Cześć. Chciałbym spytać się o pewną sprawę. Kupiłem 6 dni temu Macbooka w sklepie Media Markt. Wróciłem do domu otworzyłem pudełko, komputer się nie włącza. Podłączyłem kabel, dobra włączył się. Przy konfiguracji podłączyłem się do wifi, kliknąłem w odzyskaj hasło do apple ID po czym komputer zawiesił się, przez dobre 10 minut nic się nie stało. Zresetowałem podłączyłem jeszcze raz pod wifi i tym razem wszystko zadziałało. Wieczorem podczas oglądania Netlixa zrobił się pare razy glitch na ekranie, który trwał dosłownie ułamek sekundy, jeden z nich udało mi się nagrać. Kolejnego dnia byłem u siebie w domu i nie mogłem się połączyć z wifi ani hotspotem, rozwiązałem to dzięki tutorialowi na yt. Próbowałem poźniej zaktualizować system i też po kliknięciu w przycisk Dalej nic się nie wydarzyło. Obecnie mam problem z Adobe, bo dziwnie się zachowuje, ale możliwe że to nie wina komputera, a ustawień (obraz w photoshopie jakby skacze jak używam touchpada; w AI laguje jak ruszam obrazem na boki przy użyciu touchpada; wrzuciłem o tym post do działu grafika wraz z linkami do filmików na których widać o co chodzi)
Po kilku dniach użytkowania spotkało mnie moim zdaniem sytuacji, które sprawiły że zwątpiłem czy egzemplarz który dostałem nie jest wadliwy. Postanowiłem, że pójdę do Media Marktu i poproszę o zwrot, a konkretniej o wymianę na nowy. Według tego co mają na stronie to (komputer kupiony na fakturę):
- "Klient biznesowy (Kupujący nie będący konsumentem):
Dokonując zakupu stacjonarnie (w sieci sklepów MediaMarkt) masz 7 dni od dnia wydania Towaru na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn."
Niestety na miejscu dowiedziałem się, że produkty Apple po włączeniu nie podlegają zwrotowi, jako że aktywuje się wtedy gwarancja i oni ich po prostu nie chcą przyjmować. Powiedzieli, że ewentualnie mogę zostawić na gwarancję. Co sądzicie o tym? Macie jakieś rady w takiej sytuacji? Co ciekawe nigdzie nie mają napisane o tym, że działa to w ten sposób oraz na żadnym z etapów zakupu nie zostałem o tym poinformowany. Chętnie zadzwoniłbym do Apple, żeby oni się do tego ustosunkowali, ale ich infolinia działa od poniedziałku do piątku, dziś mamy sobotę, natomiast jutro mija 7 dni.