Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone X - Face ID nagle przestał działać


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 shimande

shimande
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 09 lipca 2019 - 18:53

Witam, używam mojego iPhone X od nowości, mam go od stycznia 2018. Wszystko było ok, nic się z nim nie działo (prócz lekkich ścinek czasem), ale od wczoraj nagle Face ID przestał działać. Po prostu nie wykrywał twarzy i była konieczność wpisywania kodu. Pomyślałam, ze może skonfiguruje od nowa Face ID, na próżno. Nie wykrywa twarzy i ciagle widnieje napis: umieść iPhone wyżej/niżej.
Co mam zrobić w tej sytuacji? Niby Face ID to funkcja bez której można się obejść, ale ciagle wpisywanie kodu dłużej trwa. Pozdrawiam

#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 497 postów
  • Płeć:

Napisano 09 lipca 2019 - 19:19

Zainstaluj ponownie iOS przez iTunes i sprawdź, bez przywracania kopii zapasowej, czy działa.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 shimande

shimande
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 09 lipca 2019 - 19:26

Ok, w takim razie spróbuje tak zrobić. A jeśli przywrócę kopie zapasową? Ogólnie to przez cały ten czas użytkowania tego iPhone nie był ani razu zerowany, także troszke u mnie się tych danych już nazbierało typu notatki, zdjęcia.

#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 497 postów
  • Płeć:

Napisano 09 lipca 2019 - 20:53

1. Zrób kopię zapasową. Jeśli przez iTunes, to z szyfrowaniem. 
2. Wgraj na czysto przez iTunes. 
3. Skonfiguruj jako nowy. Nie loguj się nawet do iCloud. 
4. Sprawdź, czy działa. 


  • shimande lubi to

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 shimande

shimande
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 10 lipca 2019 - 08:32

Ok, działa. Wystarczyło włączyć i wyłączyć iPhone

#6 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 10 lipca 2019 - 08:56

Ok, działa. Wystarczyło włączyć i wyłączyć iPhone

 

Jeżeli częściej będzie Ci się tak dziać, to znaczy, że jest uszkodzony skaner. Miałem to samo w iP X, dostałem w ramach gwarancji nowego iPhone'a.


  • MasterM i shimande lubią to

Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#7 pcstud

pcstud
  • 173 postów

Napisano 10 lipca 2019 - 23:36

nie chce straszyć ale u mnie tak było i po 48h napuchła bateria (pewnie wcześniej już coś tam się odkształciło); nie wiem jakim cudem po restarcie działało przez chwilę



#8 Geble

Geble

  • 1 178 postów
  • Płeć:
  • SkądMysłowice

Napisano 11 lipca 2019 - 06:50

Niestety coraz częściej słyszy się o problemach z Face ID w iPX. Wiadomo, że musiało upłynąć trochę czasu, ale problem robi się coraz większy. Znajomy pracuje w serwisie i mniej więcej od początku tego roku co chwilę pojawia się ktoś z problemem z Face ID w IP X. Jeśli chodzi o XS to cisza, ale możliwe, że tak jak w przypadku X'a musi upłynąć ponad rok.


BEKO MCNA406E40ZXBN HarvestFresh Nofrost A++ ||  ELECTROLUX EW6F329SP PerfectCare  ||  ELECTROLUX ESF74661RX  || Rubin 714p  ||  Paseratti 1.9 TDI


#9 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 11 lipca 2019 - 17:26

Niestety coraz częściej słyszy się o problemach z Face ID w iPX. Wiadomo, że musiało upłynąć trochę czasu, ale problem robi się coraz większy. Znajomy pracuje w serwisie i mniej więcej od początku tego roku co chwilę pojawia się ktoś z problemem z Face ID w IP X. Jeśli chodzi o XS to cisza, ale możliwe, że tak jak w przypadku X'a musi upłynąć ponad rok.

 

Ja to miałem w X fabrycznie, od początku. Co ciekawe, w nowym XS też były problemy, więc od razu wymieniłem.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#10 3Dexpert

3Dexpert
  • 46 postów

Napisano 17 lipca 2019 - 18:57

Witam.

Używam Xs niecały rok. Od kilku dni faceid zaczęło dziwnie się zachowywać. Wcześniej działało perfekcyjnie, praktycznie momentami zapominałem, że w ogóle jest taka funkcja. Działało to naprawdę dobrze w moim przypadku. Od kilku dni mam problemy z odblokowaniem telefonu. Działa losowo, raz bardzo szybko jak dawniej, innym razem muszę wpisywać kod. Skonfigurowałem faceid na nowo, restartowałem telefon i niestety dalej pełna losowość. W tej samej pozycji potrafi odblokować błyskawicznie a za chwilę w ogóle. Ostatni pomysł - reset telefonu. Ktoś poradzi czy ma sens czy "męczyć" serwis póki gwarancja ?



#11 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 17 lipca 2019 - 19:01

Reset bez przywracania kopii często pomaga na wszelkie problemy więc warto spróbować. Nie jest to pracochłonne i nie zaszkodzi.

iPhone 15 Pro


#12 3Dexpert

3Dexpert
  • 46 postów

Napisano 17 lipca 2019 - 19:09

Dzięki. Czyli rozumiem, że po resecie wszystkie aplikacje pobierać od nowa i konfigurować. Poczta, ustawienia itd ?

To chyba jednak będzie trochę pracy ;)



#13 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 17 lipca 2019 - 19:32

Skoro tak często się to zdarzało to powinieneś szybko wychwycić czy dalej występuje czy nie. Zainstaluj niezbędne apki i testuj. Nie musisz od razu wszystkiego konfigurować.

iPhone 15 Pro


#14 3Dexpert

3Dexpert
  • 46 postów

Napisano 19 lipca 2019 - 21:00

Niestety chyba pozostaje serwis. Telefon zresetowany i odblokowanie działa losowo. Raz odblokowuje, innym razem nie w tej samej pozycji. 



#15 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 20 lipca 2019 - 07:03

Skoro tak to oczywiście serwis. Nie ma na co czekać.

iPhone 15 Pro


#16 3Dexpert

3Dexpert
  • 46 postów

Napisano 25 lipca 2019 - 20:17

Ciekawe zakończenie. Telefon prawie wylądował w serwisie. Podczas przekazania okazało się, że trzeba zerwać szybę ochronną ekranu. Pod nią w miejscu gdzie jest marea Faceid zebrał się brud, coś jakby para. W każdym razie to blokowało sprawne działanie systemu. Kompletnie nie było tego widać kiedy szyba była przyklejona. Po przetarciu ekranu telefon zaczął działać tak jak wcześniej, czyli perfekcyjnie. Jedyna konsekwencja to konieczność zakupu nowej szyby ;)


  • MasterM lubi to

#17 Tigeer

Tigeer
  • 1 postów

Napisano 05 lutego 2020 - 21:17

Ciekawe zakończenie. Telefon prawie wylądował w serwisie. Podczas przekazania okazało się, że trzeba zerwać szybę ochronną ekranu. Pod nią w miejscu gdzie jest marea Faceid zebrał się brud, coś jakby para. W każdym razie to blokowało sprawne działanie systemu. Kompletnie nie było tego widać kiedy szyba była przyklejona. Po przetarciu ekranu telefon zaczął działać tak jak wcześniej, czyli perfekcyjnie. Jedyna konsekwencja to konieczność zakupu nowej szyby ;)



Potwierdzam przypadek! Miałem to samo... wystarczyło sciągnąć szkło z ekranu i zaczęło działać perfekcyjnie! (iPhone XS). Pozdrawiam.
  • MasterM lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych