaki sposób klawiatury motylkowe na laptopach MacBook są podatne na awarie.
Sędzia okręgowy USA Edward Davila w San Jose w Kalifornii powiedział, że Apple musi stawić czoła twierdzeniom, że jego program rozwiązywania problemów nie zapewniał „skutecznej naprawy” wad projektowych komputerów MacBook ani w pełni rekompensował klientom poniesione z własnej kieszeni wydatki podczas naprawy.
Klienci twierdzili, że ich klawiatury laptopów MacBook, MacBook Pro i MacBook Air cierpią z powodu lepkich klawiszy, nieodpowiadających klawiszy i naciśnięć klawiszy, które nie zostały zarejestrowane, gdy niewielkie lub duże ilości kurzu lub resztek nagromadziły się pod klawiszami lub w ich pobliżu.
Powiedzieli również, że program serwisowy Apple był nieodpowiedni, ponieważ firma z Kalifornii z Cupertino często zapewniała zastępcze klawiatury, które miały te same problemy.
 
Pozew dotyczy nabywców laptopów MacBook z roku modelowego 2015 lub nowszego oraz laptopów MacBook Pro z roku modelowego 2016 lub nowszego. Dochodzi do szeregu odszkodowań za naruszenie przepisów ochrony konsumentów w kilku stanach.
 

 

Apple nie zareagowało natychmiast na prośby o komentarz. Benjamin Johns, prawnik powodów, powiedział, że jest zadowolony z decyzji i nie może się doczekać kontynuacji sprawy."
 
Tyle w temacie.

 

Spoko. W USA prawo jest takie a nie inne więc może coś im się uda z tym zrobić. Gorzej z resztą. Poza tym nie oznacza to że ktoś nie może kupić ich sprzętu. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#8 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 29 grudnia 2019 - 20:16

Do takich celów to i Air da radę, ale sugeruję 16GB. Pro 2019 z dwoma TB będzie super super.

#9 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 29 grudnia 2019 - 20:20

Spoko. W USA prawo jest takie a nie inne więc może coś im się uda z tym zrobić. Gorzej z resztą. Poza tym nie oznacza to że ktoś nie może kupić ich sprzętu. 

I nie oznacza to, że u każdego problem wystąpi ;). Podczas czytania co niektórych postów odnoszę wrażenie, że moja klawiatura jest już nieziemsko stara, bo mam ją od zakupu laptopa (jakieś półtora roku) :D. W trzyletnim MSI zdarza mi się, że spacja nie złapie, a tu nic :D.


Użytkownik Zireael edytował ten post 29 grudnia 2019 - 20:25

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 30 grudnia 2019 - 09:45

Panowie - wracamy do tematu. Kwestia klawiatur  z uwzględnieniem podejścia Apple do pretensji użytkowników nie jest tu zagadnieniem priorytetowym.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 lcu

lcu
  • 76 postów

Napisano 29 lutego 2020 - 11:15

Wszystkie macbooki produkowane 2016-19 to nienaprawialne jednorazówki, w których nigdy nie naprawiono wadliwej klawiatury motylkowej. Zakup tego sprzętu, to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Podzielam opinie, miałem około 4-5 sztuk 13calowego macbooka pro (2016,2017) w zasadzie straciłem rachubę bo tyle razy lądował na serwisie że już rzygam tym.

Dziś już ostatecznie podjąłem decyzje że nie kupuje macbooka z motylkową klawiaturą. No i przyznam że mam niezły problem co zrobić czy kupić nową 16tkę, czy czekać na premierę nowej 13 - która niby ma być zamieniona według przecieków na 14 z klawiaturą nożycową.



#12 BlueBook

BlueBook
  • 401 postów

Napisano 01 marca 2020 - 10:20

Czekać, do 31 marca dasz radę.


MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych