Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wada fabryczna - wymiana na nowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 gitarzysta

gitarzysta
  • 512 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 07 maja 2019 - 20:57

Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale....to temat nie tyle serwisowy ile prawny i związany z konkretnym sprzedawcą, co będzie jasne po doczytaniu do końca.

Odebrałem dziś wyczekiwanego 5.5 tygodnia iMaca tylko po to, by go uruchomić raz i od razu spakować i grzać jutro do serwisu. Od pierwszego uruchomienia komputer wyświetla pionową linię na ekranie.

Komputer zamawiałem online u resellera (Cortland), ale odbierałem i płaciłem w sklepie stacjonarnym.

1. Czy mogę żądać wymiany na nowy, tzw dead on arrival, zamiast naprawy?
2. Opcja dwa to czy w opisanej sytuacji mogę po prostu odstąpić od umowy zawartej poza siedzibą firmy, jeśli chcieliby naprawiać zamiast wymieniać na nowy?

Z powodu konstrukcji maca nie chcę, aby kompletnie nowy komputer z wadą fabryczną naprawiał choćby autoryzowany serwis. Wada ujawniła się od razu przy pierwszym włączeniu.

Pozdrawiam
Gitarzysta

#2 JacentyEsz

JacentyEsz
  • 764 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 maja 2019 - 22:31

Na każdy zakup online (o ile nie na firmę) przysługuje Ci zwrot. Sprawdź w regulaminie jak wyglada zapis dotyczący odbioru osobistego bo niektóre sklepu w takich przypadkach nie uznają tego jako umowy zawartej na odległość
Ostatnio coś o tum czytałem i zapisy kc chyba nie do końca to precyzują

Apple iPhone XS 256GB, Apple iPhone 7 128GB, Apple iPhone SE 128GB, iPad 9,7 128GB i cała sterta Androidów :)


#3 ali_cja

ali_cja
  • 84 postów

Napisano 08 maja 2019 - 09:04

@gitarzysta, pouczono mnie boleśnie, że nie jest to forum prawne, dlatego ograniczę się tylko do wskazówki.

Odbiór osobisty rzeczy kupionej w e-sklepie nie powoduje utraty przez konsumenta prawa do odstąpienia od umowy ( tzw. prawo zwrotu), chyba że regulamin sklepu internetowego, w którym dany towar został zakupiony wyłączył możliwość zwrotu towaru odebranego i opłaconego w sklepie stacjonarnym. Przed zawarciem umowy potwierdziłeś zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu, zatem znasz ścieżkę postępowania.
Zapisy tego regulaminu są dla Ciebie, jako konsumenta, korzystne.

#4 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 08 maja 2019 - 14:44

Pouczono bo to nie był od tego dział. Tutaj możemy o tym porozmawiać. Trochę mieszacie i błądzicie więc pozwolę sobie wyjaśnić. Otóż zakup sprzętu to dość ogólne sformułowanie. Jeżeli odebrałeś w sklepie stacjonarnym ale opłaciłeś online to liczy się to jak zakup online i tym samym przysługuje 14 dniowe odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Jeżeli jednak zamówiłeś online ale dopiero podczas odbioru zapłaciłeś to już oznacza że zakupiłeś sprzęt stacjonarnie. Istotą rzeczy jest płatność za sprzęt. Oczywiście każdy sklep ma swoje podejście do klienta i może się okazać że mimo zapłaty na miejscu pozwolą na zwrot. Jest to jednak wyłącznie ich dobra wola i żeby się upewnić trzeba przeczytać regulamin bądź dopytać.


Użytkownik kristof461 edytował ten post 08 maja 2019 - 14:45

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#5 JacentyEsz

JacentyEsz
  • 764 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 maja 2019 - 15:51

Trochę jakby napisałeś to samo co w dwóch poprzednich postach.
Co do płatności to sam trochę błądzisz bo owszem ma ona wpływ ale tylko w przypadku jak kliknięcie online nie jest zakupem a jedynie rezerwacja towaru tak jak ma to miejsce w niektórych sklepach których nazw nie wymieniam i jest to wyraźnie zaznaczone na stronie. Wtedy to umowa jest zawierana dopiero w momencie odbioru w punkcie stacjonarnym i tam opłacana.
W innym przypadku jeśli poprzez stronę www dokonujesz zakupu i tak zawierasz umowę na odległość to nie ma znaczenia czy płacisz online czy na miejscu, chyba ze w drugim przypadku regulamin sklepu stanowi inaczej.

Użytkownik JacentyEsz edytował ten post 08 maja 2019 - 15:53

Apple iPhone XS 256GB, Apple iPhone 7 128GB, Apple iPhone SE 128GB, iPad 9,7 128GB i cała sterta Androidów :)


#6 gitarzysta

gitarzysta
  • 512 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 08 maja 2019 - 19:03

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Dziś zawiozłem komputer do Cortland. I tu pozytywny wątek w całym zamieszaniu: najpierw dłuuuugie czekanie na dostawę, a kiedy doszedł od razu "dead on arrival". Cortland Tychy stanął jednak na wysokości zadania i sam zaproponował zwrot kasy lub wymianę na nowy.
Tak więc wczorajsza irytacja ustąpiła miejsca ograniczonej euforii :)
Co więcej dostałem upgrade do procesora i9 za ok 300 zł brutto.

Jak sprawa zakończy się w końcu pozytywnie (dostawą sprawnego komputera) nie omieszkam powiedzieć o tym na forum.

Pozdrawiam!
Gitarzysta

#7 seeadv

seeadv
  • 688 postów

Napisano 08 maja 2019 - 19:52

Co do płatności to sam trochę błądzisz bo owszem ma ona wpływ ale tylko w przypadku jak kliknięcie online nie jest zakupem a jedynie rezerwacja towaru tak jak ma to miejsce w niektórych sklepach których nazw nie wymieniam i jest to wyraźnie zaznaczone na stronie. Wtedy to umowa jest zawierana dopiero w momencie odbioru w punkcie stacjonarnym i tam opłacana.
W innym przypadku jeśli poprzez stronę www dokonujesz zakupu i tak zawierasz umowę na odległość to nie ma znaczenia czy płacisz online czy na miejscu, chyba ze w drugim przypadku regulamin sklepu stanowi inaczej.

 

Takie regulaminy to klauzula niedozwolona ;] więc jak ktoś coś takiego ma to można to zgłosić to odpowiednich organów i one utemperują zapędy esklepów. Zamówienie online z odbiorem w sklepie i płatnością w sklepie to dalej zamówienie na odległość, a moment odbioru towaru w sklepie to moment od którego liczy się czas na zwrot.


 iPhone SE, MBP 2015


#8 JacentyEsz

JacentyEsz
  • 764 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 maja 2019 - 20:02

Nie ma co już bić piany bo klient zadowolony, ale.....

 

cyt: "Nie, odbiór osobisty rzeczy kupionej w e-sklepie nie powoduje utraty przez konsumenta prawa do odstąpienia od umowy, chyba że regulamin sklepu internetowego, w którym kupiliśmy dany towar wyłączył możliwość zwrotu towaru odebranego i opłaconego w sklepie. Jednak rzeczy te muszą zostać spełnione łącznie, tzn. towar powinien zostać odebrany i opłacony w sklepie, a nie jedynie odebrany (czyli płatność nastąpiła wcześniej).

Sytuacja braku możliwości zwrotu towaru kupionego przez internet będzie miała miejsce także wtedy, gdy na stronie e-sklepu jedynie zarezerwujemy towar, a zapłacimy za niego w sklepie stacjonarnym. 

Przykład: Niektóre sklepy maja w swojej ofercie oprócz sprzedaży internetowej także REZERWACJĘ towaru w sklepie (m. in. Media Expert, Euro, Promod). Jeśli dokonamy takiej rezerwacji (a nie zakupu), i za towar zapłacimy w sklepie, wtedy nie przysługuje nam możliwość zwrotu tego towaru."

 

 

I jeszcze za UOKIK: ""Odbiór osobisty rzeczy kupionej w e-sklepie nie powoduje utraty przez konsumenta prawa do odstąpienia od umowy.

Należy przy tym odróżnić sytuację, w której faktycznie doszło do zawarcia umowy sprzedaży przez internet, od sytuacji w której na stronie www sklepu jedynie zarezerwowano towar. W tym drugim przypadku do zawarcia umowy sprzedaży doszło dopiero w sklepie (w momencie odbioru towaru) i wówczas konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy."


Użytkownik JacentyEsz edytował ten post 08 maja 2019 - 20:05

  • kristof461 lubi to

Apple iPhone XS 256GB, Apple iPhone 7 128GB, Apple iPhone SE 128GB, iPad 9,7 128GB i cała sterta Androidów :)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych