Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana matrycy IMac'a przez oficjalnego resellera - Czy jest się czego obawiać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mateusz Nawrot

Mateusz Nawrot
  • 16 postów

Napisano 01 czerwca 2019 - 20:10

Cześć,

 

Kupiłem od gościa na Allegro używanego iMac’a w idealnym stanie z Apple Care do 2021 roku. Miał go wysłać w poniedziałek więc pojechał specjalnie w ten weekend do oficjalnego resellera (iPlanet Care) na szybkie sprawdzenie stanu sprzętu. Okazało się że jeden piksel był wypalony i reseller wymieni matryce na nowiutką jako że IMac posiada Apple Care.

 

Pytanie czy jest się czego obawiać? Czy później taki już ,,otworzony” wcześniej iMac nie rozpadnie się albo coś w tym stylu? Wiem, że całą wymianę ogarnia oficjalny serwis i mają oni wszystkie taśmy do klejenia matrycy oryginalne ale jednak jest jakaś obawa. Niby mi sprzedawca zaproponował, że gdybym chciał to on ogarnie zwrot na Allegro ale Apple Care do 2021 roku jest mega kuszące i przyszłościowe przy zakupie używanego sprzętu + cały problem tego iMac’a to tylko jeden wypalony piksel, który zostanie całkowicie wymieniony ...



#2 DanielF

DanielF
  • 5 302 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 01 czerwca 2019 - 21:08

Nie doczytałem na ich stronie, że są autoryzowanym serwisem apple. Bo określają siebie "Niezależny Dealer i Serwis Produktów Apple" - lepiej może iść do Cortlandu bo serwis iSpot jest passe. Jak masz auto na gwarancji to naprawiasz w ASO a nie u Kazia w serwisie niezależnym.


Użytkownik DanielF edytował ten post 01 czerwca 2019 - 21:09

Fallout ...war, war never changes...

#3 winmaciek

winmaciek
  • 2 292 postów
  • Płeć:

Napisano 01 czerwca 2019 - 21:21

Ja też nie widzę informacji o autoryzacji. Nie ma też ich na stronie locate.apple.com.
iPhone XS, iPad 10.5"

#4 DanielF

DanielF
  • 5 302 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 01 czerwca 2019 - 21:31

To pewnie znowu jakaś kryptoreklama. Ja bym sprawę zgłosił - wprowadzono Cię w błąd bo wszelkie naprawy dokonane przez nieautoryzowany serwis powodują utratę gwarancji 


Użytkownik DanielF edytował ten post 01 czerwca 2019 - 21:33

Fallout ...war, war never changes...

#5 Mateusz Nawrot

Mateusz Nawrot
  • 16 postów

Napisano 01 czerwca 2019 - 21:39

To pewnie znowu jakaś kryptoreklama. Ja bym sprawę zgłosił - wprowadzono Cię w błąd bo wszelkie naprawy dokonane przez nieautoryzowany serwis powodują utratę gwarancji 

Kryptoreklama?



#6 DanielF

DanielF
  • 5 302 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 01 czerwca 2019 - 21:49

Taki proceder jest częsty - świeżak coś reklamuje że tu i tu jest super i inne cuda a potem wychodzi lipa


Fallout ...war, war never changes...

#7 Mateusz Nawrot

Mateusz Nawrot
  • 16 postów

Napisano 01 czerwca 2019 - 21:57

Taki proceder jest częsty - świeżak coś reklamuje że tu i tu jest super i inne cuda a potem wychodzi lipa

Hm niby jest to możliwe ale rozmawiałem z tym gościem i mam pewność, że nie jest to żadna opłacona osoba. Zawsze jednak dzięki Apple Care moge w razie późniejszej usterki oddac iMac'a do np. Cortlandu i tam już nie powinno być problemu, racja? 



#8 DanielF

DanielF
  • 5 302 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 01 czerwca 2019 - 22:01

Jak coś zrobisz w nieautoryzowanym to serwis autoryzowany po stwierdzeniu ingerencji osób nieupoważnionych w komputer unieważni gwarancję.


Użytkownik DanielF edytował ten post 01 czerwca 2019 - 22:01

Fallout ...war, war never changes...

#9 Mateusz Nawrot

Mateusz Nawrot
  • 16 postów

Napisano 01 czerwca 2019 - 22:09

Jak coś zrobisz w nieautoryzowanym to serwis autoryzowany po stwierdzeniu ingerencji osób nieupoważnionych w komputer unieważni gwarancję.

O kurde. Móglbyś podeslać jakieś oficjalne źródło ten informacji? Bo jeśli to prawda to się delikatnie mówiąc wkopałem...



#10 DanielF

DanielF
  • 5 302 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 01 czerwca 2019 - 22:16

Zadzwoń do cortlandu, na infolinię apple tam gdzie mają autoryzację na naprawy. To nie jest żadna nowość wszędzie tak jest.


Tu masz z ispot:

17.Usługa serwisu autoryzowanego Apple nie przysługuje w przypadku, gdy sprzęt oddany do serwisu zawiera nieautoryzowaną przynajmniej jedną część, tj. nie stanowiącą produktu Apple lecz jego zamiennik, lub urządzenie było wcześniej naprawiane lub diagnozowane w nieautoryzowanym serwisie. Serwis nie odpowiada za uszkodzenia urządzenia powstałe podczas procesu naprawy urządzeń, które wcześniej były naprawiane poza autoryzowanymi serwisami Apple. Serwis może zwrócić takie urządzenie nienaprawione.


Fallout ...war, war never changes...

#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 czerwca 2019 - 23:34

Cześć,

 

Kupiłem od gościa na Allegro używanego iMac’a w idealnym stanie z Apple Care do 2021 roku. Miał go wysłać w poniedziałek więc pojechał specjalnie w ten weekend do oficjalnego resellera (iPlanet Care) 

To nie jest autoryzowany reseller Apple ani autoryzowany serwis Apple (to dealer Fibaro i GoPro), a na stronie internetowej umieszczają skopiowane z internetu zdjęcia Apple Store ze Sztokholmu sprzed (chyba) 7 lat. Nawet jakby to byli super magicy - to taki "fotomontaż" wyjątkowo źle świadczy o ich wiarygodności.

 

Ciekawe czy sprzedający też został wkręcony "że poszedł na przegląd" właśnie tam czy tylko Ciebie wkręca np. tłumacząc w ten sposób opóźnienie ?

Przecież do znalezienia martwego piksela niepotrzebny jest "przegląd w serwisie". Żadna diagnostyka Apple nie wykryje martwego piksela lepiej niż oko użytkownika.

 

 

...Wiem, że całą wymianę ogarnia oficjalny serwis i mają oni wszystkie taśmy do klejenia matrycy oryginalne ale jednak jest jakaś obawa. ...

 

Oficjalne, autoryzowane serwisy masz tu: https://locate.apple.com/pl/pl i NIE MA na tej liście iPlanet.

Pozostaje mieć nadzieję, że nie będą sami rzeźbić i odeślą na naprawę do jakiegoś uczciwego, autoryzowanego serwisu.


...

Tu masz z ispot:

17.Usługa serwisu autoryzowanego Apple nie przysługuje w przypadku, gdy sprzęt oddany do serwisu zawiera nieautoryzowaną przynajmniej jedną część, tj. nie stanowiącą produktu Apple lecz jego zamiennik, lub urządzenie było wcześniej naprawiane lub diagnozowane w nieautoryzowanym serwisie....

Tu jest klauzula zabroniona w UE i (co do zasady) jest nieprawdziwa, bo Apple (jako Gwarant) nie wyłącza gwarancji na sprzęt jeżeli zgłaszana usterka nie jest związana z wymienioną/zastąpioną częścią. 

Innym serwisom autoryzowanym sama obecność "zamiennika" o ile nie jest on przyczyną zgłaszanego problemu - nie przeszkadza.

Oczywiście, to nie znaczy że bezkarnie (bez utraty gwarancji) może grzebać "byle kto" i "byle czym", ale nie można wyłączać gwarancji "z automatu" , ale tylko z konkretnego powodu.

Ale na temat serwisu iSpot: trafności diagnozy czy czasów napraw, napisano choćby na tym forum już tak wiele, że szkoda słów.


Jak coś zrobisz w nieautoryzowanym to serwis autoryzowany po stwierdzeniu ingerencji osób nieupoważnionych w komputer unieważni gwarancję.

Serwis autoryzowany może odmówić naprawy w ramach gwarancji jeżeli zgłaszana usterka nie jest objęta gwarancją (lub jest wyłączona z gwarancji).

Serwis autoryzowany nie może jednak "unieważniać gwarancji" (ani samowolnie zmieniać jej treści czy warunków).

 

" ... gwarancja Apple to dobrowolna gwarancja udzielona przez producenta. 

...

Żaden z odsprzedawców, agentów ani pracowników Apple nie jest upoważniony do zmiany, rozszerzenia ani uzupełnienia niniejszej gwarancji."

 

źródło: https://www.apple.co...l-warranty.html


Użytkownik bee3 edytował ten post 01 czerwca 2019 - 23:35

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#12 Mateusz Nawrot

Mateusz Nawrot
  • 16 postów

Napisano 01 czerwca 2019 - 23:41

To nie jest autoryzowany reseller Apple ani autoryzowany serwis Apple (to dealer Fibaro i GoPro), a na stronie internetowej umieszczają skopiowane z internetu zdjęcia Apple Store ze Sztokholmu sprzed (chyba) 7 lat. Nawet jakby to byli super magicy - to taki "fotomontaż" wyjątkowo źle świadczy o ich wiarygodności.

 

Ciekawe czy sprzedający też został wkręcony "że poszedł na przegląd" właśnie tam czy tylko Ciebie wkręca np. tłumacząc w ten sposób opóźnienie ?

Przecież do znalezienia martwego piksela niepotrzebny jest "przegląd w serwisie". Żadna diagnostyka Apple nie wykryje martwego piksela lepiej niż oko użytkownika.

 

 

 

Oficjalne, autoryzowane serwisy masz tu: https://locate.apple.com/pl/pl i NIE MA na tej liście iPlanet.

Pozostaje mieć nadzieję, że nie będą sami rzeźbić i odeślą na naprawę do jakiegoś uczciwego, autoryzowanego serwisu.


Tu jest klauzula zabroniona w UE i (co do zasady) jest nieprawdziwa, bo Apple (jako Gwarant) nie wyłącza gwarancji na sprzęt jeżeli zgłaszana usterka nie jest związana z wymienioną/zastąpioną częścią. 

Innym serwisom autoryzowanym sama obecność "zamiennika" o ile nie jest on przyczyną zgłaszanego problemu - nie przeszkadza.

Oczywiście, to nie znaczy że bezkarnie (bez utraty gwarancji) może grzebać "byle kto" i "byle czym", ale nie można wyłączać gwarancji "z automatu" , ale tylko z konkretnego powodu.

Ale na temat serwisu iSpot: trafności diagnozy czy czasów napraw, napisano choćby na tym forum już tak wiele, że szkoda słów.


Serwis autoryzowany może odmówić naprawy w ramach gwarancji jeżeli zgłaszana usterka nie jest objęta gwarancją (lub jest wyłączona z gwarancji).

Serwis autoryzowany nie może jednak "unieważniać gwarancji" (ani samowolnie zmieniać jej treści czy warunków).

 

" ... gwarancja Apple to dobrowolna gwarancja udzielona przez producenta. 

...

Żaden z odsprzedawców, agentów ani pracowników Apple nie jest upoważniony do zmiany, rozszerzenia ani uzupełnienia niniejszej gwarancji."

 

źródło: https://www.apple.co...l-warranty.html

Sprzedawca mi powiedział, że iMac z tamtąd (iPlanet) pójdzie do serwisu prosto do iSpot/Cortland więc pozostaje mi tylko być w dobrej wierze.

Dostałem też od niego fotki sprzętu i nie dostrzegłem tam żadnego martwego piksela, w sumie to sam sprzedawca mówi, że go nigdzie nie widział.


To nie jest autoryzowany reseller Apple ani autoryzowany serwis Apple (to dealer Fibaro i GoPro), a na stronie internetowej umieszczają skopiowane z internetu zdjęcia Apple Store ze Sztokholmu sprzed (chyba) 7 lat. Nawet jakby to byli super magicy - to taki "fotomontaż" wyjątkowo źle świadczy o ich wiarygodności.

 

Ciekawe czy sprzedający też został wkręcony "że poszedł na przegląd" właśnie tam czy tylko Ciebie wkręca np. tłumacząc w ten sposób opóźnienie ?

Przecież do znalezienia martwego piksela niepotrzebny jest "przegląd w serwisie". Żadna diagnostyka Apple nie wykryje martwego piksela lepiej niż oko użytkownika.

 

 

 

Oficjalne, autoryzowane serwisy masz tu: https://locate.apple.com/pl/pl i NIE MA na tej liście iPlanet.

Pozostaje mieć nadzieję, że nie będą sami rzeźbić i odeślą na naprawę do jakiegoś uczciwego, autoryzowanego serwisu.


Tu jest klauzula zabroniona w UE i (co do zasady) jest nieprawdziwa, bo Apple (jako Gwarant) nie wyłącza gwarancji na sprzęt jeżeli zgłaszana usterka nie jest związana z wymienioną/zastąpioną częścią. 

Innym serwisom autoryzowanym sama obecność "zamiennika" o ile nie jest on przyczyną zgłaszanego problemu - nie przeszkadza.

Oczywiście, to nie znaczy że bezkarnie (bez utraty gwarancji) może grzebać "byle kto" i "byle czym", ale nie można wyłączać gwarancji "z automatu" , ale tylko z konkretnego powodu.

Ale na temat serwisu iSpot: trafności diagnozy czy czasów napraw, napisano choćby na tym forum już tak wiele, że szkoda słów.


Serwis autoryzowany może odmówić naprawy w ramach gwarancji jeżeli zgłaszana usterka nie jest objęta gwarancją (lub jest wyłączona z gwarancji).

Serwis autoryzowany nie może jednak "unieważniać gwarancji" (ani samowolnie zmieniać jej treści czy warunków).

 

" ... gwarancja Apple to dobrowolna gwarancja udzielona przez producenta. 

...

Żaden z odsprzedawców, agentów ani pracowników Apple nie jest upoważniony do zmiany, rozszerzenia ani uzupełnienia niniejszej gwarancji."

 

źródło: https://www.apple.co...l-warranty.html



Wrzuciłbym tutaj fotki ale nie mam pojęcia jak.


Sprzedawca mi powiedział, że iMac z tamtąd (iPlanet) pójdzie do serwisu prosto do iSpot/Cortland więc pozostaje mi tylko być w dobrej wierze.

Dostałem też od niego fotki sprzętu i nie dostrzegłem tam żadnego martwego piksela, w sumie to sam sprzedawca mówi, że go nigdzie nie widział.



Wrzuciłbym tutaj fotki ale nie mam pojęcia jak.

https://imgur.com/a/oWziixH



#13 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 02 czerwca 2019 - 00:07

Sprzedawca mi powiedział, że iMac z tamtąd (iPlanet) pójdzie do serwisu prosto do iSpot/Cortland więc pozostaje mi tylko być w dobrej wierze.

 

 

 

Miejmy nadzieję, że nie do iSpot - bo będziesz bez komputera kolejne dwa tygodnie. Dla porównania, dobre serwisy wymianę matrycy ogarniają w 2 dni.

 


Trzeba było samemu wybrać serwis do wymiany matrycy - dogadałbyś się np. żeby przy okazji gwarancyjnej wymiany matrycy nie wziął opłaty za wstawienie dysku SSD.


Użytkownik bee3 edytował ten post 02 czerwca 2019 - 00:02

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych