Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook pro z UK - gwarancja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hubu999

Hubu999
  • 26 postów

Napisano 02 kwietnia 2019 - 10:17

Cześć, 

Zakupiłem nowego MacBooka Pro 2018, z drugiej ręki, który był kupiony w UK. Jak wygląda kwestia gwarancji ponieważ na stronie apple trzeba wpisać datę pierwotnego zakupu lecz nie posiadam paragonu ani faktury. Nie potrafią sprawdzić po numerze seryjnym kiedy MacBook został sprzedany? Dzwoniłem na infolinie i rownież powiedzieli, że potrzebują paragonu do wpisania daty lecz wyczytałem w starych wątkach, że niektórym aktywowali bez paragnu właśnie na podstawie sn. Czy coś się zmieniło od tamtego czasu czy pracownik infolinii był może w błędzie, iż paragon jest niezbędny? 

 

Pozdrawiam!



#2 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 567 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 02 kwietnia 2019 - 12:03

Tak, jeśli nie można potwierdzić daty zakupu to jest konieczny oryginalny dowód zakupu. W tym przypadku nie ma możliwości naprawy w ramach gwarancji.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#3 Hubu999

Hubu999
  • 26 postów

Napisano 02 kwietnia 2019 - 12:46

Dzięki za odpowiedź. W takim wypadku rozumiem również, że taki macbook nie będzie podlegał pod rózne ewentualne programy wymiany apple? (takie jak np. wymiany klawiatur, matryc etc)



#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 02 kwietnia 2019 - 22:57

Cześć, 

Zakupiłem nowego MacBooka Pro 2018, z drugiej ręki, który był kupiony w UK. Jak wygląda kwestia gwarancji ponieważ na stronie apple trzeba wpisać datę pierwotnego zakupu lecz nie posiadam paragonu ani faktury. Nie potrafią sprawdzić po numerze seryjnym kiedy MacBook został sprzedany? Dzwoniłem na infolinie i rownież powiedzieli, że potrzebują paragonu do wpisania daty lecz wyczytałem w starych wątkach, że niektórym aktywowali bez paragnu właśnie na podstawie sn. Czy coś się zmieniło od tamtego czasu czy pracownik infolinii był może w błędzie, iż paragon jest niezbędny? 

 

Pozdrawiam!

Uruchamiałeś go już ? Aktywowałeś ?

Jeżeli nie - to dokonaj pierwszego uruchomienia i wtedy sprawdź datę, która pojawi się w systemie Apple. Jeżeli - tak to spróbuj wpisać datę (dzień w którym go uruchomiłeś).

Gwarancja biegnie (formalnie) od daty pierwotnego zakupu (w UK), ale jeżeli nie minęło zbyt wiele czasu pomiędzy zakupem a pierwszym uruchomieniem to zdarza się że do systemu "wpada" data aktywacji i wtedy jesteś parę dni lub tygodni "do przodu".

 

 

W tym przypadku nie ma możliwości naprawy w ramach gwarancji.

Bzdura. Rocznik 2018 MBPR13 został wprowadzony w lipcu 2018 więc nawet najstarsze egzemplarze z tego rocznika mają jeszcze ponad 3 miesiące gwarancji.

 

Dzięki za odpowiedź. W takim wypadku rozumiem również, że taki macbook nie będzie podlegał pod rózne ewentualne programy wymiany apple? (takie jak np. wymiany klawiatur, matryc etc)

 

Nawet nie posiadając faktury zakupu - wrzucisz do systemu jakąś datę pomiędzy lipcem 2018 a kwietniem 2019 i system na pewno jakąś (z tego przedziału) Ci przyjmie - chodzi jednak o to żeby była to data jak najpóźniejsza (żebyś miał jak najdłuższą gwarancję w systemie).

Gwarancja (i programy naprawcze) to nie problem - w skrajnie korzystnym przypadku będziesz miał rok, a w skrajnie niekorzystnym nieco ponad 3 miesiące.

 

Problem pojawi się jak znajdziesz się w sytuacji gdzie okazanie dowodu pierwotnego zakupu i np. umowy przenoszącej prawo własności tego komputera na Ciebie - będzie wymagane.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 938 postów

Napisano 03 kwietnia 2019 - 08:10

Dokładnie jak mówi Bee zobacz po SN datę produkcji dodaj to tego ze 3 miesiące i gwarancja powinna się aktywować. 



#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 567 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 03 kwietnia 2019 - 08:17

Bzdura. Rocznik 2018 MBPR13 został wprowadzony w lipcu 2018 więc nawet najstarsze egzemplarze z tego rocznika mają jeszcze ponad 3 miesiące gwarancji.

 

Na Twoim miejscu trochę ostrożniej obchodziłbym się ze słowem "bzdura", bo niestety nie masz racji. Są przypadki kiedy w naszym systemie nie ma nawet szacowanej daty zakupu i nawet urządzenie, które dopiero weszło do sprzedaży jest oznaczone jako "out of warranty" w takim przypadku bez dowodu zakupu nie ma możliwości wykonania naprawy w ramach gwarancji. Przypominam także, że każdy serwis autoryzowany zgodnie z warunkami gwarancji i wykonywania napraw w każdym przypadku może poprosić o dowód zakupu nawet kiedy nie ma żadnych wątpliwości co do gwarancji.

 

A sugestie aby wpisać w na stronie internetowej "jakąś datę pomiędzy lipcem 2018 a kwietniem 2019" to już zwykłe sugerowanie oszustwa.

 

Właścicielowi komputera proponuję podesłać do nas numer seryjny to rozwiejemy wszelkie wątpliwości co do gwarancji i ewentualnych programów naprawczych.


Użytkownik SERWIS.ME edytował ten post 03 kwietnia 2019 - 08:18

  • tumpio lubi to

Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#7 Hubu999

Hubu999
  • 26 postów

Napisano 03 kwietnia 2019 - 09:26

Uruchamiałeś go już ? Aktywowałeś ?

 

Tak, uruchomiłem oraz aktywowałem lecz wtedy data dalej nie wpadła. 

 

W zasadzie nie wiedziałem jaka datę trzeba wpisać więc próbowałem juz wcześniej wpisywać datę aktywacji oraz mojego zakupu na stronie lecz formularz nie chciał tego przyjąć. Wczoraj skontaktowałem się ze sprzedawcą i dowiedziałem się kiedy MacBook został zakupiony, wpisałem te datę i została aktywowana gwarancja więc nie potrzebowałem potwierdzenia zakupu jak mi powiedzieli na infolinii. 



#8 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 03 kwietnia 2019 - 22:00

Na Twoim miejscu trochę ostrożniej obchodziłbym się ze słowem "bzdura", bo niestety nie masz racji. 

Staram się nie nadużywać zbyt mocnych słów, ale w tym przypadku pozwolę sobie podtrzymać swoją opinię - jednocześnie chętnie podejmę dyskusję i ... jeżeli faktycznie nie mam racji to nie zabraknie mi odwagi żeby publicznie przeprosić za ewentualnie popełniony błąd.

 

Przypomnę więc że bzdurą określiłem postawioną tezę, że:

... W tym przypadku nie ma możliwości naprawy w ramach gwarancji.

 

Wprawdzie autor wątku potwierdził już, że jest to bzdura - bo nawet nie mając faktury udało mu się ustalić datę startu gwarancji i aktywować ją w systemie Apple:

...Wczoraj skontaktowałem się ze sprzedawcą i dowiedziałem się kiedy MacBook został zakupiony, wpisałem te datę i została aktywowana gwarancja więc nie potrzebowałem potwierdzenia zakupu jak mi powiedzieli na infolinii. 

to twierdzenie, że w "tym przypadku" (t.j. posiadania komputera, który z całą pewnością nie ma jeszcze roku, ale nie posiadania dokumentu zakupu) wyklucza możliwość ew. naprawiania go w ramach gwarancji - nie ma sensu i moim zdaniem nie przystoi serwisowi autoryzowanemu.

"W tym przypadku" wystarczy(ło) bowiem wpisanie poprawnej daty do systemu Apple. 

Autor wątku nie pisał, że data zakupu jest znana (lub może być znana) - dlatego poradziłem szukanie "na chybił-trafił" sprawdzając wstecz kolejne daty począwszy od daty uruchomienia komputera, aż do daty przy której uda się trafić na tę właściwą. Jak pisałem wcześniej - do "sprawdzenia" byłby zakres maksymalnie trzech kwartałów. Faktura byłaby potrzebna ewentualnie do skorygowania tej daty (gdyby data zakupu z faktury różniła się (na niekorzyść posiadacza od daty pokazywanej przez system Apple).

 

Ośmielam się jednocześnie zauważyć, że określanie próby znalezienia (metodą prób i błędów) prawidłowej daty zakupu jako:

... zwykłe sugerowanie oszustwa.

jest poważnym nadużyciem z Twojej (Waszej ?) strony.

 

 

Są przypadki kiedy w naszym systemie nie ma nawet szacowanej daty zakupu i nawet urządzenie, które dopiero weszło do sprzedaży jest oznaczone jako "out of warranty" w takim przypadku bez dowodu zakupu nie ma możliwości wykonania naprawy w ramach gwarancji. Przypominam także, że każdy serwis autoryzowany zgodnie z warunkami gwarancji i wykonywania napraw w każdym przypadku może poprosić o dowód zakupu nawet kiedy nie ma żadnych wątpliwości co do gwarancji.

I m.in. dlatego (żeby uniknąć ew. problemów w kontakcie z serwisem, który pod byle pretekstem może żądać faktury zakupu, której Hubu999 nie ma) doradziłem samodzielne znalezienie prawidłowej daty i zarejestrowanie jej w systemie Apple. Wprawdzie byłby to dość czasochłonny proces (a szczęśliwie udało się go przeprowadzić na skróty), to uważny czytelnik z pewnością zauważy, że sposób ten był "w tym przypadku" jak najbardziej prawidłowy.

 

Napisałem jednak również, że:

Problem pojawi się jak znajdziesz się w sytuacji gdzie okazanie dowodu pierwotnego zakupu i np. umowy przenoszącej prawo własności tego komputera na Ciebie - będzie wymagane.

- bo faktycznie, można znaleźć się w sytuacji w której nie posiadanie właściwego dokumentu zakupu może przysporzyć kłopotów.
Nie zadbanie o takie "szczegóły" przy zakupie sugerując się np. tylko ceną i stanem folii na opakowaniu - nie jest polecanym przeze mnie sposobem postępowania.

 

 

Właścicielowi komputera proponuję podesłać do nas numer seryjny to rozwiejemy wszelkie wątpliwości co do gwarancji i ewentualnych programów naprawczych.

Taka propozycja byłaby cenna dwa dni temu - zamiast straszyć, że przypadek jest beznadziejny dla możliwości napraw z tytułu gwarancji tak, że autor wątku zrozumiał nawet, że :

... taki macbook nie będzie podlegał pod rózne ewentualne programy wymiany apple? (takie jak np. wymiany klawiatur, matryc etc)

 

 

Właściciel komputera jednak już sobie poradził z rozwiązaniem problemów piętrzonych przez infolinię czy ASA i zapewne sprawdził już samodzielnie status gwarancji np. na: https://checkcoverage.apple.com/pl/pl .

 

Chętnie jednak poznam opinie innych forumowiczów - być może ktoś zna lepszy sposób (w takim przypadku jak opisywany) na aktywację gwarancji w systemie Apple nie mając dokumentu zakupu.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych