Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac Mini 2018. Magic Mouse notorycznie przerywa połączenie.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 blackbox01

blackbox01
  • 4 postów

Napisano 14 maja 2019 - 21:04

Od niedawna jestem właścicielem Mac Mini 2018 i3. Od samego początku, mam również problem z myszką. Nieustannie rozłącza połączenie. Czasem potrafi zrobić to kilka razy w ciągu minuty. Nie udało mi się pracować dłużej niż 20 min bez zakłóceń. 

Klawiatura (Magic Keyboard) działa bez zarzutu. Mysz to A1296 3Vdc.

Próbowałem już wszystkiego co znalazłem na różnych forach.

 

- wymiana baterii na nowe

- wymiana baterii na akumulatorki

- podłożenie kawałka taśmy pod klapkę by baterie się nie ruszały

- przetarcie styków alkoholem izopropylowym

- ponowna konfiguracja

- resetowanie ustawień bluetooth

- prób z inną myszką (ten sam model)

 

 Liczę na jakieś pomysły, rady.



#2 Kowadełko

Kowadełko
  • 335 postów

Napisano 16 maja 2019 - 05:38

Zrób jeszcze reset SMC  https://support.appl.../pl-pl/HT201295



#3 blackbox01

blackbox01
  • 4 postów

Napisano 16 maja 2019 - 13:15

Zrób jeszcze reset SMC  https://support.apple.com/pl-pl/HT201295

 Nie pomaga. Znalazłem wątek na forum anglojęzycznym, który sugeruje, że ten problem występuje od 2018r i był zgłaszany do Apple. Kiepsko to ogarnęli.



#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 maja 2019 - 02:20

 Nie pomaga. Znalazłem wątek na forum anglojęzycznym, który sugeruje, że ten problem występuje od 2018r i był zgłaszany do Apple. Kiepsko to ogarnęli.

Mysz kupiłeś nową w salonie czy "okazja za pół ceny" ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 20 maja 2019 - 08:28

Nie masz w okolicy routera 2.4ghz? U mnie dokładnie ten sam problem był z Magic Keyboard i Magic Trackpad - wywalenie routera 2.4 ghz ( wyłączenie tego zakresu ) rozwiązało problem. 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 20 maja 2019 - 08:33

O tym samym pomyślałem. Ja mam pod biurkiem router i też czasem takie cuda się dzieją.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#7 blackbox01

blackbox01
  • 4 postów

Napisano 20 czerwca 2019 - 13:26

Wybaczcie za brak informacji. 

 

Mysz kupiłeś nową w salonie czy "okazja za pół ceny" ?

 Nowa. Następnie wymieniona w cortland na kolejną i nadal to samo. Tak, że nie udało Ci się z diagnozą, ale dzięki za zaangażowanie.

 

 

Nie masz w okolicy routera 2.4ghz? U mnie dokładnie ten sam problem był z Magic Keyboard i Magic Trackpad - wywalenie routera 2.4 ghz ( wyłączenie tego zakresu ) rozwiązało problem. 

 

O tym samym pomyślałem. Ja mam pod biurkiem router i też czasem takie cuda się dzieją.

 

W okolicy? Ok 5m za jedną ścianą w pomieszczeniu jest tp link. Niestety ma tylko 2.4ghz i jestem skazany na używanie tego sprzętu. 

Ciężki temat. Jakoś z tym żyję, choć bywa to bardzo uciążliwe. 

 

Całkowity brak regularności. 



#8 l.gajewski

l.gajewski
  • 801 postów

Napisano 20 czerwca 2019 - 16:12

Hej, był błąd w macOS bluetooth... masz najnowszy system bo miało to być poprawione. Tymczasowe rozwiązanie - mysz nie na BT,


Użytkownik l.gajewski edytował ten post 20 czerwca 2019 - 16:13


#9 blackbox01

blackbox01
  • 4 postów

Napisano 22 czerwca 2019 - 23:26

Hej, był błąd w macOS bluetooth... masz najnowszy system bo miało to być poprawione. Tymczasowe rozwiązanie - mysz nie na BT,

Nowy mac mini z cortland :(.



#10 Kowadełko

Kowadełko
  • 335 postów

Napisano 23 czerwca 2019 - 10:14

System czy masz najnowszy, a nie sprzet :D



#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 25 czerwca 2019 - 20:06

... Tak, że nie udało Ci się z diagnozą, ale dzięki za zaangażowanie.

 

To nie była diagnoza, tylko pytanie uzupełniające bo "zapomniałeś" napisać o pochodzeniu myszy bo to jest dość stary model myszy (tego modelu nie ma w sprzedaży w sklepach od kilku już lat), więc i jej stan może być "różny" i podróbek z Chin była cała masa nawet na krajowym Allegro.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#12 Michal Dylevsky

Michal Dylevsky
  • 2 postów

Napisano 23 lutego 2020 - 14:18

Witam, mam ten sam problem. 

Pacjent Mac Mini 2018 i3...

Od czasu do czasu magic mouse (A1657) tnie sie niesamowicie.

Testowalem rowniez Trackpada (tego na baterie jeszcze) i to sama sie dzieje. 

Widze nie jestem sam z problemem- moze ktos znalazl rozwiazanie? 



#13 tomtom_su

tomtom_su
  • 374 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 25 lutego 2020 - 09:16

U mnie w mini Late 2012 było tak samo klawiatura działa, mysz szaleje po zamianie myszki na Magic 2 wszystko w porządku. Router TP-Linka kilka metrów dalej ale nowej myszy to nie przeszkadza. Myślę że jak przyjdzie do wymiany routera to już raczej na dwuzakresowy i trzeba będzie ograniczyć 2.4



#14 dawidm86

dawidm86
  • 21 postów

Napisano 06 października 2020 - 17:17

Mam Maca mini 2018 od 2 miesięcy i też zauważyłem bardzo częste zrywanie połączenia bluetooth z Magic Mouse 2, rzadziej ale również z Magic Trackpad 2 i sporadycznie z Magic Keyboard 2. Najnowszy system MacOS, router Apple Extreme Base Station. Czasami też problemy z wifi. Czy ktoś zna rozwiązanie problemu? Czy jednak Maca mini trzeba oddać do serwisu?

#15 Michal Dylevsky

Michal Dylevsky
  • 2 postów

Napisano 17 listopada 2020 - 15:51

U mnie problem sie rozwiazal. 

Zmiana ramu na 16gb i od 2tyg. brak tego problemu. 

Fabryczna 8ka nie daje rady.

 

U mnie zadzialo po wielu wizytach w Cortland gdzie rozkladali rece...



#16 dawidm86

dawidm86
  • 21 postów

Napisano 20 listopada 2020 - 19:12

Stworzyłem na AirPort Extreme dodatkową sieć 5GHz z nową nazwą, usunąłem wszystkie zapamiętane sieci WiFi, połączyłem się z nową siecią WiFi 5GHz, problem się rozwiązał. Teraz Mac mini jest połączony TYLKO z siecią WiFi 5GHz.



#17 maretzky

maretzky
  • 1 postów

Napisano 22 maja 2021 - 19:21

Od niedawna jestem właścicielem Mac Mini 2018 i3. Od samego początku, mam również problem z myszką. Nieustannie rozłącza połączenie. Czasem potrafi zrobić to kilka razy w ciągu minuty. Nie udało mi się pracować dłużej niż 20 min bez zakłóceń. 

Klawiatura (Magic Keyboard) działa bez zarzutu. Mysz to A1296 3Vdc.

Próbowałem już wszystkiego co znalazłem na różnych forach.

 

- wymiana baterii na nowe

- wymiana baterii na akumulatorki

- podłożenie kawałka taśmy pod klapkę by baterie się nie ruszały

- przetarcie styków alkoholem izopropylowym

- ponowna konfiguracja

- resetowanie ustawień bluetooth

- prób z inną myszką (ten sam model)

 

 Liczę na jakieś pomysły, rady.

Preferencje systemowe -> Ogólne -> Pozwalaj na Handoff ----> wyłączyć. I tyle... Potem jeżeli rozłączy BT z myszą albo innym urządzeniem, to na 2-3 sekundy i wszystko wraca do normy. Pół roku walki z myszą a rozwiązanie okazało się tak banalne...



#18 arcoss

arcoss
  • 97 postów

Napisano 25 maja 2021 - 22:35

Preferencje systemowe -> Ogólne -> Pozwalaj na Handoff ----> wyłączyć. I tyle... Potem jeżeli rozłączy BT z myszą albo innym urządzeniem, to na 2-3 sekundy i wszystko wraca do normy. Pół roku walki z myszą a rozwiązanie okazało się tak banalne...

 

Obalam Twoją teorię/sposób. Pomimo podanych ustawień objawy rozłączania klawiatury i myszki czyli wyłączania się BT nie ustąpiły.


 Mac Mini 2020 i7/16GB/256GB * DELL U3415W *  MacBook Air M1 16GB/512GB *  iPhone 12 Pro *  iPad Pro 11' (2020) *  iWatch 6 SteelSeries *  AirPods Pro *  Apple TV 4K *  2x HomePod Mini





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych