Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Air 13 - nie można zainstalować OS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mikelek

Mikelek
  • 27 postów

Napisano 02 sierpnia 2019 - 21:40

Komputer córki zaczął troszkę wariować (po zalogowaniu się na profil kursor po prostu nieruchomiał, nie działa część klawiatury, na guest user wszystko było ok), więc chciałem przeinstalować system.

 

Po wejściu w macOS Utilities próbowałem użyć opcji Reinstall macOS, połączyłem się z WiFi, wszystko wydawało się OK, ale niestety na 23 sek przed zakończeniem procesu, pojawiła się informacja "an error occured while preparing installation". Próbowałem kilka razy, bez zmian. Spróbowałem resetu PRAM oraz wpisania poprawnej daty w Terminal, niestety nic nie pomogło...

 

Czy ktoś miał może podobny problem? Albo wie, jak można to naprawić?



#2 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpnia 2019 - 13:22

A może spróbuj zrobić instalkę macOS na pendrivie (oczywiście będzie potrzebny inny komputer, najlepiej mac) i z niego zainstaluj system.


Ewentualnie jeśli jeszcze nie wymazałeś dysku - spróbuj uruchomić komputer w trybie bezpiecznym.


Użytkownik Sebosz edytował ten post 03 sierpnia 2019 - 13:26

iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#3 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 03 sierpnia 2019 - 13:55

Komputer córki zaczął troszkę wariować (po zalogowaniu się na profil kursor po prostu nieruchomiał, nie działa część klawiatury, na guest user wszystko było ok), więc chciałem przeinstalować system.

A po co? Nie wystarczyło stworzyć nowe konto? Windowsowe podejście wybrałeś… ;)



#4 Mikelek

Mikelek
  • 27 postów

Napisano 14 sierpnia 2019 - 18:17

Cześć, wracam do tematu po czasue, bo córka mocno się dopomina, a ja niestety nie daję rady nic zrobić...

 

Próbowałem zainstalowć system przy pomocy USB, ale niestety nie udało się. Kiedy instalowałem High Sierra proces przerwał się dokładnie w tym samym momencie, na 23 sek przed zakończeniem.

 

Próbowałem zobaczyć, co się dzieje z twardym dyskiem i na AppleAPFSMedia nie dało się zrobić First Aid, tak samo jak na Macintosh HD.

Po próbie instalki z USB problemy jeszcze większe, bo komputer bez USB nie włącza się, pokazując czarny ekran, kończący się komunikatem "ERROR! Could not find APFS system volume handle". Z USB sprawa wygląda tak, że system ładuje się przez kilka minut (na ekranie z jabłuszkiem), a potem wszystko bez zmian.

 

Co się dzieje??? Ja jestem już bezradny :(


Użytkownik Mikelek edytował ten post 14 sierpnia 2019 - 18:18


#5 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 sierpnia 2019 - 19:11

Być może to jakiś problem z dyskiem... Co to za model Aira? W tych do 2017-go da się chyba go wymienić. A jak coś nowszego to gwarancja :-)

 

Edit: a zobacz to: error-could-not-find-apfs-system-volume-handle.html


Użytkownik Sebosz edytował ten post 14 sierpnia 2019 - 19:12

iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#6 Mikelek

Mikelek
  • 27 postów

Napisano 14 sierpnia 2019 - 19:36

Jak byłem mały, to często było tak, że bawiąc się LEGO nie mogłem znaleźć jakiegoś elementu i wtedy wołałem na pomoc tatę, po cyzm klocek znajdował się jeszcze zanim rodziciel przyszedł do mojego pokoju. Tak samo było teraz :)

 

Jak tylko poskarżyłem się na moją niedolę na forum, to niemal od razu udało mi się zrobić first aid na twardym dysku, po czym (przy 30 minutach trzymania kciuków) system się zainstalował i jak na razie wszystko gra i trąbi!

 

Dziękuję za każde okazane wsparcie.

Temat do zamknięcia, a nauczka taka, że jak coś się nie udaje, to poskarżyć się na forum i może po tym się już uda :D


  • Sebosz lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych