Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

KOSZ: Apple Watch 4 x Orange i eSIM | brak łączności


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 pankociolek

pankociolek
  • 4 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 07 sierpnia 2019 - 19:41

Cześć, postaram się opisać problem z jakim borykam się od kilku dni.

W zeszły piątek trafił do mnie Apple Watch (4gen, 44 cell + gps)  z dystrybucji Orange. Do zegarka zamówiłem usługę eSIM, na tym samym numerze.

 

Czyli sytuacja wyjściowa wygląda tak: w telefonie karta główna, fizyczny nano sim, w zegarku wirtualna, na tym samym numerze.

Do tego: AW na najnowszym OS, iPhone 7 - najnowsza publiczna beta iOS 13.

 

Pierwsze trzy dni sytuacja wyglądała całkiem przyjemnie, urządzenia się super uzupełniały, ALE zawsze funkcjonowały "w parze". Nie zwracałem uwagi, że w aplikacji Watch pokazuje, że AW nie ma "operatora", podobnie w ustawieniach na samym AW - pokazuje, że nie ma "sieci".

 

Wczoraj wyszedłem na trening, z samym AW, jak tylko stracił kontakt z iPhone - dostałem komunikat, że nie ma sieci.

I teraz zaczyna się cała zabawa. Telefony do Orange nie przyniosły żadnego skutku - u nas działa, w systemie widzimy, że wszystko pan podłączył tak jak trzeba, ale rzeczywiście - z urządzenia nie wychodzi żadna komunikacja do sieci. Sugestia - sprawdzenie ustawień po stronie urządzenia.

Telefon do Apple - tu wielkie zdziwienie, pan konsultant powiedział, że to jest niemożliwe, w zegarku MUSI być karta z innym numerem - to się kłóci z informacjami od Orange - oni twierdzą, że właśnie tak działa ta usługa - wychodzę na bieganie z samym zegarkiem, telefon w domu - mogę odebrać jak biegam, niezależnie od siebie. Obydwa urządzenia działają samodzielnie i niezależnie na "sklonowanej karcie".

Ciekawa sytuacja ma miejsce kiedy w telefonie włączę tryb samolotowy - wtedy, po chwili z zegarka mogę zadzwonić - wygląda to tak, jakby "zwolniło się miejsce w sieci".

Jakiej pomocy szukam? Każdej ;)

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Czy problemem może być publiczna beta na telefonie? Jak w końcu działa ta usługa - ja obstawiam jednak, że tak jak opisałem - urządzenia powinny działać na "tym samym numerze", jednak niezależnie.

Będę wdzięczny za jakikolwiek cynk co z tym można zrobić. Ja już nie dzwonie ani do jednych, ani do drugich - za każdym razem nikt nie ma pojęcia co się dzieje i jak to ogarnąć :)

 



#2 15051973

15051973
  • 33 postów

Napisano 13 sierpnia 2019 - 07:03

Obstawiam ze jednak ios 13 w wersji beta robi psikusy, ja mam iphone 6S i AW4 - wszystko z orange, IOS 12.4 i najnowszy soft na zegarku = żadnych problemów, wszystko działa tak jak powinno, wgraj IOS 12.4 i zobacz jak będzie. 

Urządzenia działaja niezależnie ale z pewnymi ograniczeniami, iphone musi być zalogowany do sieci to wtedy możesz być w innym końcu Polski i na zegarku odbierasz wszystko: połączenia, sms, imessage, powiadomienia z aplikacji itd poprzez LTE. Jeśli telefon jest wyłączony i nie ma połączenia z siecią operatora to zegarek umożliwia tylko odbieranie  połączeń oraz wiadomoci imessage (smsów z innych telefonów juz nie - tylko iphone) i kilka innych funkcji i realizuje to w ramach esim. Dla zegarka priorytetem jest połączenie w pare z iphonem przez BT, potem przez WIFI a jeśli nie moze tego zrealizować wtedy łączy się przez LTE. W Roamingu usluga extra sim na zegarku nie bedzie wcale działać - wtedy zegarek zachowuje sie jak AW bez LTE. 

Usługi Orange dotyczące extra sim wymagają oficjalnie najnowszych wersji IOS i WatchOS ale nie w wersji beta. Na becie zawsze coś się może wywalać, dla mnie to jasne, masz bete. Wgraj najwyższą wersja IOS, zrób resety i wtedy sprawdz. 


Użytkownik 15051973 edytował ten post 13 sierpnia 2019 - 07:20


#3 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 13 sierpnia 2019 - 11:50

Szczerze? Jak widzę że ktoś wspomina o becie to nawet nie czytam jaki ma problem. Zainstaluj system dostępny dla wszystkich wtedy pogadamy. 

A co do numerów. Apple Watch dubluje numer z iPhone'a. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 13 sierpnia 2019 - 11:52

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#4 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 14 sierpnia 2019 - 08:07

Witam, od jakiegoś czasu użytkuję XR i AW4/44 cell i na początku miałem problemy wynikające z mojej niewiedzy teraz działa mi wszystko poprawnie, mam go w Orange na tym samym numerze...jak masz aktywną usługę (sprawdz na swoim koncie na Orange pl), żeby urządzenia działały oddzielnie musisz na iphonie wyłączyć BT, następnie na AW przesuwasz ekran, masz ikone sieci i wifi, klikasz w sieć, przenosi Cie na ekran włączenia ręcznego włączenie sieci, przesuwasz i włączasz, powracasz na ekran gdzie ikonka sieci powinna palić się na zielono...urządzenie powinno działać już samodzielnie, możesz sprawdzić status połączenia z pozycji AW, ustawienia ,sieć powinno być zaptaszone Orange status aktywny, jak nie to na górze przesuń w prawo w sieć powinno być łączę...Jak chcesz sprawdzić z pozycji iphona, włączasz BT i tam w aplikacji AW klikasz sieć, przeniesie Cie na stronę Orange i zobaczysz czy usługa jest aktywna....i pamiętaj o wyłączenie BT jak chcesz korzystać oddzielnie z urządzeń...Trochę to chaotycznie Ci opisałem, może Ci pomoże, pozdrawiam


Użytkownik landr edytował ten post 14 sierpnia 2019 - 08:10


#5 pankociolek

pankociolek
  • 4 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 14 sierpnia 2019 - 08:12

Dziękuję za obydwie odpowiedzi, jedna i druga ma sens i właściwie chyba potrzebowałem tylko potwierdzenia tego co wydawało mi się mimo wszystko najbardziej prawdopodobne.

 

Nie zrobię downgrade, nie mam archiwum na 12.x - mam tylko na 13, dlatego muszę poczekać na GM. Jak wrzucę sobie ipsw ręcznie to nie zaciągnie mi backupu z 13. Także sam sobie ten los zgotowałem :)

Jeszcze raz dzięki!

 


Za chwilę sprawdzę, dzięki!

Witam, od jakiegoś czasu użytkuję XR i AW4/44 cell i na początku miałem problemy wynikające z mojej niewiedzy teraz działa mi wszystko poprawnie, mam go w Orange na tym samym numerze...jak masz aktywną usługę (sprawdz na swoim koncie na Orange pl), żeby urządzenia działały oddzielnie musisz na iphonie wyłączyć BT, następnie na AW przesuwasz ekran, masz ikone sieci i wifi, klikasz w sieć, przenosi Cie na ekran włączenia ręcznego włączenie sieci, przesuwasz i włącza, powracasz na ekran gdzie ikonka sieci powinna palić się na zielono...urządzenie powinno działać już samodzielnie, możesz sprawdzić status połączenia z pozycji AW, ustawienia sieć powinno być zaptaszone Orange status aktywny, jak nie to na górze przesuń w prawo w sieć powinno być łączę...Jak chcesz sprawdzić z pozycji iphona, włączasz BT i tam w aplikacji AW klikasz sieć, przeniesie Cie na stronę Orange i zobaczysz czy usługa jest aktywna....i pamiętaj o wyłączenie BT jak chcesz korzystać oddzielnie z urządzeń...Trochę to chaotycznie Ci opisałem, może Ci pomoże, pozdrawiam


No to niestety, wszystkie te kombinacje przerobiłem - tak jak poprzednicy napisali, myślę, że to kwestia bety :)

Witam, od jakiegoś czasu użytkuję XR i AW4/44 cell i na początku miałem problemy wynikające z mojej niewiedzy teraz działa mi wszystko poprawnie, mam go w Orange na tym samym numerze...jak masz aktywną usługę (sprawdz na swoim koncie na Orange pl), żeby urządzenia działały oddzielnie musisz na iphonie wyłączyć BT, następnie na AW przesuwasz ekran, masz ikone sieci i wifi, klikasz w sieć, przenosi Cie na ekran włączenia ręcznego włączenie sieci, przesuwasz i włączasz, powracasz na ekran gdzie ikonka sieci powinna palić się na zielono...urządzenie powinno działać już samodzielnie, możesz sprawdzić status połączenia z pozycji AW, ustawienia ,sieć powinno być zaptaszone Orange status aktywny, jak nie to na górze przesuń w prawo w sieć powinno być łączę...Jak chcesz sprawdzić z pozycji iphona, włączasz BT i tam w aplikacji AW klikasz sieć, przeniesie Cie na stronę Orange i zobaczysz czy usługa jest aktywna....i pamiętaj o wyłączenie BT jak chcesz korzystać oddzielnie z urządzeń...Trochę to chaotycznie Ci opisałem, może Ci pomoże, pozdrawiam



#6 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 14 sierpnia 2019 - 08:15

Myślę, że beta, betą ale nie połączyłeś z siecią AW...telefon może być daleko od AW.....


Użytkownik landr edytował ten post 14 sierpnia 2019 - 08:19


#7 pankociolek

pankociolek
  • 4 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 14 sierpnia 2019 - 10:49

Myślę, że beta, betą ale nie połączyłeś z siecią AW...telefon może być daleko od AW.....

Niestety, to nie ta kwestia. Usługa aktywna w Orange, ale w sekcji "informacje" w aplikacji Watch przy "Operator" pokazuje się smutna kreska.

 

W ustawieniach na AW, kiedy wchodzę w ustawienia -> sieć komórkowa strasznie długo się mieli po czym mam: plan - puste pole i zielony tick, a status - brak połączenia.



#8 benco

benco
  • 10 postów

Napisano 04 września 2019 - 07:59

A może beta 13.1 na iPhonie wymaga bety WatchOS 6? Póki jest beta iOS13 to nie ma co narzekać. Ja na XS Max mając kartę T-Mobile i dodając e-sima Orange mam ciągle zajęty numer w T-Mobile (mogę dzwonić ale do mnie się nie dodzwonią). Musisz więc jak sugerują poczekać na wersję finalną :(



#9 stboko

stboko
  • 3 postów

Napisano 21 września 2019 - 17:57

Wszystko się wyjaśniło po downgradzie bety iOS 13.1 do 13.0 i upgradzie do watchOS 6.0.

Wszystko działa jak powinno. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych