Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja/rękojmia na urządzenie wymienione przez Apple


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maciek219410

Maciek219410
  • 127 postów
  • SkądKTW.

Napisano 28 września 2019 - 10:34

Cześć. Mam nadzieje, że nie dubluje tematu, ale nic podobnego nie znalazłem.

 

Mam telefon z 04.10.2017, który został w 03.2018 wymieniony na gwarancji na nowe urządzenie. I teraz tak: czy na urządzenie obowiązuje dalej gwarancja na zasadach rękojmi, bo do 04.10.2019 czy jest wyłącznie liczone 12 miesięcy od 03.2018 (czyli koniec jakichkolwiek praw gwarancyjnych w marcu 2019)? Pytam, gdyż na iPhonie SE zauważyłem przebarwienie żółte na górnej krawędzi ekranu ;/ i nie wiem czy jeszcze się łapię na rękojmię czy nie...



#2 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 28 września 2019 - 14:19

Cześć. Mam nadzieje, że nie dubluje tematu, ale nic podobnego nie znalazłem.

 

Mam telefon z 04.10.2017, który został w 03.2018 wymieniony na gwarancji na nowe urządzenie. I teraz tak: czy na urządzenie obowiązuje dalej gwarancja na zasadach rękojmi, bo do 04.10.2019 czy jest wyłącznie liczone 12 miesięcy od 03.2018 (czyli koniec jakichkolwiek praw gwarancyjnych w marcu 2019)? Pytam, gdyż na iPhonie SE zauważyłem przebarwienie żółte na górnej krawędzi ekranu ;/ i nie wiem czy jeszcze się łapię na rękojmię czy nie...

 Telefon z 2017 i max do marca 2019 miałeś gwarancje Apple jeśli poprzedni model z PL dystrybucji. Rękojmia 2 lata od zakupu pierwotnego modelu. Nie wiem jednak czy rękojmia się liczy na wymieniony model. 



#3 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 28 września 2019 - 21:56

Rękojmia jest od sprzedawcy 12 miesięcy od daty zakupu ( pomijając już fakt ze powinien ją odrzucić bo już sprzęt który sprzedał został zutylizowany ale jakaś ciągłość wymian jest wiec zależy od dobrej woli). Gwarancja jeśli urządzenie zostało wymienione w ramach gwarancji i było z pl dystrybucji to obowiązuje rok od daty wymiany.

#4 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 28 września 2019 - 22:14

Rękojmia jest od sprzedawcy 12 miesięcy od daty zakupu ( pomijając już fakt ze powinien ją odrzucić bo już sprzęt który sprzedał został zutylizowany ale jakaś ciągłość wymian jest wiec zależy od dobrej woli). Gwarancja jeśli urządzenie zostało wymienione w ramach gwarancji i było z pl dystrybucji to obowiązuje rok od daty wymiany.

 

Okres rękojmi to 2 lata od momentu wydania towaru, natomiast jeśli wada ujawni się w ciągu pierwszego roku od momentu wydania, domniemywa się, że wada istniała już w momencie sprzedaży.



#5 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 29 września 2019 - 07:05

Według mnie rękojmia jest to odpowiedzialność sprzedawcy przez 2 lata od zakupu. Wymiana telefonu na nowy przez Apple to jest w pewnym sensie "naprawa" uszkodzonego, a nie sprzedaż nowego. Więc po wymianie masz 12 miesięcy gwarancji na wymieniony telefon jeśli był z polskiej dystrybucji i tyle. Nie ma znów 24 miesięcznej ochrony.

iPhone 15 Pro


#6 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 29 września 2019 - 09:21

Oczywiście rękojmia trwa 24 miesiące - co innego myślałem co innego napisałem.

#7 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 29 września 2019 - 10:49

Cześć. Mam nadzieje, że nie dubluje tematu, ale nic podobnego nie znalazłem.

 

Mam telefon z 04.10.2017, który został w 03.2018 wymieniony na gwarancji na nowe urządzenie. I teraz tak: czy na urządzenie obowiązuje dalej gwarancja na zasadach rękojmi, bo do 04.10.2019 czy jest wyłącznie liczone 12 miesięcy od 03.2018 (czyli koniec jakichkolwiek praw gwarancyjnych w marcu 2019)? Pytam, gdyż na iPhonie SE zauważyłem przebarwienie żółte na górnej krawędzi ekranu ;/ i nie wiem czy jeszcze się łapię na rękojmię czy nie...

 

Powinieneś uściślić swoją wypowiedź o to, kto był sprzedawcą Twojego telefonu 4 października 2017 roku.

Z treści wpisu drugiego zdania wnioskuję, że kupiłeś go  w sklepie Apple Store lub w Apple Online Store.  

Jeżeli tak, to obowiązek z tytułu rękojmi ciąży na  Apple. Tu sprawa nie jest skomplikowana  i możesz korzystać w pełni z praw konsumenckich, czyli do upływu dwóch lat od dnia wydania telefonu (zakupu z 4 października 2017). Możesz żądać naprawy lub wymiany, a nawet złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży czy zażądać obniżenia ceny.

 

Natomiast, jeżeli zakupiłeś go od osoby trzeciej odprzedającej produkty Apple ( np. w Media Expert), to obowiązki z tytułu rękojmi ciążą na tym sprzedawcy. Tu sprawa się trochę komplikuje, to znaczy możesz jeszcze skorzystać z rękojmi u tego sprzedawcy przed upływem dwóch lat od wydania tego telefonu- lecz jej rozstrzygnięcie może ale nie musi być dla Ciebie korzystne.



#8 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 29 września 2019 - 12:05

Czy ja dobrze rozumiem, że w stosunku do sprzedawców Apple są jakieś inne przepisy KC? Jeżeli kupujesz na przykład smartfon Samsunga, to nie ma znaczenia czy kupisz go na www.samsung.com/pl czy w sklepach typu Euro, x-kom.pl czy cokolwiek innego. Przepisy rękojmi są takie same. Resellerzy Apple nie podlegają tym samym przepisom?


Użytkownik JacentyEsz edytował ten post 29 września 2019 - 12:06


#9 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 29 września 2019 - 12:10

A co tutaj jest niezgodnego z kc?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#10 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 29 września 2019 - 12:15

Podlegają, tu chodzi o co innego. Telefon, który został kupiony uprzednio już nie istnieje, został wymieniony na inny w ramach rękojmi. Ale według mnie dalej do 04.10.2019 masz ochronę, bo nie minęły dwa lata od momentu zakupu. Nie działa to jednak tak, że masz 2 lata od 03.2018 na wymieniony telefon, czyli do 03.2020. Tak to rozumiem.


iPhone 15 Pro


#11 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 29 września 2019 - 12:50

Czy ja dobrze rozumiem, że w stosunku do sprzedawców Apple są jakieś inne przepisy KC? Jeżeli kupujesz na przykład smartfon Samsunga, to nie ma znaczenia czy kupisz go na www.samsung.com/pl czy w sklepach typu Euro, x-kom.pl czy cokolwiek innego. Przepisy rękojmi są takie same. Resellerzy Apple nie podlegają tym samym przepisom?

 

Nie chodzi o sprzedawców sprzętu Apple, tylko o to, że Apple ma swoje sklepy takie jak, Apple Store lub Apple Online Store. Wówczas to, występuje w podwójnej roli , jako gwarant bądź sprzedawca. Od reklamującego zależy jaką procedurę wybierze: gwarancję lub rękojmię.

Zobacz np. reklamację w Apple Online Store:

https://www.apple.co...utory-warranty/


...

Jeżeli kupujesz na przykład smartfon Samsunga, to nie ma znaczenia czy kupisz go na www.samsung.com/pl czy w sklepach typu Euro, x-kom.pl czy cokolwiek innego. Przepisy rękojmi są takie same. Resellerzy Apple nie podlegają tym samym przepisom?

 

Samsung w Polsce nie jest stroną umowy sprzedaży, a zatem nie ciąży na nim odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

Zobacz Regulamin sklepu Samsung:

https://www.samsung....q/rules-change/

.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych