Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Awaria 6plus


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sisi2007

Sisi2007
  • 1 postów

Napisano 13 maja 2019 - 12:15

Witam , zwracam się z nietypowym zapytaniem .
Mój 6plus zaczął bardzo mulić i z dnia na dzień dotyk przestawał działać , z czasem pojawił się w gorze ekranu szary mrugający pasek , który całkowicie zawieszał tel. Oddałam go do serwisu (nie appla) powiedzieli mi , ze padł dotyk wymiana 300 zł . Po wymianie tel działał kilka godzin i znowu dotyk odmawiał posłuszeństwa oddałam naprawdę na gwarancje powiedzieli , ze jest to grubsza sprawa (padła jakaś KOSTKA ) wymiana 150/250 zł z tym , ze podczas wymiany tel może się już nie włączyć ale raczej będzie ok . Telefon się nie włączył powiedzieli ze przy wymianie padła płyta główna , ze to jest właśnie te ryzyko o którym wspomnieli . Kasy za wymianę nie wzięli dodali ze mogą go ode mnie odkupić . Teraz pytanie czy faktycznie mogło się tak zdarzyć ? Czy jest możliwość sensownej naprawy ? Bądź czy jest to ich wina ??

#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 613 postów
  • Płeć:

Napisano 13 maja 2019 - 17:18

Nie za bardzo z kontekstu wynika jednoznacznie, czy ten drugi to był autoryzowany serwis Apple, czy nie. Obstawiam, że nie do końca, i że zabrali się za coś, na czym się nie znają, w efekcie rozwalając telefon do końca. Ponieważ to już ponad 4-letni model, którego wartość rynkowa jest stosunkowo niewielka, jego naprawa raczej nie będzie opłacalna.

#3 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 13 maja 2019 - 23:48

Witam , zwracam się z nietypowym zapytaniem .
Mój 6plus zaczął bardzo mulić i z dnia na dzień dotyk przestawał działać , z czasem pojawił się w gorze ekranu szary mrugający pasek , który całkowicie zawieszał tel. ...

Przecież jest na to (od kilku lat) program naprawczy:
https://www.apple.co...lus-multitouch/

Za niecałe 700zł. - w takim przypadku wymiana telefonu na nowy.

 

 

... Oddałam go do serwisu (nie appla) powiedzieli mi , ze padł dotyk wymiana 300 zł . Po wymianie tel działał kilka godzin i znowu dotyk odmawiał posłuszeństwa oddałam naprawdę na gwarancje powiedzieli , ze jest to grubsza sprawa (padła jakaś KOSTKA ) wymiana 150/250 zł z tym , ze podczas wymiany tel może się już nie włączyć ale raczej będzie ok . Telefon się nie włączył powiedzieli ze przy wymianie padła płyta główna , ze to jest właśnie te ryzyko o którym wspomnieli . Kasy za wymianę nie wzięli dodali ze mogą go ode mnie odkupić . Teraz pytanie czy faktycznie mogło się tak zdarzyć ? Czy jest możliwość sensownej naprawy ? Bądź czy jest to ich wina ??

Amatorzy zepsuli Ci telefon. Napisz tu gdzie tak naprawiają telefony, żeby ostrzec innych przed takimi problemami.
Dotyk padł, ale nie w ekranie tylko na płycie i właśnie układ na płycie należało wymienić. Ktoś jednak diagnozował na chybił-trafił i być może dopiero uczył się wymiany układu na przykładzie Twojego telefonu (płyta nie padła tylko właśnie została uszkodzona podczas próby wymiany układu).

W ASA za cenę niewiele wyższą  miałabyś nową sztukę (z nową baterią, a jeżeli telefon był z polskiej dystrybucji to być może nawet z nową gwarancją).

Teraz pozostaje Ci żądać zwrotu zapłaconych kwot i doprowadzenia telefonu do stanu sprzed naprawy (koniecznie zachowaj kartę naprawy po pierwszej diagnozie i naprawie oraz paragon/fakturę za usługę).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 14 maja 2019 - 12:25

Miałeś uszkodzony układ od dotyku, jest to usterka typowa dla tego modelu iPhona. Naprawa jest trudna i istnieje ryzyko ubicia telefonu na amen bo podczas lutowania grzeje się też procesor, który jest obok. Dlatego lepiej wymienić cały telefon w serwisie autoryzowanym w cenie wymiany ekranu

 

 

Teraz pozostaje Ci żądać zwrotu zapłaconych kwot i doprowadzenia telefonu do stanu sprzed naprawy (koniecznie zachowaj kartę naprawy po pierwszej diagnozie i naprawie oraz paragon/fakturę za usługę).

 

 

Na jakiej podstawie miałby żądać doprowadzenia telefonu do stanu sprzed naprawy skoro serwis uczciwie poinformował jakie jest ryzyko podczas naprawy i klient wyraził zgodę na naprawę wiedząc, że w przypadku niepowodzenia dostanie telefon w gorszym stanie?


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 maja 2019 - 00:37

 

Na jakiej podstawie miałby żądać doprowadzenia telefonu do stanu sprzed naprawy skoro serwis uczciwie poinformował jakie jest ryzyko podczas naprawy i klient wyraził zgodę na naprawę wiedząc, że w przypadku niepowodzenia dostanie telefon w gorszym stanie?

Między innymi dlatego, że informacja o tym:

 

... ze podczas wymiany tel może się już nie włączyć ale raczej będzie ok .

 

- nie chroni Zleceniobiorcy za skutki popełnionych ewidentnych błędów w sztuce.

 

Jak sam zauważyłeś:

 

...  uszkodzony układ od dotyku, jest to usterka typowa dla tego modelu iPhona. 

- więc już wstępna diagnoza i przyjęta kuracja (wymiana ekranu zamiast układu dotyku) były błędne. 

I trudno mi sobie wyobrazić jak ów serwis w tej sytuacji wykazałby że postępował zgodnie ze sztuką (bo na opinię biegłego, że naprawa była przeprowadzona prawidłowo a pacjent zmarł wskutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności i doznanych wcześniej obrażeń - nie liczyłbym)

 

W przypadku serwisu autoryzowanego, jeżeli naprawę robicie zgodnie z zaleceniami producenta - to podważenie przez Klienta takiego, a nie innego sposobu naprawy jest prawie niemożliwe (biegły w pierwszej kolejności zawsze odniesie się do zgodności z procedurami fabrycznymi).


Użytkownik bee3 edytował ten post 20 maja 2019 - 00:40

  • arcoss lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 20 maja 2019 - 08:01

Serwisy nieautoryzowane rządzą się swoimi prawami. Producent w ogóle nie przewiduje naprawy płyty tylko wymianę całego telefonu. I tutaj klient podejmuje decyzje czy chce odebrać uszkodzony telefon tak jak jest czy zgadza się na próbę naprawy wiedząc, że naprawa może się nie udać, a telefon po niej będzie w gorszym stanie niż przed naprawą. Moim zdaniem jeśli klient wiedział na co się zgadza to teraz domaganie się od serwisu doprowadzenia do stanu z przed naprawy czy porywanie się na jakichś rzeczoznawców jest, delikatnie mówiąc, nie na miejscu.

Dlatego biorąc pod uwagę koszt ryzykownej naprawy lepiej dołożyć i wymienić telefon w serwisie autoryzowanym. A jeśli już ktoś bardzo musi naprawiać to trzeba wybierać renomowane serwisy, które mogą pochwalić się wieloma takimi poprawnie wykonanymi naprawami. Bo już samo to, ze ktoś w serwisie widzi iPhona 6 z usterką dotyku i twierdzi, że to od ekranu to bardzo źle świadczy o takim serwisie, bo każdy doświadczony już na wstępie by wiedział, że to wina płyty, a nie ekranu.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 maja 2019 - 22:44

Serwisy nieautoryzowane rządzą się swoimi prawami. 

Każdy przedsiębiorca (czyli również serwis autoryzowany jak i nieautoryzowany) podlega pod przepisy prawa (które są jednakowe dla wszystkich) i nie jest prawdą, że serwis nieautoryzowany może "rządzić się swoimi prawami" czyli np. dowolnie kształtować swoją odpowiedzialność deliktową czy kontraktową.

Rejestracja działalności to moment od którego jest się traktowanym jako profesjonalista, a przepisy narzucają na profesjonalistę podwyższony wzorzec staranności.
Zawodowy charakter działalności np. serwisowej (i nie ma znaczenia czy serwis jest autoryzowany przez kogoś czy nie) powoduje u klienta oczekiwanie sumienności i fachowej wiedzy przy wykonaniu zlecenia. Autoryzacja (np. przez producenta serwisowanego urządzenia) daje klientowi jedynie dodatkową pewność, że przebieg naprawy odbywa się zgodnie ze standardami określonymi przez podmiot autoryzujący.

 

Moim zdaniem jeśli klient wiedział na co się zgadza to teraz domaganie się od serwisu doprowadzenia do stanu z przed naprawy czy porywanie się na jakichś rzeczoznawców jest, delikatnie mówiąc, nie na miejscu.

 

W tym przypadku klient nie wiedział dokładnie na co się zgadza bo został przez ten serwis wprowadzony w błąd (moim zdaniem "nie na miejscu" jest to, że serwis zamiast uczciwe poinformować klienta o faktycznym ryzyku wynikającym z braku ich wiedzy czy doświadczenia starał się zachęcić klienta do zgody na kolejne eksperymenty bo "raczej się uda").

W przypadku ew. sporu sądowego - powołanie biegłego jest naturalną praktyką bo serwis mógłby uwolnić się od odpowiedzialności na zasadzie ryzyka, gdyby wykazał, że szkoda nastąpiła z wyłącznej winy klienta albo z winy osoby trzeciej, za którą serwis nie ponosi odpowiedzialności.


  • arcoss lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 iDoit Serwis Apple

iDoit Serwis Apple
  • 451 postów
  • Płeć:
  • Skądwarszawa

Napisano 21 maja 2019 - 12:07

do wymiany układ dotyku albo cały wyświetlacz, trzeba zajrzeć do srodka


Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31

 

Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław

Wrocław, Kościuszki 65


#9 Ilicz666

Ilicz666
  • 375 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 maja 2019 - 17:20

Cześć
Mojej znajomej 6 Plus również miał problem z dotykiem oraz pasami na ekranie do tego aparat był uszkodzony jak to w tych modelach często się zdążą oraz bateria miała 72% żywotności.
17.05.2019 oddałem go na ekspertyzę do cortland i zaproponowano mi wymianę na nowy egzemplarz z 12miesieczna gwarancja(cenna 699zl).
Zgodziłem się i dziś dostałem nowy egzemplarz 6s plusa.
Polecam wszystkim takie rozwiązanie.
Pozdrawiam
  • MC_ lubi to

#10 iDoit Serwis Apple

iDoit Serwis Apple
  • 451 postów
  • Płeć:
  • Skądwarszawa

Napisano 23 maja 2019 - 20:23

dobre rozwiazanie tylko tez nie wiesz co dostaniesz


Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31

 

Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław

Wrocław, Kościuszki 65


#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 23 maja 2019 - 23:27

... tylko tez nie wiesz co dostaniesz

 

 

... 6 Plus...zaproponowano mi wymianę na nowy egzemplarz z 12miesieczna gwarancja(cenna 699zl).

...dostałem nowy egzemplarz 6s plusa...

 

 

Czytanie ze zrozumieniem jest aż tak trudne ?

 

Przecież jest na to (od kilku lat) program naprawczy:
https://www.apple.co...lus-multitouch/

Za niecałe 700zł. - w takim przypadku wymiana telefonu na nowy.

W tym przypadku nie tylko nowy ale nawet nowszy.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#12 Ilicz666

Ilicz666
  • 375 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 maja 2019 - 03:30

Według mnie najrozsądniejsze rozwiązanie.
Może według serwisu nie bo traci on zarobek ale dla konsumenta lepsze. Dostałem nowy(może refabrykowany) telefon z 12miesieczna gwarancja za 699zl.
I co najważniejsze nowszy model który działa znacznie szybciej niż poprzedni.
Serwis da maxymalnie 6 miesięcy gwarancji na naprawę.
Za naprawę zapłacił bym minimum 300zl(o ile nie więcej) bateria to 150zl.
Wiec uważam ze znacznie lepiej wymienić na nowy model.

#13 arcoss

arcoss
  • 97 postów

Napisano 24 maja 2019 - 08:27

(...) Może według serwisu nie bo traci on zarobek (...)

 

Spokojnie, serwis się nie skrzywdzi i na pewno do interesu nie dołoży :)


 Mac Mini 2020 i7/16GB/256GB * DELL U3415W *  MacBook Air M1 16GB/512GB *  iPhone 12 Pro *  iPad Pro 11' (2020) *  iWatch 6 SteelSeries *  AirPods Pro *  Apple TV 4K *  2x HomePod Mini





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych